Hälvik-autojuhid

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

schanzez
Postitusi: 223
Liitunud: 10 Sept 2004, 22:12
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas schanzez »

korke kirjutas:

JÕHKER EIDE KARI !!!!!!!!!!!1

ma sõidan iga jumala päev seda tartu mnt ja järvevana risti (vahest oma 10 korda sõidan päevas selle koha läbi) ning alati lähen hea meelega paremasse ritta kuna mitte keegi eriti ei julge sinna ronida just selle lõppeva rea pärast ning kui see rida hakkab lõppema....DELIKAATSELT panen suunatule sisse ja lihtsalt vajun rahulikult vasakusse ritta .....Mõned korrad on olnud kui mõni hälvik kes ei tunne liikluseeskirju hakkab signaalitama või üritama midagi. Parema käe reegel ! ;)

Nii palju kui olen näinud siis 99% ajast lastakse ilusti paremas reas olijad vasakusse.

Närvi ajavad sellised kõhklevad liiklejad nagu teie ala stiilis ,et ''mulle tehti liiga'' , ''keegi ei arvesta minuga''. Suunatuli sisse ja soorita oma manööver rahulikult kui see on ohutu ja mõistlik teiste liiklejate suhtes. Aga ärge hakkake mökkutama nagu tppes Mnnid tee peal :twisted:

ma ei tea küll mis kohta sa mõtled, aga su jutust jääb mulje nagu ma peaks iga kiirendusraja lõpus kõrvalteelt tulevale liiklejale teed andma. :D


K2bi
Postitusi: 649
Liitunud: 01 Apr 2005, 16:51

Lugemata postitus Postitas K2bi »

TÜRI küll
täna hommikul rattaga tööle söites keeras pea igal ristil mingi ahv ette .

köik söidavad klapid peas ja aknaid kah ei viitsi puhtaks kraapida . türi küll.
kaks korda pidin külje kah maha panema :( , et vältida otsasöitu
VÄRDJAD

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

türi sa siukse ilmaga rattaga sõidad üldse 8)

Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Normaalses ühiskonnas, kus kodanikel on psüühikaga kõik korras ja ego ei punnita püksis, sõidetakse sellised kohad kuuske kokku. Julgelt ja vastastikuse aupaklikkusega :D
Ma ei tea, mis seltskond siin koos on, aga mina olen viimasel ajal märganud, et suunatule sisselülitamine tagab Tallinnas ohutu ümberrivistumise. Kui koos rooliga või hoopis peale pealevajumise alustamist selle sisse lülitad, siis muidugi pole kohta ega midagi. Üldjuhul peale kolmandat vilgatust hakkab kõrvale koht tekkima.
Suunatulede ÕIGE kasutamise aga õppisin uuesti selgeks tänu siinsele foorumile ja kirumisele, et autojuhid ei näita suunda ja tsikliga võib niimoodi tagant sisse lennata. Nii et ma ei rivistu tegelikult tühjalteel kah enne ümber, kui suund on paar-kolm korda ikka vilkunud. Kamikadze võib kuskilt tulla või ukseposti taga varitseda ;)

Igatahes nõudis sellise käitumise harjutamine mult kõva tahtejõu pingutust .

Suzuki GSX 750 Inazuma

rattaletõmmatud
Postitusi: 451
Liitunud: 23 Juul 2007, 22:01
Tsikkel: vfr
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas rattaletõmmatud »

täiesti õigus korkel, muidugi pead kiirendusraja lõpus teed andma, parema käe reeglist oled kuulnud? Või kujutad ette et kiirendusraja mõte on see et kiirendad liiklusvoolu kiiruseni ja siis pargid raja lõppu öötunde ootama et maanteele saada?

