navigatsiooniseade

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded


Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas Tarts »

Piipz kirjutas:

otse ees on sinu liikumise suund ning punane nool näitab, kuhu sa hoidma pead. ei midagi keerulist. see on üks olulisemaid asju, mis tomtomil puudu on,

Kas oled selles lõpuni veendunud? TomTom-il on võimalus kuvada ekraanile kompass ja üks kompassi kuvamise variantidest on just selline, et kompassi teravik näitab sihtkoha suunas. Ma ei ole kindel, et see kõikidel mudelitel on, aga minu kasutuses olevatel One XL ja Go720 on selline võimalus olemas.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8847
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 139 korda
Tänatud: 359 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

tarts, jah, olen küll veendunud, see tomtom on nüüd läbi ja lõhki selgeks tehtud. saad kasutada navigaatorit ainult siis, kui on võimalik sihtpunkt kaardile kinnitada. kui puudub kaart või on sihtpunkt "keset metsa", siis sa ei saa ka seda kinnitada.

tomtomil näeb see offroadi plugin selline välja
Pilt

tegelikult üks osa sellest funktsioonist rideril töötab, kui sa ise eelnevalt arvutis *.itn faili viitsid valmis kirjutada. kuid see on ka limiteeritud vist 45-le suunamuutusele. üks normaalne metsatripp sisaldab aga neid kordi rohkem, seega kasulik oleks, kui sa saaks ise käigupealt ka andmeid muuta.

autor väidab, et seda ei saagi rider 2 peal täielikult tööle, tänu sisestusfuntsiooni puudumisele, kuid loota ju võib. siin siis saad navigeerida ilma kaardita, või skännida ise mingi topokaart sisse ja seda kasutada.


Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas Tarts »

Piipz kirjutas:

saad kasutada navigaatorit ainult siis, kui on võimalik sihtpunkt kaardile kinnitada. kui puudub kaart või on sihtpunkt "keset metsa", siis sa ei saa ka seda kinnitada.

Imelik. Olen Tommile söötnud sisse koordinaadi ja ta viib sihtkohale kõige lähemal asuva teeni, siis teatab, et oled jõudnud sihtkohta ning näitab koordinaatide järgi sisestatud sihtkoha lipukest "keset põldu" ja kompassi nool näitab suunda sinna...

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8847
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 139 korda
Tänatud: 359 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

siis su sihtkoht pole järelikult teest väga kaugel olnud. piisavalt kaugel mõnest ametlikust teest ja oledki jännis omadega. turba tunnil käisime, siis ma ei saanud isegi turba tunni asukohta eelistusena lisada, rääkimata sinna navigeerimisest. ning vääna kandis oli ka üks koht, mille ma sain paika panna, kuid kuhu ta navigeerida ei lasknud, ütles, et ei saa marsruuti koostada.

Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone »

Vist esimest korda loen seda teemat ja mõtlesin lisada omapoolse kogemuse, ehk on kellelgil abi.

Korralik käsi GPS, mis näitab pealtvaadates kaarti for the win!

Piisab ka täiesti mingi odavamapoolne garmini gpsmap näiteks.

Miks? Map on olemas siis navigeerimine juba käkitegu, pole vaja mingit tibi häält prääxuma, et pööra sinna või tänna (lähen kust ise tahan :D )

Ekraan on väikesem kui tom-tom`il kuid selle eest tugev ja seade on üldse ülimalt vastupidav ning veekindel ka ilma lisa varustuseta

Kui väga vaja siis võid ka sinna gepsu mälukaardile softi lasta mis navit teeb täpselt samahästi nagu tom-tom. aga milleks?

Suurim eelis on see, et teed arvutis oma trippi nii kuidas soovid, offroadid kuidas tahad.. vahet pole kui kaugel lähimast teest vms. oled!

Joonistab alati raja maha, et kui ära eksid siis oskad 100% sama teedpidi tagasi minna.

Ja kõige suurem eelis on praktilisus: kasuta kus tahad! Jalgsi, Jalgratas, Motikas, Auto, Kaater, Kodus tekiall või mis iganes!

Ahjaa.. ja garminil on ka reeglina vägagi up to date kaart olemas, mis põhineb regio kaardil <- imo.

