Käiguvahetus täisautomaatseks
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Käiguvahetus täisautomaatseks
Püüe oleks siis sinnapoole, et saada rattale "automaatkast"
Uurimistöö on andnud umbes selliseid tulemusi:
Kõige lihtsam on teha "poolautomaat" ehk siis kasutada mõnda süütekatkestiga "electric shifter" kit'i. Sellisel juhul läheb sidurit vaja ainult paigaltvõtmiseks ja peatumiseks.
Koos auto-shift mooduli ja elektroonilise pöördelugejaga peaks üles vahetamine olema täielikult automatiseeritud.
Kohalt võtmise ja paigale jäämise saab realiseerida tsentrifugaalsiduriga. (Siin on, tõsi küll, see probleem, et sugugi mitte kõigile ratastele pole tsentrifuaalsidurit saada)
Kahjuks ma pole netist suutnud leida ühtegi vigurit alla vahetamise automatiseerimiseks.
Kas allavahetust on võimalik üldse automatiseerida v. peab see jääma "nupu peale"???
A.
P.S. Ja kõigile inimestele, kelle keelel kipitab loll küsimus, "milleks sulle automaatkast" vastan juba ette sest ma tahan!
Suzumen kirjutas:Sõltub sellest, milliste kulutustega oled arvestanud?
Kui paned oma valuläve (palju nõus investeerima) kirja, siis saad ka vastavalt sellele edasi mõelda. Kuid kõige odavama põlve otsas tehtud käiguvahetuse, mis vahetab nii üles kui alla on vist teinud Klaus (vaata viimast Motomaanjat, kus turboratastest juttu)
No mingi 10--15 tuhat. (Ma olen vist väga naiivne) Automaadi mõte on mind ammu kummitanud, aga just viimase Motomaania artikkel, kus Klausi rattast oli juttu, ajendas ideed edasi arendama. Ma arvasin siiamaani, et "electric shifter" on kõige automaasem asi mida tsiklile annab panna. Seda, et suurtele ratastele saab ka tsentrifugaalsiduri panna ma enne ei teadnud ja see tuli äärmiselt meeldiva üllatusena.
P.S. Ja kõigile inimestele, kelle keelel kipitab loll küsimus, "milleks sulle automaatkast" vastan juba ette sest ma tahan!
Juhul, kui sa tahad automaatkastiga ratast, mitte "aretada just kindlalt enda olemasolevale rattale automaatkasti", siis eelviimases Motomaanias kenasti tutvustatud variaatoriga 750 cc ratast. Ehk keerad nagu rolleril vaid rullikut ja naudid sõitu.
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
-
- Postitusi: 982
- Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
- Tsikkel: Kawasaki Z900
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 1 kord
harimal kirjutas:> P.S. Ja kõigile inimestele, kelle keelel kipitab loll küsimus, "milleks sulle automaatkast" vastan juba ette sest ma tahan!
Juhul, kui sa tahad automaatkastiga ratast, mitte "aretada just kindlalt enda olemasolevale rattale automaatkasti", siis eelviimases Motomaanias kenasti tutvustatud variaatoriga 750 cc ratast. Ehk keerad nagu rolleril vaid rullikut ja naudid sõitu.
750 aprilia on shiver, millel ei ole automaatkasti.
850 on mana, millel on automaatkast
http://www.aprilia.ee/mootorrattad/mana.html
Aga idee on õige, et kui tahad automaatkasti, siis ostagi selline ratas.
Let the good times roll.
harimal kirjutas:> P.S. Ja kõigile inimestele, kelle keelel kipitab loll küsimus, "milleks sulle automaatkast" vastan juba ette sest ma tahan!
Juhul, kui sa tahad automaatkastiga ratast, mitte "aretada just kindlalt enda olemasolevale rattale automaatkasti", siis eelviimases Motomaanias kenasti tutvustatud variaatoriga 750 cc ratast. Ehk keerad nagu rolleril vaid rullikut ja naudid sõitu.
