telefoni kõne sõidu ajal...
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 2410
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 25 korda
Mhmm ... põnev. Kui migit muud ühendust peale telefoni ja pleieri kuulamise ei vaja siis peaks toimima küll. Ainus küsitavus on sõidu ajal kõne kuuldavus teisele osapoolele ... Need headset-i mikrofonid on üldjuhul üsna tundlikud ja võtavad lisaks rääkija häälele ka välise müra sisse. Kui üritada mürast üle karjuda peab jälle teine pool helivaljust maha keerama ... Aga tõe kriteerium on ka siin praktika ehk siis helista meile kui valmis saad ja me anname süsteemile hinnangu .
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
-
- Postitusi: 2410
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 25 korda
Stereo ja mono vahe on kiivris väga hästi kuulda. Mis hinnaga Jabra kätte said?
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
- ÖÖ - kirjutas:oli vist 1100.-
Kui keegi soovib veel bluetooth stereoklappe/hands freed kiivrisse aretada, siis pakun selleks otstarbeks uhiuusi (ilma garantiita, mis asjade lammutamisel niikuinii kaob) Cardo S2 klappe letihinnast 200eek odavamalt ehk siis 800 krooniga. tooteinfo http://www.vajalik.ee/shop.php?more=12
EDIT: esimesele tegelasele, kes Cardo S2 klappid kiivrisse arendab, annan veel 300eeki tagasi, kui on ehitusest korralik piltidega ülevaade (juhend).
kirjelduse kohaselt "fully sealed" klaviatuuri lüliti
http://www.elfaelektroonika.ee/cgi-bin/ ... =35-680-78
igasugu niiskus ja pätikindlad asjad
http://www.elfaelektroonika.ee/cgi-bin/ ... c=8a14b12c
võid kasutada ka herkonit , lülitamiseks paigaldada väikse magneti kindasse, näiteks sõrme otsa
http://www.oomipood.ee/index.php?t=k_ki&i=KC-90
mina kasutan sellist tumblerit http://www.oomipood.ee/index.php?t=k_ki&i=KN3B-203
hind 25eek oomipoes. olemas nii on-on kui on-off-on lülitit. viimane sobis ideaalselt ilma releeta rutskasoenduste lülitamiseks - üks asend väljas, teine mõlemad soendused jadamisi (50% võimsus), kolmas asend mõlemad soendused paralleelselt (100% võimsus). kuue krooniga sai ka veekindla nupukatte.
Kasutasin sellist neljast rida
http://www.elfaelektroonika.ee/cgi-bin/ ... =35-679-55
pildil olev ei ole päris samasugune
Piipz kirjutas:oot, siis kui sul on otse ühendatud või? mul tuleb ju läbi tom-tomi
Jah kui ühenduda otse moblaga. Siis küll ei ole ühendust tom-tom-ga. Aga
palju sa ikka seda hääljuhatust kuulad ja ega sõiduajal pole just kerge
navist telefoninumbreid valida, lihtsam on enamkasutatavaid numbreid
saada häälvalimisega.
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
andre460 kirjutas:Piipz kirjutas:oot, siis kui sul on otse ühendatud või? mul tuleb ju läbi tom-tomi
Jah kui ühenduda otse moblaga. Siis küll ei ole ühendust tom-tom-ga. Aga
palju sa ikka seda hääljuhatust kuulad ja ega sõiduajal pole just kerge
navist telefoninumbreid valida, lihtsam on enamkasutatavaid numbreid
saada häälvalimisega.
hääljuhaatus on kindlasti üks väga oluline asi näiteks suures linnas kus liiklus tihe ja gepsu pildi jälgimine, eriti tsikli seljas, keeruline.