...nagu ratta peal...
Kasutaja avatar

-PitBull-
Postitusi: 1186
Liitunud: 10 Mär 2006, 21:59
Asukoht: Ida-Virumaa

Lugemata postitus Postitas -PitBull- »

rattaletõmmatud kirjutas:

täiesti õigus korkel, muidugi pead kiirendusraja lõpus teed andma, parema käe reeglist oled kuulnud? Või kujutad ette et kiirendusraja mõte on see et kiirendad liiklusvoolu kiiruseni ja siis pargid raja lõppu öötunde ootama et maanteele saada?

Tegelikul jah nii see ju ongi, et peab andma teed, mis mõte nendel kiirendusradadel muidu üldse oleks? Et striitreissi teha :shock:

Pilt


Riga->Planeta 5 1991->Jupiter 2K 1968-> R1 2005->Honda CBR600RR 2004
Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

-PitBull- kirjutas:
rattaletõmmatud kirjutas:

täiesti õigus korkel, muidugi pead kiirendusraja lõpus teed andma, parema käe reeglist oled kuulnud? Või kujutad ette et kiirendusraja mõte on see et kiirendad liiklusvoolu kiiruseni ja siis pargid raja lõppu öötunde ootama et maanteele saada?

Tegelikul jah nii see ju ongi, et peab andma teed, mis mõte nendel kiirendusradadel muidu üldse oleks? Et striitreissi teha :shock:

Väike põige seaduste maailma :)

§ 104. Kui teele sõitmiseks on kiirendusrada, peab juht sõitma sellel ja liiklusvooluga ühinemisel andma teed teel sõitvale juhile. Teel sõitev juht ei tohi põigata kiirendusrajale, kui see takistab seal sõitvat juhti.

Rõhk sellele, et kiirendusrada pole sama mis sõidurada.


rattaletõmmatud
Postitusi: 451
Liitunud: 23 Juul 2007, 22:01
Tsikkel: vfr
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas rattaletõmmatud »

ok, kui sa nii ütled siis nii ilmselt on, aga see tartu maanteelt järvevanale pöörav lõppev parempoolne rada ei ole ju kiirendusrada, seega vasakpoolses reas liikuja seal ju peab lubama ümberreastujal selle manöövri sooritada ah?

...nagu ratta peal...
Kasutaja avatar

scryth
Postitusi: 1094
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:18
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas scryth »

seal pead sa suunanäitajale teed andma jah.

Kui nüüd veel eeskirjast rääkida, siis... suunamärguande andmist tuleb alustada mitte hiljem kui 3 sek enne manöövri alustamist (targemad korrigeerivad, kui vaja). Kuna sinna sitasele paremale rajale sattudes oled sa just manöövri lõpetanud, pead sa korraks suuna välja lükkama, uuesti sisse panema, passima vähemalt 3 sek ja siis reastuma eelnevalt veendudes, et see manööver ohutu on.

vähemalt teoreetiliselt peaks see nii olema :wack: :wack: :wack:

kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

rattaletõmmatud kirjutas:

ok, kui sa nii ütled siis nii ilmselt on, aga see tartu maanteelt järvevanale pöörav lõppev parempoolne rada ei ole ju kiirendusrada, seega vasakpoolses reas liikuja seal ju peab lubama ümberreastujal selle manöövri sooritada ah?

Kood: Vali kõik

[b]§ 93. Taga sõitev rööbasteta sõiduki juht peab andma teed ümberreastuvale naaberrea juhile.[/b]

Seega antud juhul, kus parempoolne rada, mis "ära kaob" on sõidurada, tuleb sealt ümberreastujale, kes on korrektselt näidanud suunamärguannet, anda teed.

§ 94. Kõrvuti sõitvate juhtide vastastikusel reavahetamisel peab juht andma teed temast paremal olevale juhile.

Ärme siin (Järvevana teel) paremakäe reeglist räägime, sest see seos tekiks üheaegsel ümberreastumisel aga vaevalt keegi tahab reastuda vasakult paremale lõppevale rajale.

Viimati muutis Õnnekas, 26 Mär 2008, 15:48, muudetud 1 kord kokku.

