vx800 tagaratas kardaani poole viltu

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
kakupunn
Postitusi: 6
Liitunud: 24 Mär 2008, 14:06

vx800 tagaratas kardaani poole viltu

Lugemata postitus Postitas kakupunn »

Tagumine ratas on kardaani poole viltu nii, et kummi ja kardaani vahel on mingi 5mm ja teisel pool pane näpud vabalt vahele. Kas see peabki nii olema, või on tagumine reduktor lahti käinud, võibolla midagi vahetatud ja valesti kokku pandud. Justkui oleks kardaani poolne kiigu-ais pikem. Reduktor istub velje rummule ka pisut viltuselt.
Pika mediteerimise tulemusel leidsin kardaanitoru ja reduktori kinnituse vahelt mingsuguse paksema seibi (1,5-2mm, mille eemaldamine ajaks ehk ratta kiige vahele sirgeks) ja "Workshop manualist" lugesin, et neid seibe on kahte sorti (loetelus nr. 23). Küll aga ei loe sealt välja, kas see on nt. pikkuse reguleerimiseks. Raam on sirge, vigastusi ei ole ei raamil ega mujal - lihtsalt ratas viltu, ei urise ega unda ka, aga häirib. Mida rohkem mõtlen sellele, seda rohkem häirib.
Ehk on kellegil kogemusi või head nõu anda, enne kui asja legoks võtan ja midagi valesti arvates valesti teen.

Tänud ja tervitused ette ja taha !

VX 800

grahv
Postitusi: 1186
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 77 korda

Re: vx800 tagaratas kardaani poole viltu

Lugemata postitus Postitas grahv »

kakupunn kirjutas:

kummi ja kardaani vahel on mingi 5mm ja teisel pool pane näpud vabalt vahele.

Nii on minulgi ja häda pole midagi - ei paista mujalt kuskilt otsast, et viltu oleks (rehv 150/70).
Aga kui kahtled, kontrolli siis, et rattad samal joonel veereks.


Teema algataja
kakupunn
Postitusi: 6
Liitunud: 24 Mär 2008, 14:06

Lugemata postitus Postitas kakupunn »

lootsin küll pisut teistmoodi vastust, aga see oli siiski rahustav - jätan siis seekord torkimata, eks näis, mis edasi saab.

Tänud!

VX 800

grahv
Postitusi: 1186
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 77 korda

Lugemata postitus Postitas grahv »

kakupunn kirjutas:

lootsin küll pisut teistmoodi vastust

Miks? Kardaanitunnel on oluliselt jämedam kui parempoolne ais - kui hark on sümmeetriline, siis ju peabki kardaani pool vähem ruumi olema.

kakupunn kirjutas:

leidsin kardaanitoru ja reduktori kinnituse vahelt mingsuguse paksema seibi

See mida sa vaatad on ilmselt laagri stopper, teised sees olevad on ülekannete (õige hambumuse/lõtku) reguleerimiseks... Manualist leht 4-8, SHAFT DRIVE, detail 22 - sellest räägid?

Kui ikka kahtled, kontrolli rattajooksu. Raam peaks siis paremale poole küürus olema kui tagaratas vasakule viltu, aga jooks õige.


mrtn
Postitusi: 168
Liitunud: 20 Okt 2003, 22:17
Tsikkel: Suzuki VX800
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas mrtn »

kõik on õige, nii käibki, rahune maha.

Suzuki VX800 '93

Teema algataja
kakupunn
Postitusi: 6
Liitunud: 24 Mär 2008, 14:06

Lugemata postitus Postitas kakupunn »

Näritud küünte hunniku pühkisin ratta kõrvalt kokku ja rahunesingi :lol: - uurisin ise ka selle seibi olemust, on jah laagri stopper. Eks kogenematus ja teadmatud teevad vahest närviliseks. Selle teema võib lukustada!
Tänud, et vastasite, kätt silitasite ja rahustasite :wink:

VX 800
Kasutaja avatar

Maxml
Postitusi: 50
Liitunud: 28 Apr 2009, 08:50
Tsikkel: VX800

Re: vx800 tagaratas kardaani poole viltu

Lugemata postitus Postitas Maxml »

Kuna tagarduktorist siin natuke juttu juba oli siis sisestan ka om küsimuse siia.
Kuna seibid (det 16) on metallilaastudeks ja puruks hõõrdunud siis otsiks selle põhjuseid.
Silma jäi et det n18 nn südamiks liigub pikiteljel- kas see on loomulik või ongi siin põhjus?

Pilt

Teine küsimus- kust neid seibe tellida saab ja mis nende hind oleks?

Pilt
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: vx800 tagaratas kardaani poole viltu

Lugemata postitus Postitas Kauri »

Et neid seibe tellida,pead esmalt teada saama kui paksud eelpool mainitud seibid olema peavad.
Siin tulevad mängu ka muud tegurid. Nende seibide ülesanne on anda differentsiaali laagritele piisav eelping, et laager korrekselt käituks. Lisaks on nende seibide ülesandeks ka teo ja taldriku hambumise reguleerimine. Selleks on vaja kummagi laagrisaale alla õiges mõõdus asi. Sinu pildil siis seibideks nr.16 ja teisel pool nr.20

Autodel tehakse seda nn "emavõlliga" ,mootorratta puhul eeldaks sama, ehk siis kodutes tingimustes suht hapu viinamari.
Seibid aga ikka margipõhisest esindusest või kuskilt kastiremondiga tegelevate vanakeste garaazinurgast.
Edu.


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: vx800 tagaratas kardaani poole viltu

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Mootorratta difrit pole näppinud, ei tea. Aga Mossel kunagi ladusin ise difri kokku ja timmisin taldriku ja teo vahe ka paika. See oli kellegi "tarkpea" remonditud differ, millel olid kokkupannes reguleermutrite kaaned omavahel ära vahetatud. Kuidas tema selle kokku sai, jäigi minul arusaamatuks. Loomulikult siis taldrik viltu ja näppides osutus satelliitide raam katki olevaks - selle vahetasin. Reguleerimisel ei kasutanud mingeid abivahendeid-kellasid, käega loksutasin ja keerasin värki, kuni tundus, et ei poo ja lõtk oli käega selline aimatav. Ja jummala vaikse difri sain kokku. Seega joodiku väriseva käega on isegi võimalik asi paika saada, polegi nii hapud marjad.
Muidugi, reguleerseibid jmt. peavad olema ja ega tänapäeval, kui pole just hädaolukorda, ehk ei hakkaks ise jändama.
Jutu mõte on aga see, et minu tähelepanekute järgi ei tarvitse remondikoja mehhaanik olla sugugi targem, kui sa ise, kui asja tõsiselt võtad ja veid mõtled ka asja juures. Sest NENDEST paljud ei mõtle ja see ongi kõige hullem asja juures.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2669
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 192 korda
Tänatud: 406 korda

Re: vx800 tagaratas kardaani poole viltu

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Tsikkelröövel kirjutas:

Mootorratta difrit pole näppinud, ei tea. Aga Mossel kunagi ladusin ise difri kokku ja timmisin taldriku ja teo vahe ka paika. ...

Mootorrattal ei ole difrit!! Mossel on. Selle taldriku ja käbi nimi on "peaülekanne".

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: vx800 tagaratas kardaani poole viltu

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

No jah, loomulikult, minu keelevääratus. Vabandused.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”