LED-id mootorrattal
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Sebastian kirjutas:Mida võib politsei arvata tagatulest, mille klaas on läbipaistev, kuid led-id punased?
Politsei arvab asjast väga hästi kuna paljud uued autod on LED tuledega siis pole selles midagi erilist.
Ja nüüd kõik vuta-vuta Andruse juurde LED tulede Supermarketisse www.macustom.eu
Autode ja Tsiklite transport USA'st
+372 5888 5888
fredy@fredy.ee
http://www.Fredy.ee
http://www.facebook.com/Fredy.eeDreamland
-
- Postitusi: 318
- Liitunud: 01 Mär 2006, 16:13
- Asukoht: Saue
Mix kirjutas:Millisele rattale seda teed? Mõnele mopeedile?..
Oma kogemustest mopeediga (zid-50) oskan seda soovitada, et monteeritud skeem peab väga vibratsioonikindel olema. Kõik pisidetailid (ka kõige pisemad!) monteeri plaadile võimalikult lühikeste jalgadega või lausa vastu plaati. Kui kasutad plaadi taga veel mingeid juhtmetega ühendamisi-sildamisi (näiteks midagi läks algselt valesti ja hiljem juhtmejupi abil parandad viga) vms, siis ei tohi ka need juhtmejupid lõtvade silmuste või lookadena olla, vaid peavad olema lühikesed ja kinnitatud.
Alguses teen Stellale ja kui saan korraliku tööga hakkama, siis ka arvatavasti Zidile. Lisaks huvitab mind, see, et milline peaks nägema välja see elektri skeem, mis on trükkplaadile joonistatud ja kas igal LEd'il peab olema ka eraldi takisti, või võin panna ka piduritule reale ja tavatule reale, mõlemale siis ainult ühe takisti?
Baotian Freedo 4
Stella V-50
Müüa Fiat Panda 06!
võid hunniku LED-e ka ühe takisti alla grupeerida. Tegelikult võib ka ilma takistita õige arvu LED-e jadasse ühendada, kuid sel juhul peab olema kindel, et pinge ei lähe kõrgemaks arvutatudt.
Mina soovitan igal juhul ka takisti lisada.
Dioodide arvu saad pingelangude järgi kätte, samuti ka takisti arvutuse. Ja arvestage, et auto elektrisõsteem EI OLE 12V. Mopeedil lisaks sellele pole ka eriti stabiilne.
Eriti tumbadele, kel gümnaasiumi füüsikatunnud vahele jäid:
http://led.linear1.org/led.wiz
ja siinsamas ka eelmine LED-de thread, kuna tundub, et otsingust pole mõned mehed jällegi midagi kuulnud.
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... c&start=20
mella kirjutas:võid hunniku LED-e ka ühe takisti alla grupeerida. Tegelikult võib ka ilma takistita õige arvu LED-e jadasse ühendada, kuid sel juhul peab olema kindel, et pinge ei lähe kõrgemaks arvutatudt.
Mina soovitan igal juhul ka takisti lisada.Dioodide arvu saad pingelangude järgi kätte, samuti ka takisti arvutuse.
Võibolla ma olen mustkuntsnik aga need ledid mida ma kasutasin, ei hakka jadaühendusega põlema (vist esimene ja viimane kuidagi muudi hädaga). Ainult rööpühendus töötas.
oleks selline küsimus et kust võiks saada seda tagatule korpust?
kas mõtekam on võtta mõni sarnane doonor või saab neid kuskilt eraldi osta?
mõtlen siis midagi sellist
http://www.macustom.eu/ee/gallery/5
-
- Postitusi: 199
- Liitunud: 05 Juun 2005, 22:08
- Tsikkel: Yamaha XJ900, VStrom 650
- Asukoht: Võrumaa, Värska
Võibolla ma olen mustkuntsnik aga need ledid mida ma kasutasin, ei hakka jadaühendusega põlema (vist esimene ja viimane kuidagi muudi hädaga). Ainult rööpühendus töötas.
Olen tähele pannud, et kui dioode jadamisi ühendada, siis peab pinge olema päris täpne, et nad põleksid nign kui pinge veidikenei üle läheb, siis kärssab üks diood läbi, ahel katkeb, teised jäävad terveks. Mul oli niimoodi 4 dioodi 12 voldise trafo järel, miskipärast trafo hakkas andma 16 volti ja oligi krõska. Samas proovisin 10 voldiga, ei läinud põlemagi(
enne läbikärssamist).