Teema algataja
alan

Lugemata postitus Postitas alan »

Mina isiklikult leian, et hädasolijate vahele laskmine on meeldiv, sest üsna tihti vilgutatakse tänutäheks ka ohutulesid. Sama lugu ka busside peatusest teele tulemisega.

Kasutaja avatar

Samru
Postitusi: 26
Liitunud: 05 Sept 2007, 13:31
Tsikkel: Suzuki Intruder 1800R
Asukoht: Tallinn-Kose/Harju-Saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Samru »

Üsna sõge väide Bladyhellilt ja absoluutselt nõus korkega. Läbin ka ise nimetet ristmikku iga päev ning kui keegi sellest veel ei ole aru saanud, siis see kaduv parem rada, mis tõepoolest on ka minu arvates ajukääbikute loodud (vt postid joontest, märkidest ja märgistusest), tõstab oluliselt selle ristmiku läbilaskevõimet. Miks? Aga sellepärast et lisaks vasakul rajal sõitjatele saab üle ristmiku ka veel terve pinu paremas reas sõitjaid. Pärast seda kui punane tuli kraani kinni keerab on aega küll vasakusse reastuda, sest see rida on eksklusiivselt just Tartu mnt-lt tulijatele vaba.
Ise sõidan seal nii, et kui olen vasakus, siis lasen korke paremalt vahele ning kui paremas, siis lasen sõgedalt eessõitja stanges rippuva bladyhelli mööda ja reastun kasvõi viimaseks. Ikkagi olen Järvevana vabas vees :) Noja eks ole ka juhtunud, et kui paremalt ei ole (väga harva) kedagi tulemas ning panen otse.

Fear no evil!
Kasutaja avatar

munaz
Postitusi: 200
Liitunud: 16 Veebr 2007, 14:43
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas munaz »

Õnnekas kirjutas:

§ 94. Kõrvuti sõitvate juhtide vastastikusel reavahetamisel peab juht andma teed temast paremal olevale juhile.
Ärme siin paremakäe reeglist räägime, sest see seos tekiks üheaegsel ümberreastumisel aga vaevalt keegi tahab reastuda vasakult paremale lõppevale rajale.

See on siiski vaadeldav kui paremakäereegel, millest ka selline säte üldse liiklusseadusesse on tulnud. Kui ühes (liiklejate suhtes võrdväärses) situatsioonis peaks teed andma kord vasakult tulijale, kord paremalt tulijale, tekiks juhtidel segadus. Alati (tähenärijatele: liiklejate suhtes võrdväärses situatsioonis) peab teed andma paremalt tulijale!

Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

munaz kirjutas:

See on siiski vaadeldav kui paremakäereegel, millest ka selline säte üldse liiklusseadusesse on tulnud. Kui ühes (liiklejate suhtes võrdväärses) situatsioonis peaks teed andma kord vasakult tulijale, kord paremalt tulijale, tekiks juhtidel segadus. Alati (tähenärijatele: liiklejate suhtes võrdväärses situatsioonis) peab teed andma paremalt tulijale!

Aga siin ei ole juhid võrdväärses situatsioonis. Paremakäereegel rakendub siis, kui sõidujärjekord ei ole käesolevas määruses mujal sätestatud. Antud juhul sätestab selle LE §93, seega tagapool liikuval naaberreal sõitval rööbasteta sõidukijuhil on kohustus anda teed.
Ma loodan, et sa said õigesti aru, et jutt käib konkreetsest tänavalõigust Järvevana tee Tartu mnt poolses otsas!!! :D

Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas korke »

Kas Te kõik ostsite endale load...või tegite ? .... :roll:

Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Mina ostsin!ARK's müüdi riigilõivu eest.Tehakse lube ilmselt kuskil puunikerdamise töökojas või plastikuvalamise tehases.

Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

parema rea haihtumine on igati tervitatav nähtus eriti praegusel lumega kaetud teel:Dei saa aru miks mõni eukanuba sinna mõnd tikku pole püsti suutnud panna.
samas oleks aeg teha ka teema "hälvik tsiklistid". ja mitte paha pärast.


