Trahvid ja politsei välisriikides
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 303
- Liitunud: 05 Jaan 2006, 09:35
- Tsikkel: Suzuki V-Strom
- Asukoht: Tallinn/Tartu
Trahvid ja politsei välisriikides
Kel aimu, valgustage, kuidas on praegu lood trahvide ja liikluskaristustega välisriikides! Küsitakse sularaha, ok, annad ja sõidad edasi. Juhul, kui sularaha ei ole või ei ole nii palju kui küsitakse, mis edasi? Eeldatavasti koostatakse protokoll koos trahvisummaga. Mõni aasta tagasi (enneEL-i) korjasin endale Poola ja Ungari peale neid paraja peotäie, enamus parkimistrahvid. Ei maksnud neist ühtegi ja probleemi ei tekkinud (mitte et ma seda propageeriks). Nüüd asjad arvatavasti teisiti.
Niisiis:
- Liiklustrahv EL-is: maksta kuhu, kui kiiresti? Kas on võimalik tagasi kodumaal olles maksta ja kui palju see kulukam tuleb(rahvusvaheline pangaülekanne vist üsna kallis)?
- Parkimistrahv EL-is: samad küsimused+tasuta parkimine tsiklitele? On see valdavalt tasuta v. mitte? Ja kui pargin mitte auto kohale vaid n. kõnniteele?
- Load ära EL-is: kas sellist asja üldse tehakse kusagil et load võetakse ära? Ja kui siis kuidas ja kust need jälle tagasi saab?
- Juhtimiselt kõrvaldamine EL-is: millistel puhkudel rakendatakse? Kas ratas veetakse ära v. jäetakse teeserva?
- Ratta teisaldamine: kui palju seda kasutatakse ja kuidas olukorda lahendada?
- Ja viimaks, õrn teema aga... altkäemaks EL-is? Kindlasti varieerub riigiti kõige rohkem aga asi mida peab teadma. Kunagi Leedus/Poolas muidu ei pääsenud, samas kujutan ette et mõnes kohas pannakse ainuüksi pakkumise eest plate peale
- Kui keegi teab neile küsimustele vastuseid EL-ist välja jääva ida-euroopa kohta (VF, valgevene, gruusia jne.) andke ka teada, esialgu ise küll sinnakanti veel ei tiku aga neid tikkujaid ikka tasapisi sigineb.
PS. Äkki nii, vahelduse mõttes, hoiaks selle teema läbuvaba? No offence!
-
- Postitusi: 137
- Liitunud: 04 Mai 2006, 14:16
- Tsikkel: GSR600
- Asukoht: Pirita
- Tänanud: 1 kord
- Kontakt:
Gruusias on korruptsioon vist oma õitsengu tipul. Seal saab end alati kupüüride eest vabaks rääkida.
Mujal olen trahvi summat kuuldes alati raha pakkunud ja kui politseinikul altkäemaksu osas kulm kipra läheb, siis mänginud lolli, et kas teil ei saagi kohapeal maksta See on välismaalase eelis. Ja kui vana võtabki raha vastu ning asub vormistama ütle, sul tsekiga pole niikuinii midagi teha, sest tulumaksu selle pealt tagasi ei saa
Lasku minema ja vormistagu enda raamatupidamisele pärast seda
sain 2005 kevadel liiklustrahvi rootsis. 90 alas mõõdeti 106. ilma mingi pikema jututa vaadati dokumendid üle. kirjutati vahva protokoll, pandi aadressid ja isiku/rattaandmed kirja ja öeldi, et selle alusel maksa meile 40 päeva jooksul ära - oma valik, kas lähed lähimasse pangakontorisse ja näitad seda paberit või maksad ülekandega. mingi 20 päeva pärast tuli posti teel meeldetuletus, kus pandi kirja mis koledat minuga juhtub kui trahv maksmata jääb ning tähtajaks oli minul see 1200.- SEKi makstud pangaülekandega (+ 50 EEKi teenustasu).
kõik.
