K: addinol täissünt õli kohta.
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 18
- Liitunud: 06 Veebr 2007, 20:49
- Tsikkel: BMW R850R
- Asukoht: Tarbatu
K: addinol täissünt õli kohta.
Sai soetatud addinoli täissünt õli super visco MV 0556 viskoosus 5W-50. Foorumis ringi kolades sain justkui aru, et 20W-50 justkui tohiks tsikklis kasutada aga 5W-50 kohta ei leidnud midagi. Tegemist pole küll spets. tsikkli õliga aga müüja vandus mulle käsi südamel, et tohib kasutada motikas. Rattaks 94 a GSXR 1100. Pakendi peal on ka justkui kirjas, et tohib kasutada neljataktilistele tsikklitele.
PS! kui kellelgi on huvi mingite addinol olide vastu siis peaks saama sebida neid alla poehindade.
-
- Postitusi: 982
- Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
- Tsikkel: Kawasaki Z900
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: K: addinol täissünt õli kohta.
Freyr kirjutas:Sai soetatud addinoli täissünt õli super visco MV 0556 viskoosus 5W-50. Foorumis ringi kolades sain justkui aru, et 20W-50 justkui tohiks tsikklis kasutada aga 5W-50 kohta ei leidnud midagi. Tegemist pole küll spets. tsikkli õliga aga müüja vandus mulle käsi südamel, et tohib kasutada motikas. Rattaks 94 a GSXR 1100. Pakendi peal on ka justkui kirjas, et tohib kasutada neljataktilistele tsikklitele.
PS! kui kellelgi on huvi mingite addinol olide vastu siis peaks saama sebida neid alla poehindade.
Addinoli ei soovitata küll kasutada mootorites, mis pöördeid armastavad. BMW foorumist ka asjakohane pilt: http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?p=402429#402429
Let the good times roll.
Ei ole küll õli müüa ja agent sellel alal aga usun,et nüüd tuleb siia palju palju targutajaid kes ei tea õlidest mitte midagi.Esimene mida siin varsti öeldakse on,et Addinol on vanadest õlidest tehtud õli
Pole tal midagi viga,peseb määrib aga ei küpseta.Addinol kaotas oma usutavuse venemaal tehastes ümber villimse pärast.Seal tehti küll jama kokku aga ajad on muutunud.Ka Addinolil on eraldi õisid kõrgete koormuste jaoks eraldi.Kas aga see mark millest sa siin praegu räägid siklisse valada ma ei oska soovitada.Kui ikka vana tsikkel siis vist hästi nagu täissünt ei sobi.
Re: K: addinol täissünt õli kohta.
Freyr kirjutas:Sai soetatud addinoli täissünt õli et tohib kasutada motikas. Rattaks 94 a GSXR 1100.
Kohe kindlasti EI TOHI!!! Oma rattale anna vaid konkreetsele rattale SOOVITATUD õlisid.... Keegi bensiinijaama müüja küll pädev soovitaja ei ole... Uuri ikka ratta manuaalist...
-
- Postitusi: 382
- Liitunud: 15 Okt 2006, 18:27
- Tsikkel: Valgete kätega tehtud
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Ärge pange addinoli õli mootorisse! Ma ei oma kogemusi tsikkel+addinol, aga oman kogemusi diiselmootor+addinol. Ühtegi meeldivat kogemust pole, halbasi ei viitsi siia toksida. See sada või kakssada krooni mis aastas kokku saab hoida on tänapäeval kõrtsus mõne õlle raha, samas kui keegi küsib mis õli Sul tsikli sees on pead silmad maha lööma. Ma ei tea ühtegi addinoli poolt argumenti peale hinna.
Edit: Tõsisema huvi korral tasub kõrvutada õli passid. Lisan veel, et minu arvamus kehtib pikema kasutusperioodi kohta. Vaevalt, et ühe välbaga tänavarattaga midagi juhtub. Võimalik ka, et addinoli "vilju" saab maitsta järgmine omanik.
