tsikkel algajale tagarattal sõidu õppimiseks

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Oldbear kirjutas:
bash kirjutas:
Oldbear kirjutas:

Küsimus?

Miks peab üldse tagarattas sõitma??? :?

Miks ainult Eesti foorumites suudetakse sellist küsimust esitada ? Kas meie aju on mingi teise ehitusega või ?

Miks inimesed ei või tegeleda sellega, millega neile meeldib tegeleda ?

Sa ei vastanud küsimusele! Mis kasu sa sellest tagarattas sõidust saad...tunned ennast tegijana, või meeldib plikade ees eputada?

Sina ei vastanud aga Efendi küsimusele :wink:

Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

Oldbear
Postitusi: 155
Liitunud: 16 Sept 2004, 15:33
Tsikkel: Honda Magna VF 1100
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Oldbear »

Primo kirjutas:
Oldbear kirjutas:
bash kirjutas:
Oldbear kirjutas:

Küsimus?

Miks peab üldse tagarattas sõitma??? :?

Miks ainult Eesti foorumites suudetakse sellist küsimust esitada ? Kas meie aju on mingi teise ehitusega või ?

Miks inimesed ei või tegeleda sellega, millega neile meeldib tegeleda ?

Sa ei vastanud küsimusele! Mis kasu sa sellest tagarattas sõidust saad...tunned ennast tegijana, või meeldib plikade ees eputada?

Sina ei vastanud aga Efendi küsimusele :wink:

Vastus: säästlikumat saab liikuda, linnas tipptunnil kiiremat sihtpunkti jõudmist jpms.

Tasa sõuad,kaugele jõuad! ;)
http://backyard.pri.ee
Magna VF1100
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Selleks on jalgratas...

Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

Steelrider
Postitusi: 448
Liitunud: 29 Okt 2003, 13:24
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Steelrider »

Oli eelmisel suvel selline üritus, kus kõik said näidata, mida oskavad, tuleb sel suvel jälle ;).

K-750 1962, K-750M 1968, M-62 1963, Suzuki GSX-R 600 K3

http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.
Kasutaja avatar

Oldbear
Postitusi: 155
Liitunud: 16 Sept 2004, 15:33
Tsikkel: Honda Magna VF 1100
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Oldbear »

Primo kirjutas:

Selleks on jalgratas...

Vastavalt olukorrale kasutan ka jalgratast a Tartusse või Saaremaale ei viitsi vändata :P

Tasa sõuad,kaugele jõuad! ;)
http://backyard.pri.ee
Magna VF1100

janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Lugemata postitus Postitas janis »

Miks peab tagarattal sõitma- vastaks küsimustega: miks on ekstreemsport? miks bmx ja rula tüübid hüppavad, ja teevad muid trikke? miks on selline ala nagu traiel jne jne jne? Aga kas mitte tagarattal sõitmiseks ei pea õlitus süsteemi ümber tegema? Mootor ei ole mõeldud ju pikalt sellise nurga all töötama.

Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 990
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 79 korda

Lugemata postitus Postitas KIBU »

...ja jälle püsitaksegi teemas mitte ei aeta niisama ibasiooni :!: :twisted:

5248653
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 990
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 79 korda

Lugemata postitus Postitas KIBU »

neil ratastel millel õlivõtt karteri eesosas tuleks see taha viia et tagarattal sõites õlivõtu toru kuivale ei jää. a reaalselt on enne vaja ikka pikalt harjutada et nurk ja selles püsimis aeg õlitus probleeme tekitama hakkaks :D

5248653
Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas HRQ »

Oldbear kirjutas:
Primo kirjutas:
Oldbear kirjutas:
bash kirjutas:

Miks ainult Eesti foorumites suudetakse sellist küsimust esitada ? Kas meie aju on mingi teise ehitusega või ?

Miks inimesed ei või tegeleda sellega, millega neile meeldib tegeleda ?

Sa ei vastanud küsimusele! Mis kasu sa sellest tagarattas sõidust saad...tunned ennast tegijana, või meeldib plikade ees eputada?

Sina ei vastanud aga Efendi küsimusele :wink:

Vastus: säästlikumat saab liikuda, linnas tipptunnil kiiremat sihtpunkti jõudmist jpms.

Tagarattal sõit ei tohiks olla liikumine punktist A punkti B vaid üks võimalus oma motikast rõõmu tunda. Kui seda tehakse ohutult ja mõistusega, siis on seda teha ja vaadata väga huvitav. Kui tagarattal sõit selge, siis proovige esirattal :wink:

Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
Kasutaja avatar

suhkrujuku
Postitusi: 77
Liitunud: 04 Mai 2007, 00:30
Tsikkel: KTM RFR
Tänatud: 6 korda

Lugemata postitus Postitas suhkrujuku »

Kui mees tahab õppida tagarattas sõitma siis las mees õpib! Teised ei pea esitama lolle küsimusi nagu milleks sul seda vaja on jne. Minu soovitus on- vali selline ratas millel on suur vääne madalatel pööretel.Siis ei pea kohe hullult pöördesse asja ajama hakkama.Säätab närve,konte ja raha kokkuvõtteks. Sobivad hästi v2 biked ja igasugused enduro,krossi ja supermoto riistad.

