LED-id mootorrattal
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Postitusi: 2405
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 25 korda
Nojah, minu jaoks näitas C kuidas rööpühendus käib . Aga minu viidatud lingi järgi ühendades ei tohiks küsimusi tekkida.
Mella lahenduskäigule eriti midagi lisada ei ole. Kui siis ehk seda et esmases lähenduses (see oli elektroonikute üks lemmiväljendeid, normaalsed inimesed võivad seda lugeda kui "mitte liiga täpseks minnes") võib olemasoleva LED-i ahela takistuse arvutamisel arvestamata jätta kuna see on suurusjärk suurem kui lisatakisti oma ja põhiline vool läbib lisatakistit. Mida tegelikult Mella ka mainis.
Minupoolne lisaküsimus oleks selles, kas LED-i vastu on vahetatud ainult 1 pirn või mõlemad? Kui üks, oleks originaalahela takistus u 8oomi. 5 oomise takisti kasutamisel vilgub tuli lihtsalt veidi aeglasemalt kui originaalpirniga ja takistil eraldub mõttetult palju soojust. NB! Selline koormustakisti läheb pikemaajaliselt töös olles VÄGA kuumaks. Seepärast on korralikel koormustel lisaks takistile ka radiaator. Kui ohutulesid ei ole või neid ei kasuta, siis normaalse suuna näitamisel korral ei ole kuumenemine probleem.
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
-
- Postitusi: 373
- Liitunud: 16 Mai 2006, 17:08
- Asukoht: Tallinn/Merivälja
- Kontakt:
Uni hakab silmast ära minema ja asjad selguma.
Ehk siis,takisti tuleb ühendada vooluahelasse kui tarbija,mitte kui lihtsalt tükk midagit + juhtme vahele.
Nüüd ma tean kah mis mind segadusse ajas.Auto helitehnikas kasutatakse takisteid lõikesageduste muutmiseks just nii nagu mina neid ühendasin vanast harjumusest.
Edit:Tänud kõigile kes viitsisid mind harida.Eriauhinnana Kris-ile ,kes seda kell 3 öösel viitsis teha
Edit2:Tegu on suzuki sv 1000 aftermarket tagatulega,millel on suunad tagatule sees.
Edit3:
Midagi sellist siis eesti keeles?
Suzumen kirjutas:Takistiga koormatakse ahel maha (kui ei kasutata elektroonilist suunareleed, on see vajalik). Ehk siis ahela koormustakistus peaks olema sama, kui pirnidega. Suunarelee vilgub vastavalt ahela koormustakistusele. Üritasin hästi maakeeli lahti seletada, kuna füüsikatundides ei käidud. R=U/I , sellest ei saa üle ega ümber
Justnimelt. Aga sa varemalt seletasid seal võimsusest, läbimõõdust ja papakoidest, mis probleemi suhtes sekundaardse tähtsusega Ilmselt olid mõisted vähe sassis.
Isetegemiseks häid vöimsaid ja soodsaid LED'e saate siit: http://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic ... highlight=
Wõimsate LEDide kohta on siin natuke infi.
http://www.perel.ee/public/files/EdiPow ... t_v1.3.pdf
http://www.perel.ee/public/files/Voimsad%20LEDid.pdf
Tegelikult tootevalikus on rohkem LED-e (viimati sain kokku 31 eri tüüpi).
üldiselt ei kasuta suurte mcd (valgustugevus) ja väikese nurgaga LED-e, kuna ei vaja valgust, mis valgustab väikest ala.
Tegelikult iseloomustab valgusjõudu paremine Lumen. Põhimõtteliselt siis summaarne valgus, mis LED-ist tuleb.
Väike näide:
OSER5AA1B, punane 2000mcd, 100 kraadi=4,5 lumenit
või siis punane, 18000mcd, 25 kraadi=2,9 lumenit
Ümber arvutuseks kasutasin calculaatorit: http://www.lite-knight.com/lumencalculator.htm
Põhjus, miks otsustasin sel teemal on see, et paljud kahtlevad, kas 2000mcd LED üldse midagi näitavad ka. nagu näha, annab laia nurgaga 2000mcd LED palju rohkem valgust kui suure mcd väikese nurgaga LED.
Eks sealt tulevad ka hinnad. kitsad odavamad, laia nurgaga kallimad.
Kõik parandused, arvustused, mõtted oodatud.
