värske õli fenomen
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
värske õli fenomen
Tere rahvas.
Pöördun Teie poole sellise küsimusega:
Kas olete täheldanud mingeid muutusi peale õlivahetust mootori töös?
Mul nimelt järgmised kogemused. Kevadel vahetasin õli mootoris (a la 6000 km) ja värske õliga tundub, et mootor töötab hoopis pehmemalt ja tihkemalt. Olen seda sama täheldanud ka "kopika" juures ja raudselt peale igat vahetust, kui sellega sai omal ajal sõidetud. Tänapäevase lääne autoga aga ei ole täheldanud. Võibolla ei vahetatagi teeninduses õli .
Olen seda püüdnud ka sõpradele selgitada aga ausalt öeldes vaadati mind kui vähe imelikku...Kas on kellegil samu kogemusi?
Tips kirjutas:Minul näiteks oli autol hoolduseni paar tuhat km-i aega aga tiksuma hakkas. Viisin siis õlivahetusse ja võeti tervelt 0,5-1l õli välja
Õli fenomen on üldse, et õliga töötab paremini ja vaiksemalt kui ilma
Kas tõesti võib nii hooletu olla, et isegi õlitaset aegajalt ei kontrollita?
Uudishimu tapab
Re: värske õli fenomen
Shallow Throttle kirjutas:Tere rahvas.
Pöördun Teie poole sellise küsimusega:
Kas olete täheldanud mingeid muutusi peale õlivahetust mootori töös?
Mul nimelt järgmised kogemused. Kevadel vahetasin õli mootoris (a la 6000 km) ja värske õliga tundub, et mootor töötab hoopis pehmemalt ja tihkemalt. Olen seda sama täheldanud ka "kopika" juures ja raudselt peale igat vahetust, kui sellega sai omal ajal sõidetud. Tänapäevase lääne autoga aga ei ole täheldanud. Võibolla ei vahetatagi teeninduses õli.
Olen seda püüdnud ka sõpradele selgitada aga ausalt öeldes vaadati mind kui vähe imelikku...Kas on kellegil samu kogemusi?
teenindusse lähed õlivarras välja ja näed õli must.Teenindusest välja vrras välja näha kas on õli must või uus õli.mida aga tean omast kogemusest,et õhu ja salongifiltreid nad küll ei vaheta.Maksin selle töö eest ja kontrollides selgus,et kärbse ja herilase laipu täis.järeldus tehti külma
Töödates mehhaanikuna tuleb igast asju ette.. tihti juhtub seda et 2,3 mootoriga mazda 6'el tuleb mootorist välja vaevalt 1,5l õli, kuigi seda võiks peaaegu olla 5l, eriti kui õlivahetus välbast on juba mõned tuhanded õle lastud.. õli võiks ikka vahetada ette nähtud km tagant, või kui sõidustiil on karmimapoolne siis võiks tihendamini seda teha.
They mark their territory.
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Kasjok kirjutas:Kas tõesti võib nii hooletu olla, et isegi õlitaset aegajalt ei kontrollita?
Uuel ja korralistes tehnohooletes käival sõidukil ei ole nagu ühelgi vajalikuks pidanud kapotti avada muuks, kui selleks et tühja klasasipesuri paaki täita. Oleks täitmisava kusagil mujal, ei oleks vaevunud isegi selgeks tegema, kuskohast kapott avatakse.
Kui mul on parajasti remontimis, hooldamis, õli valamis või kontrollimisvajadus peal, lähen garaazi ja nokitsen mõne kallal oma 50'st kaherattalisest mänguasjast. Tarbeesemed on lihtsalt tarvitamiseks.
-
Teema algataja
Ja juttu jätkub kauemaks
Mina tegelikult küsisin, kas keegi reaalselt ka on tajunud, et värske õliga töötab mootor teisiti kui äsja soojaks sõidetud vana õliga, mis siis vedelana välja lastakse ja uuega asendatakse. Minul esimese kümne meetriga oli asi selge, et uus õli on uus õli, kui rattaga hoovist välja keerasin.