PDA/Telefoni meestele soovitan esmalt ümber mõtelda ja käsi gps osta :D ja kui ei taha kohe mitte mingil juhul siis näiteks Nokia navigator 6660 või mis junn see oli? "Long Way Down" nimelises seriaalis sõitsid kutid nendega läbi kõrbe jms hullumaja. Iseasi kuidas sellel nokial lood eesti kaardiga on..

Olen ka ise pda + tomtom linnas navigeerinud ning mitte mingit eelist ühegi teise gps-i ees küll sellel ei ole, vaja on ikka korralikku pealtvaates kaarti ning probleemid lahendatud!

  • pole sellel tom-tom`il enamus pisemate asulate teid ega midagi peal - mida tegelikult näiteks minul siin eestis kõige rohkem vaja läheb!
Kasutaja avatar

Cado
Postitusi: 873
Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
Asukoht: Keila lähistel.
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Lugemata postitus Postitas Cado »

Nokiast nii palju ,et see navigator on totaalselt mõtetu kuna sellel on põhimõtteliselt Tallin-Tartu mnt. Õemehel on ja kirub nii mis kole.
Iga väikse kaardi jupi eest tahetakse raha. Ekraan liialt väike.
Ise oman aga Nokia E90 ,ehk komunikaator. sellel on ka Gps peal ja see toimib juba teisiti. Kus iganes oled laeb selle koha kaardi alla kas Fiwi võrgust või gbrs-i kaudu. Muidugi ei tasu unustada ,et teisepoole piiri maksab megepait ikka väga ohtralt!! Kui tead kuhu riiki lähed tasub arvuti kaudu selle riigi või riikide kaart paigaldada juba eelnevalt. Selline võimalus on ka. Mahub niipalju kui suur on mälukaart.

Laeb tõesti alla iga koha kui detailselt ja kui suures osas ei oska aafrika või siberi kohta öelda . Teid leiab ta sealt küll suht piisavalt aga Eesti ,saksa,hispaania jmv sellised euro maad seal toimib vägagi hästi.

Komunikaatoril on kaardid tasuta aga maksab siis navigeerimis programm mis ütleb hääle ja nooltega kuhu minna. Kolme aastane litsents on 69 euri.
Kui ei taha siis sinu asukohta kaardil näitab niisama ilma rahata ka. Koostab ka marsuudi ühest kohast teise jmv see on tasuta.
Veel on mugav asi see ,et kuna on kaks ekraani siis väikse ekraanipealt on mugav paagi kotis teed jälgida kui ruumi on siis saad avada ja suurel ekraanil ,edasi lasta.

Niipalju siis Nokiatest.

Aga Gps on ikka Gps nii oman ka Tom-tom one-t ja rahul.

Kasutaja avatar

Bullrider
Postitusi: 216
Liitunud: 28 Juun 2005, 22:52
Tsikkel: Super Tenere, WR250, cr450f
Asukoht: Tuusula, Viljandi
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Bullrider »

Mjahh, tõepoolest, Eesti veel paraku suht vähetuntud koht ja tarbijaskonne vähesuse tõttu vaevalt, et niipea ka hakatakse sydamest täiendama navide kaarte. Siinkandis on Tommaril kaardid hullult täpsed - peenematest jalgrattateedest rääkimata on peal ka vähegi kulgetavad metsasihid, seenel kannatas vabalt käia kuigi omaarust olin suht karupe...s otsapidi väljas.

Kasutaja avatar

borx
Postitusi: 2004
Liitunud: 19 Aug 2005, 12:18
Tsikkel: Midnight Star 1900A
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas borx »

Suzumen kirjutas:

Panin Nokia N95 Tom Tomi peale ja töötab tõrgeteta. Pole vaja laadida kaarte, häälkäsklused töötavad isegi läbi auto sinihamba ja eesti keeles.

Ain, kui ma sulle helistan, kas nõustad ka rumalat :roll: , äkki saaks oma telefonigi nii kaugele...

terv.
Alar

Alar

K-125 1951; IŽ-350 1949; IŽ-350 1950; IŽ-56 1957; IŽ-56K 1957; IŽ-56 1958; IŽ-56 1959
Kasutaja avatar

plei
Postitusi: 80
Liitunud: 03 Sept 2004, 16:03
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas plei »

natuke OT aga siiski,

Küsimus tomtomi kasutajatele. Kastuan nokia e65-s tomtomi ja gps vastuvõtja on ka tomtomi oma!
Kõik töötab imeliselt aga ainuke jama see, et sihtpunkti ei saa koordinaatidena sisestada!!! Vastavaks toiminguks on menüüs vastav ikoon olemas aga hall/tuhm ja ikooni peale minnes ei saa seda valida!