TLH
Postitusi: 243
Liitunud: 16 Apr 2007, 10:08
Tsikkel: külka M; Kawasaki
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas TLH »

2stroketaliban kirjutas:

samas oleks aeg teha ka teema "hälvik tsiklistid". ja mitte paha pärast.

aga palun :)
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... ik&t=34963

Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

korke kirjutas:

Kas Te kõik ostsite endale load...või tegite ? .... :roll:

Pole, pole, Korke! Ma otsisin aastake tagasi samuti LE-st seda punkti, et teada saada miks pärgli päralt ei taha inimesed kiirendusrajal valu anda ja mulle ette reastuda kui ma neile seda lahkesti võimaldan. Ilmselt kõik kardavad seda manöövrit ja LE käsibki neil tegelikult teed anda. Siin pole mingit paremakäereeglit. Viisakus võiks aga küll olla ja üldiseks normiks saada.
Ilma selleta pole neil radadel mingit mõtet.
Ma ei hakka rääkimagi nendest, kes maal maanteekiirustel ei oska või ei suvatse aeglustusradasid kasutda.

Mine vaata ise LE-st järgi. Otsi ta raamaturiiulist üles, raputa koid lehtede vahelt välja, sirvi vähe ja sealt leiadki selle teema kohta paar lauset. ;)

Aga kui lube tahad siis ma võin alumiiniumist või kadakavarrest Sulle personaalsed teha :lol:

Suzuki GSX 750 Inazuma

Teema algataja
Joseph

Lugemata postitus Postitas Joseph »

Et siis nendele, kes ei viitsi LE-d riiulist välja otsida:
LE § 91 ütleb, et "Enne sõidu, manöövri või peatumise alustamist peab juht veenduma, et see on ohutu ega takista teisi liiklejaid....."
Ja uskuge mind (kes ei taha võib ise järgi proovida), et reavahetus on manööver ja kui Teie rida vahetate ning kellelgi juhtute plekki kriipima või kriibib keegi Teil plekki, tõlgendab politsei ja kindlustus seda kui "manöövri alustamist, veendumata selle ohutuses".
Turvalisi kilomeetreid !

Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

mis seal vahet, mis LE-s kirjas või kuidas politsei seda tõlgendab või kes kui palju oma lubadest maksnud on. Reaalsus on see, et eelkirjeldatud Järvevana raja kadumise kohas 95% teises reas asuvatest juhtidest ei anna kellelegi teed.

Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1183
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
Asukoht: Estocolmo
Tänanud: 16 korda

Lugemata postitus Postitas creativ »

sang kirjutas:

mis seal vahet, mis LE-s kirjas või kuidas politsei seda tõlgendab või kes kui palju oma lubadest maksnud on. Reaalsus on see, et eelkirjeldatud Järvevana raja kadumise kohas 95% teises reas asuvatest juhtidest ei anna kellelegi teed.

et seal teed ei anta seisneb mitmes asjaolus:

  1. paremal rajal olevad sõidukid ju ei näita suunda (õigel ajal või üldse mitte) et sooviksid rada vahetada (paljudel juhtudel on sel rajal sõitjad kes sellele ristmikule harva satuvad)
    nagu siin juba mainiti ei osata kiirelt reageerida ja endale varakult " nõuda" manöövriks ruumi ehk siis see sama suuna varajane näitamine.
    Elus ikka nii et kes ei küsi see ka ei saa...
  2. ja leidub küllaga juhte vasakus reas kes põhimõtteliselt ei lase kedagi vahele....eriti veeel selliseid "kõhklevaid" ja keset teed seisvaid "äpusid"

Kummaline kuulda siin foorumis et mõni mees alles õppis suunanäitamise ära. Tekib küsimus kuidas need load siis tõesti tehti või saadi.
Ise oman seda kogemust juba varajasest lapsepõlvest kui isa süles esimesi meetreid roolitaga läbisin.
Vahest on endalgi naljakas kui maanteel kurvis või inimtühjas kaubanduskeskuse parklas suunda näitan...

