krossi teema
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 95
- Liitunud: 19 Mai 2005, 14:42
- Tsikkel: Husqvarna 450TE KawasakiGPZ750
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 28 korda
- Kontakt:
Tore on lugeda, et krossi teema sellist tolmu üles keerutab ja et eestlane on ikka krossirahvas mitte laulurahvas nagu paljud ekslikult arvavad.
Aga minul tekkis hoopis lihtsam küsimus: miks litsentsiomanikud selle sarja vastu on? Milleks võidelda millegi vastu mis teid ei tohiks puudutada. Ma saan aru kui teilt midagi ära võetaks aga antud juhul tekkib lihtsalt võistluseid juurde ja teid pole sinna ju oodatudki.
Las inimesed ajavad oma asja ja katsetavad ja kui tuleb välja, et seda sarja ei ole vaja siis hääbub see ära ja kogu lugu.
Väga tüüpiline situatsioon - kohe jalg taha ja kaigas kodarasse kui keegi midagi teha üritab.
motard
ise krossi mitte sõitev ja kainelt kõrvalt vaadates.
Möku kirjutas:Pakun välja et motomehed kihistasid tantsupedede ...
teabmis soliidne väljend see nüüd külle ei ole!
Husqvarna 450TE
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
KoVaL73 kirjutas:Mis puutub konkreetsesse EMX sarja, siis seal need vaasikogujad ennast peidavad. 80 mehest kelle nimed sealt kokku lugesin, 50 olen näinud vähemalt korra EKV ja EMV nimekirjades, mis on muidugi suhtkoht mõttetu. Ülejäänud 30 Tunduvad iseenesest ainult neile enesele kiired või aeglased mehed. Neile tahaks soovida ainult et rohkem trenni et ei peaks oma nõrku liigasi looma hakkama.
Palun nimetage mulle veel mõni spordiala, kus ainus koht võistlemiseks on maa meistrivõistlused ja karikavõistlused. See jutt, et kui meistrikatel sõitmiseks piisavalt kõva mees pole, siis tee rohkem trenni, on lihtsalt lapsik. Igal spordialal korraldadakse algajatele väiksemaid külakõkse ja kõvematele meestele vähe kõrgemal tasemel võistlusi. (See ei olnud personaalselt Kovalile suunatud, vaid kõigile, kes siin eelnevalt analoogset juttu on rääkinud).
KoVaL73 kirjutas:Kui Kellegil on millegi üle vaielda andke tuld, minu isiklik nägemus on see, et EMF sarjast EMX sarja tagasiteed ei ole, EMX on algajate pärusmaa, kust a'la top 5 iga aasta mõlemast masinklassist lülitatakse automaatselt EMF sarja, ja iga uus litsentsitaotleja ei saagi kohe alguses EMF sarjaga liituda. Aus ja õiglane.
Vot see kõlab juba mõnevõrra mõistlikumalt.
Petsu - Selle asemel, et EMX sõitjad MMM-st eemal hoida võiks ju pigem teha MMM etapist üks EMX sarja etapp.
Miks peab hullult vägisi vastu punnima ma ei saa aru. Kelle jaoks EMX on mõtetu, siis teda see nagunii ei puuduta - kõik. Aga ligi 100 meest tahab juba seal sõita.
Biene ja Aavasalu oleks võinud munade sügamise asemel asjaga tegeleda ja näha, et sõitjaid on juba ülepea palju. See, et neil nüüd osa litsensiraha saamata jääb, selles süüdistagu ainult ise ennast. Oleks võind mingi madala (HOBBY) sarja paraleelselt juba ammu käima lüüa. Ega EKV võistluspäevade venitamine kahe päevaseks pole ka mingi õige lahendus. Ja ma arvan, et ega A-vennad ka eriti ei rõõmusta, kui kahe stardi vahe on tänu B, C, D, E jne vendadele mingi 5-6 tundi ja autasustamine õhtuhämaras...