Triumph Speed Triple, KTM LC4 SX, Husqvarna WR125,
Kinldasti midagi erilist ei juhtu, kui sa selle õli sinna sisse valad. Kuigi nn suure viskoosuse vahemikuga õlid nagu näiteks seda on 5w-50 pole just kõige parem. Aga kui sa sõidad väga erinevates ilma konditsioonides, siis on see arvatavasti parem õli kui 20w-50 sest see on mõeldud ikka ainult suviseks kasutamiseks. Alla 0`c pole enam eriti kasulik käivitada, kuna külmaga muutub õli väga paksuks.
Sõitsin audiga addinol õliga ja kokku 40 000 km.Ostes tõukurid klõbisesid.Addinoli sisse valades asi küll paranes aga mitte eriti 40 000 möödus ja viisin mootori remonti.Klapid tõukurid klapi pesad ja rihmad.Taga oli mul Mobili õli kanister.Teise auto õli.Hoolduses öeldi ja Mobil hea õli mootor sul ilus puhas ja hea vaadata kohe kuidas hooldab.Mina aga ütlesin kulla mees siin sees oli Addinol ja see kanister ei kuulu selle autoga kokku.Mees lõi silmad maha ja tema mula addinoli kohta kadus.Kust küll sellised juttud,et adinol on odav pask.Lõpetage see,et õli on 20 krooni kallim ei ole veel mingi tegija.Kui seal tõesti midagi väga erinevat oleks siis hinna vahe oleks ikka palju suurem,kordades suurem.
www.addinol.ee
-
- Postitusi: 382
- Liitunud: 15 Veebr 2007, 23:40
- Tsikkel: Suzuki V-Strom 650
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Aadressil http://www.addinol.ee/?id=10524 olevast tootevalikust võiks märja siduriga tsikli sisse kallata:
Biker's Touring 4T
Poolsünteetiline, suure jõudlusega mootoriõli vesi- ja õhkjahutusega neljataktilistele mootorratastele, mis sõidavad nii teedel kui ka maastikul.
Viskoossusklass
BIKER`S TOURING 4T: SAE 10W-40Spetsifikatsioonid ja litsentsid
BIKER`S TOURING 4T: ACEA A3; API SH; JASO MA
ja
Super Visco MV 1066
Täissünteetiline mootoriõli suurendatud võimsusega sportautode kõrgtehnoloogilistele mootoritele ja sportliku sõidustiiliga juhi autole. Sobib kasutamiseks ka mootorrataste, rollerite ja ATV-de neljataktilistes bensiinimootorites vastavalt mootoritootja ettekirjutustele.
Viskoossusklass
SUPER VISCO MV 1066: SAE 10W-60Spetsifikatsioonid ja litsentsid
SUPER VISCO MV 1066: ACEA A3/B3; API SJ/CF; JASO MA
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
ma pole ka õlide müügimees ega reklaamiagent, aga oma kogemustest fordi mootoriga tean seda, et addinoli eco synt oli nii hea ronivuse või läbiimbumisega, et üsna varsti pärast addinoli sissevalamist hakkas see kõikvõimalike tihendite nagu karteripõhi klapikambrikaas jm.läbi tungima, mida eelnevalt kasut valvoline durablendi või mobil õlidega polnud juhtunud. järgmise vahetusega valvoline vastu see nähtus varsti kadus.
tegelt peaks mootorisse valama ikkagi sõiduki manuaalis soovitatud viskoossuse ja ettenähtud kvaliteediklassi õli.ja ikka tuntud firmade toodangut, kuid tundub , et ka seal võib mõnede toodete kvaliteet langeda või siis ilmneda teatud õlimargi mittesobivus mõnele tsiklilmargile.
ja oma tsiklisse ma ühte teatud õlimarki enam ei vala, mida siiani kasutasin.
