lenksud ja nende materjal?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
sarapuu
Postitusi: 138
Liitunud: 19 Mär 2006, 18:18
Tsikkel: ei ole
Asukoht: Tartumaa, Vara
Kontakt:

lenksud ja nende materjal?

Lugemata postitus Postitas sarapuu »

Tervitus.
Küsimus siis lenksudest, nende materjalist jne. Laseks väänata heameelega enda tahtmise järgi, aga millisest materjalist, kust saaks ja kes väänaks? Lenks iseenesest lihtne:sirge pulk väikse painde all otstest, veidike paistab siit pildilt milline http://fddi.ath.cx/bm/fullimages/caf512_f.jpg

ega vähe ei ole
Kasutaja avatar

poison
Mode
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
Tsikkel: sporta 1200
Asukoht: Rapla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 13 korda

Lugemata postitus Postitas poison »

Arvan et sobib igasugune terastoru. Eelistatud on kuumvaltstorud, neil ei ole pikiõmblust. Parim variant oleks roostevaba, hea hooldada ja läikima lüüa :D
Ja lenksude standartläbimõõdud oleksid 22 mm või 1 toll (miskine 24,5 blablabla mm) .
Tavalise terase eeliseks on parem töödeldavus, roostevaba kasuks räägib lihtne läikimasaamine. Tavalist toru võib proovida kuumaks ajada ja õli sisse kasta, võib saada üllatavaid värvitoone :)

Kasutaja avatar

Kommionu
Postitusi: 2042
Liitunud: 02 Dets 2003, 17:16
Asukoht: Kodutu... Motikaid mis mühiseb...

Lugemata postitus Postitas Kommionu »

poison kirjutas:

1 toll (miskine 24,5 blablabla mm) .

1 toll ikka 25,4mm

Sõida... ja ära MÖLISE!!!
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

poison kirjutas:

Arvan et sobib igasugune terastoru. Eelistatud on kuumvaltstorud, neil ei ole pikiõmblust. Parim variant oleks roostevaba, hea hooldada ja läikima lüüa :D
Ja lenksude standartläbimõõdud oleksid 22 mm või 1 toll (miskine 24,5 blablabla mm) .
Tavalise terase eeliseks on parem töödeldavus, roostevaba kasuks räägib lihtne läikimasaamine. Tavalist toru võib proovida kuumaks ajada ja õli sisse kasta, võib saada üllatavaid värvitoone :)

Standard 7/8 tolli ehk 22mm, krossikatel veel keskelt 11/8 tolli ehk 28,6mm ja käepideme kohalt ikka 22mm.

SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Kasutaja avatar

poison
Mode
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
Tsikkel: sporta 1200
Asukoht: Rapla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 13 korda

Lugemata postitus Postitas poison »

näh, saan minagi targemaks :D

Kasutaja avatar

Gringo
Postitusi: 119
Liitunud: 24 Nov 2006, 21:00
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Gringo »

saqu kirjutas:

Standard 7/8 tolli ehk 22mm, krossikatel veel keskelt 11/8 tolli ehk 28,6mm ja käepideme kohalt ikka 22mm.

Kui 1 1/8 tolli on 28,6mm siis täpsemalt 7/8 tolli on 22,2mm ;)

Kasutaja avatar

tollboy
Postitusi: 187
Liitunud: 09 Sept 2006, 22:19
Asukoht: Kullamaa vald

Lugemata postitus Postitas tollboy »

Mina paneks ikka 1/2 tollise tavalise veetoru mida nõukaajal kasutati.
(crash) :wack: (help) See jama selle originaallenksuga ,et sai siin sügisel külg maha pandud 135 pealt ning mõned saltod sinna otsa koos rattaga ja lenks täitsa katki :twisted:
Vene toruga hea väänad põlvepeal sirgu ja anna tuld.
Kui tegelikult uurida mootorrataste tehase kodulehelt ,siis seal on olemas väga pikk jutt igast detailist miks ja mispärast ta selline peab olema.Nemad on tööd teinud arvutiteja katsetustega kuidas toota sellist materjali mis sobib lenksuks.
Motomaania viimases numbris ka juttu sellest kuidas torusid ja teatud detaile veel nõrgemaks muuta ,et õnnetuse hetkel teatud detailid ennem ära murduksid kui nad ratast või sind ohustama hakkavad. :idea: :?:


Ryndor

Lugemata postitus Postitas Ryndor »

Kui sul ikka plaanis kasutada samasid rutshkasid, heebleid ja kinnitusi siis vali ikka sama läbimõõduga toru nagu originaalis, pole ju oluline on ta 1/2 tolli jms. 8)

Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

poison kirjutas:

Arvan et sobib igasugune terastoru. Eelistatud on kuumvaltstorud, neil ei ole pikiõmblust. Parim variant oleks roostevaba, hea hooldada ja läikima lüüa :D
Ja lenksude standartläbimõõdud oleksid 22 mm või 1 toll (miskine 24,5 blablabla mm) .
Tavalise terase eeliseks on parem töödeldavus, roostevaba kasuks räägib lihtne läikimasaamine. Tavalist toru võib proovida kuumaks ajada ja õli sisse kasta, võib saada üllatavaid värvitoone :)

No mida krdi paska!? Kodukuduja peaks eelistama ikka külmvaltsmaterjale, sest roostevaba terase jms samalaadse omadusega materialide paenutamine eeldab juba kindlasti vastavat teadmiste/oskuste taset. Olgu ta piki, risti- või üldse õmbluseta (tänapäeval ikka see viimane variant). Roostevaba paenutamine koduste vahenditega... no ei soovitaks - paenderaadius tekib tõenäoliselt väga kaootiliste kortsudena, hea kui ilma pragunemata. Jõuga paendub misiganes material, aga seda siiski lihtsamini just esimesena tekkinud soojuspunktist (ühtlasi ka väikseim vastupanupunkt tekkinud jõuõlas). Täna, kell neli, on jätkamiseks halb aeg, edaspidi hiljem saab igasugu mõõdu, materjali jms asju lahti rääkida...

Kasutaja avatar

nostrak
Postitusi: 133
Liitunud: 23 Apr 2007, 15:03
Tsikkel: K1200GT
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas nostrak »

Aga millist liimi soovitate kummist käepidemete e. rutskade liimimiseks, et nad ei liiguks lenksu peal? Pehmed liimid lähvad nagu hunnikusse kummi alla, kui kumm ajapikku tiba pöörlema annab ümber toru.
Olen proovinud igasuguseid liime, järgi jääb vaid veel EPO!?
Või ei liimita neid üldse? Tuleb kummid uutega asendada?

Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 932
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 32 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas retro »

nostrak kirjutas:

Või ei liimita neid üldse? Tuleb kummid uutega asendada?

gripid kipuvad vanusega välja venima jah. ise aidanud uued gripid suruõhuga või aknapesuvedelikuga märjaks tehes peale ja ei liigu hiljem nad sealt enam kuskile.


Valmet
Postitusi: 382
Liitunud: 15 Okt 2006, 18:27
Tsikkel: Valgete kätega tehtud
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Valmet »

nostrak kirjutas:

Aga millist liimi soovitate kummist käepidemete e. rutskade liimimiseks, et nad ei liiguks lenksu peal? Pehmed liimid lähvad nagu hunnikusse kummi alla, kui kumm ajapikku tiba pöörlema annab ümber toru.
Olen proovinud igasuguseid liime, järgi jääb vaid veel EPO!?
Või ei liimita neid üldse? Tuleb kummid uutega asendada?

Kui tahad kõvasti kinni liimida, siis kasuta klaasiliimi, seda millega autodel aknaid ette liimitakse. Seda liimi muidugi annab ära katkuda pärast.

Triumph Speed Triple, KTM LC4 SX, Husqvarna WR125,


Kasjok
Postitusi: 351
Liitunud: 04 Sept 2005, 21:51
Tsikkel: YZ450F

Lugemata postitus Postitas Kasjok »

Miks mitte kasutada spetsiaalset gripi liimi?

“The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten” - Benjamin Franklin
Uudishimu tapab
Kasutaja avatar

sander
Postitusi: 380
Liitunud: 23 Apr 2004, 13:42
Tsikkel: Husqvarna

Re: lenksud ja nende materjal?

Lugemata postitus Postitas sander »

Mis kasu on lenksu raiseritest?


Suska
Postitusi: 115
Liitunud: 03 Jaan 2008, 23:26
Tsikkel: Suzuki

Re: lenksud ja nende materjal?

Lugemata postitus Postitas Suska »

Lenksu kinnitused, et saaks prillidele kinnitada.
Taolised asjad, nagu siin pildil need mustad.

Pilt

Kasu? Kui algul on Clip-ONid, siis saab panna krossika stiilis lenksud, näiteks StreetFighterile. :)

Kasutaja avatar

miilits
Postitusi: 763
Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
Asukoht: Viljandi

Re: lenksud ja nende materjal?