-
- Postitusi: 137
- Liitunud: 04 Mai 2006, 14:16
- Tsikkel: GSR600
- Asukoht: Pirita
- Tänanud: 1 kord
- Kontakt:
Kui juba sellele teemale läks, siis arenenud riikides pääsed pigem ladna-jutuga, kui raha patakaga.
Korruptiivse hõnguga riikides, ei tohi ealeski öelda, et kiirustasid näiteks lennukile või mujale kriitilise tähtsusega punkti. Vanad koorivad muidu lubade ära võtmise ähvardusel kõik seitse nahka. Paljudes riikides saad ju load alles trahvi tasumisel jaoskonda tagasi Tihti võib tõusta altkäemaksu summa kordades üle tegeliku trahvi. Neid sinu ajanappus ei koti. Tee nägu ja ka küsides vasta, et sul on veel terve nädal aega ning nad lasevad sind tühise altkäemaksuga minema. Ja läbirääkimiste aeg kah hulga lühem.
Space kirjutas:Gruusias on korruptsioon vist oma õitsengu tipul.
Oled sa selles Gruusia asjas nii kindel? Meie ajakirjandus Hvostovi näol raporteeris eelmise aasta lõpus, et Saakašvili lasi 80% isikkoosseisust lahti, likvideeris kohaliku liikluspolitsei ja täitis read uuesti konkursiga. Tulemus on see, et politseinikke on vähem, palgad on paremad ja töö hoidmise eesmärgil altkäemaksu ei võeta. Või on sul muud andmed?
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Saksas, rootsis, soomes on küll peatatud aga seda lihtsalt kontrolliks. Samuti alguses Saksa külakestes käis neid sähvatusi fotoradarite poolt üsna tihti, postkasti pole õnneks selle peale pretensioone potsatanud.
Kord Varssavis olidki vennikesed vist obrokikogumise aktsioonil, kuna peale vasakpööret rohelisega, võeti maha ja väideti, et aga sinna kuhu sa keerasid, seal põles ju punane ja küsisid 300 kohalikku tugrikut. Kuna ma asjaga eriti nõus polnud siis taheti jaoskonda vedada, lõpuks, peale seda, kui 50 eurikut oli omanikku vahetanud kadusid välgu kiirusel nagu peeretus...
Leedus ei maksa eriti kiiruseületamisega silma paista. Mulle föönitati Kaunase lähedal, vist oli + 56 ja selle eest on ametlikult ette nähtud trahv kuni 1200 eur-i!!! Tükk aega oli "moosimist" - üritasin nende pastakat ulmehinnaga ära osta Lõpuks leidsime "ühise keele", milleks oli vene keel ja pastakas jäi ka neile alles
Ka Venemaal hakkavad nö. "head ajad" otsa saama. Mul ühele tuttavale, kes kiirusega maha võeti, ütles miilits juba enne enda tutvustamist, et 300 rutsiga enam ei saa...!!!!!
Omal oli eelmisel nädalal enne Piitarit juhus, kui asulas juhtus kogematta osuti olema üle saja siis ütles ka, et meil uuest aastast trahvimäärad tõusid - trahviks 1500-2000 kohalikku. Poole hinnaga sai hakkama. Kusjuures, mõnel pool, väeksemates kohtades, enam ei võtagi niimoodi koha peal...,tehakse protokoll, kui load alles jäävad siis võid tegelikult järgmise kurvi taga sellele tule otsa panna sest andmebaasidega on seal veel nagu on
Mille eest aga kohe jalameheks tehakse , need on pideva joone ületamine ja raudtee ülesõidul tehtud rikkumised. Oli juhus, kui kohtunik ütles tüübile peale otsuse teatavaks tegemist (4kuud load hoiule), et nagunii lähed koju ja ütled, et kaotasid ära ja saad uued...