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
minu (odav) valem muusika ja telefoni jaoks:
sony ericsson telefon
juhtmega HF (kummilutiga otsapidi kõrva käivad)
telefon põuetaskus, juhe läheb kombe ja kiivrisuka alt kiivrisse (seega ei lotenda tuule käes)
mikker klambriga kiivri lõua osa juures, nii et tuul ei puhu peale.
muidu mängib muusika, kui muusika kaob, järelikult keegi helistab
vastamine: 1. automaatne, 2. suvaklahviga (käega põks vasta rinda ja kõne vastu võetud ) 3. hääljuhtimisega (ütlen "vasta" ja võtab kõne vastu) .. seda siis olenevalt olukorrast, kuidas mis seadistuses telefon parasjagu on.
lihtne ja odav lahendus. probleem küll see, et vahel vajuvad klapid veits kõrvast välja ja kuuldavus seetõttu kehvem, aga siiani hakkama saanud.
Viimatisel reisul sai proovitud Cardo Teamsetti ning värskelt laekunud Q2 näidiseid. Reis ise algas Stockhomis ning lõpp-punkt oli Alesund. Minnes oli kaassõitjaga sidepidamise tarbeks kasutuses eelmisest suvest pärit Teamset, tagasiteel tutikas Q2.
Cardo Scala Rider Teamset:
Akud pidasid ilma laadimata vabalt vastu üle 1000km sõidule kolme päeva jooksul, temperatuur oli Stockis u. paar kraadi plussis, rannikust kaugemal läks külmaks, vahel oli temperatuur isegi alla -10 kraadi, Norra ranniku lähedal sadas vihma nagu ämbrist ning temperatuur oli u. +4. Kuna kaassõitjaks oli naisterahvas siis oli juttu palju ning side juhi ja kaassõitja vahel peaaegu koguaeg püsti. Alesundis lülitasin järgmisel päeval seadmed uuesti sisse ning need tiksusid ootereziimis õhtuni, kuni lõpuks juhi seadmel aku tühjaks sai. Kaassõitja seade oleks ilmselt veel kauemgi vastu pidanud.
Võrreldes Q2 seadmega on Teamseti kasutamine lihtsam, seadmed tulevad juba "paaritatud" kujul, FM raadiot ei ole ning ainult juht saab ühendada mobiiltelefoni. Võrreldes Q2-ga eeliseks konverentskõne võimalus - mobiil+juht+kaassõija.
Cardo Scala Rider Q2:
Akud pidasid vastu üle 800km reisule samades ilmastikuoludes ning ajaliselt 2,5 päeva. Akude lühem kestvus on tingitud ilmselt raadiosaatja suuremast väljundvõimsusest, mis tagab samas suurema leviala. Tootjapoolt lubatud kuni 500m levi ei hakanud ühe mootorratta tõttu testima. Tagasiteel olles laadisime seadmeid kolmandal päeval miski veerand tundi ning sellest piisas, et Stockini välja venitada. Võrreldes Teamsetiga, kus saab side tüüpi (Always on/Voice activated) valida kaassõitja, saab Q2 seadmete puhul tüüpi valida kõik Q2 seadmetega tegelased. Oli ka võimalus kuulata raadiot ning ühendada komplektiga veel teinegi mobiil, kuid seda me ei kasutanud. Omavahel suhelda oli igatahes mõnusam, kui miskit liblikatekeelset raadiumit kuulata.