Kasutaja avatar

bash
Postitusi: 786
Liitunud: 13 Mai 2005, 15:23
Asukoht: Saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bash »

Oldbear kirjutas:

Sa ei vastanud küsimusele! Mis kasu sa sellest tagarattas sõidust saad...tunned ennast tegijana, või meeldib plikade ees eputada?

Hästi lihtsalt öeldes on.... KAIF. Teaduslikult: aju hakkab eritama endorfiini, mis tekitab mõnutunnet ja naudingut. Tunnen küll ennast tegijana jah, tean et valitsen ratast sellises positsioonis paremini, kui 90% tänavasõitjatest (rõhutan, et selles positsioonis, rinkal ei ole mingi tegija). PIGEM uhkustan oma oskuste ja teadmistega, kui sellega, et "oi vaata kui vingelt kalli HD ma jaksasin osta". Aga tegijana tunnen ennast ka üksi lennuväljal tagarattas sõites, sest minujaoks on see tõestus ikkagi endale, mitte teistele.

Plikade ees meeldib ka eputada, jah. Mis siis ? See vist käib meheks olemise juurde, et mehed oma võimekust üritavad välja näidata, üht või teist viisi, koolis räägiti, ausõna noh.

Peace.

Just enjoy ... nothing less, nothing more
Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

miks tagarattal sõita.

edevuse nuumamise, närvikõdi ja veel ühe asja jaoks mida teavad ainult need kes seda naudivad.

miks langevarjuga hüpata,miks kuseda kõrgema kaarega kui naaber, miks osta kalleid riideid.
miks suitsetada, miks juua, miks olla karsklane.

miks kuuluda kuhugi erakonna esiotsa, miks sexida kui järglasi ei taha ????

mina ei saa aru ise MIKS tagarattal sõita,aga kuradihea tunne on kui välja tuleb nii nagu planeeritud,ausõna vahest unes ka näen tihemini kui erootilisi unenägisd tagrattal sõitu, suvel.

Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

Kipsi
Postitusi: 1515
Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
Tsikkel: cbr600RR
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kipsi »

Oldbear kirjutas:

Küsimus?

Miks peab üldse tagarattas sõitma??? :?

Et mitte esirehvi kulutada.

Kasutaja avatar

Oldbear
Postitusi: 155
Liitunud: 16 Sept 2004, 15:33
Tsikkel: Honda Magna VF 1100
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Oldbear »

bash kirjutas:
Oldbear kirjutas:

Sa ei vastanud küsimusele! Mis kasu sa sellest tagarattas sõidust saad...tunned ennast tegijana, või meeldib plikade ees eputada?

Hästi lihtsalt öeldes on.... KAIF. Teaduslikult: aju hakkab eritama endorfiini, mis tekitab mõnutunnet ja naudingut. Tunnen küll ennast tegijana jah, tean et valitsen ratast sellises positsioonis paremini, kui 90% tänavasõitjatest (rõhutan, et selles positsioonis, rinkal ei ole mingi tegija). PIGEM uhkustan oma oskuste ja teadmistega, kui sellega, et "oi vaata kui vingelt kalli HD ma jaksasin osta". Aga tegijana tunnen ennast ka üksi lennuväljal tagarattas sõites, sest minujaoks on see tõestus ikkagi endale, mitte teistele.

Plikade ees meeldib ka eputada, jah. Mis siis ? See vist käib meheks olemise juurde, et mehed oma võimekust üritavad välja näidata, üht või teist viisi, koolis räägiti, ausõna noh.

Peace.

Accept! Küsimus minu jaoks ammendatud, ju olen siis nii "old", et selliste vajaduste järgi jänuneda. Aga kellejaoks on sellised vajadused, siis GO! Ainult tõesti, linnatänavatel autodevahel pole see just mõistlik tegu, loodan, et sama arvad ka Sina! :wink:

Tasa sõuad,kaugele jõuad! ;)
http://backyard.pri.ee
Magna VF1100

Goldec

Lugemata postitus Postitas Goldec »

Lahe on sõita tagarattal.. mida veel vaja peaks olema? :D

Kasutaja avatar

pitbull
Postitusi: 557
Liitunud: 09 Juun 2004, 14:44
Tsikkel: v2
Asukoht: westestonia ....finland
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas pitbull »

na jah..kas on tänaval tagarattasse ajamine ohtlik..on kui ei osata ...teate mis on haige ja ohtlik..täispeaga sõitmine(need v..tu näod tuleb mahalyya)