Mitte eriti ammu "meeldiv" kogemus Riias. Kel lööb ette ristmik kuulsalt trosssillalt alla sõites vanalinna poole. Läbinud rohelisega ristmiku olin hetk hiljem politseil peos. Venekeelne väljend punasega ristmiku ületamise kohta oli Eto otšen gruboje narushenie! Selgeks tehti et lihtsam on loovutada 40 latti, kui ei siis hakkab alles juhtuma.
Ilmselgelt mehed raha peal väljas, kujutage ette Tartu mnt ülemiste ristmikku kui sealt punasega üle rallida!! Nii väidetavalt olin teinud Riias pea sama suure liikluskoormusega ristmikul.....
-
- Postitusi: 137
- Liitunud: 04 Mai 2006, 14:16
- Tsikkel: GSR600
- Asukoht: Pirita
- Tänanud: 1 kord
- Kontakt:
Aav kirjutas:Space kirjutas:Gruusias on korruptsioon vist oma õitsengu tipul.
Oled sa selles Gruusia asjas nii kindel? Meie ajakirjandus Hvostovi näol raporteeris eelmise aasta lõpus, et Saakašvili lasi 80% isikkoosseisust lahti, likvideeris kohaliku liikluspolitsei ja täitis read uuesti konkursiga. Tulemus on see, et politseinikke on vähem, palgad on paremad ja töö hoidmise eesmärgil altkäemaksu ei võeta. Või on sul muud andmed?
Tõsi, mu kogemused pärinevad oktoobrist, enne suurpuhastust.
Möödunud suvel sai Valgevenes nädalake ringi sõidetud. Dollarid mis mentidele mõeldud, olid erinevatesse taskutesse pandud,et mitte rahakoti sisu neile näidata ja saamahimu tekitada. Tõin selle raha tagasi,sest kordagi ei tuntud minu vastu huvi. Üritasin muidugi ka raamidesse mahtuda ja mitte eriti silma paista. Miilitsaid on seal palju,eriti traktoripatrulle, kes avariisid lahti harutavad ja valesti parkinuid ära veavad.
Leedus hämmastas see,et motomehed (pakuks 90%) sõitsid ilma kiivrita ja ei ajanud neid keegi taga...
Tere! Minu ,, meeldivad,, kogemused pärinevad eelmisest suvest Ukrainast. Nädala jooksul mis ma seal viibisin, tuli kahel korral maksta mentidele.
Kolmandal korral õnnestus ärarääkida. Põhjused miks ,,rajalt mahavõetakse,, on ettearvamatud, enamasti vaatavad kui võimalust
raha teenida välismaalase pealt. Tavaliselt üritati 100 dollarit saada aga
õnnestus mahakaubelda 30-50 dollari peale.
andre460 kirjutas:Põhjused miks ,,rajalt mahavõetakse,, on ettearvamatud, enamasti vaatavad kui võimalust
Hetkel ei meenu kellel see juhus oli, aga kunagi on idaplokis põhjenduseks kõlanud ka "štobõ dvesdi ne jesdil.." ehk siis selle pärast, et 200kmh ei sõitnud.
Eelpoolmainitud Leedu osas jagan sama arvamust, seal sõidan enamasti mitte rohkem kui 100-105kmh spido järgi.
Ühest kogemusest piisab, load jäid tookord küll tasku ja loovutatud summa oli väike (40eur), aga seda sel põhjusel, et meil lihtsalt polnud rohkem cashi järgi ja poisid ilmselt ei viitsinud meid ATMi juurde eskortida.
-
- Postitusi: 377
- Liitunud: 18 Nov 2005, 18:37
- Tsikkel: VTX1800R
- Asukoht: Muhv nõudmiseni
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 2 korda
Rootsis tuleb olla väga ettevaatlik linnas, linnakiirusest madalamaks piiratud aladel, näiteks 30km/h märgi piirkonnas tuleb 35km/h sõites trahv kohe.
Veokate kiirus sealmaal 80km/h, jutujärgi olla trahvi tehtud 82km/h sõitnud veokile.