Milles on probleem? Kas olen ise seadetes midagi "õigesti" ära seadistanud või...!?!?

Ette tänades

-plei-

elu on lill
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8847
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 139 korda
Tänatud: 359 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

väidetavalt see funktsioon töötab ainult PDA ning Tom-Tom enda seadmetega. ühest hollandi foorumist lugesin:

"The function only works at PDA's and the TOMTOM all-in-one apparatuss with version 6 of the TOMTOM application"

Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Mul on njuubi-küsimus: milles peitub spetsiaalse tsiklinavi (nt Zumo) eelis autonavi (nt Nuvi) ees, hinnavahe on ju meeletu?

Veekindlus -> OK. Aga seni olen paberist reisikaarte hoidnud ja lugenud läbi paagikoti kilede ja pole häda midagist olnud. Ja leiab vajadusel ka mobiili/PDA koti ümber, kui on vaja. Kas see võrdlus kehtib?

Vibrakindlus -> OK. Aga Kui tõsine see probleem päriselus on?

Kinnastega puutetundliku ekraani kasutamine -> Kas keegi on proovinud kinnastega kasutada tavalise autonavi ekraani? Kas vahe on oluline?

Häälkäsklused läbi bluutuufi jms -> pole oluline, kuna kasutaks intercom’i

Telefoni vastuvõtmine, piltide vaatamine jms –> pole olulised mu arvates.

Oskab ehk keegi mu väiteid täiendada või ümber lükata?

Küsiks veel ühe asja üle, mis on seni segaseks jäänud. Olen küll proovinud seda natuke uurida veebist, kuid vastavate väljamaakeelsete oskusterminite nappus ei ole lasknud mul sellest üheselt aru saada. Kas nt Garmini navigaatorisse annab lisaks konkreetsele aadressile sisesta hoopis mingit suvalist koordinaati, kuhu tahan kohale jõuda ja masin suunab mind sellesse kohta? Või siis laen veebist aparaadi sisse kellegi loodud track’i või map’i ja saangi mööda seda navigeerida?

Kasutaja avatar

Motomarket
Kaupmees
Postitusi: 529
Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
Tänatud: 42 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Motomarket »

sang kirjutas:

Mul on njuubi-küsimus: milles peitub spetsiaalse tsiklinavi (nt Zumo) eelis autonavi (nt Nuvi) ees, hinnavahe on ju meeletu?

Veekindlus -> OK. Aga seni olen paberist reisikaarte hoidnud ja lugenud läbi paagikoti kilede ja pole häda midagist olnud. Ja leiab vajadusel ka mobiili/PDA koti ümber, kui on vaja. Kas see võrdlus kehtib?

Vibrakindlus -> OK. Aga Kui tõsine see probleem päriselus on?

Kinnastega puutetundliku ekraani kasutamine -> Kas keegi on proovinud kinnastega kasutada tavalise autonavi ekraani? Kas vahe on oluline?

Häälkäsklused läbi bluutuufi jms -> pole oluline, kuna kasutaks intercom’i

Telefoni vastuvõtmine, piltide vaatamine jms –> pole olulised mu arvates.

Oskab ehk keegi mu väiteid täiendada või ümber lükata?

Küsiks veel ühe asja üle, mis on seni segaseks jäänud. Olen küll proovinud seda natuke uurida veebist, kuid vastavate väljamaakeelsete oskusterminite nappus ei ole lasknud mul sellest üheselt aru saada. Kas nt Garmini navigaatorisse annab lisaks konkreetsele aadressile sisesta hoopis mingit suvalist koordinaati, kuhu tahan kohale jõuda ja masin suunab mind sellesse kohta? Või siis laen veebist aparaadi sisse kellegi loodud track’i või map’i ja saangi mööda seda navigeerida?