Jah, mul on valida 4 ratta vahel:
Suzuki Burgman 650 - iseenesest suurep2rane ratas. Vahepeal kaalusin isegi ostmist. Kahjuks Burgeri selga istumine muudab teid automaatselt 55-aastaseks. Ei taha veel nii vanaks.
Ülalnimetatud Aprilia. Kallivõitu. Pealegi meeldivad mulle pigem customid.
Honda DN-01. Ebarealistlik. Esiteks pole veel turul, teiseks HIND!
Tellida USAst automaatkasti peale ringi ehitatud "harrikas". J2llegi ebarealistlik, kuna hind on r2me.
Seega tundub ise aretamine ikka nagu taskukohasem ja m6istlikum lahendus.
Vidget kirjutas:offf kirjutas:2. Ülalnimetatud Aprilia. Kallivõitu. Pealegi meeldivad mulle pigem customid.
Seega tundub ise aretamine ikka nagu taskukohasem ja m6istlikum lahendus.
Aprilia hind on ca 130K, mis ei ole küll nüüd nii hirmus kallis.
Ratta eest mis sulle absoluutselt ei meeldi? (Peale selle k2iguvahetuse muiudgi) No on ikka kyll.
Aga OK, tuleks teemasse tagasi. Kas nende 30 kiloste "profi-kitide" all peeti silmas minged ringraja/kiirenduse vigureid? Kiirendus, ega ringrada pole eesm2rk. Eesm2rgiks on võimalikult mugavalt "jalad ees" (nagu Easy Rideris) ringi p6ristamine, nii linnas kui maanteel.
Kui see peab tingimata 30 tonni maksma, siis ilmselt tuleb leppida odavama poolautomaadiga ja vahetada alla k2isitsi.
Tsentrifugaalsidur on teine teema. Praegune ratas on siduri vahetuseks ilmselgelt liiga vana. Eks uue valimisel tuleb siis lisaks muudele kriteeriumidele arvestada ka sellega, et kas antud mudelile pakutakse tsentrifugaalsidurit v. mitte.
Ikkagi oleks huvitav teada, mis need "profikitid" on ja kuidas seal allavahetus on realiseeritud. 2kki Suzuman paneb m6ne lingi ka?
Vastuseks Suzumanile: Hetkel huvitab mind eelk6ige variant elektroonilise juhtimisesega t2isautmaatne vahetaja manuaalkastile pluss tsentrifugaalsidur.
Vabandust teematriivile j2rele andmise p2rast.
-
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Üks omapärane siduri lahendus oli vanadel invaliidisapikatel- väiksem trummel suuremas trumlis, ühe sise- ja teise välisläbimõõdu vahe mingi paar kümnendikku (?) mm, vahes mõnikümmend grammi rauapuru. Kogu kupatust ümbritsesid mähised. Edasi juba füüsika- särts mähistes tekitas magnetvälja, magnetväli pani rauapuru jõujoontele vastavalt "püsti" ajama ja seetõttu hakkas üks mähis teist ringi ajama ja sidur oli seotud. Särts maha ja sidur lahutus. Mikrolüliti oli käigukangi küljes, et tagada siduri lahutumine käiguvahetusel, gaasipedaali all oli teine lüliti, mis rakendus kohalt võtmisel. Vot seda ei mäleta millega tagati sujuv kohaltvõtt... Üks häda süsteemil oli- mootori kuumenedes mähis soenes, takistus suurenes, amprid langesid ja sidur hakkas libisema. Pole aimugi, kas sellist siduri tööpõhimõtet annaks kasutada tsiklite juures (jõud oluliselt suuremad kui 33 hobust ), aga tubli treial oleks aparaadi võimeline valmis treima küll.
Ma tuleks ikka tagasi selle tsentrifugaalsiduri juurde tagasi. Kuidas ma 6ieti teada saan missugune tsentrifugaalsidur minu rattale yldse sobida v6iks.
