navigatsiooniseade
Moderaator: Moded
kris. kirjutas:Linnadzunglis orienteerumiseks või lähima tankla tuvastamisel on GPS muidugi abiks ... kui mitte asendamatu asi.
terv
kris.
Vat see ongi kasutajate sihtgrupi erinevus, et linna- ja maanteemotikale on Navi ja enduurokale GPS.
Kui ikka päike ei paista, siis võid juba Kuusalu polügonil ennast sassi sõita.
Juhul, kui ikka võtad tõsiselt kogu teedevõrgustiku läbi paugutada.
Ütleme siis nii, et abiks ikka.
Garminil on näiteks sellekandi polügone läbivad põhiteed peal.
Küll, aga maanteel, leian kodutee ka ilma "Navita" üles.
-
- Postitusi: 381
- Liitunud: 29 Jaan 2004, 20:05
- Tsikkel: CBR 1100 XX
- Asukoht: Aruküla
- Tänanud: 1 kord
- Kontakt:
kris. kirjutas:See vibra jms värk on suures osas müügimeeste teema lisakroonide teenimiseks ... Dakari võibolla jah mittespets asjaga sõitma ei läheks aga maanteesõidud jaoks toimivad sellised kotis lahendused piisavalt hästi.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Kas see sinu pildil kujutatud kott oli ka piisavalt vihmahindel?
-
- Postitusi: 159
- Liitunud: 22 Nov 2004, 16:25
- Tsikkel: Suzuki GSX1100G
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 1 kord
Maal ja marel kasutasin siiani Magellan Meridian Marinet.
GPSis sees SD kaart eesti detailkaadrga.
Viimasel ajal nõuavad maised tegevused omaaaja ning merel käimiseks jäi üha vähem aega.
Juuli lõpus võtsin ette väikese tripi Põhja - Norrasse.
(soome-rootis-norra)
Kaasas Meridian GPS ning paagikotil kileall paberid.
Meridan kattis E75e mitte just väga kaugele soomes.
Ja edasi oli hall ala.
Kodus olin teinud eelnevalt kuiva trenni ning marsruut arvutis läbimängitud. Sama teekonna kandsin ka GPSi.
Mis salata, eks oma laiskus maksis teepeal kätte.
Ei viicind igat käänakut ja pööret punktina kirja panna ning
seetõttu oli juhuseid kus sihtpunkt GPSis asus 150km
Looduses aga tuli sõita 50km rohkem.
Kuna pole eriline enduuromees siis see sai ka määravaks, et GPS
navigaatori vastu vahetada. (Või siis lisaks soetada)
Hetkel kasutan TomTom Rider 2.nd editioni ja olen väga rahul.
Henry
Martino kirjutas:Väidan praktikale tuginedes, et Magellan Meridian - mis on üks hea matka-GPS - KTM LC4 peal ka tavalises, ilma lisaamortideta Touratechi hoidjas toimib ainult välistoitel. Akud/paterid vibreerivad seal sees sedavõrd et klemmide sädelus sööb need väga kiiresti tühjaks. Maanteel. Testitud, kindel.
Ootoot, kuidas välistoitel oleva Meridiani patareide vibreerimisest tulenev kontaktide sädelus saab tekitada patareide kiire tühjenemise? Väline toide on ju küljes ja patareisid praktiliselt ei kasutata, seega ei toimu ka nendelt voolu tarbimist, mis oleks sädelemise eelduseks Lisaks sellele, kas sädelemine võtaks rohkem voolu kui niisama tarbimine?
Aga vibraga masinatel tõesti saavad patareid miskipärast tühjaks, kuid kas just ülalkirjeldatud põhjusel. Samas peaks aitama patareide vibra vähendamine või klemmide surve suurendamine lihtsate võtetega.
mella kirjutas:Martino kirjutas:Väidan praktikale tuginedes, et Magellan Meridian - mis on üks hea matka-GPS - KTM LC4 peal ka tavalises, ilma lisaamortideta Touratechi hoidjas toimib ainult välistoitel. Akud/paterid vibreerivad seal sees sedavõrd et klemmide sädelus sööb need väga kiiresti tühjaks. Maanteel. Testitud, kindel.
Ootoot, kuidas välistoitel oleva Meridiani patareide vibreerimisest tulenev kontaktide sädelus saab tekitada patareide kiire tühjenemise? Väline toide on ju küljes ja patareisid praktiliselt ei kasutata, seega ei toimu ka nendelt voolu tarbimist, mis oleks sädelemise eelduseks
Lisaks sellele, kas sädelemine võtaks rohkem voolu kui niisama tarbimine?
