Ducati Monster karburaatori mure
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Postitusi: 104
- Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
- Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
- Tänatud: 10 korda
Palju üldse õhusoojust oli, kui sõitma läksid. Ma enda oma alla +8 kraadi üldse kiusama ei hakkagi. 0 kuni +4 kraadi juures on õhu suhteline niiskus kõige kõrgem ja tühikäigul võivad tühikäigu õhukanalid lihtsalt jäätuma hakata, kuna õhuvool läbi nende on siis kõige suurema kiirusega(räägiti vist isegi mingist 700m/s), seetõttu hakkabki õhus olev niiskus jäätuma.
Veel. Tühikäigult pöördesse minekut mõjutab suuresti ujuki tase. Tühikäiku ennast aga lisaks eelpool toodud jäätumise anomaaliale ka segukruvi asend, küünlad, karpade sünkroonsus, surved silindrites ja ka niiskusest tingitud elektri "kalad".
See lapiku otsaga voolik mootori vasakul küljel peaks olema õhufiltri kopsiku drenaaž, kindel ei ole, kuna garaaž eemal ja ei saa(ei viitsi) momendil kontrollima minna.
-
Teema algataja
pitbull kirjutas:kunagi sõitsin miinusega 100 km...kui tallinnasse jõudsin oli nii kylm et madalamatel kiirustel suri välja...toores tuli peale kiskuda
Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis ei aidanud mul viimasel sõidul enam toores ka. Tuli lihtsalt gaasi peal hoida, et töötaks.
Kusjuures läks pärast ületalve seismist algul isegi ilusti käima. Toorega küll, kuid töötas ka gaasi andmata. Probleemid tulid alles sõites.
Laupäevaks lubatakse kuni +10, kui ilmajaam väga ei valeta saab ehk näha, kuidas soojema ilmaga käitub. Sellise temperatuuri juures võiks ju ikka töötada küll. See ju täiesti sõidetav ilm.
-
Teema algataja
Huvitav kust leida neid vidinaid, mida sisselaskekollektori küljes kruvi asemel vastavasse avasse keerata, et saaks sinna vaakumi mõõtmiseks vooliku ühendada. Ei oska paremini seda juppi nimetada. Põhimõtteliselt pean silmas midagi sellist, nagu siin lehel esimesel kahel pildil. http://www.carbtune.com/carbaccs.html
Kas selliseid asju võiks leida kusagilt tööriistapoodidest, peab laskma valmistada mingit moodi või saab ehk mind aidata mõni hea inimene, kellel need olemas juhtuvad olema?
-
Teema algataja
allan76 kirjutas:... ehk mind aidata mõni hea inimene, kellel need olemas juhtuvad olema?
Vaata seal teemas 5. postitust, ehk saate kaubale
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... ne&t=38670
-
Teema algataja
noel kirjutas:Vaata seal teemas 5. postitust, ehk saate kaubale
![]()
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... ne&t=38670
Tänud asjaliku vihje eest.
Jõudu! Mul ka seikesama ratas aga aastast 97 ja samuti mingi kala on sees. Probleem selles, et külmalt käima minna ei taha, õhupuhasti pealt ära võtta ja bensu otse karbussi kallata siis peale mõnda kõva proovimist ja kaasiga mängimist jääb tööle. Sealt edasi tühikäigul jäävad pöörded nats ebaloomulikult kõrgeks, kuid sõidu ajal ja edaspidiste käivitamistega pole enam mingeid probleeme, küünlad koguaeg korralikud. Kas see sõltub ka nüüd õhutemperatuurist v mitte krt seda teab, viimati proovisingi 1,5 nädalat tagasi kusagil 0.. +2 C juures. Kas on karpa umbes, segu lahja, silinder hõre - ei oskagi ise veel öelda, kuna mõtlesin et ootan vähe kõrgemaid plusse ja proovin uuesti, et siis vaadata kust otsast alustada - või, mis Te ise siin välja pakuksite? Aa ja kui tühikäigul panna tuled kaugtuled peale siis jääb nälga ja tahab välja surra-vähemalt näitab sellist emotsiooni, et nagu ei meeldi. Teine asi muidugi ka veel see, et see ratas on toodud inglismaalt ja küljes on originaalsumpade asemel see brittide Carbon Can Co kätetöö, mis ilmselt ka midagi mõjutab, kas karpa on nende järgi midagi timmitud v mitte - krt seda teab. Ühesõnaga teen varsti proovi.
-
Teema algataja
Ma peaks mõne monsteri omanikuga kokku saama ja vaatama, kuhu ikkagi üleliigne voolik ühendatakse.
