Määrdunud kroom

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Painteddeath
Postitusi: 203
Liitunud: 16 Aug 2007, 02:33
Tsikkel: Aprilia Tuono
Asukoht: Jõgeva/Tallinn

Määrdunud kroom

Lugemata postitus Postitas Painteddeath »

Panin just uued cobra shotgunid masinale peale ja tulemus on uhke. Tegin siis hooaja esimese pikema sõidu ja mingil hetkel avastan ,et püksid suitsevad. Ruttu masin seisma ja tee äärde. Tuli välja , et panin kuumakaitse plaadi natuke valesse kohta ja püksi äär läks vastu kuuma summutit sulatades pisikese augu pükstesse, kuid see pole veel probleem,alati saab lappida. Probleem on selles , et kroom on määrdunud, kuna püksid olid sellisest veekindlast materjalist ja see sulas summutile külge. Püüdsin seda ära nühkida kroomi hooldus vahendiga ja niisama isegi ettevaatlikult kraapida, nii et ei kahjustaks kroomi ennast. Kindlasti on kellegil midagi sarnast juhtunud.

Kas survepesu aitaks. Samas,ega see ei kahjusta kroomi?
Või tuleks mõnda vahendit kasutada või on asi lootusetu?
Ega ma eriti ei nutagi selle pärast, kuid kuna uued sumpad ka siis tahaks siiski proovida seda jama sealt maha saada.

Kasutaja avatar

- ÖÖ -
Postitusi: 786
Liitunud: 18 Sept 2007, 15:46
Tsikkel: Drag Star XVS 1100
Asukoht: Muraste

Lugemata postitus Postitas - ÖÖ - »

proovi poleerimis pastat ( auto poleerimiseks), minul aitas

Ööd on siin mustad !!!

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

Kunagi Soome kanalilt vaatasin miskit tsikliteemalist saadet ja seal vennikesed väitsid, et kroomi on kõige parem puhastada tükksuhkruga. Nimelt suhkur pidavat olema piisavalt pehme ja hõõrudes kroomi ei kahjusta.

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!

harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas harimal »

Statoilis hõbehall plastpudel kroomipuhastuspastaga - võtab kinnikõrbenud tallakummi ka maha, muust rääkimata. 65 krooni.

CarbTune karburaatorite sünkronisaator: http://nagi.ee/photos/harimal/7766255/in-set/125775/
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
Kasutaja avatar

Teema algataja
Painteddeath
Postitusi: 203
Liitunud: 16 Aug 2007, 02:33
Tsikkel: Aprilia Tuono
Asukoht: Jõgeva/Tallinn

Lugemata postitus Postitas Painteddeath »

Tänud.
Proovin kohe seda pastat järele.

Kasutaja avatar

mmz
Postitusi: 427
Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mmz »

Kroomi ennast saab värskendada edukalt coca-colaga. Ma ei tea kui tõhus see antud juhul muidu oleks. Mythbustersis testiti kunagi erinevaid vahendeid kroomi töötlemiseks (ka spetsiaalseid) ja kõige parema tulemuse andis tavaline cola.

Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 927
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas retro »

pärast eelmise ratta ostu sai ka proovitud sumpalt jääke eemaldada.
ei aidanud ei nevr dull, ei pastad, vedelikud (atsetoon jms).
lõpuks, pärast pikka jukerdamist tuli ikka süda kõvaks teha ja ettevaatlikult noaga kraapida. kroom üldiselt nii kõva, et mitteabrasiivsed asjad (keemia jms) teda ei kahjusta.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Painteddeath
Postitusi: 203
Liitunud: 16 Aug 2007, 02:33
Tsikkel: Aprilia Tuono
Asukoht: Jõgeva/Tallinn

Lugemata postitus Postitas Painteddeath »

mmz kirjutas:

Kroomi ennast saab värskendada edukalt coca-colaga. Ma ei tea kui tõhus see antud juhul muidu oleks. Mythbustersis testiti kunagi erinevaid vahendeid kroomi töötlemiseks (ka spetsiaalseid) ja kõige parema tulemuse andis tavaline cola.

Sinna juurde käib ka veel hõbepaber. Ehk siis valad colat ja hõõrud hõbepaberiga. See aitab roostet maha saada hästi.
Olen ise proovinud vanal kroomil kuid ei julge nii siledal pinnal katsetada.