Tekkis idee, et võiks enda spidoka, numbritule, piduritule ja suunatule pirnid LEDide vastu vahetada. Lugesin ka natuke teisi postitusi ning jäi silma, et probleeme võib tekkida suunatulede vahetusega.
Mis ohud võivad kaasneda teiste tulede vahetusega? Temperatuur, süttimisaeg, vastupidavus jms?
Ostes näiteks spidomeetrisse sellised: http://www.hasmar.ee/index.php?main=252 ... 13&id=1429
Sama(?) toote täpsem kirjeldus: http://www.elfaelektroonika.ee/cgi-bin/ ... =615-10993
Vanade piduritule pirnide asemel sellised: http://www.elfaelektroonika.ee/cgi-bin/ ... =615-10994
Kokkuvõttes peaks ju "pidevalt" põlevate tuleded modifitseerimine LED-de peale säästma akut ja elektrisüsteemi? Või olen ma asjast valesti aru saanud
-
- Postitusi: 382
- Liitunud: 15 Veebr 2007, 23:40
- Tsikkel: Suzuki V-Strom 650
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Nightfly kirjutas:Kokkuvõttes peaks ju "pidevalt" põlevate tuleded modifitseerimine LED-de peale säästma akut ja elektrisüsteemi? Või olen ma asjast valesti aru saanud
Ma arvasin samuti nii, kuid netist andmeid otsides ja erinevaid foorumeid lugedes sai selgeks, et ledi valgusviljakus on umbes sama, mis tavalisel halogeenil. ledi eelised on pikem eluiga ja suurem vibratsioonikindlus, mitte suurem efektiivsus.
ulmo kirjutas:Ma arvasin samuti nii, kuid netist andmeid otsides ja erinevaid foorumeid lugedes sai selgeks, et ledi valgusviljakus on umbes sama, mis tavalisel halogeenil. ledi eelised on pikem eluiga ja suurem vibratsioonikindlus, mitte suurem efektiivsus.
Peaks ikka olema suurem efektiivsus valgusviljakus/watt kohta, kasvõi siin kirjas:
http://www.jwspeaker.com/pdf_files/led_spec_sheet.pdf ja siin ka:
http://www.elegantlightingandpower.co.uk/why%20LED.htm
Hans
Niisiis, esimene osa enda plaanist ellu viidud
Vahetasin ära valgustuse spidomeetris, tahhomeetrisse sobivat LED-i pole veel kusagilt leidnud. Esitules parktule kohustust täitva hõõglambi vahetasin ka LED-i vastu.
Spidomeetrisse paigutatud led jättis sellise ilusa kergelt sinaka mulje. Valgusjõud on väga hea, kuigi originaal hõõglambiga on valgus natukene ühtlasem.
(Proovisin ka sinist pirni ja oranži mütsiga ledi)
Parktuli on ka väga hea. Üksinda põledes piisavalt erk ja välimus ilus.
LED-iks kasutasin: http://www.hasmar.ee/index.php?main=252 ... 13&id=1429
(9 mm "kalasaba")
Kas keegi oskab öelda, kus saaks 5mm "kalasabaga" lede?
Olen uurinud Oomipoest, Hasmarist ja Helfast. Kas sellist mõõtu pistikuga lede on üldse saada?
Kellel lähemat huvi on, võin ka erineva valgusega spidoka pilte ülesse riputada.
vähegi mõistlikumast elektroonikajuppide poest saab erineva tugevuse ja KIIRGUSNURGAGA LED-e. Ka takisteid saab samadest kohtadest.
Hasmari sokliga LED-i on 12V jaoks juba takisti sisse ehitatud. Samas ei näe ma nende kodulehel LEDi andmeid.