Kui EMX tahab hoida madalat taset võistlejate osas, siis ainuõige lahendus EMF ja EMX sõitjad üksteisest lahus hoida oleks see, kui EMX võistlused toimuksid näiteks EMV, EKV etappidega samadel aegadel. Siis on "tugevad" vennad nagunii ära ja susser-vusserid saaks rahulikult oma asja ajada.
Iž: PL.5,
Suzud: GS500, GSX-R600, VZ800, RM250, RM125
Kawad: ZX-6R, VN750A, VN800A, VN800B, VN1500
Yamud: XTZ660, FZ600S
-
- Mode
- Postitusi: 3133
- Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
bikefan kirjutas:Petsu - Selle asemel, et EMX sõitjad MMM-st eemal hoida võiks ju pigem teha MMM etapist üks EMX sarja etapp.
pole küll asjatundja, kuid EMXi võistlejad MMMist eemale hoida tundub loogiline. Praegu on mitmest kohast kokku jooksnud mõte, et EMX on asjaarmastajate VÕISTLUSsari. MMM aga mõeldud neile, kel ratas, aga kes reaalselt võistlustest osa ei võta.
bikefan kirjutas:Kui EMX tahab hoida madalat taset võistlejate osas, siis ainuõige lahendus EMF ja EMX sõitjad üksteisest lahus hoida oleks see, kui EMX võistlused toimuksid näiteks EMV, EKV etappidega samadel aegadel. Siis on "tugevad" vennad nagunii ära ja susser-vusserid saaks rahulikult oma asja ajada.
Sellest ei võidaks kah kumbki osapool. Need samad susser-vusserid ja nende kaaskondlased moodustavadki suure osa EMV/EKV pealtvaatajatest.
KTM 125sx -> Yamaha Yz250f
See ilkumine EMF-i ja EMX-i teemadel hakkab tasapisi juba näotuks muutuma. Mõni mees võtab asja ikka väga südamesse ja ollakse väga rahulolematud asja suhtes, mida keegi lähedalt näinud ei ole, käega katsunud samuti mitte. Vanasti oli kombeks öelda, et inimese rahulolematusel on ainult kaks põhjust:
- Seksuaalne rahuldatamatus.
- Materiaalsete hüvede (ehk raha) ebaühtlane jaotumine.
Esimest punkti oleks nagu krossiga raske seostada kui just keegi alaga niivõrd intensiivselt ei tegele, et aega ei jätku.
Ilmselt on aga teine punkt see, mis osadel motomeestel harja punaseks ajab. Lugedes hr Kovali postitusi saab selgeks, et järelikult on sügisene MMM võistlus tõsine äriprojekt, millele EMX-i näol on nagu konkurent tekkinud. Korraldajate poolt väljakäidud 300 või rohkem osavõtjat oleks magus sissetulekuallikas. Aga kuidas siis see võistlus EMF-i poolt aksepteeritud on, seal peaksid ju sellised vennad sõitma, kel üldse kogemusi pole? Kas MMM-il on mingi eriline staatus, et seal ennast keegi puruks ei kuku, keegi pealtvaatajatest viga ei saa või midagi muud ei juhtu, mille vastu nagu EMF krossid kõik kindlustatud on? Käesoleval ajal saadava info põhjal peaks see EMX suhteliselt sarnane olema, ainult võistlusi on rohkem.
Hr Kovalist ei ole sugugi viisakas ähvardada motomehi võimaliku MMM keeluga (sarnane juba EMF-i poolsete ähvardustega). Ise küll ei sõida enam ammu, aga sellise jutu peale kindlasti su võistlusele ei tuleks, sõidaks suvel isu täis, ei peaks ootama oktoobrit, et korra aastas tsikli selga saaks. Ja mis jutt see 300 matsist on, kes Viljandisse esimest korda sõitma läehevad, kustkohast see uus 300 igal aastal võetakse? Mida need eelmiste aastate 300-sed pundid siis tegema peavad, EMF-i ei mahu ja ei sobi, EMX on "ära keelatud". Ei ole mõtet ka seda MMM asjaarmastajate võistluseks nimetada, 2007 aastal oli seal vähemalt paarkümmend meest, kes taseme poolest A-finaali mehed.