Küsiks kõigepealt, millist Nüvi mudelit sa Zümoga võrrelda tahad ? Aga isegi, kui sa kasutaks kõige viimast 760-t, on vahe üsna märkimisväärne Zümo kasuks. Alates sellest, et Zümo 550 on mõeldud kasutamiseks nii tsiklil kui ka autos (kaasas mõlemad hoidikud koos toitejuhtmetega), komplektis on kaasas MapSource tarkvara arvuti jaoks (võimaldab eelnevalt track-e valmis nikerdada ja neid navi-sse laadida, samuti hiljem sõidetud teekonna logi uuesti arvutis analüüsida jne.), oluliselt tundlikum antenn, parem soft, veekindlus, vibrakindlus, käsitlemismugavus (arvestatud, et sisestad andmeid kindaga), parem display (päikese käes nähtavam) jne. Kui need asjad kõik kokku liidad, ei tundugi see hinnavahe nii meeletuna.
Olen mitmeid Garmini navisid (StreetPilot 2720, Nüvi 350, Nüvi 360, Nüvi 660, Nüvi 760) testinud erinevatel reisidel ja siiani ei ole Zümo-le veel vastast leidnud. Oleks tal liiklusinfo (traffic receiver) vastuvõtja ka komplektis, ei oskaks nagu midagi enam juurde soovida.
Ja vastuseks sinu viimasele küsimusele- jah annab küll sisestada suvalist koordinaati, kuhu navi sind punktipealt kohale suunab. Ja saab ka veebist alla laadida eelnevalt valmis tehtud tracke ja neid enda Zümos kasutada. Kasutasin eelmisel pikemal tripil samuti üsna mitmeid tsikimeeste meelisradu, mida võib vabalt alla laadida näiteks siit -> http://www.bestbikingroads.com/

Kasutaja avatar

Tafka
Postitusi: 577
Liitunud: 02 Nov 2003, 17:17
Asukoht: Tallinn > Nõmme
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Tafka »

Kui valida oleks Garmin Zümo 400 või GPSMAP60C(S)x vahel siis vist tasuks ka ikkagi eelistada Zümot? Nii palju kui aru sain siis 400 ja 550 vahe on see,et 400-l pole sinihammast,ei ütle tänavate nimesi ja puudub XM Navtraffic. Sinihambast lugu eriti ei pea hetkel vähemalt....ainukese plussina sinihambal näeks häälkäskluste saatmist ilma juhtmeta aga seda peaks saama ju ka juhtme tüüpi kiivrikomplektiga teha. Sateliit raadio vajadust ei näe kohe mitte,kuna see teenus oleks niikuinii tasuline. Ja tänava nimede lugemine....noh kui ekraanil niikuinii jookseb pilt ja öeldakse kas pöörata vasakule või paremale siis nagu ei näe ka eriti mõtet sellel.
Või on kellelgi üldse kokkupuudet Zümo 400-ga?

Rattatu / IBA #33754
// Endised: GasGas FSE450 ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Sherco SEF-R 300
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

OK, võrrelgem siis konkreetseid asju (ja andestatagu mu kohatine küünilisus, see on pikaajalisest riigiteenistusest)

Nuvi 350 ja Zumo 550.

Nuvi on poole odavam kui Zumo, 6K vs 12K.

Nuvi on väiksem, välja arvatud ekraan, mis on sama suur. Nuvi on ka poole kergem.

Ekraani resolutsioon ja tehnilised nimetused on samad. Miks ma peaksin uskuma, et ühel neist on ekraan hoopis tundlikum, parem kinnastega kasutamiseks ja kirkam päikse käes, kui teisel?

Mõlemal on „Kõrgtundlik vastuvõtja”. Miks ma peaksin eeldama, et aparaati, mille töökoht on plekk-kere sees ja klaasi taga, on monteeritud nõrgema tundlikkusega vastuvõtja kui aparaadil, mis on ette nähtud töötama lageda taeva all ning ilma plekist varjestuseta?

Veekindlus on Zumol olemas ja Nuvil ei ole. Väga tugev (ehk isegi tugevaim argument Zumo poolt).

Ametlikus tehnilises spetsifikatsioonis ei ole piiksugi vibratsioonikindlusest, selle olemasolust või puudumisest. Seega: kas selleks on midagi ette võetud või ei ole (Touratech laskvat kuuldavasti kõik tema poolt tsiklitele müüdavad GPSid vaiku või vahtu täis)? Või tähendab vibratsioonikindlust Võimaluste lahtris asuv omadus „Mootorratta sõbralik”, mis Zumol on ja Nuvil pole?

