Määrdunud kroom
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 203
- Liitunud: 16 Aug 2007, 02:33
- Tsikkel: Aprilia Tuono
- Asukoht: Jõgeva/Tallinn
Määrdunud kroom
Panin just uued cobra shotgunid masinale peale ja tulemus on uhke. Tegin siis hooaja esimese pikema sõidu ja mingil hetkel avastan ,et püksid suitsevad. Ruttu masin seisma ja tee äärde. Tuli välja , et panin kuumakaitse plaadi natuke valesse kohta ja püksi äär läks vastu kuuma summutit sulatades pisikese augu pükstesse, kuid see pole veel probleem,alati saab lappida. Probleem on selles , et kroom on määrdunud, kuna püksid olid sellisest veekindlast materjalist ja see sulas summutile külge. Püüdsin seda ära nühkida kroomi hooldus vahendiga ja niisama isegi ettevaatlikult kraapida, nii et ei kahjustaks kroomi ennast. Kindlasti on kellegil midagi sarnast juhtunud.
Kas survepesu aitaks. Samas,ega see ei kahjusta kroomi?
Või tuleks mõnda vahendit kasutada või on asi lootusetu?
Ega ma eriti ei nutagi selle pärast, kuid kuna uued sumpad ka siis tahaks siiski proovida seda jama sealt maha saada.
Statoilis hõbehall plastpudel kroomipuhastuspastaga - võtab kinnikõrbenud tallakummi ka maha, muust rääkimata. 65 krooni.
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
-
Teema algataja - Postitusi: 203
- Liitunud: 16 Aug 2007, 02:33
- Tsikkel: Aprilia Tuono
- Asukoht: Jõgeva/Tallinn
-
- Postitusi: 927
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
pärast eelmise ratta ostu sai ka proovitud sumpalt jääke eemaldada.
ei aidanud ei nevr dull, ei pastad, vedelikud (atsetoon jms).
lõpuks, pärast pikka jukerdamist tuli ikka süda kõvaks teha ja ettevaatlikult noaga kraapida. kroom üldiselt nii kõva, et mitteabrasiivsed asjad (keemia jms) teda ei kahjusta.
-
Teema algataja - Postitusi: 203
- Liitunud: 16 Aug 2007, 02:33
- Tsikkel: Aprilia Tuono
- Asukoht: Jõgeva/Tallinn
mmz kirjutas:Kroomi ennast saab värskendada edukalt coca-colaga. Ma ei tea kui tõhus see antud juhul muidu oleks. Mythbustersis testiti kunagi erinevaid vahendeid kroomi töötlemiseks (ka spetsiaalseid) ja kõige parema tulemuse andis tavaline cola.
Sinna juurde käib ka veel hõbepaber. Ehk siis valad colat ja hõõrud hõbepaberiga. See aitab roostet maha saada hästi.
Olen ise proovinud vanal kroomil kuid ei julge nii siledal pinnal katsetada.
endal täpselt sama probleem... Kuid pole veel paigaldanud kuumakaitse plaati. Juttude järgi pidavat olema ka saadaval sellised kuumakindlad kroomitud plaadid, mis lihtsalt ja kiirelt kinnitatavad. Kuna pole ise poode reaalselt väisanud, siis oskab keegi ehk öelda, kes selliseid asju müüb ning kust letilt võin selle poodi sisseastudes osta?
Vabandan lõigu lõpu kerge OT pärast...
Neeh, ostke Statist see neetud 65-kroonine pasta ja asi vask.
Mul üks tuttav nühkis ka atsetooni ja krt teab millega veel.
Ma võtsin antud löga välja ja kolme hõõrumissessiooniga sai asja 5 minutiga läikima. Rahu majas. Kordan - tegemist oli kinnikõrbenud saapatallaga. Venna rattal olen sama lögaga aastaid vanu tõrvatilku ja muud teesoga maha saanud.
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
-
- Postitusi: 306
- Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
- Tsikkel: Mutt
- Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 7 korda
Küsimus samasse auku, otsing ei andnud midagi.
Kuidas saada lahti kroomi peale kantud värvist nii, et kroomi ei kahjustaks?
Enda tsikli endine omanik on olnud musta värvi fänn ja on kroomitud esitule kah mustaks võõbanud. Aga osaliselt on see must maha koordunud. Võtaks siis üldse maha. Isegi küünega kraapides tuleb kuigivõrd maha, aga kui võtan näiteks mingi plast- või puukraabitsa, siis kas on ohtu, et kroomi kah ära kraabin?