Juttu Cardo sidejublakate kasutamisest:
Teamset on odavaim ning lihtsaim viis kahe inimese omavaheliseks juhtmevabaks sideks distantsil kuni 10m. Pole vaja kiivrit lõhkuda ega ise midagi aretada. Mõne avatava lõuaosaga kiivri puhul on mõistlik valida 45mm pikema mikrofoni varrega kiivriklamber, kuna mikker ei pruugi segava lukumehhanismi tõttu õigesse kohta ulatuda. Nolani kiivritel pole seda muret täheldanud, Schuberti kiivrite ilmselt vajalik. Pikema kiivriklambri valik tuleks ostu sooritades teada anda, veebipoest saab infot, mis poodides on asjad saadaval
Kui on vaja suuremat levi, siis on võimalus sidet pidada Q2 seadmete abil. Kokku on võimalik ühendada kuni 3 Q2 seadet. 3 seadme puhul jaotuvad nad vastavalt primaarseks ning kaheks sekundaarseks seadmeks. Primaarse seadmega saab suhelda ükshaaval mõlema sekundaarsega, kusjuures Voice activated side toimib ainult ühe sekundaarse seadme suunas, kuid on ühe nupuvajutusega muudetav. Teise sekundaarse seadmega saab sidet nupuvajutusega. Sekundaarse seadme kasutajad saavad suhelda ükshaaval primaarse seadmega, omavahel sekundaarsete seadmete kasutajad otse suhelda ei saa. Kõikide Q2 seadmetega saab olenemata nende omavahelisest konfiguratsioonist ühendada ka mobiili või GPS-i, kui on soov kasutada mõlemaid, siis tuleb mobiil paaritada GPS-iga ning GPS omakorda Q2 seadmega. Ilmselt peaks kuidagi saama eraldi ka, sest Q2 toetab korraga kolme ühendust aga GPS-i puudumise tõttu pole seda õnnestunud katsetada.
Q2 seadet on võimalik kombineerida Cardo Teamseti ning Cardo FM seadmega. Näiteks kui on 2 mootorratast juhi ja kaassõitjaga, siis on võimalik seadistus juhtidele Q2 seadmed (mobiili hands-free mõlemal) ning kaassõitjatele Cardo FM seadmed (või Teamseti juhi moodulid). Sel juhul saab juht valida, kas Voice activated side toimub kaassõitjaga või teise mootorratta juhiga (prioriteet on muudetav ühe nupuvajutusega). Kaassõitja saab suhelda juhiga, side alustamiseks tuleb vajutada nuppu. Sellises kombinatsioonis ei saa FM või Teamseti (juhi mooduliga) mobiili ühendada, see ühendus läheb Q2 seadmesse.
Kui kombineerida Q2 seade Teamsetiga, siis on tulemuseks "korvimehe" ehk kolme inimese komplekt. Näiteks variant kus juhil on Q2 ning kaasreisijatel Teamset. Sel juhul saab juht kasutada mobiili hands-freed, suhelda vajaduse korral teise mootorratturiga, kes omab Q2 seadet ning suhelda kaasreisijaga, kes omab Teamseti juhi moodulit. Kui too kaasreisija soovib, siis saab ta nupuvajutusega teise kaasreisija samuti sidega liita. Kaasreisijatel on siis praktiliselt võimalik kasutada Teamseti omavahelist sidet juhti häirimata ning mobiili asemel saab ühendust juhi Q2 seadmega.
Kuna kiivriklambrid on samasugused nii Q2, Teamseti kui ka FM puhul, siis on võimalik mooduleid vabalt vahetada vastavalt soovitavale konfiguratsioonile. Ei ole tarvis hakata omavahel kiivreid vahetama ega klambrit ümber tõstma kuna tagavara- või mõneks muuks otstarbeks kasutatavale kiivrile on võimalik eraldi kiivriklamber hankida. Samuti saab iga mootorratturi sideseadmega kaasa sigaretisüütajasse käiva laadija, millega saab korraga laadida kaht seadet (mõnes poes ei pruugi laadijad veel saadaval olla).
Allpool ka väike skeem võimalikest ühendustest. Katsetamata on veel:
Q2 seadme paaritamine teise Q2 seadme, mobiili ning GPS-iga korraga.
Kolme Q2 seadme puhul pirmaarse seadme paaritamine mobiili asemel Teamseti või FM-iga.
Q2 seadmete reaalne kasutatav sideulatus.
Eesmärgiga paigaldada kiivrisse juhtmevaba HF ning kõrvaltoimega ka mp3 kuulamise/navi hääljuhatuse võimalus, sai ette võetud Cardo S2 sinihambaga kõrvaklapid.Kiivriks Nolan N70.