õige on suhtumine et suuna näitamisega minimeerin endale otsasõitu ja samas saan sellega viisakalt teed küsida kõrvalrajal liiklejalt

P.s. Lääne-euroopas olen ära õppinud ümberreastumise vasakule kui kiirendusrajalt keegi püüab üldisesse liiklusvoogu sulada. See on seal õige tavaline käitumine kiiremate pealteel liikuvate juhtide poolt.

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
Kasutaja avatar

Kallev
Postitusi: 93
Liitunud: 07 Juul 2007, 00:08
Tsikkel: Yamaha FZS600 -03
Asukoht: Tallinn-Tabasalu

Lugemata postitus Postitas Kallev »

creativ kirjutas:

2. ja leidub küllaga juhte vasakus reas kes põhimõtteliselt ei lase kedagi vahele....eriti veeel selliseid "kõhklevaid" ja keset teed seisvaid "äpusid"

Njah... Pean tunnistama, et pärast seda, kui olen tihedas liiklusvoolus mõne "kõhkleva äpu" pärast lausa seisma jäänud, 3 korda tulesid vilgutanud, kätega vehkinud ja veel takkapihta signaali ka pidanud andma, ma mõnda aega enam kedagi enda ette ei kipu laskma - kaua ma siis tropin tagumiste kodanike ees... :roll: Muidu aga lasen ikka teisi vahele ja lasen ka ennast vahele lasta :)

creativ kirjutas:

P.s. Lääne-euroopas olen ära õppinud ümberreastumise vasakule kui kiirendusrajalt keegi püüab üldisesse liiklusvoogu sulada. See on seal õige tavaline käitumine kiiremate pealteel liikuvate juhtide poolt.

Hõredama liiklusega olen seda tihti ka Tallinnas märganud - peamiselt siis Järvevana poolt mööda Tammsaare pikendust Mustamäe poole sõites, kus linnast tulijatele tipptunnivälisel ajal üllatavalt tihti ruumi tehakse...

Sõidan nagu vana mees. Nagu väga vana mees...

Teema algataja
Shallow Throttle

Lugemata postitus Postitas Shallow Throttle »

Lugedes siinseid kommentaare on nii õigeid kui valesid selle Tartumaante rea "kadumise" kohta. Ise sõidan ka korra päevas sealt umbes keskpäeval ja mul pole reastumisega probleeme olnud. Näitan suunda, nii vasakule pöörates kui ka "resetin" suuna reastumiseks, sest kasutan ALATI 2. ehk siis seda kaduvat rida, ristmiku läbimiseks. Olen ise rahulik ja kui ka keegi ei anna teed, siis järgmine/ülejärgmine ikka annab. Saab hakkama küll. A
ga ühega olen nõus, et igasuguste joonimiste ja muude korraldustega on nagu on. Sel teemal ei tasu isegi sõna võtta, nii madalale ei suvatse langeda isegi. (ärge võtke isiklikult keegi, väikse šoti õlu süü ehk momendil:D )

Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

[quote="creativ]Kummaline kuulda siin foorumis et mõni mees alles õppis suunanäitamise ära. Tekib küsimus kuidas need load siis tõesti tehti või saadi.[/quote]

Minu pihta sihtisid selle kivi jah? :)
Ma lihtsalt hakkasin oma liiklusharjumusi rohkem nö kõrvaltvaataja pilguga jälgima ja suunanäitamise koha peal mõtlesin ennast tsiklisadulasse. Tundus, et ikkagi ei olnud piisavalt varakult seda suunda sisse lükanud. Korrastasin oma harjumusi, lihtne. Eks siin mingitel aastakümnetel jäi see suund-koos-rooliga harjumuseks küll.
Igast hälvikust saab ükskord inimene. :!:

Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Bladyhell
Postitusi: 1024
Liitunud: 12 Apr 2006, 19:25
Tsikkel: K1200S

Re

Lugemata postitus Postitas Bladyhell »

Tore ja aktiivne mõttevahetus vähemalt. Ma kasutan suunatuld, ei leegi punaka kollasega üle risti teistele ette seisma ja ei toorutse lõppevate ridade kaudu teiste sõidurütmi kallal ja lasen valdaval enamusel liiklejatest enda ette reastuda.

