Eesti detailkaart Garminile
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Eesti detailkaart Garminile
Hei,
hoiatan juba ette, et jutt sisaldab räiget kommertsinfot. Motoka heakskiidul jätan selle teema siiski siia, sest loodetavasti tekib siis alla ajapikku asjalik arutelu erinevate kaarditoodete üle.
Niisiis - keset kõige hullemat jõuluaega on valmis saanud uus ja detailne Eesti kaart Garmini GPS-vastuvõtjatele. Kaart EI sisalda navigeerimisinfot, küll aga detailset teedevõrku, vetevõrku, metsade kihti, soode kihti, kõrgepingeliine ja kapaga igat masti huvipunkte - tanklad, poed, söögikohad, ööbimispaigad, kohalik omavalitsus, kultuur jne. Kõike neid punkte on võimalik ka vastava kategooria alt GPS-is otsida. Sellist funktsionaalsust ja detailsust ei ole varem kodumaad katvate kaarditoodete osas näha olnud, kindel.
Kaart on lukustatud konkreetse GPS-vastuvõtja külge. Et kaarti enesele saada, ei piisa seega lihtsalt kaardi seadmesse kopeerimisest, vajalik on aktiveerimiskood. Kaarti on võimalik soetada, pöördudes e-postitsi aadressile tonu.kraut@eomap.ee. Hinnaks on 495 krooni, sisaldab käivet .
Kaardi kokku pannud tiimis on KTM, Honda ja Kawasaki endurorattad (sestap ka see foorum!) ning me hoolitseme selle eest et toode pidevalt uueneks. Seega on rõõmuga oodatud kõik ideed, täiendused ja ettepanekud toote arendamiseks, kaardiinfo parandustest rääkimata.
Tänan tähelepanu eest . Navigeeriva (juhendava) kaardi valmimisest annan loodetavasti teada siinsamas ja õige pea.
- M -
-
Teema algataja - Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Motopaks kirjutas:ainult Garmini gepsule on saada, jah? Millal teistele tuleb?
motokas
Sisuliselt saame praegu Eesti turul rääkida kolmest margist - Garminist, TomTomist ja Magellanist. Magellanile toote tegemine on tehniliselt võimalik ning sõltub pigem nõudlusest - mõnekümne kaardi pärast pole mõtet seda ette võtta. TomTomi tuge me praegu ette ei näe, sest TomTomile on keskeltläbi hea teedekaart olemas ning turu võimalik maht ei tasu arenduskulusid ära. Küünik minus ütleb, et turg ei ole valmis kvaliteedi eest maksma raha, mis ka miskit tootjale sisse tooks.
- M -
-
- Mode
- Postitusi: 3133
- Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
ehk keegi teab seda asja - mis värk on, et Garmini Eesti kaardid ei ühildu navigeerimistarkvaraga? Ostsin kunagi NÜVI 350 hirmsa raha eest ja tuli välja, et Susi hotelli juurest Harkusse sõiduks planeeris virk aparaat hetkega ca. 260km distantsi. Vajutasin OFF nuppu, ega süvenenud soovituslikesse vahepeatustesse. Kapitalistlikes suurriikides töötab muidugi hästi.
Aga tõsiselt - TomTom maksab poole vähem ja juhatab Eestis, mis mühiseb.
-
- Postitusi: 851
- Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
- Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
- Asukoht: Tallinn, WSK
- Kontakt:
Pihelgas kirjutas:ehk keegi teab seda asja - mis värk on, et Garmini Eesti kaardid ei ühildu navigeerimistarkvaraga? Ostsin kunagi NÜVI 350 hirmsa raha eest ja tuli välja, et Susi hotelli juurest Harkusse sõiduks planeeris virk aparaat hetkega ca. 260km distantsi. Vajutasin OFF nuppu, ega süvenenud soovituslikesse vahepeatustesse. Kapitalistlikes suurriikides töötab muidugi hästi.
Aga tõsiselt - TomTom maksab poole vähem ja juhatab Eestis, mis mühiseb.
Sa vali menüüst kiireim aeg või lühem teekond ning seejärel võrdle "pakkumisi".
mul nüvi küll väga ilusasti Tallinnas juhatab.
Samas Garmin GPS Map 60CSX jaoks oleks see pakutav lahendus mõeldav.