EMF-i poolsest negatiivsest suhtumisest saab veel aru, aga miks see mõnele teisele, kes peale EMF-i krossi kusagil ei osale, nii hinge läheb, on küll mõistmatu!
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
KoVaL73 kirjutas:te kuradima lõkutajad
Hea egovend... Need kuradima fckin vänderdajatest lõkutajad on vblla teie trastunud organi tulevased rahastajad kui senised ässad ükspäe pensile nahhuj tõmbavad, ponjal blät? Kui neile pikka aega ülbelt pihku sittuda, siis vblla need fckingud käivad ühel hetkel kõikseemees "hüppes" - mis siis viskate kõik ukse taha ja järele jäävad vaid mõned ässad, kel asja piiri taha? Või mida te eesti motospordile võidate kui Lärmi piiri taha ei lase.
KoVaL73 kirjutas:minu isiklik nägemus on see, et iga uus litsentsitaotleja ei saagi kohe alguses EMF sarjaga liituda. Aus ja õiglane.
Vastuolu ju... Oma praeguse, isikliku keelamise eesmärgi asemel äkki võtadki hoopis alama sarja loomise eesmärgiks, sest kus peaks tulevane tipp end EMFvääriliseks lihvima kui muid sarju pole olemaski ja külakrossil ka justkui osaleda ei tohi (need kel olude sunnil on juba lisents, aga end litsentsi väärilisena ei tunne). Küsimus pole ju kelle oma/mis nimi on alamsari vaid kas ta üldse eksisteerib.
ps. karvased esimeses lõigus peaks justku parema teineteisemõistmise lainele viima eelkõnelejaga
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
To Maido: tuletan sulle meelde millest lühend MMM tekkis: MehaanikuteMaailmaMeistrivõistlused. Eesmärgiks oli võimalus anda sõita neile, kes seda reeglina terve hooaja jooksul ei saa teha. Hiljem võeti ju juurde ka muud sõitjad, kes aasta jooksul ei võistle (ei taha, ei viitsi). Seda, et paljud ei tahagi aasta jooksul rohkem võistelda annab tunnistust erinevad osavõtjamäärad: MMM - ca 300 osalejat, EMX - hetkeks 80 registreerunut, kusjuures suur osa neid, kes enne EMF võistulsel osalenud ja seega MMM-il ei kvalifitseeruks.
Arvestades seda võib lihtsalt iga normaalse mõistusega inimene, kes ka pisut seda krossimaailmat seestpoolt teab teha oma järeldused, milleks seda EMX sarja käima üritatakse ajada.
Mul ei ole sellest EMX sarjast ausalt sooja ega külma ja kirjutan siin vaid selleks, et need, kes ennast selles sarjas on reganud ja eesmärgiks ei ole omale iga hinna eest karikaid kokku korjata vaid hästikorraldatud võistlusetel osalemine ei peaks hiljem pettuma, kuid see on pigem nende probleem.
Kordan veel kord, et jutt et harrastajad ei saa EMF võistlustel sõidetud on puru silma ajamine. Saab ja piisavalt ja täiesti normaalselt.
Grahvile ei viitsi üldse vastata. Selliseid kelle suguvõsas ilmselt vene piirivalvekoeri leidub ei pea mõistliku vastuse vääriliseks.
Lühend MMM on täiesti arusaadav, arusaamatu on staatus - miks see on "lubatud", EMX ja "kärnatamised" keelatud? Kas sellepärast, et MMM-i korraldavad Eesti krossieliiti kuuluvad sõitjad?
Nende "eestkõneleja" küll "suu peale kukkunud ei ole"!