Tehnilistes andmetes kaartide ja mälu alalahtris on mõned erinevused: Nuvil on „Kaartide uuendamise võimalus”, mida Zumol pole, Zumol on „teekondi” 50, Nuvil seda lahtrit pole. Oskab ehk keegi neid omadusi inimkeeles lahti seletada?

Võimalustes on erinevuseks häälkäskude andmine, Nuvil käib see „sisse-ehitatud kõlari” kaudu, Zumol aga „kasutades kaasasolevat integreeritud kõlariga autohoidikut”. Kas see tähendab mingit olulist kvalitatiivset vahet? Nuvil puudub Bluetooth’i värk, aga on „Maailma kellaajad, valuuta- ja mõõtühikute teisendaja, kalkulaator”.

Komplektiga kaasa antavate asjade nimekiri: mõlemal on „Eelsalvestatud City Navigator® NT Euroopa kaart”, kui vaid Zumol on „City Navigator® NT Euroopa DVD”. Kas see tähendab, et Zumoga saab kaasa selle, mis on nagunii juba salvestatud või mingit olulist lisaväärtust? Poes maksab see DVD muidu 3000 krooni. MapSource’i Garmini ametlik koduleht küll kummagi komplekti ei pane. Nuvil on kaasas autohoidikud ja autolaadijad, Zumol loomulikult lisaks ka tsiklikinnitus ja –laadija. Zumol on erinevalt Nuvist veel komplektis ka „Garmin kleepsud”, „Hõbedane ja must otsik” ja „Kruvikeeraja”. Samuti ka „Kaasaskantav kott” (mis on vist lihtsalt keeleviperus, sest mitte-kaasaskantaval kotil ei ole ju suurt mõtet :roll: ).

Kokkuvõtteks, ma ei ole lihtsalt andmeid vaadates ikka veel veendunud, et Zumo oluliselt paremad omadused ja seetõttu poole kallima hinna objektiivne põhjus kuskilt väga välja paistaks (kui veekindlus ja lisaks kaasa antav kolmetonnine soft välja arvata). Mis loomulikult ei tähenda, et Zumo ei oleks suurpärane aparaat väga paljude heade omadustega, mis eelmises postis kirjas. Mu väide lihtsalt on, et suurem osa neist omadustest on ka Nuvi sees olemas ja milleks maksta rohkem. Proovige mind ümber veenda!

Kasutaja avatar

Motomarket
Kaupmees
Postitusi: 529
Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
Tänatud: 42 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Motomarket »

sang, kui sa kasutad Nüvi 350-t ja oled sellega rahul, siis on kõik ok. Navigeerimise koha pealt ei ole sa kaotanud midagi, peale antenni tundlikkuse ja mõningate oluliste omaduste, mis Zümol olemas. Küsimus on pigem selles, et kui tahad enam-vähem prof seadet, mis raskemates tingimustes ka vastu peaks ja sisaldaks midagi enamat, kui lihtsalt navigeerimine (trip log, kompass, mitmepunktiliste teekondade tegemise võimalus, teekondade tegemine eelnevalt arvutis jne.), siis jääb 350-st palju puudu.
Garmini kodulehe viga on see, et ta ei seleta kuigi selgelt lahti neid võimalusi, mis erinevate mudelitega kaasnevad. Seega ei jäägi muud üle, kui ise neid kõiki testida 8)


Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Kas seda antenni tundlikkust reaalselt testida ka saaks zumo vs nüvi ?

Kasutaja avatar

Motomarket
Kaupmees
Postitusi: 529
Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
Tänatud: 42 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Motomarket »

Tafka kirjutas:

Kui valida oleks Garmin Zümo 400 või GPSMAP60C(S)x vahel siis vist tasuks ka ikkagi eelistada Zümot? Nii palju kui aru sain siis 400 ja 550 vahe on see,et 400-l pole sinihammast,ei ütle tänavate nimesi ja puudub XM Navtraffic.

XM Navtraffic on lisavarustus, mida ei saa ka 550-ga kaasa. Üks olulisemaid vahesid on veel see, et 400-l puudub autohoidik koos sinna juurde kuuluvaga (juhtmed). Kui plaanid seda kasutama hakata ainult tsiklil, on kokkuhoid põhjendatud. Samuti on sinna kaartidest laetud ainult 1 Euroopa region, mitte kogu Euroopa nagu 550-l. Samuti puudub komplektist arvutisse laetav MapSource City Navigator Europe NT DVD. Kui hakkad hiljem neid asju juurde ostma, oled hinnaga 550-st möödas.