If you want to make God laugh, tell him your future plans
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
CB500 kirjutas:Hetkel ei meenu kellel see juhus oli, aga kunagi on idaplokis põhjenduseks kõlanud ka "štobõ dvesdi ne jesdil.."
ehk siis selle pärast, et 200kmh ei sõitnud.
Oli jah mul kunagi selline päris naljakas juhus. Aga see "štobõ dvesdi ne jesdil tähendas ikka seda, et tegu oli ennetava trahviga et ma 200ga ei sõidaks. Ilusti näidati raamatust seadus ka ette kui palju võiks trahvi teha sellise rikkumise korral, et ma saaks ikka aimu kuidas mul vedas, et seekord vaid 10$ tehti:) Eellooks niipalju, et samal reisil oli juba enne olunud päris mitu miilitsa stoppi, mis piirdusid küsimusega palju maksab ja palju välja võtab (mõned palusid otsa ka tõsta). Ja lõpuks siis selline lugu peale seda, kui järjekordse küsimuse peale mainisin, et eks see vana Kawa ikka 200 võiks saavutada. Selline lugu siis Veneaalt, kui aasta oli 2001.
Aga ega seal eriti ilmselt muutunud palju pole ja selliseid asju tuleb ette ka täna. Aga sellega nö toime tulemiseks on mimeid võimalusi. Mõnedki Soomlased on mänginud "ei oska ühti keelt" mängu ja peale 30min passimist on käega löödud, teised räägivad end välja jne. Igal juhul on see selliste piirkondade omapära, millega tuleb arvesatada ja hakkama saada, midagi hullu siiski pole.
Ukraina kohta kehtib u sama ainult selle vahega, et niisama kinni ei peetud, pidi ikka miski rikkumine olema (või siis tuli neil seda poolt veidi järgi aidata) Aga trahvisummad kippusid päris naljakad olema. Või kas tasub trahviks küsida u 60eeku? seda nö mustalt muidugi;)
andre460 kirjutas:. Tavaliselt üritati 100 dollarit saada aga
õnnestus mahakaubelda 30-50 dollari peale.
Ka nii kuuldavasti juhtus, kuigi mul on õnnestunud palju vähem nõudlike miilitsate peale sattuda..enamasti.
Oli kuulda, et peale porgandi värvi sündmusi tehti ka Ukrainas miilitsas suurem puhatsus. Selle mõjusi pole ise proovima sanud ja viimasest külastusest on nüüd juba mõned aastad. Mina kipun küll tagasi.. selliste maade miilitsa teema on pigem huvitav vaheldus, kui meeletu jama:)
Kk
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Sõidan ise tihti euroopamaades ja ptüi ptüi ptüi olen trahvidest pääsenud oma kiirustamisega lugematuid kordi, on vaid näpuga vibutatud. Üldiselt ongi läbirääkimise või näitlemise oskusi vaja, ei ole mõtet vastu vaielda, pigem tunnistada oma viga ja üritada seda siluda, oled ju nende võimupiirkonnas. Arengumaades on asi lihtsam nagu eelpool juba mainiti, Ukrainas sai šigulli ekipaaz meie rahas 100.- eegiga selja taha jäetud ja olid väga sõbralikud. Ükskord saksas kiirteepollar määras 60 euri trahvi, ütlesin et mul ainult 50ne sulas ja tangin krediitkaardiga... "Semir" laiutas käsi ja ütles et OK teeme siis 50ga ära ja vormistas protokolli. (tegelt polnud asi sularaha puuduses ja teatavasti sakslased ei tingi)
Alles mõned nädalad tagasi Riiast kodu poole kiirustades peeti mind linnas kinni kiiruseks 74, 50ne alas. Alustuseks kohe seltsimees lohutas, et pole hullu trahv on 20 latti. Siis tuli täidetud protokolliga minu juurde ja küsis kas ma trahvi maksta tahan. Minu loomuliku ja eitava vastuse peale, ütles ta et seekord siis teeme hoiatuse ja märgime protokolli, et läksid vales kohas üle tee .