Ma natuke uurisin seda siduriteemat ja j2i mulje, et need sidurid ei ole siiski "nagu lumehelbekesed" one of a kind vaid tegu on mingites piirides siiski unifitseeritud agregaadiga.
Ühesõnaga, mida ma oma siduri kohta teadma peaksin, et hakata sobivat autoclutchi otsima?
A
Et nüüd on automaatsidurit vaja hoopis?
Slipper-clutch on mõeldud siiski ainult dragracingu jaoks ja sidurikettaid tuleb hakata ikka väga tihedalt vahetama.
Automatiseeritud käiguvahetus (üles-alla) ei ole samas midagi keerulist. Olen isegi kokku puutunud selliste komplektidega.
Automaatkäiguvahetuse süsteemi saad tõesti 10-15 tuhandega, aga paigaltvõtu lahendamine on kõvasti kulukam.
Nigga kirjutas:Et nüüd on automaatsidurit vaja hoopis?
Miks "hoopis"? Tsentrifugaalsidur k2iks asja juurde, et lisaks k2iguvalitsale saaks ka sidurilingi prygikasti visata. Paljalt electric shifteri puhul on kohaltv6tt ja seismaj22mine ju manuaalsed, siduriga. Tahaks selle ka autmatiseerida (kui see on m6istliku raha eest v6imalik ja "street legal" muiudgi)
A.
Nigga kirjutas:Sellest ma just rääkisingi ju...
Kas ma saan sinust 6igesti aru, et tsentrifugaalsidur on puhtalt v6istlusrataste, dragbikede ja dirtbikede m2ngumaa?
T2naval pole sellega mitte keda kuraditki teha?
V6i on teha ainult v2ga v2ikese kubatuuri juures a la Honda SuperCub?
Vabandust kui on lollid kysimused, aga ma tahaks selle asja endale selgeks teha. Paraku ei tea ma sellest teemas päris 6igeid märks6nu, et netist otsida ja lugeda, mis värk siis ikkagi on. N2iteks wikipeedia artikkel tsentrifugaalsiduri kohta http://en.wikipedia.org/wiki/Centrifugal_clutch ei ytle poole s6nagagi MIKS seda ei saa "suurtel" ratastel kasutada.
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Aga miks just käiguvahetus ja mis peaks masina suurusel mingit piiri olema?
Pane näiteks suvalise suure ATV või saani CVT koos selle tsentrifugaalsiduriga peale - peaks piisavalt vastupidavust olema. Ja traiki saad teha kasutades vana 300 volvo automaatversiooni tagasilda - ka seal on kiilrihmaga variaatorülekanne.
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Tere.
Müts maha ja nägu lompi selle mehe ees, kes manuaal kastiga tsikli käiguvahetuse põlvevahel suudab nii sujuvaks teha, et saad südamerahus kruisida, ilma et päevas mitu korda maoli ei käi! Kujuta ette, et sina sõidad ja keegi teine laksab käike vahetada ja sulle ei ütle,millal ta seda täpselt teeb!
Kallutad mõnuga kurvis ja järsku laksab järgmine käik sisse!
Minul küll napib kujutlusvõimet.
-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
Paigaltvõtuks ja allavahetamiseks oleks üheks lahenduseks ka hüdrauliline sidur ära kasutada, või hüdrauliline ajam panna teda lahutama (alla hoova külge nt.). Siis oleks vaja ka klapisüsteemi, mis seda juhib ning muidugi aju, mis siis vastavalt pööretele, gaasi keeramisele jms hakkab klapisüsteemi juhtima. Muidugi kuulub komplekti ka pump, kas siis elektriline või mootori pealt ringi aetav.
Tänapäeval on piisavalt palju programmeeritavaid mikrokontrollereid, mis selle tööga väga lihtsalt hakkama saaks, ning inimesi, kes neid mõningase tasu eest programmeerivad. Samuti saab panna selle aju vastutama käiguvahetuse eest, viimane toimiks samuti hüdrauliliselt või siis pneumaatiliselt, nagu kiirendusratastel see süsteem on.