Aga vibraga masinatel tõesti saavad patareid miskipärast tühjaks, kuid kas just ülalkirjeldatud põhjusel. Samas peaks aitama patareide vibra vähendamine või klemmide surve suurendamine lihtsate võtetega.
Martino võrdleb eraldi välistoide vs patareitoide, mitte kooskasutatuna.
Sädelused tekitavad lisavoolutarbe, säde küünla otsas ei teki ka mittemillestki
Hans
mella kirjutas:aa, ok. Aga siis tekib küsimus, miks ka välisel toitel olles sööb patareisid?
Säde küünla otsast tekib kõrgepinge lahendumisel. Kõrgepinge ja 3v käitumine on väga erinev.
No kust sa võtad et ta väidab, et välisel toitel sööb patareisid Patareisid sööb ta siis kui on patareitoitel ja sööb liiga kiiresti, kuna vibrast tingitud kehv kontakt patareide ja klemmide vahel tekitab sädelust, mis omakorda suurendab voolutarvet.
Hans
-
- Postitusi: 2404
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 25 korda
Jack kirjutas:kris. kirjutas:See vibra jms värk on suures osas müügimeeste teema lisakroonide teenimiseks ... Dakari võibolla jah mittespets asjaga sõitma ei läheks aga maanteesõidud jaoks toimivad sellised kotis lahendused piisavalt hästi.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue LightKas see sinu pildil kujutatud kott oli ka piisavalt vihmahindel?
Väga õige määratlus - piisavalt .
Kaablite väljatulemise koht eriti veekindel ei ole - hooga tulevad veepiisad tungiksid sealt ilmselt sisse aga paagi peal seda probleemi ei ole. Paar päeva sai Norras ikka sellist vihma et õieti ei näinud sõitagi, aga seade püsis kuivana.
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Virago535 kirjutas:No kust sa võtad et ta väidab, et välisel toitel sööb patareisid
Patareisid sööb ta siis kui on patareitoitel ja sööb liiga kiiresti, kuna vibrast tingitud kehv kontakt patareide ja klemmide vahel tekitab sädelust, mis omakorda suurendab voolutarvet.
Kust võtan? ise proovisin ja kahe erineva meridianiga. Väline toide oli taga, näitas välise toite kasutamist, patareid tühjenesid tunniga.
Sama GPS käib patareide pealt ca 10h.
LISAKS sellele on ka ammu teada, et välisel toitel magellanid kasutavad siiski ka patareisid, kuid oluliselt väiksemal määral. Kontrollisin ja ongi nii. Isegi välja lülitatuna kasutavad, mis tingib GPS mitte kasutamisel patareide tühjenemise.
http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store. ... =14-001-18
Ei mina tea mis asi see on. Reklaamitakse kui veekindlat. 2382 EEK.
-
- Mode
- Postitusi: 758
- Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
- Asukoht: 5013912
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 5 korda
ping kirjutas:http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store. ... =14-001-18
Ei mina tea mis asi see on. Reklaamitakse kui veekindlat. 2382 EEK.
Kus sa selle veekindluse välja lugesid? Et "Vaheta GPS navigaatoris vaid SD mälukaart, et lülituda autos navigeerimisest merel või matkal navigeerimisrežiimi"? See ei tee teda veel veekindlaks
-
- Postitusi: 682
- Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
- Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
- Asukoht: Niinsaare
- Tänatud: 1 kord
Siin on ennegi juttu olnud, et oman navigatsioonisüsteemi, mis koosneb Garmini GPS 10 bluetooth jubinast ja HP pihuarvutist. Lisaks on Regio poolt Garmini softile kohandatud Eesti detailkaart.
Olen pihuarvutil katsetanud mitut Garmini softi. GPS-iga kaasas on GarminQue 2.6, Garmini kodukalt saab sama asja versiooni 2.9 ja siis veel Garmin Mobile XT for PocketPC. Viimane oli minu jaoks ikka täielik pettumus.
Mitte väljanägemise poolest. Kasutajaliides näeb välja nagu Zümol (ja ilmselt ka teistel sama tootja navigatsiooniseadmetel). Ka kaardipilt näeb välja oluliselt edevam. Samas funktsionaalsus ja kasutusmugavus võrreldes GarminQue 2.x versioonidega on kehvemaks läinud.