PitBull ,,I Just Don't Give A Fuck...,,

Amox
Postitusi: 69
Liitunud: 09 Juun 2006, 17:29
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Amox »

Ok. Panen ka mõne rea teemasse. Tegelikult on võimalik iga rattaga seda harjutada. Võid panna näiteks taha suurema (nt. 7-10 hammast) ja ette väiksema (nt. 3-4 hammast). Saab vähemalt väiksema kiirusega asju ajada, eriti kui alustada. Ise tegin nii. Kiirust küll valetab ca. 25% rohkemaks, aga harjub sellega. Samuti tellisin USA-st nn. mootoripuuri. Hind kokku no. ca. 9000 eek koos maksudega (hammakad, kett, puur), kuid vähemalt sain 2 nädalaga kohe sobivad jupid. Puur oli igavene raske - ehk ca. 5 kg.

Stark

janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Lugemata postitus Postitas janis »

KIBU kirjutas:

neil ratastel millel õlivõtt karteri eesosas tuleks see taha viia et tagarattal sõites õlivõtu toru kuivale ei jää. a reaalselt on enne vaja ikka pikalt harjutada et nurk ja selles püsimis aeg õlitus probleeme tekitama hakkaks :D

aga me ju rääkisimegi tagarattal SÕIDUST mitte noka tõmbamisest (togi)

Kui juba tagarattal käiku vahetad siis vist juba sõidad, sellisel juhul olen ma isegi paar korda sõitnud :wink:
edu harjutamisel!!

Kasutaja avatar

hullmaks
Postitusi: 57
Liitunud: 29 Mär 2005, 21:31
Asukoht: tallinn
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas hullmaks »

Kunagi türgimaal käies vaatasin silmad punnis, kuidas vennad rolleritega tagarattal sõitsid, niiet...

Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 990
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 79 korda

Lugemata postitus Postitas KIBU »

pidasin silmas seda et enne pole mõtet hakata õlitust timmima kui sõit nii käpas et ratas õlituld näitama hakkab. on keegi siinsetest näind õlituld süttivat tagarattal sõites:?:

5248653

frefighter
Postitusi: 368
Liitunud: 19 Sept 2006, 17:37
Asukoht: Laulasmaa/Tallinn

Lugemata postitus Postitas frefighter »

hullmaks kirjutas:

Kunagi türgimaal käies vaatasin silmad punnis, kuidas vennad rolleritega tagarattal sõitsid, niiet...

Siis tule vaata Laulasmaale ka :)

Aga üldiselt veider, teema point oli ju hoopis muu, nüüd käib juba tükimat aega tampimine "naah... on vaja tagarattal sõita vs on ikka küll".
Nagu Elumoto all läks lõpuks tulihingeliselt oma seksuaalsete orjantatsioonide avalikustamiseks- kellele meeldisid naised, kellel hakas lausa halb neid nähes :)

Kisub kuidagi Delfiks ära.


Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Fut-Fut-Fut-Fut Friistaljo.

otsige youtubes "wheelie schooli" videosid

Kasutaja avatar

slinki
Postitusi: 443
Liitunud: 18 Nov 2003, 10:42
Tsikkel: Yamaha
Asukoht: Saku
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas slinki »

Kas keegi on kuulnud ehk ,et sõiduajal peavad olema käed lenksul ja rattad maas...
ärme nüüd hakka andma eeskuju rollerifoorumile onju...

slinki / Krossikad / Yamaha Neo`s 70ccm / Pocket Bike / Yamaha R6 / MT-03 / GSX-R 600 / Yamaha YZ250F / Yamaha Fjr 1300 / Yamaha XT1200Z Super Tenere
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 990
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 79 korda

Lugemata postitus Postitas KIBU »

äkki ei demagoogitseks. mis viga on!? mis on hullu tagarattal sõidu harjutamisest??? see on ju puhas trenn. kuidas osad aru ei saa. igal juhul parem kui lihtsalt manteel mõõdutundetult kihutada. ons keegi üteld et seda tahetakse harjutada avalikel teedel kus kehtivad liikluseeskiri ja käed peavad lenksul olema??? ja no olgem ikka ausad ka avalikel teedel on pigem peamine teisi liiklejaid mitte häirida ja mitte ohtu seada ennast või teisi. ei ole vaja teha kõik nii üheselt must valgeks ja näpuga seaduses järge ajada silmaklapid peas. ikka vaja alati igas teemas kett käima tõmmata ja soiguda ja soiguda. innustage parem neid kes viitsivad miskit rohkemat proovida ja kasvatagem arendagem parem motokultuuri kus igamees teab mida ja kus ja kuidas teha mitte tambime kõik maapõhja ja keelame ära !