Ei vaidle vastu, et EMX on sarja näol nö "surnult sündinud" idee. Ka võib-olla paarisaja nime ülesandmine ei tähenda veel, et sarjast asja saaks. Osa ülesandnuid ei kujuta võib-olla võistlustel osalemist ettegi, samuti selle maksumust, EMF-i krossist odavam kindlasti mitte. "Kärnatamiste" - laadne võistluste organiseerimine ja veebis kokkukutsumine oleks kindlasti lihtsam olnud, esimese korraga asi selge, on huvilisi või mitte.
"Harrastajad" mahuksid arvuliselt ehk ka EMF-i krossile ära (kui logistikat veidi arendada), taseme teema on iseasi. Praeguse formaadi järgi sõidaksid hommikul ajasõitus koos 5-6 erineva tasemega mehed ja hiljem vastavalt võistluse tähtsusele oleksid ühes stardis ikkagi vähemalt 3-4 kordse tasemevahega vennad (see vist ei meeldi esi- ega tagaotsa sõitjatele).
Hr Kovali poolt märgitud võistluste kahepäevasteks muutmine ei ole EMF-i kalendrit vaatates küll tõestust leidnud. See, et nii neljal MV etapil (mis on kogu aeg kehtinud) kui nüüd ka kolmel EKV on võistlused ühel rajal kahel päeval jutti, ei tee seda ju kahepäevaseks. Iga klass sõidab ju ühel päeval, formaat eelmisest aastast ei erine (tundes paljusid krossikorraldajaid tean, et ega selline kahepäevane kross korralduse poolel pealt rõõmu ei tee).
Lihtsalt veidi arusaamatu on see, et lunastades EMF-ilt 2000 kroonise litsentsi, muutub selle omanik nagu üleannetuks põngerjaks, kes ilma lapsevanema (EMF-i) loata enam õue sõpradega mängimagi minna ei tohi!
Litsents on ju ainult plastikust lipakas, mille maksumusest ehk veerandi moodustab ERGO poolne kindlustus ja ülejäänu läheb EMF-i rahastamiseks.
Maida kirjutas:Lihtsalt veidi arusaamatu on see, et lunastades EMF-ilt 2000 kroonise litsentsi, muutub selle omanik nagu üleannetuks põngerjaks, kes ilma lapsevanema (EMF-i) loata enam õue sõpradega mängimagi minna ei tohi!
Hea point
Iž: PL.5,
Suzud: GS500, GSX-R600, VZ800, RM250, RM125
Kawad: ZX-6R, VN750A, VN800A, VN800B, VN1500
Yamud: XTZ660, FZ600S
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
To Maida: Sa võiks ajaviiteks küsida kindlutusfirmadest õnnetusjuhtumikindlustuse pakkumisi, mis kehtiksid ka mootorispordivõistlustel. Siis tule siia rääkima litsentsi maksumusest. tean, et üks aasta oli tõsiseid raskusi leida seltsi, kes üldse viitsiks kindlustada.
Huvitav on ju see, et tegelikult siin põhiliselt nende hala kes justkui tahaksid kahe tooli peal istuda (taliban ja valmar). Nende vennikeste motiividest ma üldse aru ei saa. Kui nad selle halamise energia oleks trenni suunanud oleksid nad A-finaalis varsti.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
mx77 kirjutas:Selliseid kelle suguvõsas ilmselt vene piirivalvekoeri leidub ei pea mõistliku vastuse vääriliseks.
Kusjuures ma isiklikult kaks aastat vene piirivalves aega teeninud ja selle aja jooksul ka mõnda piirivalve koera näinud. Üldiselt need ikka hea kasvatuse ja koolituse läbinud Ilma käsuta ei liigutanud kõrvugi...
Kui käsk anti siis klähvisid peremehe eest nii, et vähe polnud...