Villem aka Villu aka Madis

-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
koi kirjutas:Tere.
Kallutad mõnuga kurvis ja järsku laksab järgmine käik sisse!
![]()
Minul küll napib kujutlusvõimet.
Eks seda käigu vahetuse momenti saab sel juhul parema käega vähe reguleerida
Aga kuidas võtta, isiklik arvamus on, et suur osa sõidunaudingust läheb sel juhul kaduma..., vahest tahaks ikka mõne käigu tühjaks lasta
-
- Mode
- Postitusi: 969
- Liitunud: 23 Dets 2004, 17:12
- Tsikkel: KTM
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 24 korda
Panen natuke OT-d nüüd, aga võib-olla kellelgi kulub see teadmine ka ära.
Proovisin eile seda imeelukat Mana´t ja pean ütlema et üllatusin vägagi positiivselt. Mul puudub küll rollerikogemus, kuid julgen väita et seal on kokku saanud nii mootorratta kui ka rolleri parimad omadused. Rattaga sõites on veider tunne nagu pöörded ei kasvaks, aga kiirus suureneb päris maialt, samas ei tekkinud kordagi tunnet et ratas tahaks kuidagi rebima hakata. Kulgemiskeks on see suurepärane lahendus, samas tagarattamehed sealt midagi ilmselt ei leia. Isteasend tundus veidi ebamugav mu 192 cm pikkuse juures, aga osa sellest saab ilmselt kanda krossisaabaste ja põlvekaitsmete süüks. Gaasirulli maanteel järsult keerates toimub sujuv kiirendus (automaatkastiga autodelt kardetud/loodetud "kickdown" efekti ei ole) gaasi maha lastes on tunda ka et on olemas mootoripidurdus. Iagatahes soovitan seda proovima minna - sest see on ilmselt mootorrataste tulevik ja kui muud, siis huvitava kogemuse saate kindlasti. Soovitan eriti naisterahvastele kes pelgavad kogu seda "sidur-käiguvahetus" keerukust mootorratta juures, sest seal seda muret ei ole, ainult puhas sõidumõnu. Matkameestele ka kindlasti sobilik (koos kõrge tuuleklaasi ja kohvrisarjaga)
Panen siia tehnilised andmed ka:
Mootor: 850cc, 2-sil., 4 klappi, 4-takti, vedelikjahutus
Kütuse sisselase: el. mitmepunktisissepritse, uus ride-by-wire süsteem
Võimsus: 56 kW (76 hj) / 7250 rpm
Vääne: 76,5 Nm / 8000 rpm
Käigukast: automaat / käsitsi 7 käiku
Amordid: ees: Showa Upside-down
taga: Sachs APS
Rattad: ees: 120/70 x 17", taga: 180/55 x 17"
Istmekõrgus: 810 mm
Bensiinipaak: 16 l (reserv 3 l)
Tühimass: 203 kg
Värvid: must, punane, hall, sinine
Garantii: 3 aastat
Hind: 133 900.- EEK
(Tehnilised andmed leheküljelt http://www.aprilia.ee )
Kes mett teeb, see mett sööb!
Eile vaatasin küll ainult visuaalselt seda MANA´t ja hakkas täitsa huvi pakkuma. Lubati ka kenasti pakkumine vormistada.
Heledates kontoririietes ei soovinud proovima minna.
to Efendi - variaator on antud rattal vasakul pool. Kas kaalujaotuses mingit tunnet ei rikkunud?
Kas proovisid ka jala/käsi-käiguvahetust???
Kas hoorattal sõitmise tunnet ei tekkinud?
Isiklikult tundus ratas olevat minu mõõtu ( natuke juukseid seal 183 cm kõrgusel ).
Põhimõtteliselt peaks olema variaator saadud juba ka piisavalt töökindlaks - kasutusel ju atv´del ja autodel.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.