Kuidas võrdlete enda detailsust olemasoleva Regio 4.0 Eesti kaardiga?
Ning kuidas sobib offroadimiseks?
Et kas väiksemad kraavikaldad ning sihid ka peal?
Õigusabi.
Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.
-
- Mode
- Postitusi: 758
- Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
- Asukoht: 5013912
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 5 korda
See eesti kaart on "lisakaart" ja sellel navigeerimine ei tööta. Tallinnas töötab navigeerimine tänu sellele, et Tallinn ja mõned põhimaanteed on põhikaardil, mille järgi navigeerimine töötab.
Offroadimiseks sobib see kaart ainult niipalju, et tead, kui kaugel sinust on lähim tee/veekogu/metsaserv. Offroadimiseks pigem ikka korralikum käsigps või läpakas näiteks APS'iga.
Re: Eesti detailkaart Garminile
Martino kirjutas:Navigeeriva (juhendava) kaardi valmimisest annan loodetavasti teada siinsamas ja õige pea.
- M -
Jeerum, kuidas ma SEDA kaarti ootan. Kuniks käsi soe, laske ruttu edasi ja jõudke tulemuseni!
-
- Postitusi: 851
- Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
- Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
- Asukoht: Tallinn, WSK
- Kontakt:
boob kirjutas:See eesti kaart on "lisakaart" ja sellel navigeerimine ei tööta. Tallinnas töötab navigeerimine tänu sellele, et Tallinn ja mõned põhimaanteed on põhikaardil, mille järgi navigeerimine töötab.
Offroadimiseks sobib see kaart ainult niipalju, et tead, kui kaugel sinust on lähim tee/veekogu/metsaserv. Offroadimiseks pigem ikka korralikum käsigps või läpakas näiteks APS'iga.
Seda tean, et navigeerimiseks ei sobi, kuid mu küsimus polnudki navikeerimise kohta vaid detailsuse kohta.
Et kas on detailsem olemasolevast regio 4.0 kaardist.
Mul regio peal, kuid see metsasihte, kraaviäärseid ning liinialuseid ei näita.
Õigusabi.
Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
tomtom ei ole offroad suunitlusega kaart, seega selle peale ei tasu mõelda, kui on palju metsasõitu. metsaradasid tomtomile tõenäoliselt ei tule. tom-tom rohkem mustamäe<->lasnamäe ja tallinn<->pärnu teemaline.
On olemas 3nda osapoole tarkvara nagu "offroad navigator" tomtomile aga see ei tööta hästi kõikides seadmetes. muidu aga päris asjalik softijupp.
kui on juba tomtom olemas aga tahad ikka metsavahel sõita, siis üks lahendus on kasutada gps ühilduvat paberkaarti ja tomtomi kõrvuti. mina saan regio kaardi pealt joonlauaga 10m täpsusega ennast positsioneerida, ilma et tomtomi oleks mingit kaarti laetud.
p.s. tomtomi eesti teede kaart on äravahetamiseni sarnane google earth omaga - minul gepsus puuduolevad teed on ka googles puudu. seega tõenäoliselt on need kaks asja omavahel seotud. eesti teed on praegu 70% ja läti 40%, samas leedu teed on juba 99% peal. neid küll pidevalt arendatakse kuid sellegipoolest ei tule sinna kunagi metsasihte ja sõidetavaid kraavipervesid.
Re: Eesti detailkaart Garminile
Martino kirjutas:Niisiis - keset kõige hullemat jõuluaega on valmis saanud uus ja detailne Eesti kaart Garmini GPS-vastuvõtjatele.
Väga hea uudis. Sellist asja tahaks kohe näppida! Mul on Garminil Regio Eesti 4.1 ja see on suht puudulik maastiku suhtes. Teed on hästi peal aga raske vahet teha asfaldi ja pinnastee vahel. Loodetavasti olete veits asjalikumalt enda asja realiseerinud.
Kas kaarti on võimalik ka Mapsource'is nähtavaks teha? Et saaks teda koos teiste Mapsource'i kaartidega GPS-i saata või kirjutab see teised kaardid üle (nagu Regio oma) ja tahab olla ainuke kaart seadmes?
Kui sinupoolne huvi on, siis olen nõus hea meelega seda asja omal käel testima, olen suht suur kaardihuviline ja üsna terava silma (ja keelega), ehk saaks kasulikku tagasisidet.