-
- Postitusi: 71
- Liitunud: 30 Okt 2007, 21:33
- Tsikkel: Honda Hornet 919
- Asukoht: pärnumaa
- Kontakt:
Uus õli on ike uus õli!
Sai siin oktoobris kawasaki zx9 r ostetud(97 aasta). Näha oli, et eelmine omanik peale ringi vuramise eriti midagi muud polnud teinud st. hoovad kruiksusid, kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] logisesid küljes, õhufilter oli kärbeste ja õli segu ollust täis... jne jne. Ja loomulikult oli õli must kui tint, kes teab mitu tuhat kilomeetrit üle hooldusvälba oli lastud. Igatahes see, mis motost välja nirises ei meenutanud küll kuidagi õli, vedel nagu vesi. Ei mingeid määrimisomadusi enam.
Uus õli sees.......ooooaahhh..... .......nagu polekski see ratas, mootori müra vähenes tunduvalt( ma ei mõtle seda müra mis sumbutajast väljub
) Ennem oli julmalt kuulda nukaketi larinat(eks too küll vahetamist tahab ja ma seda ka tegema pean....lähimas tulevikus), mis pärast palju väiksem oli!!!
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Raigo kirjutas:Igipõline küsimus, kas õli vahetamine tihedamalt kui hooldusvälp ette näeb, võib midagi halba ka reaalselt teha või on pigem hea?
Sellele küsimusele tahaksin ka mina vastust saada.Kui mälu mind ei peta, siis oli sellest foorumis juttu küll ning tõdeti, et on siiski kahjulik mootorile
Comments?
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Õli puhul pole suurt vahet märganud uue ja vana vahel aga see fenomen bensu puhul on küll märkimisväärne, eriti tuntav on siis, kui vana bens on paagist jäljetult kaduma saanud ja peale paari kildist lükkamist värsket peale saad... Sõnadesse on neid tundeid raske panna, mis kõik peal käivad, kui oled lõõskavas palavuses, paar kilti enne bensukat, suure augu maase sülitanud kuni kogu bensuvahetuse eduka finaalini.
See et tihedam õlivahetusvälp on kahjulik ei olegi väga vale, sest tee seda nii puhtalt kui tahad, ikka sattub midagi mis ei peaks õliga mootorisse(mustus isegi uuest filtrist võib töötlus jääke sattuda jne. Olen leidnud uutest filtritest nii paber kui ka mettallosakesi, tundub võimatuna aga nii peab kahjuks tõdema. Ja kui peaks õli tihemalt vahetama on suurem tõenäosus et sinna ka midagi sellist sattub mis seal kohe mitte ei peaks olema. Samuti tehakse suur viga kui mootor must ja suure läbisõiduga ning tahetakse seda läbipesta. Võite arvata kuhu see nõgi läheb. Tegelikult olgu see aine kui hea tahes on ta ikkagi väga vähese määrde omadustega. Ja mis veel ei sobi on suur läbisõit ja sünteetiline õli sest kulunud mootor ei suuda oma lõtkude pärast seda märjukest hoida nii hästi seal kus vaja. Loomulikult teab igaüks ise kuidas ta oma tehnikaga ümber käib aga praktika on näidanud nii mõndagi.Tegelikult manuaalid annavad täppset nõu kui tihti vahetada, loomulikult tänava sõidus. See mida meie tingimustes autonduses räägitakse et õlid kestavad 20 kuni 40 tuhat on väga kahtlane.
Kood: Vali kõik
Virks.
Üks mootorispets tegi selgeks igasugu huvitavaid asju millest palju meelde ei jäänud kuid üht-teist ikka:
vanemate mootorite puhul kasutada mineraalõli, sest sünt hästi peseb lahti igasuguse kõntsa, mis võib õlituskanalite kaudu saalede ehk siis vända liuglaagriteni jõuda. Küllap ka liigne pesuvahenditega pesemine aitab kõntsaliiklemisele kaasa...