Spets sokliga LED-e kasutaks ma ainult juhul, kui selline pesa on juba originaalis olemas, aga head varianti paraku ei saa (kitsama valgusnurga tõttu)
oleks vaja ehitada tsikli esi (päeva) tuli ledidest - on keegi proovinud, kas on üldse tehtav? mõtlen siis et kas annab teha piisavalt valgustav asi kokku?
probleem selles et ei ole voolu jalaga segada, ja siis proovin kokku hoida, tehes kõik ledide peale, samas peaks ülevaatuse ja väga ebatõenäolise pimeda peale jäämise jaoks mingi asisem pirn ka esilaternas olema, selleks tuleks siis vist HID sinna pista, see ka väiksema voolutarbega vist nagu.
e-tähisest tuledel(st. selle puudumine sealt)
Minu tsiklil oli juba motodepoost ostes led-idega tagatuli. Seal kasutati ainult punaseid led-e. St, et numbrit valgustab ka punane valgus. No vist on isegi numbrit näha pimedas mõnekümne meetri pealt hädavaevu, probleem on aga selles, et uurides tagatuld ei leidnud ma selle klaasil mitte ühtegi tähist nõuetele vastavuse kohta.
Kas on üldse kellelgi uuritud tuledelt e-tähist. Et ega probleeme politseiga ei teki teepeal kui kinni peab? Nagu öeldud on tsikkel ostetud motodepoost ja selline tuli oli küljes, ARK-is arvele võtmisega/registreerimisega probleeme ei tekkinud samuti ei pööratud ülevaatusel sellele tähelepanu.
On kellelgi kogemusi selle kohapealt ehk jagada?
See peab vast üli harukordne juhus olema kui politsei tuledelt E tähistust hakkaks otsima. Pakun, et seda hakataks tegema siis kui oled nendega ülbe või tahavad sind muu "põhjuse" eest nahutada.
Ülevaatusel pole ka kuulnud, et kellelgi sõpradest oleks selle E kohta uuritud. Samamoodi endalgi....läksin ülevaatusele, vana vaatas lihtsalt kas kaug-, lähi- ja tagatuled töötavad ning oligi paberid korras (loomulikult kontrolliti peale tulede ka teisi asju)!
LEDidel on üks väike pluss veel peale särtsu säästmise - nad nimet süttivad oluliselt kiiremini kui hõõglambid. Sellepärast kasutatakse neid eriti pidurituledes järjest rohkem.
Kes tahab võib ise liikluses jälgida erinevaid autosid, et kui kiiresti süttib lisapidurituli (mis enamasti on LEDidega) ja kui kiiresti süttivad tavalised.
-
- Postitusi: 373
- Liitunud: 16 Mai 2006, 17:08
- Asukoht: Tallinn/Merivälja
- Kontakt:
Niisiis.
Kuna mu rattal on selline edev läbipaistev led-idega tagatuli,kus on ka suunad sees,aga mis minu kartust mööda paneb suunad erikiiresti vilkuma,siis mis abiks?Takistid vahele? Ok,sellest sain ise ka aru.Käisin Tevalos,küsisin abi,anti mulle 2 takistit väärtusega 5 mingit ühikut.
Jootsin vahele,efekt 0.Ok,tegin kiire järelduse,äkki on lahja see takisti mis anti.Natuke jootekolvi aeroobikat ja 2 takistit said üksteise järgi.
Ikka läänerindel muutusteta.Kui nüüd keegi oleks hea mees ja seletaks minusugusele lollile täpselt ära mida ma seal suunatulede juures mõõtma pean,et teada saada mis takisti ma sinna vahele pean panema,et suunad mõistiku kiirusega põleks.Testrit olen mõned korrad käes hoidnud ja omajagu kaitsmeid ka läbi põletatud,niiet suunake kuhu keeran testri ketta ja mis juhtmetele selle vahele ühendan ja edasi saan ise hakkama.
Ahjaa kui kellelegi jäi kripeldama see hea vääring "5 mingit ühikut" siis see tuleneb sellest,et ma olen hommikust saadik tööd jalaga peksnud ja samal ajal ratast kokku pannud.Lihtsalt,ei tulnud meelde.Oom äkki ?:P
-
- Postitusi: 2409
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 25 korda
Tere,
Biker.ee öine klienditugi siin .
Kaks korda üritasid takisteid joota ja siis jätsid katki? Kui oleksid kolmanda korra veel proovinud, oleks ilmselt täppi läinud, sest rohkem ühendamise viise ei ole järgi jäänud kui rööbiti elik LED-ga paralleelselt. Üks parema ja teine vasaku tule jaoks. See tekitab suunareelees samasuguse voolu nagu originaal pirni puhul. Ingliskeelses maailmas on sellise asja nimetud Load Equalizer ja maksab umbes 20x rohkem kui need takistid millest ta koosneb .
