vx800 tagaratas kardaani poole viltu
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
vx800 tagaratas kardaani poole viltu
Tagumine ratas on kardaani poole viltu nii, et kummi ja kardaani vahel on mingi 5mm ja teisel pool pane näpud vabalt vahele. Kas see peabki nii olema, või on tagumine reduktor lahti käinud, võibolla midagi vahetatud ja valesti kokku pandud. Justkui oleks kardaani poolne kiigu-ais pikem. Reduktor istub velje rummule ka pisut viltuselt.
Pika mediteerimise tulemusel leidsin kardaanitoru ja reduktori kinnituse vahelt mingsuguse paksema seibi (1,5-2mm, mille eemaldamine ajaks ehk ratta kiige vahele sirgeks) ja "Workshop manualist" lugesin, et neid seibe on kahte sorti (loetelus nr. 23). Küll aga ei loe sealt välja, kas see on nt. pikkuse reguleerimiseks. Raam on sirge, vigastusi ei ole ei raamil ega mujal - lihtsalt ratas viltu, ei urise ega unda ka, aga häirib. Mida rohkem mõtlen sellele, seda rohkem häirib.
Ehk on kellegil kogemusi või head nõu anda, enne kui asja legoks võtan ja midagi valesti arvates valesti teen.
Tänud ja tervitused ette ja taha !
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: vx800 tagaratas kardaani poole viltu
kakupunn kirjutas:kummi ja kardaani vahel on mingi 5mm ja teisel pool pane näpud vabalt vahele.
Nii on minulgi ja häda pole midagi - ei paista mujalt kuskilt otsast, et viltu oleks (rehv 150/70).
Aga kui kahtled, kontrolli siis, et rattad samal joonel veereks.
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
kakupunn kirjutas:lootsin küll pisut teistmoodi vastust
Miks? Kardaanitunnel on oluliselt jämedam kui parempoolne ais - kui hark on sümmeetriline, siis ju peabki kardaani pool vähem ruumi olema.
kakupunn kirjutas:leidsin kardaanitoru ja reduktori kinnituse vahelt mingsuguse paksema seibi
See mida sa vaatad on ilmselt laagri stopper, teised sees olevad on ülekannete (õige hambumuse/lõtku) reguleerimiseks... Manualist leht 4-8, SHAFT DRIVE, detail 22 - sellest räägid?
Kui ikka kahtled, kontrolli rattajooksu. Raam peaks siis paremale poole küürus olema kui tagaratas vasakule viltu, aga jooks õige.
Re: vx800 tagaratas kardaani poole viltu
Kuna tagarduktorist siin natuke juttu juba oli siis sisestan ka om küsimuse siia.
Kuna seibid (det 16) on metallilaastudeks ja puruks hõõrdunud siis otsiks selle põhjuseid.
Silma jäi et det n18 nn südamiks liigub pikiteljel- kas see on loomulik või ongi siin põhjus?
Teine küsimus- kust neid seibe tellida saab ja mis nende hind oleks?
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: vx800 tagaratas kardaani poole viltu
Et neid seibe tellida,pead esmalt teada saama kui paksud eelpool mainitud seibid olema peavad.
Siin tulevad mängu ka muud tegurid. Nende seibide ülesanne on anda differentsiaali laagritele piisav eelping, et laager korrekselt käituks. Lisaks on nende seibide ülesandeks ka teo ja taldriku hambumise reguleerimine. Selleks on vaja kummagi laagrisaale alla õiges mõõdus asi. Sinu pildil siis seibideks nr.16 ja teisel pool nr.20
Autodel tehakse seda nn "emavõlliga" ,mootorratta puhul eeldaks sama, ehk siis kodutes tingimustes suht hapu viinamari.
Seibid aga ikka margipõhisest esindusest või kuskilt kastiremondiga tegelevate vanakeste garaazinurgast.
Edu.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: vx800 tagaratas kardaani poole viltu
Mootorratta difrit pole näppinud, ei tea. Aga Mossel kunagi ladusin ise difri kokku ja timmisin taldriku ja teo vahe ka paika. See oli kellegi "tarkpea" remonditud differ, millel olid kokkupannes reguleermutrite kaaned omavahel ära vahetatud. Kuidas tema selle kokku sai, jäigi minul arusaamatuks. Loomulikult siis taldrik viltu ja näppides osutus satelliitide raam katki olevaks - selle vahetasin. Reguleerimisel ei kasutanud mingeid abivahendeid-kellasid, käega loksutasin ja keerasin värki, kuni tundus, et ei poo ja lõtk oli käega selline aimatav. Ja jummala vaikse difri sain kokku. Seega joodiku väriseva käega on isegi võimalik asi paika saada, polegi nii hapud marjad.
Muidugi, reguleerseibid jmt. peavad olema ja ega tänapäeval, kui pole just hädaolukorda, ehk ei hakkaks ise jändama.
Jutu mõte on aga see, et minu tähelepanekute järgi ei tarvitse remondikoja mehhaanik olla sugugi targem, kui sa ise, kui asja tõsiselt võtad ja veid mõtled ka asja juures. Sest NENDEST paljud ei mõtle ja see ongi kõige hullem asja juures.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2669
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 192 korda
- Tänatud: 406 korda
Re: vx800 tagaratas kardaani poole viltu
Tsikkelröövel kirjutas:Mootorratta difrit pole näppinud, ei tea. Aga Mossel kunagi ladusin ise difri kokku ja timmisin taldriku ja teo vahe ka paika. ...
Mootorrattal ei ole difrit!! Mossel on. Selle taldriku ja käbi nimi on "peaülekanne".
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: vx800 tagaratas kardaani poole viltu
No jah, loomulikult, minu keelevääratus. Vabandused.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.