Minu ratta puhul siis toimusid täna uued katsetused. Panin ratta ilusti kokku, vajutasin start nuppu, vedas paar pööret ning kogu lugu. Enam starterit järgi ei võtnud. Õnneks sai rikke koht üsna kiirelt tuvastatud - starteri relee ühendused olid koledasti oksüdeerunud. Pärast puhastamist asi korras.
Arvestades seda, mis seisus ratas viimati oli (üks silinder ei töötanud, kuna tõenäoliselt oli lootusetult täis) ning ühe poole ujukiruum oli bensiinis tühi siis imestasin väga, kui täna läks ratas pärast starteriprobleemi lahendamist sõna otseses mõttes poolest pöörest käima ja töötasid kohe mõlemad silindrid. (Pärast umbes 30 sekundit töötamist oli paar korda tunda, et üks silinder jätab vahele, kuid see läks jälle üle). Termomeeter näitas õues 15C ringis. Ma hakkan tõsiselt uskuma, et temperatuur mängibki suurt rolli nende rataste juures. (Vastuseks siit ka eelmise postituse autorile, et proovi soojema ilmaga uuesti ning tõenäoliselt on pilt juba palju parem.)
Karburaatorite seadistamise tööriistad said nüüd ka laenutatud, kuid enne kui jõudsin kasutada, avastasin ikkagi ühe probleemi. Ohtralt kütust tilkus endiselt välja kusagilt karburaatori juurest. Kui see pragu ujukikambri kaane põhjas mingit rolli ka mängib, siis olen ma nüüd täiesti kindel, et põhiline osa kütusest jookseb välja kusagilt mujalt. Kahjuks ei näe ma kuidagi kokkupandud mootoriga kahe karburaatori vahele, et mis seal toimub. Ehk on asi kaane tihendites. Teise variandina käis peast läbi mõte, et äkki on kütuse tase ujukiruumis liiga kõrge. Ujukite nõelad sättisin küll soovitatud tasemele enne kokkupanemist, kuid äkki nõel ei pea. Tekkis mõte, et vahetan kahe karburaatori ujukiruumi kaaned ära ning uurin, kas viga kolib teise poolde või mitte. (Või vahetaks ära ka ujukid koos nõeltega?) Kui kolib (ja tõenäoliselt ta seda teeb), siis selge, et tuleb tihendiga midagi ette võtta. Siit ka küsimus, kas Mikuni karburaatorite tihendeid on keeruline saada? Kas oskab keegi öelda nendel monsteriteil kasutatavate mikunide täpsema mudeli? Kas on olemas mingit sellist tihendavat ainet, mis peaks bensiinile vastu, et saaks seda abivahendina kasutada.
allan76 kirjutas:Ma peaks mõne monsteri omanikuga kokku saama ja vaatama, kuhu ikkagi üleliigne voolik ühendatakse.
Minu ratta puhul siis toimusid täna uued katsetused. Panin ratta ilusti kokku, vajutasin start nuppu, vedas paar pööret ning kogu lugu. Enam starterit järgi ei võtnud. Õnneks sai rikke koht üsna kiirelt tuvastatud - starteri relee ühendused olid koledasti oksüdeerunud. Pärast puhastamist asi korras.
Arvestades seda, mis seisus ratas viimati oli (üks silinder ei töötanud, kuna tõenäoliselt oli lootusetult täis) ning ühe poole ujukiruum oli bensiinis tühi siis imestasin väga, kui täna läks ratas pärast starteriprobleemi lahendamist sõna otseses mõttes poolest pöörest käima ja töötasid kohe mõlemad silindrid. (Pärast umbes 30 sekundit töötamist oli paar korda tunda, et üks silinder jätab vahele, kuid see läks jälle üle). Termomeeter näitas õues 15C ringis. Ma hakkan tõsiselt uskuma, et temperatuur mängibki suurt rolli nende rataste juures. (Vastuseks siit ka eelmise postituse autorile, et proovi soojema ilmaga uuesti ning tõenäoliselt on pilt juba palju parem.)
