Maailmaränduri tsikkel?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Maailmaränduri tsikkel?
Tere!
Algatan teema, kus saab igaüks välja pakkuda ning põhjendada, milline on tänapäeval kättesaadav parim tsikkel maailmarändurile?
On kahtlemata huvitav teada saada, mis mudel see on?
Head vestlust!
Lp.
-
Teema algataja
Ma arvan, et too BMW on kindlasti tubli motikas, olen isegi natuke sõitnud, aga, liialt raske, eriti koos pakkidega. Rändur peaks minumeelest oma motika ise jõudma püsti tõsta. Satist jooksis film nende bemudega ümberilma rändajatest, mis ei tõestanud selle ratta ülimuslikust! Kindlasti on kardaanülekanne positiivne.
-
Teema algataja
Proovin teemat rohkem raamidesse saada!
Maailmarändur sõidab ka Aafrikas, Aasias, Ladina-Ameerikas jne. peale ületsiviliseeritud Euroopa. Seega, milleks üldse pakkuda R1 jms. Loodan arutelu, kellel on kogemusi rändudega ka nn. 3-tates riikides. Mis asjaolud seal mõjuma hakkavad? Kas:
-kas antud aastal(rännuaastal) välja tulnud mudeliga, näiteks pakutud BMW F800gs, on mõtekas reisile tormata. Sünnivead?
-kas on turvalisem valida pritsungiga või karburaatoriga(-tega) või... mota, kui sõidad näiteks Tsiilis, kui on vaja remonti ja varuosa?
-kas ühe pütane, v2 või r2 mootor- vastupidavus, kaal(pinnasteed, transport üle veekogude, ökonoomsuse ja võimsuse suhe)?
-palju kütet kaasas kannab?
-võibolla paistad liialt uhke tsikliga kole palju ja rikkana silma- võimalikud lisaprobleemid. Lihtsalt arvan!
...ootan sarnast vestlust, kel on kogemusi, kes lugenud, kes lihtsalt tark ja plaanid tehtud!
Parimat!
-
Teema algataja
uuri siit: http://www.horizonsunlimited.com/hubb/
Ega ühest vastust su küsimusele pole, igal tsiklil on plussid ja miinused. Või nagu Murphy seadus ütleb: igal plussil on omad miinused.
Väga palju oleneb piirkonnast ja teedest, kuhu planeerid minna: kui tahad sõita väikestel radadel, siis tuleks prioriteediks seada kergus ja kompaktus, kui aga mööda suuremaid teid, siis on piisaval võimsusel oluline roll. Kütuse kättesaadavusest ja eeldatavast kvaliteedist sõltub bensupaagi suurus ehk autonoomsus ja toitesüsteemi eelistused (pritse või karpa) jne.
Ümber maakera, läbi kõrbete ja džunglite on sõidetud nii Vespa, IŽi, HD kui R1-ga, rääkimata erinevatest mõistlikest vahenditest. Eks esikohal ole su enda soovid ja võimalused, kui tahet on, sõidad sa puutaha ükskõik millega.
-
- Postitusi: 249
- Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
See eesel on ammu juba täielikult surnuks pekstud erinevatest teemakohastes jutuajamistes, foorumites jms.
Lühikokkuvõte on see, et põhimõtteliselt ei eksisteeri sellist ratast, mis kõigile-kõikse-se-kõige parem on.
Ideaalne ratas on igaühel oma individuaalsete ajukurrude vahel virtuaalsel kujul maha joonistatud. Saab 50cm3 rolleriga sõita kõik kohad läbi, saab ka 2000cc ilma tagaamordita kopteriga sõita kui vaid sõitjat on.
Kõik on individuaalses maitses, praktiliste vajaduste ja isikususe eelneva ajaloo sümbioosis kinni. Kes nostalgitseb Royal Enfieldiga, kes kiidab jaapani kvaliteeti laeni, kes "fanateerib" BMW GS-e kui nr.1 ümberilma rataste ikooni, kes pooldab 50-125cc 2t minimalismi jne jne. Matkatud saab igasugu tehnikaga ja see on igaühe mugavusastme vs fanatismi suhtes kinni.
Ühed fännavad BMW-de pikka hooldusvälpa, kardaanülekannet, robustsust, kerget hooldust ja ligipääsvatust detailideni jms. Teistel jällegi meeldibki nokiseda lühikese välbaga 2 taktilistega, sest lagunev ratas on ju tegelt omaette "seiklus", mida hiljem vanas eas rõõmul näoga mäletada.
Jutu lõpuks võiks öelda seda, et mis iganes ratas Sul ka pole, kui ta sulle meeldib omadustelt jms, siis õpi teda tehniliselt tundma, hüppa sadulasse ja huvitavatest teedest puudust ei tule! Ja ei pea üldse kaugele minema, et midagi uut avastada (teate küll seda "mõni õpib läbi väikse küla rohkem kui teine läbi terve kontinendi").