5248653
Kasutaja avatar

-PitBull-
Postitusi: 1186
Liitunud: 10 Mär 2006, 21:59
Asukoht: Ida-Virumaa

Lugemata postitus Postitas -PitBull- »

janis kirjutas:
KIBU kirjutas:

neil ratastel millel õlivõtt karteri eesosas tuleks see taha viia et tagarattal sõites õlivõtu toru kuivale ei jää. a reaalselt on enne vaja ikka pikalt harjutada et nurk ja selles püsimis aeg õlitus probleeme tekitama hakkaks :D

aga me ju rääkisimegi tagarattal SÕIDUST mitte noka tõmbamisest (togi)

Kui juba tagarattal käiku vahetad siis vist juba sõidad, sellisel juhul olen ma isegi paar korda sõitnud :wink:
edu harjutamisel!!

aaa et siis kui ma sõitsin esimese käiguga tagarattal, siis ma tõmbasin hoopis nokka :shock: sest ma ju ei vahetanud käiku. Kurat küll, mina arvasin juba, et oskan tagarattal sõita :cry:

Pilt


Riga->Planeta 5 1991->Jupiter 2K 1968-> R1 2005->Honda CBR600RR 2004
Kasutaja avatar

kmx
Postitusi: 568
Liitunud: 31 Mär 2004, 14:51
Asukoht: Harku/Yamaha R7

Lugemata postitus Postitas kmx »

slinki kirjutas:

Kas keegi on kuulnud ehk ,et sõiduajal peavad olema käed lenksul ja rattad maas...
ärme nüüd hakka andma eeskuju rollerifoorumile onju...

Hahh,Vaata kes räägib :ner:

NB:Oleme nüüd teemas edasi!Viimased 2 lehte on täis ainult teiste lahmimist.


marr

Lugemata postitus Postitas marr »

slinki kirjutas:

Kas keegi on kuulnud ehk ,et sõiduajal peavad olema käed lenksul ja rattad maas...
ärme nüüd hakka andma eeskuju rollerifoorumile onju...

sry OT
aga vähemalt eelmise aasta suvel väideti mulle autokoolis et ei ole liikluseeskirjas punkti et mootorrattal pevad olema sõidu ajal mõlemad rattad kontaktis teega. Et põhimõtteliselt võid sa vabalt sõita igal pool taguratta peal.

Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

marr kirjutas:
slinki kirjutas:

Kas keegi on kuulnud ehk ,et sõiduajal peavad olema käed lenksul ja rattad maas...
ärme nüüd hakka andma eeskuju rollerifoorumile onju...

sry OT
aga vähemalt eelmise aasta suvel väideti mulle autokoolis et ei ole liikluseeskirjas punkti et mootorrattal pevad olema sõidu ajal mõlemad rattad kontaktis teega. Et põhimõtteliselt võid sa vabalt sõita igal pool taguratta peal.

Seda punkti pole jah, kuid liiklusohtliku olukorra tekitamist keelab LE küll.Ja esi/tagaratta õhkutõusmist tõlgendatakse kui tsikli üle kontrolli kaotamist ning sellega ka liiklusohtliku olukorra tekitamist.Sama lugu on ka rehvipõletamisga - keegi ei keela, kuid keelatakse rikkuda teekatet ja reostada ümbruskonda.Kõigel on kõigega seos :)

Challenge the Adventure.Ride The World

ollu23

Lugemata postitus Postitas ollu23 »

Tere!
Mina alustasin harjutamist TL1000R-iga. Enne seda sai proovitud zx9r-iga,
aga mulle tundus see alguses liiga äkiline.

Siin ka väike video 2005a. kevad (siis olin harjutanud u. paar nädalat)http://video.google.com/videoplay?docid ... 9516714389

Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

ollu23 kirjutas:

Tere!
Mina alustasin harjutamist TL1000R-iga. Enne seda sai proovitud zx9r-iga,
aga mulle tundus see alguses liiga äkiline.

Siin ka väike video 2005a. kevad (siis olin harjutanud u. paar nädalat)http://video.google.com/videoplay?docid ... 9516714389

vaffa.

tahtsin üle küsida kas püsti jalaraudadel olles said lihtasmalt tasakaalupunkti, kas kontroll käigu/pidurihoobade üle jäi alles.
kas kõikuma küljelt küljele ei hakanud?

lihtsalt uudsihimust. Mullle nagu tuli nii kergemini üles aga hirmaslt hakkas ladvas olles "konna otsima" st " vingerdama". samas mul rehvimõõte ka oluliselt kitsam

Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”