Siin vist sama teema
To mx77
Kindlustuse teema on omale põhjalikult selgeks tehtud juba mitu aastat tagasi, igas kindlustusseltsis on võimalik teha leping, mis on hüvitiste kohapealt sama EMF-i litsentsiga kaasnevaga. 2007 aastal oli selle makse näiteks ERGO-s veidi üle 1000 krooni aastas. Kusjuures see kehtib 365 päeva aastas ja korvab kõik õnnetused, nii mootorrattaga (kas siis võistlustel või mitte) kui ilma. Omal selline sõlmitud, sest EMF-i oma kehtib ainult võistluspäeval, aga ka trenni tehes on võimalik oma luud katki kukkuda (tavaliselt see nii juhtubki). Sai isegi kunagi huvi pärast uuritud, et kas oleks võimalik sõlmida selline leping, mis kehtiks ainult teatud päevadel (võistlused). Paar aastat tagasi sellist asja kindlustusseltsid küll ei pakkunud, aga lahkelt arvutati selline võimalus välja: 20 tingimusliku krossipäeva (võistluse) kindlustus aastas oleks tähendanud umbes 55 kroonist aastamakset, seda tol hetkel EMF-i litsentsiga kaasneva kindlustushüvitise valuraha suuruse põhjal.
mx77 kirjutas
Kordan veel kord, et jutt et harrastajad ei saa EMF võistlustel sõidetud on puru silma ajamine. Saab ja piisavalt ja täiesti normaalselt.
.[/quote]
ei vaidle üldse vastu, aga miks kuradi pärast need ca 90 EMXi selli ennast ikkagi EMFi üritustele ei vea? reganud ennast EMX`i söitma on 90 meest, aga kui juhtumisi asi töesti peaks esimese krossini jöudma, kipun arvama, et kuskil 150 meest vöib platsis olla küll. ja tasemete vahe saaks sealgi meeletu olema, pole töesti mötet jutul, et eestikatel rikun ässa söidu ära vöi hüpatakse pähe. aga kui möni kiire mees ikka väga-väga tahab kärnatajate kunn olla, sis teha pole kah midagi.... kölab ju päris uhkelt, EMX meister. äkki peaksid korraldajad sarjale uue nime välja mötlema, KÄRNATAJATE vöi midagi analoogset. vb möni karikahimur mehepoeg valiks omale tasemekohasema vöistlussarja
Huvitav, kiire arvutus IF Kindlustuse kalkulaatoril andis vastuseks:
Võistlusspordiga tegelemine, riskigrupp 4 (ekstreemsport, motosport jne)
Kindlustussumma: 150000 EEK
Püsiva puude hüvitislimiit :150000 EEK
Surmajuhtumi hüvitislimiit : 75000 EEK
Makse : 1488 EEK aastas
Kindlustussumma: 200000 EEK
Püsiva puude hüvitislimiit :200000 EEK
Surmajuhtumi hüvitislimiit : 100000 EEK
Makse : 2400 EEK aastas
Kindlustussumma: 100000 EEK
Püsiva puude hüvitislimiit :100000 EEK
Surmajuhtumi hüvitislimiit : 50000 EEK
Makse : 950 EEK aastas
Esimesest variandist peaks tegelikult piisama, keegi ju meelega ennast puruks sõitma ei lähe.
ERGO peaks teadupärast kõige soodsam kindlustuselts olema, vähemalt õnnestusjuhtumi kohapealt (kahjuks puudub võimalus nende kodulehel arvutusi teha). Ei hakanud sinna sellise küsimusega helistama, lähevad pärast põlema ja hakkavad midagi pähe määrima.
Läks jutt nagu teemast kõrvale, kindlustamise taha ei jää kindlasti ei kärnatamised ega krossid. Eks igaüks peaks oma tervist vastavalt oskustele ja rahakotile hindama. Tegelikult on see kõik kauplemise küsimus, meil turumajandus, kõik on kaubeldav.