Minu kommentaar on ajendatud sellest, et on piisaval hulgal selliseid jobukakke, kelle ainuke eesmärk liikluses tundub olevat ennast kuhugi vahele pressida. Selleks tundub olevat hea viis - pedaal põhja ja kui rada lõppeb, siis külma rahuga vajume oma nn "eesõigusega" selga. Ja vot siin on minul isiklikult sügavalt savi, kas nad saavad sinna reastuda, jäävad keset risti töllerdama või kannatavad muul moel emotsionaalselt või füüsiliselt. :evil: Lalin teemal, et mul on eesõigus ja ma võin seda igal ajal rakendada on lollus ja ei arvesta teiste liiklejatega. Siin arutelus mõni viide sellele oli, et aeg-ajalt on oma eesõigusega vehkimine üsna kaheldav.

Need õnnetukesed, kes ise ka ei tea kuhu nad vales reas sõitmisega sattunud on, tuleb muidugi õigesse ritta aidata :) Ja muide, sellised, kes oma manöövreid isegi valesse ritta sattudes korrektselt teostavad on lausa rõõm vahele lasta.

Täna hakkasin mõtlema eesootava motohooaja ootuses, et peaks kuidagi autojuhte ettevalmistama, et tsiklid varsti tänaval. Tabasin ennast mõttelt, et peale pikka talve ma enam foori all ukerdades peeglisse nii sagedasti ei vaata kui suvel, sest tsiklite märkamise vajadus on pikalt ära olnud. Vahest aitaks mingi kleeps analoogselt bussidega meie sõidukite tagaküljel - näiteks "lasen mootorratta läbi" koos skeemiga ridade vahel sõitvast tsiklist vmt? Kui tuleks keegi veel kampa, siis võiks mõtelda sellele.

K1200S
Kasutaja avatar

Kännu
Postitusi: 66
Liitunud: 18 Mär 2007, 17:51
Tsikkel: Honda Shadow 750
Asukoht: Berliin

Lugemata postitus Postitas Kännu »

Milleks see parempoolne rada siis üldse on? Ega päris kõiki ka jobukakkudeks ega vaheletrügijaeks nimetada saa kes seda rada kasutavad.
Kui on eesõigus, siis milleks kibestuda, anna teed ja asi korras või kasuta siis ise ka rada mis sulle eelise annab.

Mina näen probleemi rohkem selles, et enamik liiklejad nagu poleks kuulnudki suunatulest midagi. Isegi kui näidatakse, siis mitte 3 sek enne manöövrit vaid manöövri ajal.

Mulle pole küll teed andmata jäetud kui oma soovist aegsasti märku annan. Nagu ei antaks teed kiruvad rohkem need kes ei suvatse suundagi näidata ja lihtsalt pressima hakkavad. Ma küll ei ela Tallinnas aga vähemalt korra või paar nädalas ikka käin ja ei ole see asi nii hull midagi kui ise normaalne olla ja teistega arvestada.

Tsikliga olen tiheda liiklusega tavaliselt ümberreastumissoovi korral lisaks suunatulele ka käega märku andnud ja ei ole veel keegi selga sõitnud, pigem viibatakse naeratades, et mine vahele. Töötab päris hästi.

Mitte ei sõideta nimelt selga vaid lihtsalt ei nähta ega saada aru mida sa teha tahad.

Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1183
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
Asukoht: Estocolmo
Tänanud: 16 korda

Lugemata postitus Postitas creativ »

just! See ongi liikluses oluline, et kõrvalliiklejatele varakult oma plaanidest ette teatada. Ei ole ka see probleem kui keegi justkui trügib ....a no kui ta tõesti sellest märku annab ja ehk ongi tal kiire. Endalgi vahest. Aga see ei ole vabandus sigatsemiseks.

Veel üks tähelepanek.
Tihti tipptunnil ristmikul paljud juhid ei julge peateel liikuva autovoo vahele ennast sättida. Seistakse pikalt pikalt ristmikul ja jube saba taga. Õhkkond on närviline. Keegi tagaolija juba tuututab, sest vähegi pikem vahe peateel jäetakse kasutamata...nu järjekorra esimene ei julge lihtsalt. Mis siis et liikumiskiirus peateel on madal. Nu ja siis lõpuks, peale pika aja möödumist saab sellel passijal ka lõpuks kannatus otsa ja siis paneb täiega, silmad kinni sinna liiklusvoolu vahele. Vahest on pidurite krigisemist kuulda, kummi suitsu. Aga tavaliselt ei juhtugi midagi. Lastakse isegi vahele...
Selle asemel et oodata oma kannatuse lõppu ja asjatult riskida oleks võinud oluliselt varem ja ohutumal ajal selle vahelesõidu teostada.
Sest kokkuvõttes riskis ja tekitas ohtliku vahelesõidu nii ehk naa.
Vahest juhtub sedagi et peateel olija viisakalt teed annab kui ootaja sellest kuidagi ka märku annab kasvõi kerge paigaltvõtuga. Kogen sellist viisakust tihti Kotka-Tondi tn ristmikul rdtj. ülesõidu vahetus läheduses tipptunni ajal.

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350

taux
Postitusi: 282
Liitunud: 06 Veebr 2008, 18:40
Tsikkel: VTX 1800
Asukoht: Tallinn.Randvere
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas taux »

Bladyhell-il päris huvitav mõte selle kleepsu kohta. Samas mulle tundub,et iga aastaga on autojuhid järjest lahkemini hakanud tsiklitele ruumi tegema ja teinekord kui jõuad kellegi taha antakse lausa märku,et mine mööda ja tõmbuvad tiba koomale( võibolla on tegu autoroolis oleva ratturiga).
Aga kleepsudel võib tõesti olla ühiskonda hariv eesmärk ,kuigi on sellisedi kes nimelt keeravad nina välja või teevad ukse lahti kui näevad ridade vahelt tsiklit tulemas.Eelmine aasta oli õnn näha kuidas korravalvul Oja Peeter teegi ukse lahti ,astus välja ja hakkas kojameest sättima.Ise oli küll väga rahuloleva näoga Samas jälle on hea tunne endal ka ,et sai inimesele rõõmu valmistada :P


Teema algataja
wend

Lugemata postitus Postitas wend »

Mõni väljavõte veel:

§ 93. Taga sõitev rööbasteta sõiduki juht peab andma teed ümberreastuvale naaberrea juhile.

§ 95. Teel, kus pärisuunas on kaks või enam teekattemärgistega tähistatud sõidurada, ei tohi tiheda liikluse korral, kui kõik rajad on ühtlaselt koormatud, ees sõitvatest sõidukitest mööduda sagedaste ümberreastumistega.

§ 96. Kui sõidukite liikumisteed lõikuvad ja sõidujärjekord ei ole käesolevas määruses mujal määratud, peab juht andma teed paremalt lähenevale või paremal asuvale sõidukijuhile.

§ 103. Kui teel on aeglustusrada, peab pöörata kavatsev juht aegsasti siirduma sellele rajale ja vähendama kiirust ainult seal.

§ 104. Kui teele sõitmiseks on kiirendusrada, peab juht sõitma sellel ja liiklusvooluga ühinemisel andma teed teel sõitvale juhile. Teel sõitev juht ei tohi põigata kiirendusrajale, kui see takistab seal sõitvat juhti.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”