Turvalist algavat hooaega kõigile imeilusatel Maarjamaa (auklikel) teedel!
-
Teema algataja
Üks selline asjassepuutuv artikkel:
http://www.go-overland.com/indy/vehicle ... ngbike.php
Esiviisik:
Yamaha XT600Z(E) Ténéré (1982-90)
BMW R100GS (1986-90)
Honda XL600LM (1980-86)
KTM 640(R) Adventure (1999- )
Honda XLV600 VP Transalp (1987- )
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
kraut kirjutas:Üks selline asjassepuutuv artikkel:
http://www.go-overland.com/indy/vehicle ... ngbike.phpEsiviisik:
Yamaha XT600Z(E) Ténéré (1982-90)
BMW R100GS (1986-90)
Honda XL600LM (1980-86)
KTM 640(R) Adventure (1999- )
Honda XLV600 VP Transalp (1987- )
uskumatu et African Twin on nimekirjast väljas!?
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
tähtis on et tehnika oleks lihtne, sellepärast ongi seal nimekirjas vana Tenere ja vana BMW GS, mitte nende uuemad ja keerulisemad järeltulijad.
Madal kompressioon on ka vajalik, bensiin arengumaades on pask.
isiklikult olen kohanud tüüpe kes tegid ilmale tiiru peale CX500 ja vana XJ600+ga
BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750
-
Teema algataja
Africa Twin on tõesti väga tugev ja vastupidav mootorratas. Ise sõitsin RD04- ga viis aastat, ls. oli juba üle 90 000-de, ning probleeme ei esinenud. Õli tase seisis ka samal tasemel 5000 välbaga. Ta on selline kulgemise ratas, neutraalne, kannatab sõita nii halval teel kui maanteel- erilisi emotsioone ei kummalgi.
Kuid raske oli teist kitsamal metsadeel ringi keerata või liiva sisse vajunult sealt välja saada ning eriti raske oli mahakukkunud ratast püsti saada. Ta ikka kõvasti üle 200kg +pagas ja küte.
Märksa võimekam on nüüd suur KTM Adventure, iseasi kas ta ka sama hästi kestab. Pole veel tagasisidet kuulnud! Muidugi maksab ka terve varanduse!
Tänan huvitavate linkide eest!
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Re: Maailmaränduri tsikkel?
OWL kirjutas:On kahtlemata huvitav teada saada, mis mudel see on?
Kindlasti ei saa sa teada mingit ühte mudelit. Kas peale 5 aastast tiiru ümber kera sellega:
http://www.emmk.ee/janc/album/2006/tuni ... /P100.html
võiks öelda et see ei sobi selleks?
Ümber kera on sõidetud nii 1500 wingiga kui mopeediga. Kõige rohkem on seda vist tehtud siiski erinevate bemmi bokseritega või siis vanemate XLide ja ATwinidega.
Aga minu nägemuses on asja kõiga tätsam uba siiski maailarändur ise.
Kui on tahtmist ja sisu, saab ka tiir tehtud...kõige sobivamaid rattaid jagub.
Kk
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Tere! Ma arvan, et ümber ,,kera,, võib sõita väga erinevate ratastega. Selleks on lihtsalt vaja piisavalt aega ja raha. Ise ei ole küll mingi väga
kõva sõitja aga umbes 30 000- 40 000 tuhat/ km hooaja jooksul, ei ole
küll mingi eriline probleem(see on arvestatud sellega ,et peab ka vahepeal
tööl käima) Aga kui,, pappi,, on piisavalt siis on lihtsalt ainult mõnu!
Kõik pakuvad oma variante aga pole nagu eriti juttu olnud, et mis teede peal ja mis kiirusega sõit käib.
Ümber maailma on enam-vähem võimalik sõita ka asfaltteed mööda. Isegi läbi Aafrika ja Lõuna-Ameerika on võimalik sõita kogu aeg enam-vähem korraliku tee peal. Enamik ümber maailma sõitjatest umbes nii talitabki.
Valikus võiks ka Suzuki DR-650 olla, see üks väheseid seda tüüpi rattaid, mis veel tootmises (paar nädalat tagasi ennem messi lipsas korraks isegi Veldi veebilehele, kuigi Euroopast on seda viimasel ajal uuena vähe näha). Uutest ratastest on uus Yamaha XT660Z Tenere päris huvitav (paberil, pole ise näinud).
-
- Postitusi: 682
- Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
- Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
- Asukoht: Niinsaare
- Tänatud: 1 kord
Kui mina seisaks täna silmitsi võimalusega minna tsikli seljas ümber maailma rändama, valiksin pigem kaalult kerge, isteasendilt mugava, lihtsalt käsitletava tsikli. Mootori omadustelt on ühtlane pöördemoment ehk elastsus oluliselt tähtsam kui võimsus. Minu meelest vähemalt.
Praegu turul olevatest kargab esimesena pähe BMW R800GS (on praegu veel suht toores, vaatamata paar aastat vanale mootorile) ja Honda uus Transalp. Viimane kipub muidugi raskemate killast olema.