Keegi neid Statoili õlisid on kasutanud? Mul juhtumisi on terve kast Raceway`d olemas mida tsiklile sisse panna ja ilsmelt panen ka, aga on kellelgi kogemusi nende õlidega?
Uudishimu tapab
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Kui see ei ole konkreetselt tsiklimootori õli, siis ära kasuta. Olgu margiks siis kas addinol või castrol või misiganes.
Kui aga on tsikliõli, siis mina küll ei kõhkleks (samas, kui edaspidi soovin kasutada muu tootja õli, siis jätaksin selle tembu ikkagi tegemata). Tavakasutuses ei usu mina, et pelgalt õli tootja pärast mootoris midagi juhtub. Pigem pole sellisel juhul õli üldse süüdi, sest teda polnudki
Ega mina pole ka ju kunagi süüdi, kui masin rikki läheb. Kas tegi loll tehas praak jupi. Või siis loll õlitootja kehva õli. Igal juhul keegi teine süüdi. Jee.
Oma rumalus/ laiskus. Need on peapõhjused, miks mingi detail enneaegu üles ütleb. 90% juhtudest. Nagu ka avariides on min 99% juhtimisviga, mitte mingi rike.
Hea näide: kui enne kehvema õli ja s...tase mootoriga sõidetud ja siis valada sisse hea pesemisvõimega õli, juhtub vahel, et lahtipestud pask kitib kinni mõne õlikanali ja saale kiilub kinni. Kahjud suured. Kelle süü, õli?? Või ikkagi enda süü??
PS! Õlina kasutan küll Valvolinet. Aga ka selle kohta väideti, et on kehv ja paneb siduri libisema etc. Pole nagu midagi sellist täheldanud siiani.
Valmet kirjutas:...oman kogemusi diiselmootor+addinol. Ühtegi meeldivat kogemust pole, halbasi ei viitsi siia toksida. ....
Huvitav küll. Teie maja nõudmisel sai aastaid vaatide viisi Addinoli laevamootoritesse valatud ja mingit halba tagasisidet küll ei olnud. Siinkohal pean silmas eelkõige hooldustöid mitte uutesse mootoritesse valamist. Hiljem tuli kõrgemalt käsk Hydro Texaco peale üle minna ja mitte midagi ei muutunud. Ja lõpuks jäi kogu hooldus teie seltskonna kaela. Igatahes mämmis Addinoli täiesti rahulolevalt nii "suomalainen sisu" kui ka "saksa täpsus". Peale ühe jahutusvooliku lõhkemise ei tule küll ühtegi häda meelde...
Niikuinii valasite uue Addinoli õli salaja oma tsiklitesse ja lasite laevadel vanaga edasi jahvatada
Või sobitasite meisliga klapipesad ära, lõite kolvid vasaraga sisse ja pärast porisesite, et õli ei määri
-
- Postitusi: 382
- Liitunud: 15 Okt 2006, 18:27
- Tsikkel: Valgete kätega tehtud
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Huvitav küll. Teie maja nõudmisel sai aastaid vaatide viisi Addinoli laevamootoritesse valatud ja mingit halba tagasisidet küll ei olnud. Siinkohal pean silmas eelkõige hooldustöid mitte uutesse mootoritesse valamist. Hiljem tuli kõrgemalt käsk Hydro Texaco peale üle minna ja mitte midagi ei muutunud. Ja lõpuks jäi kogu hooldus teie seltskonna kaela. Igatahes mämmis Addinoli täiesti rahulolevalt nii "suomalainen sisu" kui ka "saksa täpsus". Peale ühe jahutusvooliku lõhkemise ei tule küll ühtegi häda meelde...