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
hetkel pakkuda:
10mm valge led (ülivõimas)
280000mcd
7000K valgustemp
40° vaatenurk
3.4-3,8V
100mA
0,4W
Hetkel alles: 95tk
Hind: 25EEK/tk
juurde saab veel osta takistid 12V peal töötamiseks (1 takisti on 1,5EEK)
arvutuslikult on nad 106,12 lumenit, mis on peaaegu võrdne 15W hööglambiga (ei ole seda veel praktikas testind)
Pingelang juhtmestikus täitsa tavaline. Vanematel masinatel süüdi selles klemmide oksüdeerumine ja uuematel peenikesed juhtmed õhukese isolatsiooniga. Isolatsioon on nii nõrk, et niiskus läheb läbi selle sisse ja sööb juhtmel soone seest ära. Hästi on see näha prantsese autodel mil parem esituli kollasem kui vasak sest juhe pikem.
Audil näiteks oli lubatud parempoolse lähitule juhtmele pingelang 1,8V (vasemale 1,6).
Pingelang ränidioodil 0,6- 0,8V. (Generaatori) kahekihilisel dioodil kaks korda rohkem.
-
- Postitusi: 2405
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 25 korda
Originaalpirnid on hõõglambid. Elektriskeemis mingeid dioode vahel ei ole, lihtsalt kadu juhtmetes, lülitites, releedes jne. Kui juba autodel 1,6/1,8V normaalseks loetakse, mis siis minagi siin põen. Lihtsalt LED-ga mängides tuleb enne pinge ära mõõta ja siis takisteid arvutama hakata.
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
-
- Postitusi: 725
- Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
- Tsikkel: iž jupiter 3
- Asukoht: Kuressaare
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
aga vea otse akult uued jämedad juhtmed tuledeni ja olemasolevaid tulede juhtmeid kasuta releede käivitina, saab hoopis ergemad tuled. (tavalise hõõglambi puhul pidi paar volti pingelangu pirnil tähendama 50% kehvemat valgustugevust, olen kuskilt kuulnud). Aga kui uued jämedad juhtmed otse akult vedada, saab paar volti erguma särtsu ja sellega seoses ja eredamad tuled. 1,6V puhul on pinge ju juba 13% nõrgem kui ettenähtud 12V (tegelikult peaks olema 13,4 ringis asi, seljuhul on protsent 12). Mis on päris suur arv.
näiteks minu jupiteri 6V puhul selle 1v pingelangu puhul jämedate juhtmete kasutus on nr 1 kui tahta midagigi hämaras näha (pimedas nagunii ei näe midagi )
kris. kirjutas:Kuidas on kogemused pingetega erinevatel tsiklitel, näiteks kui suur pinge jõuab pidurituleni? Minu garaazhis olevatel Yamudel on see ca 1,5-1,8V aku pingest madalam
. Võib seda normaalseks lugeda ... on see ainult Yamule iseloomulik kiiks?
polegi nii täpselt asja uurinud, aga suutsid äratada huvi - peab minema ja pingelangu aku ja piduritule vahel ära mõõtma, vaatame, mis Dragil näitab...
kui seda LEDi tule vastu vahetamise kontekstis vaadata, siis tegelikult pole see LEDi puhul nii suur probleem - LEDi voolutarve palju väiksem ja seega ka sellised soojuseks kaduvad pingelangud väiksemad...
lisaks on sellised pingelangud suht püsivad (kui just pole tegu mingi viletsa kontaktiga, mis aegajalt paremini voolu juhib), suurem mure on pingeregulaatorist tuleva pinge kõikumine erinevate mootori pöörete ja erinevate voolutarbijate ühendamise tõttu - see mõjutab LEDi valgustugevust oluliselt rohkem
Raul
Fakt, et meduusid on suutnud elada ilma ajudeta mitu miljonit aastat, annab lootust nii mõnelegi inimesele
-
- Postitusi: 2405
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 25 korda
borq kirjutas:kui seda LEDi tule vastu vahetamise kontekstis vaadata, siis tegelikult pole see LEDi puhul nii suur probleem - LEDi voolutarve palju väiksem ja seega ka sellised soojuseks kaduvad pingelangud väiksemad...
Kui juba spetsiaalselt mõõtma hakkad, võiks seda teha nii koormatud kui koormuseta juhtmega ehk ilma pirnita .