Samas, kui juba unistada, siis äkki tuleb Aprilialt uus Pegaso Shiverilt pärit 750ccm mootoriga? Torsoduro näitab vaikselt suunda. Või ehk ehitab Triumph oma 675ccm mootori ümber midagi matkaenduro laadset? Vot seda kassid ostaksid
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!
Siin üks viide ajakirjaartiklile, võrreldud põgusalt KLR650, DR650 ja XT660:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=323725
1200-ne bemm üksi sõites kolmandas maailmas on mu meelest küsitav asi, mida hästi demostreerisid ka tuntud näitlejad. Ei maksa ka unustada, et keskkonnas, kus kohalikud sõidavad 50/125-stega paistab neile sinu 1200 täis laetud bemm umbes sama laiutamisena, nagu meie tänavapildis Hummer.
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
XL600 täidab minu tsiklite hulgas talvetsikli rolli ja viimasel ajal pole sellelt naelu alt võtnudki, suvel seisab. Omas rollis väga hea ratas.. odav, lihtne ja piisavalt kõike mida vaja. Minu oma R tähis tähendab seda, et el. starter puudub. Ma küll ei tea mis plaanid sul on, aga kui selle teemaga ratast valid, siis tuleb arvestada et XL on siiski vana ratas. Minu oma nt on 86 ja vaevalt sellise aastakäigu asjad siinkohal teemaks. Kui aga oleks vastav olukord, siis mina läheks küll selle rattaga palju kaugemale, kui senised Soome talvised otsad selle rattaga.
Oma kaasajal oli XL vägagi maailmaränduri ratas, mitmetes vanemates reisijuttudes võib ülepakitud Xli esinemas näha. Oma olemuselt on see DRi ja XT kanti ratas. XLi mootorist on väga sarnane hiljem tulnud Dominatori mootoriga ja ka suur tegija XRi mootor on väga sarnane. Hiljem sai XList XR ja XL tähistas edaspidi Transalpi.
ps..üks vägagi huvitav honda
http://www.bikepics.com/pictures/1154863/
Ja veel:
Rebaseonu kirjutas:Ei maksa ka unustada, et keskkonnas, kus kohalikud sõidavad 50/125-stega paistab neile sinu 1200 täis laetud bemm umbes sama laiutamisena, nagu meie tänavapildis Hummer.
Pole halb mõttemaalim ja alati on hea arveatada asju, aga sedasi enda joont painutada...
Ei pea väga kaugele minema, et väga erineda. Ma poleks uskinud kui palju nt Venemaal MZ125SX ahhetama pani... pole just liiga hummer ratas. 1200gs oleks seal kohati nagu imetegu. Kui aga oled läbi Moskva sära punasele väljakule jõudnud, siis vist ei tule niiväga kolmanda maailma tunne:)
hannes kirjutas:Kui mina seisaks täna silmitsi võimalusega minna tsikli seljas ümber maailma rändama, valiksin pigem kaalult kerge, isteasendilt mugava, lihtsalt käsitletava tsikli. Mootori omadustelt on ühtlane pöördemoment ehk elastsus oluliselt tähtsam kui võimsus. Minu meelest vähemalt.
Kõik on õige, aga kui arveatada, et siiski tuleb veidi ka kola kaasa vedada, siis peale pakkide peale laadimist ei pruugi mõnest mootorist enam kätte saada neid omadusi mis sa just mainisid. Mina valiks just veidi suurema ratta, et oleks ka pakkidega hea sõita, kuigi kui vaja ja hea projekst siis teeks ka mainitud MZiga miskit.. ratas millega vist enamus väga kaugele sõita ei viitsiks;)
Ja kui arveatada, et ilmselt tuleb siiski väga palju sõita ka veidi paremaid teid, siis seal on ju jällegi hea sõita veits maanteesõbralikuma rattaga.
Ja sellist teed läbides pole imho suurt vahet kas sõidad 1200 või 800 gsiga
http://www.emmk.ee/janc/album/2005/russ ... get29.html
http://www.emmk.ee/janc/album/2005/russ ... get34.html
.. ja me räägime ikka pikemaks reisiks pakkidega koormatud rattast eks;)
Kk
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
-
Teema algataja
ümber maamuna sõites on palju paha teed ja olematut teed ka
Aafrikas ja Venemaal on olemas enamasti asfalt, aga selle kvaliteet on olematu, st aukude vahelt seda asfalti otsida on suht tüütu
seega peaks olema ratas, mis elaks üle aukliku tee (pikema amordikäik ja kodarvelg) ning millega oleks võimalik liiva-kruusa sõita (mitte liiga raske).
palju rohkem, kui ratas ise loeb see, milline kumm all on.
mina olen siiani igalpool (Siberist Kesk-Aafrikani) suht hästi saanud hakkama oma TransAlpiga ja võrreldes teiste kõrvalsõintnud ratastega tundub parim.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.