Kasutaja avatar

Motomarket
Kaupmees
Postitusi: 529
Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
Tänatud: 42 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Motomarket »

Raigo kirjutas:

Kas seda antenni tundlikkust reaalselt testida ka saaks zumo vs nüvi ?

Ma olen ise neid reaalselt testinud. Nüvi 350 kaotas satelliidi kohati juba kõrghoonete vahel ära, samas Zümo on suuteline isegi katusealustes paikades enda asukohta määrama. Uuemad Nüvid (700 seeria) on selles osas jupimaad paremad, kuid Zümo kipub ikka kuidagi peale jääma.


Rebaseonu
Postitusi: 226
Liitunud: 31 Mär 2007, 21:36
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rebaseonu »

sang kirjutas:

Mõlemal on „Kõrgtundlik vastuvõtja”.

Mõlemal tundub olema Sirf III vastuvõtjaga, ehk siis teoreetiliselt sarnaste omadustega. Samas mul on PDA millel on sama vastuvõtja ja 60CSX, millel on ka täpselt sama vastuvõtja aga realselt on 60CSX kiirem ja leiab satelliite palju paremini, kui PDA. Ehk on tegu antennis.

sang kirjutas:

Veekindlus on Zumol olemas ja Nuvil ei ole. Väga tugev (ehk isegi tugevaim argument Zumo poolt).

Veekindlus ja robustsus ongi peamised argumendid mu meelest ka. Kui sõita oma kodu ümbruses pole ehk olulised aga kuhugi kaugemale minnes muutub tähtsaks.

Huvitav, kuidas oleks panna see Nüvi 350 veekindlasse kotti? Pakun et kasutamismugavus langeb oluliselt, samuti loetavus. Lisaks ehk see kott hõõrub veel puutetundliku ekraani vastu, tekitades seagusi?

sang kirjutas:

Tehnilistes andmetes kaartide ja mälu alalahtris on mõned erinevused: Nuvil on „Kaartide uuendamise võimalus”, mida Zumol pole, Zumol on „teekondi” 50, Nuvil seda lahtrit pole. Oskab ehk keegi neid omadusi inimkeeles lahti seletada?

Tegelikult see Eesti leht pole tehniliste andmete võrdlemiseks eriti hea, kasulik oleks vaadata tootja kodulehelt (kuigi ka seal on vahel võrdlustes puudujääke).

Kui seadmetel on mälukaardipesad, siis saab selle kaudu ette anda suvalisi Garmini kaarte isegi siis, kui seadme püsimälus olevat kaarti ei saa üle kirjutada.

sang kirjutas:

Komplektiga kaasa antavate asjade nimekiri: mõlemal on „Eelsalvestatud City Navigator® NT Euroopa kaart”, kui vaid Zumol on „City Navigator® NT Euroopa DVD”. Kas see tähendab, et Zumoga saab kaasa selle, mis on nagunii juba salvestatud või mingit olulist lisaväärtust? Poes maksab see DVD muidu 3000 krooni. MapSource’i Garmini ametlik koduleht küll kummagi komplekti ei pane.

MapSource on City Navigatoriga kaasas ja kõikide ametlike Garmini kaarditoodetega. Ehk siis Zumo puhul on sul võimalus oma arvutisse ka see Euroopa kaart installida ja seal vaadata, Nüvi puhul tema peale installitud kaarti ei saa arvutist (legaalselt) vaadata.

Kui ostmiseks läheb siis pööra tähelepanu ka sellele, et Garminil on välja antud uus 2008 aasta Euroopa kaart, seadmetega võib kaasa olla 2007.

sang kirjutas:

Kokkuvõtteks, ma ei ole lihtsalt andmeid vaadates ikka veel veendunud, et Zumo oluliselt paremad omadused ja seetõttu poole kallima hinna objektiivne põhjus kuskilt väga välja paistaks (kui veekindlus ja lisaks kaasa antav kolmetonnine soft välja arvata).