Karburaatorite seadistamise tööriistad said nüüd ka laenutatud, kuid enne kui jõudsin kasutada, avastasin ikkagi ühe probleemi. Ohtralt kütust tilkus endiselt välja kusagilt karburaatori juurest. Kui see pragu ujukikambri kaane põhjas mingit rolli ka mängib, siis olen ma nüüd täiesti kindel, et põhiline osa kütusest jookseb välja kusagilt mujalt. Kahjuks ei näe ma kuidagi kokkupandud mootoriga kahe karburaatori vahele, et mis seal toimub. Ehk on asi kaane tihendites. Teise variandina käis peast läbi mõte, et äkki on kütuse tase ujukiruumis liiga kõrge. Ujukite nõelad sättisin küll soovitatud tasemele enne kokkupanemist, kuid äkki nõel ei pea. Tekkis mõte, et vahetan kahe karburaatori ujukiruumi kaaned ära ning uurin, kas viga kolib teise poolde või mitte. (Või vahetaks ära ka ujukid koos nõeltega?) Kui kolib (ja tõenäoliselt ta seda teeb), siis selge, et tuleb tihendiga midagi ette võtta. Siit ka küsimus, kas Mikuni karburaatorite tihendeid on keeruline saada? Kas oskab keegi öelda nendel monsteriteil kasutatavate mikunide täpsema mudeli? Kas on olemas mingit sellist tihendavat ainet, mis peaks bensiinile vastu, et saaks seda abivahendina kasutada.
-
Teema algataja
Käisin paar autotarvete poodi läbi, ühest kohast kinnitati, et ei ole võimalik, et keemia bensiinile vastu peaks. Peab olema ikka korralik tihend. Kuna mitmest kohast olin juba jõudnud kuulda, et peaks võimalik olema, pidasin juttu kahtlaseks. Läksin Statoili tanklasse ja kohe vaatas vastu silikoon hermeetik, millel kirjas, et vastupidav bensiinile. Lekked siis saavad nüüd kõrvaldatud. Jääb veel ujukinõela pidamise küsimus. Leidsin sobiva vooliku, millega peaks saama kütuse taset mõõta ujukiruumis, nii et asi hakkab ilmet võtma. Ehk saab siis isegi õhtul juba sõita.
-
Teema algataja
Panin statoilist leitud vahendiga ujukiruumi kokku, võttis lekke ilusti kinni. Kergem leke oli siiski ka selle prao kaudu karburaatori põhjas. Üritasin seda samuti hermeetikuga parandada, kuid ei õnnestunud. Lõpuks võtsin kaane küljest ära, panin selle prao seestpoolt keemilise metalliga kinni, uus kiht hermeetikut tihendi peale, karburaator kokku ning proovima. Üllatusega leidsin, et ratas ei lähe enam käima. Isegi mitte ei lubanud. Aku jõudis täiesti tühjaks saada. Võtsin auto pealt voolu, kuid ei midagi, täpselt samamoodi edasi. Mõtlesin juba, et nüüd uued jamad kaelas, tore küll. Keerasin küünlad maha ja need olid ikka nii märjad, kui üldse olla saab. Vahetusküünlad peale ning ratas käis nii kui olin vaevalt starterinuppu jõudnud puudutada. Huvitaks väga, mis need küünlad selliseks võiks teha. Kas peaks muret tundma, et seda ka edaspidi juhuma hakkab. Võib-olla oli niisama remontimise kõrvalnähtus. Mõningase töötamise järel ei leidnud endiselt, et ühestki kohast bensiini lekiks. Tundub et kõik see kompott on asja pidama saanud.
Ratas töötas pärast küünalde vahetust väga hästi. Algul külmalt oli midagi, et päris tühikäigul gaasi andes, tahtis välja surra. See läks kiirelt üle ning ratas läks pärast igast asendist normaalselt pöördesse, töötas tühikäigul hästi, ega surnud ka enam välja. Tegin linna peal isegi päris pika tiiru koos mitmete käivitamistega. Ei tuvastanud ühtegi probleemi. Sain vahepeal teada, et õhutemperatuur on langenud 4 kraadini. Ma ütlesin seepeale kohe, et pole võimalik, mu ratas üldse ei tööta sellise külmaga. Aga tundub, et täna töötas ja ilma igasugu probleemideta. Ma nüüd ei teagi, mis sellest arvata. Äkki hakkab soojaga mingi jama. Loodetavasti mitte.
Üritasin laenutatud riistapuuga ka karburaatoreid sünkroniseerida, kuid ausalt öeldes jäin natuke hätta. Kahe poole näidud muutusid erinevatel pööretel kuidagi üsna erinevalt. Kas see võib viidata veel mingitele probleemidele? Üritan lähipäevil veel selle Colortune asjaga küttesegu olukorda uurida.
Kokkuvõtvalt olen ma tegelikult praeguseks päris rahul. Ratas töötab normaalselt, kütust ei leki. Ilmad on ka enam-vähem. Eks midagi saab kindlasti veel paremaks teha, kuid praegu otseselt ei põle. Jõudumööda tegutsen edasi. Päris hea oli jälle ratta seljas olla ning tunda, et oma kätega on asi sinnamaale korda tehtud. Karburaatori ning ka suures osas ülejäänud ratta toimimise põhimõtted on ikka palju selgemaks saanud.