Olulisem see, et nädala pärast algab hooaeg, aga osa krossimehi on ikka veel nagu kitsed kahe heinakuhja vahel. Maardus läheb kohe sõiduks, aga kas EMX-is "tuleb jaht või ei tule"! See vist huvitab paljusid. EMF võiks suuremeelselt möönduse teha ja oma "keelud" selleks hooajaks maha võtta, las mõni "vaasisoovija" siis proovib mujal sõita. Suve keskpaigaks peaks asja vajalikkus või mõttetus selge olema. "Krossimehed" sõidavad EMF-i edasi, "harrastajad", kes leiavad, et "kodukootud sari" on parem, andku minna! Siis ei ole vähemalt aasta pärast kellelgi ütlemist, et tahtsime ka sõita, aga ei lastud ning sellist "krossi teemat" enam ei teki, vähemalt sellisel kujul mitte.
jep.üks normaalne postitus vähemalt ka teemasse.Las ta olla.Isegi sinna EMX registreerinud.eks siis ole näha,oli halb või hea.Pole elus ühtegi starti olnud krossis ja sellepärast minule tundub see sobivam variant.eks aasta pärast näe,ehk EMF i sarja.Ja niipalju tean ka,et EMX(yks rada,ei nimeta igaks juhuks) sarjas,tuleb rada kergem,palju elemente kaotatakse ära.Käib vähemalt yhe raja kohta,rohkem ei tea rääkida
Mina kui täiesti krossivõõras inimene arvan,et MMM küll ei tohiks üheks EMX etapiks muutuda,(nagu eelpool mainiti)sest vaadates seda nimekirja seal oleks äärmislt igav minusugustel seal sõita.Kuna mind huvitab ainult mäkketõus ja enduuro,Ütlen ausalt et sõidan aastas ainult 3-4korda motokrossi trenni mõttes ning ühel üritusel ja selleks on MMM.Kogu asja võlu ongi see et saan seal endasugustega sõita .
Kui EMX mehed ka tuleks sinna ,kaoks minusuguste jaoks põnevus ära.(midagi,et mul EMX sarja vastu oleks-laske käia kui huvi on).
mx77 kirjutas:Tegelikult lähevad kõik rajad see aasta kergemaks/normaalsemaks.
FIM reeglite järgi on nüüd lained/pesulauad keelatud, mida pidi ka eestikatel järgitama. Peale selle kontrollitakse rajad enne võistlusi reaalsete sõitjate poolt järgi ja jäävad ära sellised jamad nagu olid Jõgeval.
Juba eelmisel aastal oli tegelikult reeglite järgi topelthüpped keelatud. Topelt hüppena defineeriti, kui ma õigesti mäletan, kahte hüpet, mille vaheline kaugus on alla 6 meetri.
Aga teisest küljest ei ole ju krossimehed mõtlemisvõimetud: kui sa ei suuda seda topelt hüpet ära hüpata, siis sa ei üritagi seda ja vähendad kiirust. Tõsi on et topelthüpped on ohtlikumad, sest alati leidub kedagi kes hindab oma võimeid üle või siis lihtsalt ei vea. Endalgi oli päris vastik põlvevigastus ühe topelthüppe tõttu eelmise suvehooaja lõpus kui viskas käigu välja enne hüpet, kuid sellest hoolimata jään ma isiklikult ükskõikseks nende lubamise ja mitte lubamise suhtes.
Uudishimu tapab
lärm kirjutas:Mina kui täiesti krossivõõras inimene arvan,et MMM küll ei tohiks üheks EMX etapiks muutuda,(nagu eelpool mainiti)sest vaadates seda nimekirja seal oleks äärmislt igav minusugustel seal sõita.Kuna mind huvitab ainult mäkketõus ja enduuro,Ütlen ausalt et sõidan aastas ainult 3-4korda motokrossi trenni mõttes ning ühel üritusel ja selleks on MMM.Kogu asja võlu ongi see et saan seal endasugustega sõita .
Kui EMX mehed ka tuleks sinna ,kaoks minusuguste jaoks põnevus ära.(midagi,et mul EMX sarja vastu oleks-laske käia kui huvi on).