Takistuse ühik on oom ja Tevalost anti Sulle 5 oomilised takistid. Mis on üsna OK kuigi ma ise olen veidi suuremaid nominaale kasutanud. Ära siis unusta, et kui suunad või ohutuled pikaks ajaks peale jätta hakkavad ka need takisitid päris ilusasti hõõguma .
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
-
- Postitusi: 373
- Liitunud: 16 Mai 2006, 17:08
- Asukoht: Tallinn/Merivälja
- Kontakt:
Ei tea kas asi selles,et vähe maganud või mis,aga hetkel kuul koos.
Tõsine "paint a picture" tunne on
Ehk siis joonistasin pildi
Ehk siis variant a ja b on proovitud + juhtme vahele.Ei aidanud.
Tule sisse lihtsate vahenditega ligi ei pääse.Joonistage lollile pilt
Koolifüüsika vedasin hädavaevu läbi oma laiskusest ja nüüd see laiskus taob jalaga peesse
Edit 2 : To :Kris. Kell sai lihtsalt liiga palju,mitte ei loobunud nii lihtsalt.
Kood: Vali kõik
---LED---
|--TAK--|
| |
Ilmselt nii kris mõtles.
sina proovisid ---LED---TAK---
Suzumen kirjutas:Kuid kui suure võimsusega takistid sulle anti (ja palun, ära aja segi takisti enda takistusega). Ehk kõige llihtsam oleks küsida Sinu käest: mis on takistite läbimõõt mm? Nüüd ühendad ned takistid täpselt nende juhtmete peale, mis lähevad tagatulesse (üks siis pluss otsa, teine miinuse peale).
Simpel Vatson
Niisama simpel see pole.
Sinu loogika järgi tekitab takisti võimsuse. Tegelikult mitte.
Antud juhul on näitajaks voolutugevus antud pinge (13V)korral, mis saavutatakse vajaliku takistusega.
Teoreetiliselt peaks süsteem töötama kuitahes võimsa takistiga, mis on vajaliku takistusega. Vahe on lihtsalt selles, et kui süsteemi (takisti + led) poolt tarbitav võimsus läheb piisavalt palju või piisavalt pikaks ajaks üle takisti nimivõimsuse, kärssab see läbi. Sellepärast on vaja suuremate vattidega takistit.
Teine asi - sa soovitad jadamisi takistit LED-le. Kuna see LED on ilmselt juba mõeldud suunatuleks, on arviutatud 12V pingele ning ilmselt on seal juba voolupiirik sees. Ka see on takisti.
Kui sa ühendad töötavale kiiresti vilkuvale suunatulele 5ohm takisti kõlge, ei muutu eriti midagi, olgu sel takistil vatte kuitahes palju.
Paralleelselt ühendades tekitab väikeseoomiline takisti kohe ahelale koormuse. Veel jääb 1 "aga". Ka olemasolev LED+originaaltakisti mõjutab seda vooluringi, ning takistus arvutatakse takistite paralleelühenduse valemiga. Takistused liituvad jadamisi ja on pool takistusest ainult sel juhul, kui takistid on võrdse nominaaliga.
Ehk siis oletame, et ahelas oli varem 20W hõõglamp. 13V puhul oleks voolutarve 1.5A ja takistus 8ohm. (jätame soojenemisel muutva takistuse arvestamata)
Kogu suunaahela tarve oleks 2 pirni puhul 40W, 3A ja KOGU ahela takistus 4ohm. (nagu nägite, 2x8ohm takistit rööbiti annab ahela takistuseks 4 ohm)
Seda 4 Ohmi tulebki kogu ahela arvutusel arvestada. Sinna kuulub siis rööbiti esimene suunatule pirn + led + koormustakisti. (praktikas kipub LED-i ja tema voolupiiriku takistus olema sellises ahelas tähtsusetu)
Mina kasutaks tegelikult hoopis LED-le mõeldud elektroonilist releed.
Kris parandab mind, kui eksin, ta käis seal kursusel kauem
-
- Postitusi: 2409
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 25 korda
Variant C.
http://www.customled.com/Custom_LED_Loa ... ctions.pdf . Load Equalizer on sinu lahenduses takisti.
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.