Kuigi tõenäoliselt läheb mu rattaremondi lugu siin teemas edasi, ütleks siiski vahepeal suured tänud kõigile, kes on kasulikke nõuandeid jaganud. Palju abi on sellest olnud.
Üritasin laenutatud riistapuuga ka karburaatoreid sünkroniseerida, kuid ausalt öeldes jäin natuke hätta. Kahe poole näidud muutusid erinevatel pööretel kuidagi üsna erinevalt. Kas see võib viidata veel mingitele probleemidele? Üritan lähipäevil veel selle Colortune asjaga küttesegu olukorda uurida.
Kuskilt võib lisaõhku imeda. Vaata igasugused liitmikud üle ning ega kummdetailid aastatega pragunenud pole.
Siit lugesin veel, et mootori kompressiooni võiks ka igaks juhuks mõõta:
If one carb has a significantly different reading than the others there can be several reasons for it.
Kood: Vali kõik
- It may be at the end of its adjustment so you will have to back off all the
adjusters and start again.
- It may be that a rubber tube has been wrongly routed so that you have been
adjusting the wrong carb or that the rubber tube is kinked or flattened on its
route to the carb or is loose.
- Possibly there is an air leak in the carb to the airbox or carb to head joints. It
may be an engine fault and a compression test can help to pinpoint the
problem.
Veel kasulikku lugemist:
I would say the "the actual speed DOES matter," at least on my bike, because when I rev'd the bike up to about 3000 rpm the left cylinder was off a bit, consistantly all the way up to 3000rpm and I could never get it to match, using the knob, would just come close. However, if I went up to about 3400 rpm, there was a drastic change in the balance (in my case left Mercury level went way up). After some experimentation I realized I needed to adjust the high rpm balance at or higher than the rpm point where this change occurs. When I adjusted the white knob below this level, although the merc tubes got close, the left was always higher, except at idle. When I took the reading at about 3400 rpm and made my adjustment to the knob... repeated a couple of times, I was able to dial it in dead even. When done... the Mercury level is side-by-side from idle all the way up!!!!! Remember, as the article states. Bring the revs up, look at the tubes, drop back to idle, move knob, repeat. It takes very little movement of the knob to make a change. Try 1/4 turn intervals, the first time to see which way you need to go, 1/8 turn adjustments or less to dial in. Only took me about four or five tries to get the mercury dead even.
Kogu tekst:
http://www.v11lemans.com/forums/index.p ... topic=6884
-
Teema algataja
Colortune küünaldega avastasin, et mõlemad silindrid jätavad üsna tihti töötakte vahele. See väljendus tühikäigul mootori ebaühtlases töötamises. Miskipärast polnud ma sellele siiani üldse tähelepanu pööranud. Proovisin tühikäigukruvisid keerata üht- ja teistpidi ning leidsin, et kui kruvi poolteist pööret väljapoole keerata, töötab mootor palju ühtlasemalt ning peaaegu üldse ei jäta enam vahele. Probleem on aga selles, et kruvid olid enne asendis, mida oli mitmel pool internetis soovitatud (3 pööret põhjast väljapoole). Nüüd on aga kruvi 4.5 pööret väljas ning kui pool pööret veel juurde keerata, töötab mootor veel paremini. On see normaalne, et ratas töötab normaalselt siis, kui segukruvid on soovituslikust asendist niipalju mööda? Või peaks keerama algsesse asendisse tagasi ja mujalt viga otsima? Väga ei tahaks, sest töötab tõesti nüüd tühikäigul ilusti ühtlaselt. Väljapoole keeramine tähendab, et segu on tühikäigul rikkam. Mina arvasin enne, et mu hädad ongi põhjustatud liiga rikkast segust, kuid tundub, et asi hoopis vastupidine.
Kuna kell oli palju, siis ei saanud erinevatel pööretel küttsegu põlemise värvi jälgida, sest majaelanikud oleksid päris pahaseks saanud tõenäoliselt. Vaatan homme veel korra asjad üle.
-
- Postitusi: 129
- Liitunud: 27 Aug 2004, 10:42
- Tsikkel: Ducati ST2 "Kati"
- Asukoht: Pärnumaa
Mul ei ole karpaga ratast olnud juba üsna pikka aega, seega ei ole ka karpa timmimise teemadele eriti tähelepanu pööranud. Kuid kuskilt on meelde jäänud et need "kolm pööret täiesti suletud asendist lahti" on pigem stardipunkt täpsemaks häälestamiseks. Vajalik instrumentaarium oleksid vaakumkellad ja gaasianalüsaator.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.