Yamaha XJR1200

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Habe
Postitusi: 84
Liitunud: 02 Juun 2004, 00:54
Asukoht: Tallinn

Yamaha XJR1200

Lugemata postitus Postitas Habe »

Peale talvist seismist käivitus aastal 1998 toodetud isend probleemideta nagu tavaliselt. Jätsin ta mõneks minutiks käima kõrgetel pööretel ja " toorega". Varsti hakkas sumpadest sininakat tossu välja ajama ja puterdama. Seepeale avasin õhuklappi ja proovisin gaasiga lõõrid puhtaks puhuda. Nüüd ei käinud mootor iseseisvalt enam ei toorega, ega ilma. Lonkas madalatel ja keskmistel pööretel ja ajas sinist suitsu välja.
Kõrgetel pööretel oli nagu ühtlane. Madalamatel pööretel tundub nagu käiks kahe silindriga. Lõpetasin gaasitamise, kuna ühest kummivoolikust hakkas pruuni vedelikku maha voolama.
Lõhna põhjal on degu puhta bensiiniga. Jälitasin siis voolikut alt ülesse ja tõdesin, et voolik lõpeb ( või algab) sisselaske kollektori põhast.
Kuna sisselaskekollektorile järgneb vahetult õhufiltri korpus, siis kiskusin õhufiltri välja. Nagu avata võis oli ka see üleni bensiinist märg.
Siin lõpeb minu mõistus.
Silinrites tekib kolvide liikumise mõjul hõrendus, mis imeb õhu läbi õhufiltri sisselaskekkollektorisse, sealt liigub õhk läbi karburaatori bensiiniga segatuna sisselaskeklapi avanedes silindrisse. Seejärel sisselaskeklapp sulgub ja kolb asub liikum ülemise surnud seisu poole jne.
Mulle jääb arusaamatuks mill moel on võimalik kütuse liikumine vastupidises suunas?
Isegi kui sisselaskeklapp ei sulguks ei tuleks õhupuhastisse sellises koguses bensiini, et seda pea liitritena maha voolaks.
Kaks mise silindri küünalt olid mustad ( rikas segu) aga säde on ja kuivad olid samuti. Sisemisi ei vaadanud, kuna ei hakanud paaki eemaldama.
Masin sõidus tuterdab ja on jõuetu, vaid kõrgetel pooretel on enam-vähem.
Olen kuulnud, et sellistel vanadel karbussiga aparaatidel avab hõrendus kutusekraani. Seega peab seal olema mingi membraan. Kas on võimalik, et selle membraani purunemise tõttu, või mõnel muul selle kraani avamisega seotud süsteemi rikke korral imetakse otse paagist õhupuhastisse bensiini?
Tsiklil läbisõitu kontrollitult ( Eesti ajalugu ) vaid 25 000km, regulaarselt hooldatud ja muidu väga heas korras. Kummist detailide jaoks on 10a juba paraku raugaiga ja läbisõit pole nende puhul kuigi oluline.
On kellelgi hüva nõu pakkuda? Mark ja mudel ei tohiks palju rolli mängida, kuna sama aastakäigu karburaatoritega Jaapani aparaadis suht Copi ja Paste põhimõttel tehtud.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Habe
Postitusi: 84
Liitunud: 02 Juun 2004, 00:54
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Habe »

Rääkisin tarkade inimstega. Pakuti, et üks või mitu karpa nõela kinni.
Kõlab loogiliselt. Mootori käivitudes voolab kütus vabalt ujuki kambrisse ja kambri täitumisel peaks ujuki nõel pealevoolu sulgema.
Mitte sulgemise puhul voolab üleliigne kütus just sinna sisselaskekollektori põhja ja sealt maha. Süüteküündlad on ülirikkast segust tahmased ja mootor ei suuda madalatel pööretel ülirikka segu tõttu töötada.
Kõrgetel pööretel janu kasvab ja mootor põletab rohkem kütust ja saab hakkama ka pisut rikkama seguga.
Seega siis õhtul karpasid koputama.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Habe
Postitusi: 84
Liitunud: 02 Juun 2004, 00:54
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Habe »

Raske öelda, kas aitas ujukikambrite vastu koputamine, või imeline karbussi pihustatv vahend, aga asi on korras.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”