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
-
- Postitusi: 306
- Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
- Tsikkel: Mutt
- Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 7 korda
fastMF kirjutas:On olemas värvieemaldaja. Kannad peale ja värv mullitab lahti hetkega. Küsi vasta ehituspoest vms.
Tänan.
Aga täpsustan küsimust: kuidas saada värvist lahti minimaalsete kulutustega ja keemiat kasutamata - ehk kas mehaaniline värvieemaldamine kahjustab kroomikihti?
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
Sadness kirjutas:fastMF kirjutas:On olemas värvieemaldaja. Kannad peale ja värv mullitab lahti hetkega. Küsi vasta ehituspoest vms.
Tänan.
Aga täpsustan küsimust: kuidas saada värvist lahti minimaalsete kulutustega ja keemiat kasutamata - ehk kas mehaaniline värvieemaldamine kahjustab kroomikihti?
Mehaaniline võib croomi kriimustada küll, seda enam, et sa ei tea kunagi kas selle vana värvi sees ka midagi abrasiivset on:)
Üks kindel ja ära proovitud vahend on lihtlabane kuumus st kuuma õhu föön ja kui kui sellega mingi 300 kraadi juures värvile kuuma anda mullitab see sama moodi ülese nagu kaamiaga.
Eeldab muidugi selle tüki eraldamist:)
Sadness kirjutas:fastMF kirjutas:On olemas värvieemaldaja. Kannad peale ja värv mullitab lahti hetkega. Küsi vasta ehituspoest vms.
Tänan.
Aga täpsustan küsimust: kuidas saada värvist lahti minimaalsete kulutustega ja keemiat kasutamata - ehk kas mehaaniline värvieemaldamine kahjustab kroomikihti?
Mehaaniline värvieemaldamine on kindlasti lõpuks kalleim viis. Osta see pudelike ära ja asi korras. Jutt pole ju tuhandetest...
Iž: PL.5,
Suzud: GS500, GSX-R600, VZ800, RM250, RM125
Kawad: ZX-6R, VN750A, VN800A, VN800B, VN1500
Yamud: XTZ660, FZ600S
-
- Postitusi: 306
- Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
- Tsikkel: Mutt
- Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 7 korda
Tänus vastajaile.
Aga tule eemaldamisel selgus, et tegu on paraku hoopiski originaalis hõbedaseks värvitud plastmassi, mitte metalliga. Seega vist ikka puhuri ega keemiaga kallale ei lähe
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
Sadness kirjutas:Aga tule eemaldamisel selgus, et tegu on paraku hoopiski originaalis hõbedaseks värvitud plastmassi, mitte metalliga. Seega vist ikka puhuri ega keemiaga kallale ei lähe
Igas suurema valikuga autovärvipoes on olemas plastikule mõeldud "chrome paint" ehk võltskroom. Mingi 100 krooni umbes.
Kui ise ei malda teha, siis äkki saadad Cargo'ga Viljandi poistele värvimisse: http://customcoating.ee/chrome/index.php
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
-
- Postitusi: 306
- Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
- Tsikkel: Mutt
- Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 7 korda
Värv sai eemaldatud mehaaniliselt. Tasakesi terava plastmassist kraabitsaga. Kõvemad kohad ettevaatlikult metalliga. Pahtlit ega vigastusi värvi all polnud, ilmselt ikka eelmine omanik oli musta värvi fänn lihtsalt. Tulemus kõige hullem ei saanudki. Kui nühkimise tagajärjel "kroom" kiiresti tuhmub, siis läheb peale soovitatud vuhvelkroomvärv.
Mida sellest keissist saaks õppida - uurida alati järgi, millise materjaliga tegu. Ma ei osanud eeldada, et tuli võiks olla plast. Kui poleks koputanud igaks juhuks, siis ehk olekski mingi keemia selga uhanud...ja tule üles sulatanud.
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
Ära mingit poleerpastat kasuta!! Rikud kroomi kihti.
Eelmine aasta oli mul sama mure
( http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=33591 ). Proovisin kõik nitolahustid ja muud jamad ära. 0 kasutegur.
Aitab vaiba noa või zileti teraga saasta sõna otsesest mõttes maha kraapimine. Vaiba noa teraga suurem saast maha ja see õrn kirme mis jäi, see ziletiga maha. Muuda moodust minu arust ei olegi selle kinnipõlenud saasta eemaldamiseks kahjustamata sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] kroomi.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.