Olen sinuga nõus. Mu meelest on Zumo hind liiga kõrge, päris palju kohe. Kui sul poleks Bluetooth'i vaja, siis saaks ju läbi ka Zumo 400-ga, mis odavam? Ise võtsin 60CSX-i, just tema robustsuse pärast. Ekraan ja juhendamine muidugi pole see, mis sinu mainitutel, aga GPS-ina toimib isegi paremini. Zumo hind võiks olla samas suurusjärgus 60CSX-iga.

Garmin avalikustas hiljuti ka täitsa uued mudelid Colorado seeriast. Sarnased 60-seeriale aga mitmed väga asjalikud uued võimalused nagu terve maailma piires 3D reljeefi kuvamine (DEM) või siis kogu maailma satelliitfotodega "basemap". Seda viimast võimalust pole veel näha olnud lähemalt, et mis resolutsiooniga on pilt. Ekraan ka kõrgema resolutsiooniga. Kokkuvõttes väga huvitavad seadmed. Seadmetes ca 4 GB sisemälu, kus baaskaardid asuvad.

Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Tegelt on mul praegu sahtlis madude aegne Garmin 72 ja mõtlen natuke uuema peale. Praegune favoriit on 60CS, mis tundub olema piisavalt mitmekülgne. Nimelt tahaks aparaati, mis kõlbab nii uksest-ukseni juhatama kui ka maastikul müttamiseks. 60CSi miinuseks on hääljuhtimise puudumine ja navigaatorifunktsiooni üldine elementaarsus, samuti mitte väga suur ekraan. Zumol on suuresti kõik soovitud funktsioonid (pluss peotäis mittevajalikke), aga hind on kaugel teisel pool valuläve. Kuna mul ostuga kiiret pole, siis uuringi natuke kriitiliselt erinevaid variante.

Kas kellelgi on kogemusi 60CSi kasutamisel aadressi järgi tee juhatajana? Tahaks teada, kas ta saab selle funktsiooniga normaalselt hakkama ja kas näiteks hääljuhtimise puudumine on oluline negatiivne faktor.


Rebaseonu
Postitusi: 226
Liitunud: 31 Mär 2007, 21:36
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rebaseonu »

Ma pole reaalselt ruutimiseks kasutanud oma aparaadil. Ekraan on siiski üsna kribu. Kui juhendamine on sulle esmatähtis, siis oleks ikkagi mingi suurem auto/tsiklivariant parem.

Niisama kodus proovisin ruutimise võimalusi ja seade on võimeline juhendama Eestist LAV-i mööda peamagistraale, kasutades sisseehitatud ruuditavat baaskaarti. Näitas isegi, mitme tunni pärast peaks kohale jõudma. :)

Siin on näha mõned ekraanipildid (ka ruutimisreziimil).

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6743
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 684 korda
Tänatud: 442 korda

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Raiki kirjutas:

ericsoni telefoni navi võiks põlema panna
eestist oli ainult suuremad maanteed peal ja ka mitte kõik :)

Nii P1i koos Wayfinder Navigator 7'ga soetatud.
Siiani näitab küll väga täpselt asukohta koos detailsete kaartidega.
Point aga on, et kaart kuvatakse online, vastavalt asukohale läbi GPRS'i ja see raisk maksab, nii et pidev kasutamine läheb kalliks.
Hea on see, et mobiilil on kuni 4Gb mälukaardi koht, ehk saab miskit sealt jooksutada.
Edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

etv 1000
Postitusi: 113
Liitunud: 28 Aug 2006, 13:37
Asukoht: tartu lähedal

Lugemata postitus Postitas etv 1000 »

sang kirjutas:

Praegune favoriit on 60CS, mis tundub olema piisavalt mitmekülgne. Nimelt tahaks aparaati, mis kõlbab nii uksest-ukseni juhatama kui ka maastikul müttamiseks. 60CSi miinuseks on hääljuhtimise puudumine ja navigaatorifunktsiooni üldine elementaarsus, samuti mitte väga suur ekraan.

Olen ise seda juba tükk aega saksa e-bayst nillinud.Umbes 200-250 eur vahele jäävad kasutatute hinnad, kallimatel rohkem kaarte ja odavatel mõni merekaart kaasas.Hääljuhtimise puudumine pole just minujaoks kõige suurem probleem rohkem nagu ekraani suurus on see mis jätab soovida (3,8x5,6).Muidu tundub igati aus masin.
Teine samasse hinnaklassi jääv kasut. aparaat on tomtom rider mis küll ei sobi eriti maastikule aga on just matkarattale mõeldud.
Garmini 60 töötab kahel AA patareil u. 18 tundi,mis on minu arvates eriti mugav lahendus.