Kasutaja avatar

Lang
Postitusi: 873
Liitunud: 15 Jaan 2007, 22:12
Tsikkel: XV1700 RS WARRIOR
Asukoht: Pärnumaa

Lugemata postitus Postitas Lang »

endal täpselt sama probleem... Kuid pole veel paigaldanud kuumakaitse plaati. Juttude järgi pidavat olema ka saadaval sellised kuumakindlad kroomitud plaadid, mis lihtsalt ja kiirelt kinnitatavad. Kuna pole ise poode reaalselt väisanud, siis oskab keegi ehk öelda, kes selliseid asju müüb ning kust letilt võin selle poodi sisseastudes osta?
Vabandan lõigu lõpu kerge OT pärast... :roll:

SREU #0273

harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas harimal »

Neeh, ostke Statist see neetud 65-kroonine pasta ja asi vask.
Mul üks tuttav nühkis ka atsetooni ja krt teab millega veel.
Ma võtsin antud löga välja ja kolme hõõrumissessiooniga sai asja 5 minutiga läikima. Rahu majas. Kordan - tegemist oli kinnikõrbenud saapatallaga. Venna rattal olen sama lögaga aastaid vanu tõrvatilku ja muud teesoga maha saanud.

CarbTune karburaatorite sünkronisaator: http://nagi.ee/photos/harimal/7766255/in-set/125775/
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
Kasutaja avatar

zorten22
Postitusi: 507
Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
Tsikkel: TL1K, TT600R, T7
Asukoht: Tartu-Põlvamaa
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 47 korda

Lugemata postitus Postitas zorten22 »

harimal kirjutas:

Neeh, ostke Statist see neetud 65-kroonine pasta ja asi vask.

Miks minna otse, kui saab ringiga? :wack:

...
Kasutaja avatar

Sadness
Postitusi: 306
Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
Tsikkel: Mutt
Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 7 korda

Lugemata postitus Postitas Sadness »

Küsimus samasse auku, otsing ei andnud midagi.

Kuidas saada lahti kroomi peale kantud värvist nii, et kroomi ei kahjustaks?

Enda tsikli endine omanik on olnud musta värvi fänn ja on kroomitud esitule kah mustaks võõbanud. Aga osaliselt on see must maha koordunud. Võtaks siis üldse maha. Isegi küünega kraapides tuleb kuigivõrd maha, aga kui võtan näiteks mingi plast- või puukraabitsa, siis kas on ohtu, et kroomi kah ära kraabin?

----
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"

fastMF

Lugemata postitus Postitas fastMF »

On olemas värvieemaldaja. Kannad peale ja värv mullitab lahti hetkega. Küsi vasta ehituspoest vms.

Kasutaja avatar

Sadness
Postitusi: 306
Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
Tsikkel: Mutt
Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 7 korda

Lugemata postitus Postitas Sadness »

fastMF kirjutas:

On olemas värvieemaldaja. Kannad peale ja värv mullitab lahti hetkega. Küsi vasta ehituspoest vms.

Tänan.

Aga täpsustan küsimust: kuidas saada värvist lahti minimaalsete kulutustega ja keemiat kasutamata - ehk kas mehaaniline värvieemaldamine kahjustab kroomikihti?

----
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"

Jaansi

Lugemata postitus Postitas Jaansi »

Sadness kirjutas:
fastMF kirjutas:

On olemas värvieemaldaja. Kannad peale ja värv mullitab lahti hetkega. Küsi vasta ehituspoest vms.

Tänan.

Aga täpsustan küsimust: kuidas saada värvist lahti minimaalsete kulutustega ja keemiat kasutamata - ehk kas mehaaniline värvieemaldamine kahjustab kroomikihti?

Mehaaniline võib croomi kriimustada küll, seda enam, et sa ei tea kunagi kas selle vana värvi sees ka midagi abrasiivset on:)
Üks kindel ja ära proovitud vahend on lihtlabane kuumus st kuuma õhu föön ja kui kui sellega mingi 300 kraadi juures värvile kuuma anda mullitab see sama moodi ülese nagu kaamiaga.
Eeldab muidugi selle tüki eraldamist:)


bikefan
Postitusi: 585
Liitunud: 09 Juul 2004, 17:38
Tsikkel: VN1500 Nomad
Asukoht: Karksi-Nuia

Lugemata postitus Postitas bikefan »

Sadness kirjutas:
fastMF kirjutas:

On olemas värvieemaldaja. Kannad peale ja värv mullitab lahti hetkega. Küsi vasta ehituspoest vms.