Lugemata postitus Postitas miilits »

Lenksu materjal ei tohi olla kalk, see peab olema sitke, näiteks kellegi poolt pakutud roostevaba toru on rabe. Vanasti keerati krossikate lenkse roolisambast.
Lenksul ei tohiks olle keevituskohti. Kui keegi jagab rohkem materjaliõpetusest ehk oskab kommenteerida.Lenks peab vastu pidama korralikule kukkumisele, seda ei maksaks valmistada "kohupiimast"! :wack:


madjs
Postitusi: 1458
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: lenksud ja nende materjal?

Lugemata postitus Postitas madjs »

miilits kirjutas:

Lenksu materjal ei tohi olla kalk, see peab olema sitke, näiteks kellegi poolt pakutud roostevaba toru on rabe. Vanasti keerati krossikate lenkse roolisambast.
Lenksul ei tohiks olle keevituskohti. Kui keegi jagab rohkem materjaliõpetusest ehk oskab kommenteerida.Lenks peab vastu pidama korralikule kukkumisele, seda ei maksaks valmistada "kohupiimast"! :wack:

No pakuks, et asi ei pea olema nii ulmeliselt kõva, murdele ei ole muidugi hea, aga väändele peaks asi nagu tomima, või tahad miskit muud ära murda?

Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/

Teema algataja
sarapuu
Postitusi: 138
Liitunud: 19 Mär 2006, 18:18
Tsikkel: ei ole
Asukoht: Tartumaa, Vara
Kontakt:

Re: lenksud ja nende materjal?

Lugemata postitus Postitas sarapuu »

miilits kirjutas:

Vanasti keerati krossikate lenkse roolisambast.

äkki keegi teab millel on 22 mm roolivarras?

ega vähe ei ole
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8876
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 381 korda
Kontakt:

Re: lenksud ja nende materjal?

Lugemata postitus Postitas Piipz »

sander kirjutas:

Mis kasu on lenksu raiseritest?

no kasu on nendest kõige rohkem vast enduro/krossimeestel. näiteks kui oled pikka kasvu ja sõidad palju püsti, siis riseritega tood lenksu nats ülespoole, ei pea püstisõites palju koogutama. ise panin 30mm riserid, üle selle oleks pidanud kõik kaablid välja vahetama..


matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Re: lenksud ja nende materjal?

Lugemata postitus Postitas matti »

Need kahe poldiga kinnituvad raiserid on suht asjalikud, aga ühe poldiga kinnituvad ....
Olen ise pealt näinud, kuidas ära murdunud on ühe poldiga kinnituvad lenksu raiserid kogemata suure hooga kraavi põrutades.Lenks jääb ise terveks, kuid sõitu jätkata pea võimatu :roll:

Kasutaja avatar

pitbull
Postitusi: 557
Liitunud: 09 Juun 2004, 14:44
Tsikkel: v2
Asukoht: westestonia ....finland
Tänatud: 1 kord

Re: lenksud ja nende materjal?

Lugemata postitus Postitas pitbull »

ma ise plaanin ka yhe poldiga raiserid panna aga prillide alt poolt sätin mingi plaadi et olex tugevam...ek siis ei murdu ära

PitBull ,,I Just Don't Give A Fuck...,,
Kasutaja avatar

pitbull
Postitusi: 557
Liitunud: 09 Juun 2004, 14:44
Tsikkel: v2
Asukoht: westestonia ....finland
Tänatud: 1 kord

Re: lenksud ja nende materjal?

Lugemata postitus Postitas pitbull »

laitke maha kui on kogemusi või teadmisi....tahax kuidagi ohutult :D seda asja teha(lenxa siis vahetada)

PitBull ,,I Just Don't Give A Fuck...,,

mattias
Postitusi: 69
Liitunud: 11 Aug 2008, 19:44
Tsikkel: Honda XL1000 Varadero
Asukoht: Eesti

Re: lenksud ja nende materjal?

Lugemata postitus Postitas mattias »

http://www.customwizard.co.uk/ Briti netipoodides hinnad kõvasti kukkunud,ka on nael praegu mingi 16+ eeki.Ma arvan,et ei ole mõtet endal vaeva näha kui odavamalt saab.Praegu nad saadavad kauba välja 0%km(brittidel 17,5%) Ise tellisin sealt lenksu 1150.- eeki kõik kokku.See on ikka tunduvalt odavam kui ise teha.Muidu olen ka ise tegemise poolt aga seekord siiski läksin odavamat teed.Aga see on ainult minu arvamus.Edu!

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”