Ehk siis kulu 0.- ja läksime sõpradena lahku.
uzzike kirjutas:Alles mõned nädalad tagasi Riiast kodu poole kiirustades peeti mind linnas kinni kiiruseks 74, 50ne alas. Alustuseks kohe seltsimees lohutas, et pole hullu trahv on 20 latti. Siis tuli täidetud protokolliga minu juurde ja küsis kas ma trahvi maksta tahan. Minu loomuliku ja eitava vastuse peale, ütles ta et seekord siis teeme hoiatuse ja märgime protokolli, et läksid vales kohas üle tee
.
Ehk siis kulu 0.- ja läksime sõpradena lahku.
Mul oli täpselt sama lugu, asulas 74km/h ja vastusõitev politsei võttis rajalt maha. Seletasin et ei märganud jne, varasemaid rikkumisi ka ei ole. Piirdus hoiatusega ja palus tähelepanelikum olla
Liigun Lätis suht palju ja tundub, et kõige rohkem mõõdavadki nad asulates. Maanteede peal kohtab harvem. Ilmselt selle tulemusena ei olegi lätlastel asulates keskmine kiirus 70km/h, nagu meil
Kommionu kirjutas:arnoldal kirjutas:Leedus hämmastas see, et motomehed (pakuks 90%) sõitsid ilma kiivrita ja ei ajanud neid keegi taga...
Minuteada pole Leedus (nagu ka USA osades osariikides...kui mitte kõigis) motokiiver kohustuslik!!!!
Lätis sõidavad mõned välismaalased suuremate kruiseride ning matkaratastega soojema ilmaga ilma kiivrita. Neid keegi eriti puutuda ei viitsi. Kohalikud peavad aga viksid ja tublid olema.
Siin hea kaart USA kiivrinõuete kohta:
http://www.fastfreds.com/helmetlawmap.htm
Nagu Raido Remmelg mulle kunagi platsil ütles: "Kiiver on ikka pea asi". 2 viimast sõna rõhutatult eraldi
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
Re: Trahvid ja politsei välisriikides
Aga kuidas selle parkimisega siis ikkagi lood on?
Paistab, et Muf peab ise omal nahal seda kõike tunda saama...
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: Trahvid ja politsei välisriikides
Ega selle parkimisega on nagu on, igasugu märke ja sildikesi tuleb tähele panna, omal selline juhus soomest, et toppisin parkimisautomaati oma nelja tunni jagu raha sisse, sain paberitüki vastu ja minu selja taga olev papi kommenteeris, et nüüd pead siin esmaspäeva hommikuni parkima,(oli reede õhtu) kui raha ei taha lendu lasta. Noh, möh, siis taipasin küll lugema hakata ja tuli välja, et tasusin 1h enne tasulise parkimise aja lõppu ja kolm tundi jäi veel esmaspäevaks
statsionaarsete fotoradarite jaoks võib siit vähe keep smilingut harjutada, kui muidugi kohe peale radarit poliisi ei passi, siis jääb neist nägudest väheks
Re: Trahvid ja politsei välisriikides
Soomega veel selline tore juhus – sai nädalavahetusel auto parkima pandud kuid kahe silma vahele jäetud pisiasi, et selles kohas oli max parkimise aeg 4h. Nii saigi vennasrahvast 50.- euroga toetatud, kuigi parkimine oli tasuta
Re: Trahvid ja politsei välisriikides
Mul siuke asi et kevadel olin hispaanias ja kiirteepeal sõitsin ilusti kiirusekaamerasse sisse +27km ja trahv 100EUR. Probleem selles, et trahv tuli tagantjärgi kodusele aadressile (sõitsin rendiautoga tol hetkel) ja sealt kirjast lugesin välja aint selle et trahv 100eur ja ületasid kiirust 27 km/h ja rohkem midagi ei mingit tel numbrit ega mingit maili aadressi kuhu saata küsimusi ega mingit kontot kuhu raha kanda. Muidugi oli kogu kupatus aint hispaania keeles, ühesõnaga trahv, millega ma ei oska midagi teha . Nüüd tegelt tuli juba teistkorda ka see jama.