Kõrvaklappide lammutamisel selgus, et enamik ühendusi/liigendid on kruviknnitusega,seega ebaõnnestumisel on võimalik klappe algupäraseks tagasi kokku panna.Pakendist välja võttes eemaldasin kuularite kattepadjad ning alustasin vasakust klapist.Kinnitus kolme kruviga(peidus kummikatete all)
Vasakus klapis asub ka aku,mis eraldatud kuularist vaheplaadiga.
Et saada tervelt kätte klappe ühendavat sanga,ühendasin jootekolviga lahti aku ja kuularijuhtmed (kõik juhtmed kenasti eri värvi) ning keerasin lahti liigendite kruvid (asuvad liigenditel kleebitud ilukatete all)
Eelnimetatud tegevus ei ole vajalik,kui sanga kummist kate lihtsalt lõhki lõigata ning liigendid katki väänata.Kuularite juures asuv pehme kummist kõrvahoidik katab juhet kuulari soones ning selle eemaldamisel tasub olla ettevaatlik, kuna selle liimimisel kasutatud hermeetik võib kaasa tõmmata ka kuularite juhtmekatte (mille all siis erivärvilised nöörjuhtmed). Kuularite ühendusjutme pikkusest jätkub igatüübilistele kiivritele polstri alt vedamiseks “ maa ja ilm“. Kuulari koos akuga panin kiivrise polstrisse kõrva juurde (tegin polstrisse nö pesa, et ei jääks teravaid servi ning plast ei suruks läbi riide kõrvale).
Edasi parema kuulari juurde, mille kinnitus analoogne vasemaga.Parema kuulari vaheplaadi all asub siis plaat aku laadimisühenuse, kuulari „aju“ ja juhtnuppudega (mikrolülitid) ning mikrofon.Plaadil on olemas peamiste juhtmeühenduste juures vajalikud kirjed (nt.mikr.+ ja – jne).
Mikrofon asub kummist kesta sees ning tuleb plastist pesast ilma vaevata välja.Ainsad ühendused, mida plaadilt jootekolviga puutusin, olidki mikrofoni juhtmed (ja seda seetõttu, et soovisin pikemate juhtmetega mikrit ettepoole välja tuua)
Seega jootsin mikrile uued juhtmed, kinnitasin selle kiivrile „lõuakaitsmesse“ning juhtmed plstri alt plaadile jälle külge tagasi.
Edasi kuular parema kõrva juurde tehtud pessa ning juhtimismoodul jällegi kiivri paremale välisküljele nagu näit.Cardo Teamsetil (juhtmete pikkusest täiesti jagus).Kinnituse tegin kahepoolse teibiga ning tihendasin mastiksiga.
Kuna kaotada ei olnud nagunii midagi(klappidel ju garantiid ei olnud), siis juba enne juhtpuldi lõplikult kiivrile paigaldamist tegin loomkatse voolava vee all.Asi jäi tööle ning vett plaadile ei jõudnud (eks ole näha mis vihmas sõites juhtub). Viimasel pildil on näha ka laadija juhe juhtseadme küljes. Põgusal katsetamisel linnakiiruse juures selgus, et telefoniga saab edukalt rääkida ja minu kõne arusaadavust ette ei heidetud, muusikast sai ka aru. Eks edaspidi näe. Postiivne on see, et laadimisotsik on sama mis tomtom´il.Seega reisile kaasa kiivri laadimiseks ja navile sama „autolaadija“, telefonile tuleb küll kahjuks eraldi võtta.
Plaan endalgi ise teha kiivrile sidesüsteem ,kus hakkan kasutama PMR kabulat ja moblat.
PMR osa on lihtne, see sai kõik poest komplektina ostetud.
BT HF osa on natuke keerulisem, nimelt probleeme tekitab BT väljundite integreerimine olemasolevasse PMR kiivrikomplekti-mis moodi saan ma teha nii, et siis kui keegi helistab, lülitab automaatselt HF-le ümbes?
BT HF-il on juba mikkri ja klappide otsad välja toodud, PMR osa pealt kasutan kiivrikomplekti CHS300 ja kiivrikomplekti ja PMR kabula vahel käivat BHS300 osa.