Tänan.

Aga täpsustan küsimust: kuidas saada värvist lahti minimaalsete kulutustega ja keemiat kasutamata - ehk kas mehaaniline värvieemaldamine kahjustab kroomikihti?

Mehaaniline värvieemaldamine on kindlasti lõpuks kalleim viis. Osta see pudelike ära ja asi korras. Jutt pole ju tuhandetest... :roll:

-Since 2002-
Iž: PL.5,
Suzud: GS500, GSX-R600, VZ800, RM250, RM125
Kawad: ZX-6R, VN750A, VN800A, VN800B, VN1500
Yamud: XTZ660, FZ600S
Kasutaja avatar

Sadness
Postitusi: 306
Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
Tsikkel: Mutt
Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 7 korda

Lugemata postitus Postitas Sadness »

Tänus vastajaile.

Aga tule eemaldamisel selgus, et tegu on paraku hoopiski originaalis hõbedaseks värvitud plastmassi, mitte metalliga. Seega vist ikka puhuri ega keemiaga kallale ei lähe :)

----
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Lugemata postitus Postitas Mix »

Võib olla mingi varjatud põhjus, miks ta üle on värvitud. Ehk on kriimustatud ja pahteldatud/lihvitud kusagilt ja siis must värv otsas. Võtad selle maha ja hakkad kohe ise uuesti värvima. :roll:


harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas harimal »

Sadness kirjutas:

Aga tule eemaldamisel selgus, et tegu on paraku hoopiski originaalis hõbedaseks värvitud plastmassi, mitte metalliga. Seega vist ikka puhuri ega keemiaga kallale ei lähe :)

Igas suurema valikuga autovärvipoes on olemas plastikule mõeldud "chrome paint" ehk võltskroom. Mingi 100 krooni umbes.

Kui ise ei malda teha, siis äkki saadad Cargo'ga Viljandi poistele värvimisse: http://customcoating.ee/chrome/index.php

CarbTune karburaatorite sünkronisaator: http://nagi.ee/photos/harimal/7766255/in-set/125775/
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
Kasutaja avatar

Sadness
Postitusi: 306
Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
Tsikkel: Mutt
Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 7 korda

Lugemata postitus Postitas Sadness »

Värv sai eemaldatud mehaaniliselt. Tasakesi terava plastmassist kraabitsaga. Kõvemad kohad ettevaatlikult metalliga. Pahtlit ega vigastusi värvi all polnud, ilmselt ikka eelmine omanik oli musta värvi fänn lihtsalt. Tulemus kõige hullem ei saanudki. Kui nühkimise tagajärjel "kroom" kiiresti tuhmub, siis läheb peale soovitatud vuhvelkroomvärv.

Mida sellest keissist saaks õppida - uurida alati järgi, millise materjaliga tegu. Ma ei osanud eeldada, et tuli võiks olla plast. Kui poleks koputanud igaks juhuks, siis ehk olekski mingi keemia selga uhanud...ja tule üles sulatanud.

----
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
Kasutaja avatar

S.S.D.D.
Postitusi: 213
Liitunud: 14 Sept 2006, 11:05
Asukoht: Tln

Lugemata postitus Postitas S.S.D.D. »

Ära mingit poleerpastat kasuta!! Rikud kroomi kihti.
Eelmine aasta oli mul sama mure
( http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=33591 ). Proovisin kõik nitolahustid ja muud jamad ära. 0 kasutegur.

Aitab vaiba noa või zileti teraga saasta sõna otsesest mõttes maha kraapimine. Vaiba noa teraga suurem saast maha ja see õrn kirme mis jäi, see ziletiga maha. Muuda moodust minu arust ei olegi selle kinnipõlenud saasta eemaldamiseks kahjustamata sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] kroomi.

Only a Motorcyclist knows why a dog sticks his head out of the window of the car...
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”