Mulle meeldib sellist kaardiga GPS lahendust kasutada pigem teadasaamiseks, kus ma parajasti olen ja vaatlemiseks, mis ümbruskonnas on. Uus soft (Mobile XT) on aga pigem navigatsiooniseadmele kohane, kus annad teekonna algus-ja lõpp-punkti ning vidin rehkendab välja tema meelest optimaalseima teekonna. Ja seda mööda siis tulebki kulgeda, ilma sealjuures midagi mõtlemata. Näiteks kaardi liigutamise funktsiooni ma ei leidnudki.
Igatahes sai täna hommikul tehtud softi downgrade.
Mingi kala oli sellel uuel softil veel, sest järjekindlalt väideti, et mul on vigane GPS-seade. Nagu tavaliselt jäi targu kommenteerimata, milles see vigane olek seisneb.
Muidu võrreldes mingi Tom-Tomi pihuarvutis kasutatava versiooniga, mida mul näha on õnnestunud, on Garmini Mobile XT üpris sarnane. Ehk siis sobib ka Tom-Tom pigem navigatsioonisüsteemiks, mida ta vist ideepolest ka on. Ja ei sobi kasutada kaardiga GPS-ina.
Lähematest plaanidest on kavas pihuarvuti natuke "kangema" vastu vahetada, tõenäoliselt HP HX4700.
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!
Regio kaart Memory Map formaadis
Kes tahab PDA või PC jaoks Regio teedeatlast siis mul on ise nikerdatud kaart: Regio Teedeatlas on sisse skännitud ja kokku kombineeritud "seamless" kaardiks. Kvaliteet ja täpsus üldiselt väga hea. Kaart on hetkel tehtud Memory Map tarkvara jaoks (funktsionaalsuse poolest pole parim saadaolev aga kaardi kuvamine ja liigutamine on super, isegi PDA-l). Memory Map tarkvara saab tõmmata http://www.memory-map.co.uk/dl_mm_europe_V5.htm ja limiteeritud võimalustega ainult kaardi vaatamise versioon on tasuta (PC). PDA oma kahjuks mitte, seda saab katsetada. PDA ja PC versioon installitakse sama installeri poolt (asi on kompaktne, ei läbusta süsteemi).
Üldiselt on see mu meelest parim hetkel saadaolev Eesti üldkaart arvutisse ja selle tegemiseks kulunud aeg läinud asja ette. Imestan siiamaani, et Regio ise pole midagi sellist teinud (olen neid surkinud). Kuna see teedeatlas on märgitud Creative Commons litsentsiga, mitte copyright'iga, siis lugesin sellest välja, et ma võin seda kaarti levitada.
Kaardi saab tõmmata siit (ca 54 MB):
http://www.rebaseonu.net/misc/Estonia_Regio.qct
Kes proovib, andke teada, mis arvate.
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Ma pole küll proovinud kas regio virtuaalne kaart Pdal jookseb aga olen seda kasutanud väga palju läpakal ja seal on see küll võiks öelda üli üli täpne. Ma ei imestaks kui seal metsas ka kännud peal oleks.
Ka töötavad kõikvõimalikud otsingud,vaatamisväärsustel pildid lood juures.
Või sain ma midagi valesti aru sinu postitusest.
Endal rohkem mure mis valemiga ma saaks sama kaardi tomtom onile jooksma. Jube hea oleks laugaste vahael majandada ATV-ga näiteks.
-
Teema algataja
Nii nüüd on ajad edasi läinud, küll mitte palju aga sellegipoolest paluks abi valiku tegemisel. On siis plaan soetada TomTom Rider 2nd edition. Lugesin kogu selle teema läbi ja olen pikalt ise juurelnud asja üle ja tundub igati loogiline valik. Soov oleks seda kasutada nii tsiklil, autos kui ka paadis. Igati sobiv aparaat nende kõigi jaoks. Leidsin ka siit teemast selle lehekülje kust soomest saab mõistlikuma hinnaga
http://www.marinea.fi/shop/product_catalog.php?c=59
Aga nüüd oleks vaja abi selles vallas et millise valiku nendest rider´itest peaks tegema, kui soooviks ikka lääne euroopat ja eestit. Kas peaksin ostma selle 469 eurot ja siis ostma eestist lisaks EE kaardid? sest eesti link http://www.gps.ee/tomtom/?op=body&id=2 pakub 900 krooni eest lisaks aga see läheb päris kalliks kokku. Ja kuidas on selle eesti keelega, kas selle peab ka kuidagi eraldi lisama või mis sellega on?