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
kris. kirjutas:Kui juba spetsiaalselt mõõtma hakkad, võiks seda teha nii koormatud kui koormuseta juhtmega ehk ilma pirnita
tere Kris
kui aku ja tagatule vahel ainult peenikesed juhtmed ja klemmide takistus on, siis ilma pirnita (koormuseta) peaks teoreetiliselt näitama täpselt aku pinget - kui ka siis on pingelang, peab ahelas olema mingi "tark" elektriröövel
aga uurime järele
Raul
Fakt, et meduusid on suutnud elada ilma ajudeta mitu miljonit aastat, annab lootust nii mõnelegi inimesele
-
- Postitusi: 2405
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 25 korda
Tulede vool läbib enne pirnini jõudmist nii mõnedki jagatud koormusega juhtmed, lülitid, releede kontaktid jms. Minu Yamudel on pingelang juba ka ilma koormuseta, koormus lihtsalt suurendab seda. TDM-l näiteks töötab tagumine pidurituli enam-vähem 11V-ga, samas kui aku klemmidel on pinge veidi alla 13V. Arvutasin LED-i eeltakistuse 11V peale ja seks korraks oli teema lahendatud. Venturel vedasin lisatuledele (LED) jaoks eraldi toite.
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
kris. kirjutas:Tulede vool läbib enne pirnini jõudmist nii mõnedki jagatud koormusega juhtmed, lülitid, releede kontaktid jms.
õige muidugi ega seda koormust siis päris maha saagi, kui vahepeal ühised traadid...
tead, unine pea liidab ja lahutab hästi, aga üldse ei jaga
Raul
Fakt, et meduusid on suutnud elada ilma ajudeta mitu miljonit aastat, annab lootust nii mõnelegi inimesele
Re: led -id
Terv,
Nimelt mul selline küsimus, et kas see on normaalne, et takistid lähevad soojaks/kuumaks?
Ühendatud on mul 5 ledi rivvi, ühe takisti alla. Pilt ka allpool.
12V süsteem
-
- Postitusi: 318
- Liitunud: 01 Mär 2006, 16:13
- Asukoht: Saue
Re: led -id
Marauder kirjutas:Terv,
Nimelt mul selline küsimus, et kas see on normaalne, et takistid lähevad soojaks/kuumaks?
Ühendatud on mul 5 ledi rivvi, ühe takisti alla. Pilt ka allpool.
12V süsteem
OT:Kas mõtekam poleks nii teha, et igale ledile oma takisti, siis põleks neli ledi ikka edasi kui keskelt ühega midagi juhtuks, aga kui Sinu skeemis midagi mõne lediga juhtub, siis kustub kõik ära ju, või olen ma millestki valesti aru saanud?
Baotian Freedo 4
Stella V-50
Müüa Fiat Panda 06!
Re: led -id
kui on palju LED-e või oled need suure voolu peal käima pannud, siis väiksem takk võib soojaks minna küll- Kusagil peab see võimsus ju hajuma
pane võimsam takisti siis.
20mA LED 20mA reziimis küll ühtki takistit kuumutada ei tohiks.
Re: led -id
-ShadowofDeath- kirjutas:OT:Kas mõtekam poleks nii teha, et igale ledile oma takisti, siis põleks neli ledi ikka edasi kui keskelt ühega midagi juhtuks, aga kui Sinu skeemis midagi mõne lediga juhtub, siis kustub kõik ära ju, või olen ma millestki valesti aru saanud?
Ledidega ei juhtu midagi, nende eluiga on nii pikk, et enne mädaneb ratas ümbert ära kui led otsad annab
Re: led -id
igale ledile oma takisti, siis läheb ruumiga kitsaks ju...
Re: led -id
ei tea mida teha tahate, pole seda teemat eriti lugenud.
aga see takisti on ju imeväike, juhtmega sama suur, natuke tinutamist, isoleer teip ümber ja ongi valmis...
-
- Postitusi: 2405
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: led -id
Oomipood = teooria. Praktika = LED-d järjestikku ja üks takisti voolu reguleerimas .
Kui võimsaid LED-e kasutad, siis peab ka takisti vastav olema. Ise just käisin oomipoest 1W takisteid ostmas - LED-de vool on 0.1A . Üldiselt tuleks järjestikku panna selline hulk LED.e, et takisitile jääks võimalikult väike pinge - siis võib mõnes lahenduses kasvõi SMD takisteid kasutada.
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.