-
Teema algataja - Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
triplekix kirjutas:Seda tean, et navigeerimiseks ei sobi, kuid mu küsimus polnudki navikeerimise kohta vaid detailsuse kohta.
Et kas on detailsem olemasolevast regio 4.0 kaardist.
Mul regio peal, kuid see metsasihte, kraaviäärseid ning liinialuseid ei näita.
Kraavid, sood ja kõrgepingeliinid on peal, muude sihtide osas ei julge pead anda. Aga seda kaarti saab tulla ja vaadata ja katsuda ja proovida
- M -
-
Teema algataja - Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: Eesti detailkaart Garminile
Rebaseonu kirjutas:Kas kaarti on võimalik ka Mapsource'is nähtavaks teha? Et saaks teda koos teiste Mapsource'i kaartidega GPS-i saata või kirjutab see teised kaardid üle (nagu Regio oma) ja tahab olla ainuke kaart seadmes?
Praeguses seisus ei ole Mapsource installerit valmis tehtud. Iseenesest on võimalik mõningase meiepoolse käsitööga see kaart küll MapsSource alla saada, kuid tema visuaal ei ole praegu MapsSource jaoks optimeeritud.
- M -
-
Teema algataja - Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Piipz kirjutas:p.s. tomtomi eesti teede kaart on äravahetamiseni sarnane google earth omaga - minul gepsus puuduolevad teed on ka googles puudu. seega tõenäoliselt on need kaks asja omavahel seotud. eesti teed on praegu 70% ja läti 40%, samas leedu teed on juba 99% peal. neid küll pidevalt arendatakse kuid sellegipoolest ei tule sinna kunagi metsasihte ja sõidetavaid kraavipervesid.
Jah, see on üks TeleAtlase andmebaas. Mingis teises teemas on seda protsendindust risti-põiki lahatud.
- M -
Re: Eesti detailkaart Garminile
Rebaseonu kirjutas:Teed on hästi peal aga raske vahet teha asfaldi ja pinnastee vahel. Loodetavasti olete veits asjalikumalt enda asja realiseerinud.
Sellega on sedapsi, et ühelt poolt on teede visuaal mitte kaardimeistri suva, vaid seadme softis kinni, teiselt poolt ei sisalda Garmini teede klassifikaator üldse teekatte mõistet.
Ja paraku on Eesti kaarditraditsioone järgivalt asfaltteedele vastavaid punaseid teeklasse Garminil pakkuda vaid üksainus.
Nii et hetkel kajastab tee visuaal ainult tema kategooriat ja paraku mitte teekatet. Reaalsuses võib asfalti kohata ka gepsus kõige peenema halli punktiiriga märgitud teel. Näiteks pargi-jalgradadel.
Lahenduseks on kustomiseeritud leppemärgid, mida me mõnel puhul (raudtee, kõrgepingeliin jmt) juba kasutame. Väga suure tõenäosusega võtame me need kasutusele ka järgmiste kaardiversioonide teede jaoks.
Olen näinud kaarte kus kasutatud erinevaid värve. Võin eksida, aga oletan, et kui kaart ei toeta ruutimist, kas siis mitte ei ole tegemist suvalise vektorpildiga ja GPS joonistab neid värve, mida sina tegijana oled ette andnud? Ehk siis teed ei pea üldse olema seotud Garmini teekategooriatega? Sel juhul GPS ei tee vahet kus on tee, elektriliin või kraav, tema lihtsalt kuvab pilti.
Rebaseonu kirjutas:Olen näinud kaarte kus kasutatud erinevaid värve. Võin eksida, aga oletan, et kui kaart ei toeta ruutimist, kas siis mitte ei ole tegemist suvalise vektorpildiga ja GPS joonistab neid värve, mida sina tegijana oled ette andnud? Ehk siis teed ei pea üldse olema seotud Garmini teekategooriatega? Sel juhul GPS ei tee vahet kus on tee, elektriliin või kraav, tema lihtsalt kuvab pilti.
Erinevaid värve kasutab meiegi kaart.
Ja ei ole päris nii nagu Sina oletad. Garmini jaoks tuleb väga üheselt ette anda, mis nähtust mingi punkt, joon või pind kirjeldab, ja ta ise määrab neile vastavad sümbolid. Mida teatava käsitööna, tõsi, saab üle kirjutada. Aga sellega on mõned "agad"
Hetk kannatust, katsun mõned screenshotid näidiseks teha meie kaardist...