Ahjaa mis aga ilmastiku kindlussese puutub siis paistab ,et sakaslased on juba ka sellepeale mõelnud kuidas erinevad süsteemid turaviselt rattale kruvida.
http://www.gpsmotorrad.de/boutique/list ... e_lg=lg_fr

Tundub ka päris asjalik olema.
Nii,et ise ka väikse küsimärgi ees.

elu on liiga lühike et, seda poole gaasiga läbida.

matcho
Postitusi: 255
Liitunud: 27 Veebr 2007, 21:37
Tsikkel: hetkel rattatu

Lugemata postitus Postitas matcho »

kel soovi siis võin enda QTEK9100 pihuarvuti maha müüa .gps-i jooksutamiseks vaja siis blutooth karbikest mis maksab umbes 800 või nii ...

parem kaks politseid ees kui üks taga ....

Rebaseonu
Postitusi: 226
Liitunud: 31 Mär 2007, 21:36
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rebaseonu »

Vaatasin, et Jakari kodulehele on tekkinud Garmin City Navigator NT 2008mälukaardil, hinnaks 1400 krooni, mis on poole odavam, kui eelmise aasta oma (2800).


piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

http://halbot.haluze.sk/images/2008-02/ ... vensky.jpg
Tea, kas veekindlat tsiklimudelit ka valikus on? :wink:

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

Erz
Postitusi: 87
Liitunud: 02 Dets 2003, 11:47
Asukoht: Tallinn / XRV750

Lugemata postitus Postitas Erz »

Juba eelnevalt mainitud Garmin Colorado eestikeelne lühitutvustus
http://kylamees.spaces.live.com/Blog/cn ... 2009.entry

Toode paistab veel natuke toores olema, vähemalt foorumites kajastatud info kohaselt.
Eks näeb kas see on siis vääriline järglane GPSMAp 60CSx'le

Kas kellegil juba on reaalselt olnud ka võimalus antud toodet näppida?

Erti aka Erz
Honda AT RD07

Rebaseonu
Postitusi: 226
Liitunud: 31 Mär 2007, 21:36
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rebaseonu »

Colorado tundub huvitav, olen asjal internetivahendusel silma peal hoidnud.

Sellel lehel on üsna palju asjalikku infi: http://garmincolorado.wikispaces.com/

Samas minu jaoks kõige huvitavamad tunduvad olema 400c ja 400i mudelid, mis pole veel välja tulnud. Neil peaks olema peal tervet maailma kattev satelliitfoto-baaskaart (300-l ja 400t-l on selle asemel DEM). Paberil kõlab asi väga hästi aga eks näeb, mis resolutsiooniga see kaart on (palju sinna 3-4 gigabaidi sisse tervet maailma ikka mahub).

Garmini maaletooja on Elumotol ka esindatud, ehk seal saab 300-t näha.

Kasutaja avatar

Martino
Postitusi: 214
Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
Asukoht: Tallinn/Laagri
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Martino »

Rebaseonu kirjutas:

Garmini maaletooja on Elumotol ka esindatud, ehk seal saab 300-t näha.

300 on mul praegu käes ja see on tõeliselt muljetavaldav samm edasi võrreldes 60-seeriaga. Esiti tundus kasutajaliides harjumatu, kuid kui väheke harjuda, siis tundub see palju mugavam kui senine. Garmin on softi ümberkirjutamise väga põhjalikult ette võtnud ning selle seadme soft on selgelt täiesti uus tase. Tõlke ümberkirjutamise peab küll traditsiooniliselt ise ette võtma :). Ma tegelen sellega millaski.

Kasutaja avatar

Erz
Postitusi: 87
Liitunud: 02 Dets 2003, 11:47
Asukoht: Tallinn / XRV750

Lugemata postitus Postitas Erz »

Sai isegi küüneviha Elumotol Coloradosse aetud. Jättis ka väga hea mulje, kuigi müügiinimenegi ütles et toode täieneb jõudsalt ning vigu kaob järjest enam minevikku.
Kiirem protsessor, natuke hajumatu kasutajaliides, aga 15 min ei anna ka mingit õiget ülevaadet.

Erti aka Erz
Honda AT RD07
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”