Re: Trahvid ja politsei välisriikides
Saksas rendiautoga asulas kiiruskaamerasse +10ga lubatust, trahv 15 jevreid. Mõned aastad tagasi LAs parkisin valel pool teed (neil ei tohi vastassuunavööndis parkida), 20 USD trahvi ja krt 3 tundi sõitu ühest linnaotsast teise (politseijaoskonda) ja tagasi
Hans
Re: Trahvid ja politsei välisriikides
Mõni kuu tagasi-Saksas kiirteel 130 alas 171km/h . Vuntsidega Hanz oli alguses üsna tige(eravärvides punane e39 bmw, oli meid tükk aega jälitanud/filminud juba), kuid kui siis inglise keeles tuttavamaks saime-siis leebus(Tal oli tegelt motika pildiga T särk ka seljas jope all )
Sain u vist 140E pealt 100E peale sulas kohapeal tulema(arvestuse aluseks oli tal mingi tabel ja sularaha tuli väga kasuks-muidu oleks olnud jaoskonda sõit vist)
2 ndl hiljem tuli postiga üks väga detailne protokoll ka järgi(Saksa keelne)...Väitis, et Itaalias/Austrias pidi se trahv poole suurem olema
Oleks ta teadnud, et meie väikses vabariigis trahv kõvemgi on, oleks ikka koomiline olnud küll!
Hoidke väikestes kupüürides sularaha kaasas!
Vauuuu 4:)
Re:
harimal kirjutas:Kommionu kirjutas:arnoldal kirjutas:Leedus hämmastas see, et motomehed (pakuks 90%) sõitsid ilma kiivrita ja ei ajanud neid keegi taga...
Minuteada pole Leedus (nagu ka USA osades osariikides...kui mitte kõigis) motokiiver kohustuslik!!!!
Lätis sõidavad mõned välismaalased suuremate kruiseride ning matkaratastega soojema ilmaga ilma kiivrita. Neid keegi eriti puutuda ei viitsi. Kohalikud peavad aga viksid ja tublid olema.
Siin hea kaart USA kiivrinõuete kohta:
http://www.fastfreds.com/helmetlawmap.htmNagu Raido Remmelg mulle kunagi platsil ütles: "Kiiver on ikka pea asi". 2 viimast sõna rõhutatult eraldi
Poolas pannakase ATVdega palja peaga ja mitte 50ga, politsei ei teinud teist nägugi.

Riga->Planeta 5 1991->Jupiter 2K 1968-> R1 2005->Honda CBR600RR 2004
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
Re: Trahvid ja politsei välisriikides
Sveitsis olevat Euroopa kõige kõrgemad trahvid
http://www.motards.ch/main.php?page=./m ... tarifs.php
BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750
-
- Postitusi: 682
- Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
- Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
- Asukoht: Niinsaare
- Tänatud: 1 kord
Re: Trahvid ja politsei välisriikides
Janek85 kirjutas:Mõni kuu tagasi-Saksas kiirteel 130 alas 171km/h...
Saksas muide tõusevad alates uuest aastast trahvimäärad oluliselt. Ja kihutavatesse tsiklimeestesse hakatakse sealmaal üha enam nulltolerantsiga suhtuma Saksat on mitmeid mõnusaid kurvilisi mägiteed, kus motomehed armastavad kallamas käia. Seal on aset leidnud juba väga mitu intsidenti, kus vendadel politsei poolt lihtsalt tsikkel käest ära võetud. Kusjuures kohus on politsei teguviisi heaks kiitnud. Lähemalt on sellest juttu siin: www.motorradonline.de. Ehk et soovitus väikestes kupüürides sularaha kaasas kanda on tõesti hea, saab vähemalt tsikli teisaldajaga arved klaariks
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.