SUZUKI GSX-R 1000 K7
ivar kirjutas:Plaan endalgi ise teha kiivrile sidesüsteem ,kus hakkan kasutama PMR kabulat ja moblat.
PMR osa on lihtne, see sai kõik poest komplektina ostetud.
BT HF osa on natuke keerulisem, nimelt probleeme tekitab BT väljundite integreerimine olemasolevasse PMR kiivrikomplekti-mis moodi saan ma teha nii, et siis kui keegi helistab, lülitab automaatselt HF-le ümbes?
BT HF-il on juba mikkri ja klappide otsad välja toodud, PMR osa pealt kasutan kiivrikomplekti CHS300 ja kiivrikomplekti ja PMR kabula vahel käivat BHS300 osa.
Hangi bluetooth A2DP adapter, mille sisendisse ühenda raadiojaam (või ümberlülitatav koos MP3 mängijaga). Kiivrisse topi Cardo S2 klapid, mille saad ära paaritada nii adapteri kui ka moblaga. S2 klapid panevad automaatselt üle A2DP tuleva musa kinni, kui keegi helistab.
ivar kirjutas:See variant ei sobi mitte kuidagi..
Kogu ehituse mote on seadmed odavalt uhendada..
Kas mingit pisikest skeemijupikest vms pole olemas siis?
Tinutada oskan..
Tinutada oskame me kõik . Mis BT HF-i kasutad? Asi selles, et peale lihtsalt ühendamise võid vajada ka väikest võimendit. Isegi kui su olemasoleva HF-i võimendi maha ei põle, kui sinna suuremad valjuhääldid külge panna, ei pruugi ta tagada piisavat helitugevust sõidu ajal kasutamiseks.
Leidsin Louisist Cardole hea jubina: Bluetooth Adapter (http://www.louis.de/_208171e206be410f87 ... &anzeige=0)
Eestis veel sellist toodet pole kohanud. Oskab keegi vastu väita?
PS! Õnnestus see Cardo Q2 ka iphone taha sobitada. Nüüd vaja veel see lisaadapter soetada ja saab iphone muusika lasta endale otse kiivrisse.
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
mnjah kui telefonil sinihammast pole, ei kujuta ette kvaliteeti kui see mp3 playeri taha ühendada aga mobiilist musa mängima pannes ja üle sinihamba Q2-e lastes on kvaliteet küll saast ja raadiovastuvõtja ikkagi Q2-l kehva võitu ja nõrk, ragiseb ja sahiseb liiga tihti ja liiga palju aga mobiiliga rääkimine TIP-TOP
Ghost kirjutas:mnjah kui telefonil sinihammast pole, ei kujuta ette kvaliteeti kui see mp3 playeri taha ühendada aga mobiilist musa mängima pannes ja üle sinihamba Q2-e lastes on kvaliteet küll saast ja raadiovastuvõtja ikkagi Q2-l kehva võitu ja nõrk, ragiseb ja sahiseb liiga tihti ja liiga palju aga mobiiliga rääkimine TIP-TOP
Räägid siin enda kogemustest? Stereoheli ei maksa siis ilmselt loota?
-
Teema algataja
MrR kirjutas:Ghost kirjutas:mnjah kui telefonil sinihammast pole, ei kujuta ette kvaliteeti kui see mp3 playeri taha ühendada aga mobiilist musa mängima pannes ja üle sinihamba Q2-e lastes on kvaliteet küll saast ja raadiovastuvõtja ikkagi Q2-l kehva võitu ja nõrk, ragiseb ja sahiseb liiga tihti ja liiga palju aga mobiiliga rääkimine TIP-TOP
Räägid siin enda kogemustest? Stereoheli ei maksa siis ilmselt loota?
Mul täpselt sama kogemus, telefoni ja teise Q2-ga rääkimine väga OK aga raadio ja Nokia E70-st üle BT muusika kuulamine on ausalt öeldes p**k.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.