-
Teema algataja - Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Rebaseonu kirjutas:Olen näinud kaarte kus kasutatud erinevaid värve. Võin eksida, aga oletan, et kui kaart ei toeta ruutimist, kas siis mitte ei ole tegemist suvalise vektorpildiga ja GPS joonistab neid värve, mida sina tegijana oled ette andnud? Ehk siis teed ei pea üldse olema seotud Garmini teekategooriatega? Sel juhul GPS ei tee vahet kus on tee, elektriliin või kraav, tema lihtsalt kuvab pilti.
Hästi lihtsustatult - hakkame pihta sellest, et GPS-kaardid pole mitte pilt, vaid andmebaas. Andmebaasis on tüüpiliselt kolme sorti objekte - punkte, jooni, alasid. Nendel objektidel peavad olema täpselt määratud atribuudid - kuni selleni välja, et vahet saab teha erinevate rahvuslike köökidega restoranidel ja erinevate automarkide teenindustel. Seda, kuidas vastavat tüüpi objekti kuvatakse, otsustab GPS. Muide - Garmini erinevad mudelid näitavad kaarte sageli erinevalt. Jah, me saame vajadusel mõnda tüüpi objektide väljanägemist muuta ning oleme seda ka teinud. Teede puhul ei ole selle lähenemise kasutamine mitmetel põhjustel otstarbekas.
Nii ruutiv kui mitteruutiv kaart on andmebaasid ning sellistena väga sarnased. Vahe on selles, kas see andmebaas sisaldab teedegraafi informatsiooni.
Sain kaardi kätte ja tundub olema kõvasti parem, kui Regio Garmini kaart. Teed on palju paremini loetavad, teetüübid palju paremini eristatavad, rääkimata lisatud maastikust, liinidest jm (eelpool toodu piltidelt ka näha). Ütleme nii, et kui Regio 4.1 vajab kõrvale paberatlast, siis sellega saab ilma atlaseta ümbrukonnast ülevaate.
-
- Postitusi: 682
- Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
- Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
- Asukoht: Niinsaare
- Tänatud: 1 kord
Mina kui pihuarvuti kasutaja uurin, et kas seda uut ja ilusat kaarti ka Garmini pihuarvutile mõeldud soft ehk siis Garmin Que sööb?
Samuti huvitatud MapSources kaardi uurimisest
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!
-
Teema algataja - Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
hannes kirjutas:Mina kui pihuarvuti kasutaja uurin, et kas seda uut ja ilusat kaarti ka Garmini pihuarvutile mõeldud soft ehk siis Garmin Que sööb?
Samuti huvitatud MapSources kaardi uurimisest
Garmini iQue puhul on küsimus selles, kas sellel seadmel on olemas Garmini seadme ID. Kui on, siis saab sinna kaardi samamoodi kui igale poole mujale. Kui ei ole, siis ei saa - sorry.
MapSourcega on nii, et nagu öeldud, eksperimentaalselt oleme sellega mänginud ning selles arvutis, millega see kiri sisse tipitakse, on mingi variant täitsa olemas. Et aeg kui ressurss on lõplik, siis praegu paneme võhma pigem kaardi kui sellise funktsionaalsuse parandamisse, mitte lisade loomisse. Tõsise vajaduse korral saan siiski juhendada, kuidas see kaart sinna softi sisse saada. Lõppkasutajale mugavat installerit hetkel ei tule. Prioriteedid ei võimalda - taas sorry.
- M -
-
- Postitusi: 682
- Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
- Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
- Asukoht: Niinsaare
- Tänatud: 1 kord
Martino kirjutas:Garmini iQue puhul on küsimus selles, kas sellel seadmel on olemas Garmini seadme ID. Kui on, siis saab sinna kaardi samamoodi kui igale poole mujale. Kui ei ole, siis ei saa - sorry.
MapSourcega on nii, et nagu öeldud, eksperimentaalselt oleme sellega mänginud ning selles arvutis, millega see kiri sisse tipitakse, on mingi variant täitsa olemas. Et aeg kui ressurss on lõplik, siis praegu paneme võhma pigem kaardi kui sellise funktsionaalsuse parandamisse, mitte lisade loomisse. Tõsise vajaduse korral saan siiski juhendada, kuidas see kaart sinna softi sisse saada. Lõppkasutajale mugavat installerit hetkel ei tule. Prioriteedid ei võimalda - taas sorry.