Niikuinii valasite uue Addinoli õli salaja oma tsiklitesse ja lasite laevadel vanaga edasi jahvatada :twisted:
Või sobitasite meisliga klapipesad ära, lõite kolvid vasaraga sisse ja pärast porisesite, et õli ei määri :ner:[/quote]
Kas ma tunnen Sind? Kust Sa tead kus ma töötan? Mina olen oma elus valanud mootorisse täpselt 1 liitri addinoli ja seda umbes 120 km enne kap. remonti. Oma tööga seotud juhtumitest ma siin ei kirjuta, kui väga huvitab võin telefoni teel selgitada. Nagu näha on addinolil tekkinud tõsine "fan club" mille liikmetega ma vaielda ei soovi.
Triumph Speed Triple, KTM LC4 SX, Husqvarna WR125,
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Eks need tsiklimanualid kirjutavad tavaliselt ette vaid õli nõutud omadused, mitte valmistaja. Rasketehnikal on ettekirjutused täpsemad ulataudes kuni valmistajate aksepteerimiseni ja seejuures märkides ära TÄPSELT millised tooted mingi valmistaja puhul on lubatud ja milline on sel juhul hooldusintervall.
Mootorrattasse on igal juhul kõige turvalisem valada moottorratta tarbeks välja töödatud õli ja veenduda seejuures et klass ja viskoossus vastavad valmistaja nõuetele.
Neid õliteemasid on siin olnud mitmeid ja järeldused on ikka enam vähem samad:
- Mistahes õli kasutamine on palju parem kui hoopis ilma õlita sõitmine.
- Mootorrattale on mootorratta õlid, autodele on omad õlid ja õmblusmasinale oma.
- Mistahes vidinate või ainete puhul - Racing on racing, street on street ja touring on touring. Erandeid on, aga üldjuhul peab paika, et iga asi on parim seal kuhu ta on mõeldud.
PS. Ma ei ole Addinoli fan-club'ist. Ma ei kasuta Addinoli . Mitte et põhimõtte pärast , aga lihtsalt ei kasuta.
-
- Postitusi: 382
- Liitunud: 15 Okt 2006, 18:27
- Tsikkel: Valgete kätega tehtud
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Tsikkelröövel kirjutas:Valmet, ütlesid: "...aga oman kogemusi diiselmootor+addinol."
Ja siis ütlesid: "Mina olen oma elus valanud mootorisse täpselt 1 liitri addinoli ..."?????
Need ongi siis kogemused, mille järgi otsustad? Või siis NSR?
Ma olen remontinud masinaid, kuhu masina omanikud on valanud addinoli.
Triumph Speed Triple, KTM LC4 SX, Husqvarna WR125,
Valmet kirjutas:Ärge pange addinoli õli mootorisse! Ma ei oma kogemusi tsikkel+addinol, aga oman kogemusi diiselmootor+addinol.
Naljakas jutuajamine käib siin, kui aus olla
Mis aasta masin, milline addinol?
Hästi vahva ongi tegelikult see, et kõik on ilgelt targad õlinduse alal, kuid teinekord on nad teatud vea ise teinud - vale viskoossusega või teiste asjade jaoks mõeldud õli mootorisse ja palju õnne!
Kui ma kunagi suureks saan, siis ilmselt ei hakka ma väga isegi addinoli kasutama - mulle ei meeldi selle pudeli disain ega etiketid... ka mitte uued etiketid (naine noh)
Ja kui üldse norima hakata, siis TEGELIKULT 5W-40 ega 5W-50 täissünteetilised pole, mis siis, et pudelitele on peale kirjutet "full syntetic" jne. Täissünteetilised on need, millel on 0W!!! 5W puhul on sinna juba miskit juurde lisatud, seega pole enam puhas ehk "täis".
-
- Postitusi: 927
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
viskoossus reeglina ei näita, kas on täissünt või "täis"sünt. määrab ikka baasõli, millest õli on valmistatud. HC - mineraalõlist hydrocrack-protsessiga ja PAO ehk täissünteetilisest baasõlist valmistatud.