MMMi muutumist üheks EMXi etapiks vist önneks kartma ei pea, küllap Koval jun. selle eest hea seisab, mis on ka 100% öige. üritus kaotaks oma olemuse kui MMM ja EMX ühte patta panna, sis vöiks pigem juba litsentsiga mehed ka peale lubada
-
Teema algataja - Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Kovali mõtetera sellest nõrgemast liigast astmena karika ja meistrivõistlustele on igati hea kuid mingid aastad tagasi see sisuliselt ju oli olemas A,B,C näol kuid ilmselt ei pidanud Emf siis seda süsteemi õigustatuks vms.
Vaadates ükskõik mis muid spordialasid on igal alal omad profi ja harrastajate ja vahel ka amatööride sarjad. ja sllest lähtuvalt jääb mulle mulje et eesti motokross on viimased aastad olnud kasvuraskustes. [/b]
2stroketaliban kirjutas:aastaid elati hobimeeste pealt ja kui lõpuks tekkis nii palju "proffe" nagu meil täna on siis hakati "lõkutajatele" vett tõmbama.
Maailm ei ole mustvalge. Lõkutajate ja proffide vahel haigutab üüratu tühimik sinu jutu järgi, kuid tegelikult kuulubki sinna valdav osa krossimehi hetkel.
Uudishimu tapab
See hobiklasside kaotamine tuli sellest, et muidu on A mehi nii öelda ainult 7 või 8. Selles ongi asi, et kõik tahavad hobit sõita, et oma kuradi kulkusi korjata.
Minu idee EMX sarjast osavõtjaid MMM'ile mitte lubamine tuleneb sellest, et EMX'i näol on tegu võistlusega, ja võistlejaid starti ei lubata, erandiks on siis legendid ja muidugi ei vaidle ma vastu, et paljud mehed võiksid ka seal A-finaalis sõita, aga selles asi ongi, nemad on motokrossist pensionil ja nüüdseks teevadki korra aastas ühe sõidu mis on neile mõledud.
Mina ei ole vastu EMX sarjale, kui keegi on valesti aru saanud, lihtsalt mina tahan üritan ja proovin seista eesti motokrossi eest, ei taha, et peaks valitsema rajal selline olukord, kus MX1 ja MX2 on a'la 15 sõitjat joonel, sest kõik teised harrastajad on liitunud selle EMX sarjaga. Selles ongi kogu asja mõte, et paljud näevad selles lihtsamat ja kuidas öelda ... sarja, ehk siis sarja kus neil on võimalus olla kiirem. Tegelikkuses ei anna ükski sealsel üritusel osalev motomees endale aru, et selliste võistlustega ei arenda ennast.
Jah mina tõsiselt arvan, et sellist sarja on vaja, eesti motokrossile, aga lihtsalt millegi omapäi ajamine on viimasel ajal eestis näitanud, et midagi head sealt tulla ei või. Sest tõsiselt, isegi eesti kv etappidel on näha, et rada ei suudata piisavalt korralikuks teha, tolm, hüpped või mis iganes. Rajameistrid kõvad ajavad oma liini, et euroopas on sellised ja sellised rajad ega mõtle sellele, et algajad seda kah läbima peavad. Tegelikkuses on minu vaade aga vastupidine, rada saab muuta atraktiivseks ja huvitavaks ja mõnusaks ja piisavalt raskeks, ilma mingite X ülehüpete ja muude pornuhhidega mida siin eestis suudetakse välja mõelda.
Mina olen kahekäega poolt, et rada peab olema läbitav nii proffidele kui ka täis algajatele.
Ja kui keegi arvab vastupidist tahaksin ma teada miks???
Miks te sõimate mind, asjade eest, mida mina üritan kaitsta ja siinkohal pean ma silmas eesti motokrossi.