- M -
iQue ise töötab niikuinii AINULT koos Garmini GPS-iga, mul siis Bluetoothiga GPS10. Tollel ju peaks olema miski ID?
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!
Piipz kirjutas:p.s. tomtomi eesti teede kaart on äravahetamiseni sarnane google earth omaga - minul gepsus puuduolevad teed on ka googles puudu. seega tõenäoliselt on need kaks asja omavahel seotud. eesti teed on praegu 70% ja läti 40%, samas leedu teed on juba 99% peal. neid küll pidevalt arendatakse kuid sellegipoolest ei tule sinna kunagi metsasihte ja sõidetavaid kraavipervesid.
Nende kahe kaardi vahele võibki võrdusmärgi panna, kuna andmetarnija on Teleatlas. Teleatlasele pakub omakorda andmeid NENDE soovitud ulatuses Eesti suurim paberkaartide ja navikõlblike andmete tootja EOMAP ehk siis see kontor kus Sina käid aegajalt tehnikat putitamas
Kui soovite teada palju EOMAP-i andmebaasides ja nende toodetel on teede tegelik kilometraazh ning palju sellest soovis endale Teleatlas, siis siit on väike meeldetuletav vestlus, millele Margus ennist vihjas: http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=2 ... ht=#234924
-
Teema algataja - Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
hannes kirjutas:Mina kui pihuarvuti kasutaja uurin, et kas seda uut ja ilusat kaarti ka Garmini pihuarvutile mõeldud soft ehk siis Garmin Que sööb?
Samuti huvitatud MapSources kaardi uurimisest
Update: tulenevalt rahvamasside ja edasimüüjate soovidest läheb arendusse MapSource installer. Jaanuaris ehk saame seda juba näidata.
- M -
-
- Postitusi: 178
- Liitunud: 25 Okt 2005, 23:10
- Tsikkel: BMW R 1200 GS, Sherco 300
- Asukoht: L-virumaa
Garmini jaoks sätitud, Jakari kaudu ostetud Regio kaarti kasutatud pea 2 hooaega. Hoolega kasutatud. Ilma navigaatoorita ei mäleta millal metsas sai käidud ja metsas pea iga nädalavahetus kolatud. Suurim jama olemasoleval atlasel see et näitab ainult jõgede nimesid, kohanimesid ei tunnista. Sellist teed pole leidnud mis tee nime ei kannata, v.a. keskpolügoon Tapa taga kus käis hoolas teede rajamine. Asjast kasu just selles et näed kuhu välja jõuad ja kas ikka jõuad või tuleb vesi vastu.
Töö mis tehtud kindlasti tänuväärne ja kellel pole tasub vajadusel soetada. Peale pühi vaja käia ja vaadata uus asi üle, küsitav raha pole suur raha aga...
Pihuarvutis TomTom ja IGO sees, nendest metsas kolamisel pole kasu halligi.
-
Teema algataja - Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
tedre kirjutas:Garmini jaoks sätitud, Jakari kaudu ostetud Regio kaarti kasutatud pea 2 hooaega. Hoolega kasutatud. Ilma navigaatoorita ei mäleta millal metsas sai käidud ja metsas pea iga nädalavahetus kolatud. Suurim jama olemasoleval atlasel see et näitab ainult jõgede nimesid, kohanimesid ei tunnista. Sellist teed pole leidnud mis tee nime ei kannata, v.a. keskpolügoon Tapa taga kus käis hoolas teede rajamine. Asjast kasu just selles et näed kuhu välja jõuad ja kas ikka jõuad või tuleb vesi vastu.
Töö mis tehtud kindlasti tänuväärne ja kellel pole tasub vajadusel soetada. Peale pühi vaja käia ja vaadata uus asi üle, küsitav raha pole suur raha aga....
E.O.Mapi kaart näitab muidugi mõista nii kohanimesid kui tänavaid. Töötab kohanimede otsing ning erinevate huvipunktide otsing. Tõsised huvilised saavad privaatsõnumis uurida, kuidas kaarti proovida võiks saada
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.