õlijuttu 3 lk. auto24-s. jutt läheb asjalikumaks siis, kui Aarne rääkima hakkab.
autoteemas vist igavesed vaidlused addinol vs. muud õlid, lamellrehv vs. naast jne. igalpool saab mingit vaidlust lugeda
Heart kirjutas:Valmet kirjutas:Ärge pange addinoli õli mootorisse! Ma ei oma kogemusi tsikkel+addinol, aga oman kogemusi diiselmootor+addinol.
Naljakas jutuajamine käib siin, kui aus olla
![]()
Mis aasta masin, milline addinol?Hästi vahva ongi tegelikult see, et kõik on ilgelt targad õlinduse alal, kuid teinekord on nad teatud vea ise teinud - vale viskoossusega või teiste asjade jaoks mõeldud õli mootorisse ja palju õnne!
Kui ma kunagi suureks saan, siis ilmselt ei hakka ma väga isegi addinoli kasutama - mulle ei meeldi selle pudeli disain ega etiketid... ka mitte uued etiketid
(naine noh)
Ja kui üldse norima hakata, siis TEGELIKULT 5W-40 ega 5W-50 täissünteetilised pole, mis siis, et pudelitele on peale kirjutet "full syntetic" jne. Täissünteetilised on need, millel on 0W!!! 5W puhul on sinna juba miskit juurde lisatud, seega pole enam puhas ehk "täis".
SAE klassifikatsioonis liigitatakse mootoriõlid 11-nesse klassi. Klasse tähistatakse arvudega 0, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60. Talveõlidele lisatakse W täht 0W, 5W, 10W, 15W, 20W. Seega SAE 0W on talveõli, SAE 30 on suveõli, SAE 10W 40 aga aastaringne õli. Aastaringne õli peab üheaegselt vastama ühe talvise ja ühe suvise mootoriõli nõuetele. Mida suurem on viskoossuse klassi tähistav number seda viskoossem on õli ja vastupidi. Igale klassinumbrile vastab teatud viskoossusega õli. Mootoriõlide viskoossus määratakse 100°C ja ühe klassi õlil on määratud max ja min viskoossus selle temperatuuri juures. Mootoriõlide valikul tuleb lähtuda mootori valmistanud firma nõuetest. Soovitatakse kasutada poolsünteetilisi ja sünteetilisi mootoriõlisid. Enamkasutatavad mootoriõlid meie kliimas on aastaringsed mineraalõlid SAE 10W 40, SAE 10W 30, SAE !5W 30, SAE 15W 40. Poolsünteetilised mootoriõlid on SAE 5W 30, SAE 5W 40. Sünteetilised mootoriõlid on SAE 5W 50, SAE 0W 40, SAE 10W 50. Viskoossuse seisukohalt parem mootoriõli on alati see, millel on väiksem viskoossus. Kuna viskoossuse klassid seonduvad viskoossusega, siis on nii käivitamise kui ka mootori kulumise ja kütusekulu seisukohalt alati paremad need õlid, mille tähistuses esimene arv on 0, 5, 10. Mida suurem on tähistuse teine arv , seda suurem on mootoriõli võime töötada kuumades tingimustes ( 20W 50, 10W 60 ). Samuti aurustub selline mootoriõli vähem, seega õlikulu on väiksem. Heade viskoossusomadustega mootoriõli ei pruugi veel igakülgselt hea mootoriõli. Väga oluline on mootoriõlide kasutamisel peale viskoossuse veel kvaliteet st kasutusomadused. Selleks, et erinevate omaduste ja kvaliteediga mootoriõlid oleksid kõigile kättesaadavad, on maailmas kasutusel mootoriõlide kindlad standardid. Nende põhjal saab kontrollida teatud kindla mootoriõli kvaliteeti. Samuti saab õlitootja kindlaks määrata, millistele nõuetele mootoriõli vastab. Euroopas kasutatakse mitmeid klassifikatsioone.