Veel paar küsimust. Kas peaksin siit soome leheküljelt siis lisadena kaasa võtma ka need 85 euro eest pakutava autoseadmed, ja lisaks veel oleks vaja mingit värki millega paadipeale kinnitada:D Ühesõnaga äkki keegi informeeriks ja seletaks natuke, arvan et see oleks kõigile kasulik ja hea teada, ja äkki võiks isegi teha väikse rahakogumise et tooks neid aparaate veel kui kellegil soovi, sest endal plaan ära käia soomes ja uurida ja soetada üht-teist
Suured tänud, loodan et pole liiga keeruline
-
- Postitusi: 251
- Liitunud: 19 Juul 2005, 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 16 korda
Ostad tomtomi, regad kasutajaks www.tomtom.com ja sealt ostad eesti kaardi, mingi 40 või 49 euri, tõmbad alla ja laed tomtomi, esti keel on sees ja lisaks veel paarkümmend keelt, millega sul midagi teha pole
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
vibex kirjutas:Nii nüüd on ajad edasi läinud, küll mitte palju aga sellegipoolest paluks abi valiku tegemisel. On siis plaan soetada TomTom Rider 2nd edition.
Mina sulle tom-tomi ei soovita, lugedes su juttu. Aga muidu:
Rider 2 saab Eestist 8200+km. Seega jah, Soome variant on odavam.
Ida-Euroopa kaardid (sisaldab Eestit) saad netikaudu tom-tomi kodukalt osta, tuleb alla 900 krooni kindlasti.
Aga nüüd asjast, Tom-Tom rider on puhtalt on-road gps ning lisaks veel üks hirmkallis telefoni handsfree. Seega võid paadi nimekirjast kohe maha kustutada. Ainuke, mis sa paadis näed, on GPS koordinaadid, kui sul on käepärast joonlaud ja GPS ühilduv kaart, siis ennast positsioneerida saad ikkagi. Sellist kaarti, nagu sul vaja, tom-tomile ei tehtagi.
Autohoidja on riderile kasulik vidin, sest rideril endal pole kõlarit, kõlar on hoopis autohoidja sees.
Seega ma arvan, et sa ei taha seda tom-tomi, pane 200 euri juurde ja osta see:
touratechi moditud Garmin
mina ei näe küll põhjust miks mitte tomtom osta. hind muidugi suts soolane.
mina soovitan sul osta gps-vastuvõtja ning natuke uuem nokia telefon ja sinna tomtom sisse toppida. tunduvalt odavam, kui sinu pakutud variant. samas natuke ebamugavam- ekraan pole nii suur, menüüs sobrimine vast natuke vaevalisem...
isiklikult on tomtom nokia e65 sisse toppinud ning asi laulab tantsib ja lööb trummi nii mis kole (tomtomi söövaid nokia telefone on ka tunduvalt odavamaid kui nokia e65-s, kas või e50).
mis puutub navigeerimisse siis endal on sees kogu euroopa (ida-lääne kesk...). asi sobib autos kasutamiseks ideaalselt.
tsikliga pole proovinud, kuid veekindla koti, mingi tsikli jaoks mõeldud telefonihoidkuga ning telefoni handsfreega peaks asi ka okas olema (ps. reeglina navigeerimise ajal sa juhindud häälkäskudest, harva vaatad pilti.). kui ma ei eksi siis keegi foorumi kasutajast kasutab just sarnast varianti tsikliga sõites. antud variant töötab muidugi teede peal! metsas pole midagi eriti teha (samas metsa piirid ja mõned muud asjad ehk aitavad aga ...)
kuigi asi pole vee peal kasutamiseks mõeldud töötab asi veekindlas kotikeses oma võimaluste piires normaalselt. ise olen seda väga edukalt kasutanud navigeerimiseks emajõel ja rannikuvetes juristades- tegi minu jaoks vajaliku asja ilusti ära (häälkäsklustega pole vee peal midagi teha, seal peab ekraani jälgima)! muidugi puuduvad seal navigeerimiseks vajalikud sügavused ja muud olulised asjad aga targalt ja mõistlikult liikudes/navigeerides saab tomtomiga ka vee peal hakkama.
Piipz kirjutas:vibex kirjutas:Nii nüüd on ajad edasi läinud, küll mitte palju aga sellegipoolest paluks abi valiku tegemisel. On siis plaan soetada TomTom Rider 2nd edition.