Kui keegi arvab, et ma pole EMX sarja poolt on asjast valesti aru saanud, ma lihtsalt tean et seda on vaja, sest see oleks normaalne ja tuleks spordialale kasuks, ma olen lihtsalt vastu sellele, kes seal nii öelda sõitma kipuvad, sest halenaljakas oleks vaadata kui nüüd Arumäe Martin, kes pole kindlasti kahe aasta jooksul eestikatelt punkte saanud, sinna teiega võidu tuleks sõitma. EMX sarja on vaja algajatele, aga sealt tuleb kiiremas korras kõrvaldada kiiremad mehed.
Täiesti nõus Kovaliga, EMX sari olgu ikka tõesti algajatele kes pole varem võistelnud. Selliseid mehi on väga palju. Aga kui kõik litsentsiga sõitjad jooksevad nüüd teise sarja, siis on olukord lõpuks ikka sama, algajad vahivad raja ääres ja sõitma ei tule. Ja B-finaali esiotsa mehed ärgu tulgu seletama, et nemad mingid suured algajad on. EMX olgu hüppelauaks EMF-i
-
Teema algataja - Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
kui arumäe tunneb end sellisena et peaks sõitma Emx is siis andku minna. ma olen üsna kindel et kui see Emx käima läheb ei ole seal ainult ühe stardi jagu sõitjaid ja sellest lähtuvalt moodustuvad sinna samamoodi erineva tugevusega klassid varem või hiljem. eks sinna sarja kolib ka enamus endisest B klassist kes peale B kaotamist võistlemise lõpetasid.
Nagu Emx i lehel kirjas ,osavõtta võivad kõik kes pole emv punkte saanud.eks esimene hooaeg kujuneb natsa segane (või esimesed võistlused)
aga küll sealgi kõik paika loksub.
Seda ma ka enam ei usu et emf il mx1 mx2 kujunkeks 7-8 mehe stardiks.
praegusel ajal on juba päris palju uusi võistlejaid kes just tahavad A finaalis sõita ja tegelikult nagu eelmine aasta ka kõvahäälselt nii mõnelgi krossil mõista anti et EMF sihikski aint A finaali siis peaks probleem igati lahendatud olema.loomulikult võiks Emf tegeleda profispordi arendamisega ja Emx hoolitseda harrastajate eest.mis puudutab nende omavahelist koostöö tegemist siis küsides EMX i infost selle kohta sain vastuse et EMF ise lükkas koostöö pakkumise tagasi.kui see tõele vastab siis on täiesti arusaadav praegune kanakitkumine.
Siiani on tegelikult läti motoföderatsioonil parim lahendus minu arust. klasse nii et tapab ja kõik föderatsiooni enda loodud.sealsest hobiliigast (LAMA) nagu väga eriti aru ei saa kuna valikuvõimalusi on niigi väga palju.
Kuid võibolla neil siis võistlushuvilisi veelgi rohkem.
Lõpptulemusena on ju ikkagi parem kui midagi tehakse selle asemel et viina juua ja perset laiaks istuda.
kui nüüd töepoolest paika peab väide, et EMF koostööst EMXiga keeldus,- sis on seal ka miskit vägga mäda ja 1 suur pidur jälle maha pandud. MMMil oli mullu ca 300 matsi koos, arvatavasti vähemalt 200 nendest sooviks osaleda aastas rohkem kui ühel vöistlusel, aga seda ainsatki vöimalust on vaid paaril viimasel aastal olnud. muidugi mitukümmend meest seal osalejatest vöiksid vabalt eestikatel söita, aga miks nad seda ei tee...?aga kui tahavadki vaid korra aastas vöidu söita,- pole ju probleemi. EMF`i pöhiline järelkasv tuleb vist ikka väiksematest klassidest, st. maast-madalast alustanute seast, et kärnatajate peale pole neil mötet oma kallist aega raisata küll, nagunii +30 alustanust enam tipptegijat ei saa. kui nüüd veel meenutada väga kaugeid aegu 90ndate algul, sis oli hädasti vaja kaotada ka 350 klass,-mujal maailmas ju pole sellist, mis tost et 125,250 ja500 tuli ühte starti lükata vöistlejate nappuse töttu
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.