Üks asi vell õlide teemasse
Meie turul leiab ikka veel musti lambaid
Siinkohal tahaks aga Tiina Suija visata kivi konkurentide kapsaaeda. Nimelt on mootoriõlide mõisted sünteetiline ja poolsünteetiline kohati nii ära lörtsitud, et klient ei saa arugi, et ta petta saab. Nimelt võib ette tulla, et tähistuse sünteetiline all müüakse hoopis poolsünteetilist õli ja poolsünteetilisena müüakse tegelikult mineraalõli, milles sisalduvad vaid viskoossusindeksi parendajad ja mõned sünteeetilised lisandid. Aga lisandid on alati sünteetilised ja selle loogika järgi võib iga õli poolsünteetiliseks nimetada! Rusikareegel ütleb, et poolsünteetilised õlid peavad sisaldama sünteetilisi õlisid ja lisandeid vähemalt 25%. Saksamaa praktikas on selle reegli vastu eksijaid on ka kohtulikult karistatud. Ja eks meie turgudelgi ole mustad lambad, kes oma mihklipäeva ootavad.
ja siis veel vähe
Pidevalt arenev tehnoloogia viskab kinda ka õlitootjate ette ja Saksa suurfirma Eesti esindaja tunneb heameelt, et just Addinol selle püüdmisel eesrindlikkust üles näitab. “Addinolil on kaks eriti uudset lahendust, mida teised tootjad siiani järele pole suutnud teha – Eco Gear ja Cliptec ning tulemas on uued innovaatilised lahendused,” ütleb Suija. Eksklusiivsed õlid on kaubaks läinud ka Eesti turul – kolm aastat kestnud tootearendusest on seega kasu olnud. Mootoriõlide valdkonnas liigub tarbijaskond õlispetsialisti sõnul rohkem sünteetiliste ja poolsünteetiliste õlide poole. Ka siin on sakslased emafirmast ära teinud suure ja tänuväärse tootearendustöö. Enne kui uus mootoriõli turule jõuab, katsetatakse seda ligi 20 erineva mootoritootja kontrollstendidel, kuid samuti ka praktikas kõige ekstreemsemates tingimustes. Ja kui õli on kõik need katsetused läbinud hindega “suurepärane”, saab ta loa turule tulla. Addinolis välja töötatud kõige uueaegsemaid mootoriõlisid kasutatakse nii Daimler Chrysleri, MANi, Volvo, Caterpillari ja Macki kui ka BMW, VW, Porsche, Audi mootorites.
Mootoriõlide viskoossus määratakse 100°C
See kehtib SAE järgi nn. monoviskoossete õlide kohta, multiviskoossetel õlidel on esimene number viskoossus 0 kraadi juures ja teine 100 kraadi juures.
Kuigi viskoossus (cst -centistoks või mm2/s ) numbrid antakse enamikel tootekaartidel mõõdetuna 40 kraadi ja 100 kraadi juures. Lisaks on enamike õlide puhul veel näidatud tihedus 20 kraadi juures, viskoossusindeks, minimaalne voolavustemperatuur C, leektäpp C.
Jämedalt võib öelda õlide nimetamise kohta nii:
Pool või semisünteetiline õli - Kasutatakse mineraalsete baasõlide alusel toodetud õlide tähistamiseks, millele võib olla lisatud kuni 30% täissünteetilist baasõli.
Ja vastuseks kasutaja Heart-ile, täissünteetiline võib olla ka 20W-60 õli näiteks.
Sünteetiline õli - Reeglina kasutatakse kõrgrafineeritud mineraalõlide baasil valmistatud õlide tähistamiseks.
Täissünteetiline õli - 100% sünteetiliste baasõlide alusel valmistatud toode
Neid nimetusi on siin müüdud õlide puhul kohati valesti kasutataud küll vahest.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.