Mina sulle tom-tomi ei soovita, lugedes su juttu. Aga muidu:
Rider 2 saab Eestist 8200+km. Seega jah, Soome variant on odavam.
Ida-Euroopa kaardid (sisaldab Eestit) saad netikaudu tom-tomi kodukalt osta, tuleb alla 900 krooni kindlasti.Aga nüüd asjast, Tom-Tom rider on puhtalt on-road gps ning lisaks veel üks hirmkallis telefoni handsfree. Seega võid paadi nimekirjast kohe maha kustutada. Ainuke, mis sa paadis näed, on GPS koordinaadid, kui sul on käepärast joonlaud ja GPS ühilduv kaart, siis ennast positsioneerida saad ikkagi. Sellist kaarti, nagu sul vaja, tom-tomile ei tehtagi.
Autohoidja on riderile kasulik vidin, sest rideril endal pole kõlarit, kõlar on hoopis autohoidja sees.
Seega ma arvan, et sa ei taha seda tom-tomi, pane 200 euri juurde ja osta see:
touratechi moditud Garmin
See oli nüüd küll väärt vihje, nagu ma aru saan on seal ka toitejuhtmed kaasas ja üks hoidik. Siis oleks vaja lisaks muretseda ka mõned kinnitused. Aga selle seadme puhul saaksin ma ikkagi parima kaardistuslahenduse? selles mõttes et ma ei kaota software poole pealt midagi? et kõik andmed ja teed on saadaval ostes sellele aparaadile?
Aga huvitav kuidas on sellel seadmel nagu heliga, tsiklipeal uurimiseks ei ole ju heli, või sain valesti aru? sest tomtom-il on see bluetooth lahendus päris hea, kuigi jah see telefon pole eriti oluline aga just see infoedastus gps-ilt. Asjandus paistab päris huvitav ja paneb täitsa mõtlema. Ja ka ilmastikukindel. Aga siis saan tõmmata eestikeelse hääle internetist? ja osta tarkvara poest? äkki natuke täpsustad, sest sellel alal olen suhteliselt uus. Tänud!!!
Aga siis peaksin ju soetama kallima variandi kus on nii paadi kinnitused, tsiklile ja vist ka autole?
http://www.touratech.com/shops/001/prod ... 2c4ce91a37
Ja kui ma sellelt tootelt vaatan siis on set-is värviline display, et siis algsel variandi seda polegi? päris kulukaks läheb kogu kupatus siis, mingi 1000 euri kanti kui kinnitused ja juhtmed sisse arvata
ok, oootame siis härrat. Kui asi on väärt ja leiaks õige lahenduse, siis annab võibolla leida ka rahalise lahenduse. Igaljuhul ei taha kiirustada ja tahaks teha 'õige valiku, nii et kui keegi oskab miskit head infi veel anda siis tänan ette ära. pärast muidugi peale toote ostmist kirjutan siia paar A4 kuidas asi toimib ja tutvustan vähe.
-
- Postitusi: 216
- Liitunud: 28 Juun 2005, 22:52
- Tsikkel: Super Tenere, WR250, cr450f
- Asukoht: Tuusula, Viljandi
- Tänanud: 1 kord
- Kontakt:
Eks sa valiku teed loomulikult ise aga mina peale pikka tomtom i kasutamist muudele yle ei läe. Maitse asi aga mina seda lõugamist autos küll välja ei kannatand, seega autohoidik sai rõõmsalt ja kiirelt edasi müüdud, et tsiklikinnutusega autosse panna - lääb mõni mints aint. Paati ka loomulikult pole tarvis mögafoni. See et ta aint onroad on on raske väljamõeldis - millega ma siis siin softroadil teid kaardistasin, progejupp lääb sisse ja teeb ise kaardi kui ka võtab teiste tehud kaardid ligi. Komplektiga on kaasas suht kvaliteetne ja iiilge pidavusega handsfree tsiklikiivrisse - müra olematu praktiliselt. Lisamaterjali on palju ja kasutajad pidevalt täiendavad. Regatud tegelastel kaardid praegu poole hinnaga, seega kuskil 25 euri on idaeuroopa kaardid jne.
Edu teile oma valikute teostamisel ja loodaks saada ka teiste kogemusi teiste tootjate aparatuuride kohta
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
rider 2 see offroad plugin töötab, kuid koordinaate sisse ei saa toksida, seega suht kasutu soft. näed ainult kompassi ja hetkeasukohta, mida näeb ilma selle pluginitagi.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.