Mrt
Punane Välk - Dnepr MT-11
Jawa 634 - ootab vänta
oldmoped kirjutas:Kasjok kirjutas:Kas tõesti võib nii hooletu olla, et isegi õlitaset aegajalt ei kontrollita?
Uuel ja korralistes tehnohooletes käival sõidukil ei ole nagu ühelgi vajalikuks pidanud kapotti avada muuks, kui selleks et tühja klasasipesuri paaki täita. Oleks täitmisava kusagil mujal, ei oleks vaevunud isegi selgeks tegema, kuskohast kapott avatakse.
Kui mul on parajasti remontimis, hooldamis, õli valamis või kontrollimisvajadus peal, lähen garaazi ja nokitsen mõne kallal oma 50'st kaherattalisest mänguasjast. Tarbeesemed on lihtsalt tarvitamiseks.
Mul nii palju aega pole, et oodata kuni esinduses autot korda tehakse (olgugi et garantii korras), kuna õli kadus kummalisel kombel ära. Eriti kui ise veel oled tehnikaga nö. Sina peal ei tohiks nagu probleemi olla.
Tegelt ma niisama näägutan siin ajaviiteks. Igaüks teeb mis tahab
Uudishimu tapab
Jah. Hea küsimus. Kõik ju oleneb eelmistest omanikest, masinaga ümberkäimisest, kasutusviisist, aastaajast, pluss n tegurit. 95 aasta 3.0TD toyota(küll siis autoga tegu) läheb juba soovituse järgi mineraal, küll kaprem praktiliselt aga
võta siis kinni....
Mart
Punane Välk - Dnepr MT-11
Jawa 634 - ootab vänta
Re: värske õli fenomen
dimi1974 kirjutas:Teenindusest välja vrras välja näha kas on õli must või uus õli.
Selle teooria võid diiselmootoriga sõiduki puhul ära unustada.
Shallow Throttle kirjutas:Ja juttu jätkub kauemaks
![]()
Mina tegelikult küsisin, kas keegi reaalselt ka on tajunud, et värske õliga töötab mootor teisiti kui äsja soojaks sõidetud vana õliga, mis siis vedelana välja lastakse ja uuega asendatakse. Minul esimese kümne meetriga oli asi selge, et uus õli on uus õli, kui rattaga hoovist välja keerasin.
Mul sama ratas, alati on "uut õli tunda" käiguvahetusest, (mina oma rattaga teen vahet), värske õliga käiguhoob kohe nagu liigub kergemini ja vasaku jalaga rakendatav jõud võib palju väiksem olla. See tunne muidugi kaob/või mina harjun üsna pea.
Primo kirjutas:Sellele küsimusele tahaksin ka mina vastust saada.Kui mälu mind ei peta, siis oli sellest foorumis juttu küll ning tõdeti, et on siiski kahjulik mootorile
Comments?
Ma nii kange mees ei ole, et oleks värske õliga proovinud, aga võin kinnitada, et värske õlu tõmbab ikka sellise purina üles et hoia ja keela....
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Tere.
No nii naglat hooldusmeest küll ei usu, et vahetamata jätaks, aga:
tsiklil hääl mahedamaks - kas oli välp veninud liiga pikaks, oli hoopiski vale õli (manualile mitte vastav), mootor juba korralikult kulunud...
Täissünt õlidel hea omadus pidada vastu just ettenähtud kilometraaz. Peale seda hakkavad ta omadused kiirelt muutuma(täiesti korras kulumata mootor hakkab järsku õli sööma j.n.e.). Mineraal peab vastu reeglina vähem aega, aga muutused pole nii järsud (kogemuste põhjal, mitte ametlik inf.)
Õli vahetada tihedamini pole mingi kuritegu(rahakoti arvamus võib olla erinev). Mustust uues filtris pole kohanud, kuigi luubiga pole just sisse piilunud, aga filtrit ostes peab veenduma, et ava korralikult suletud oleks.Filter pappkarbikeses avad lahti - jätke sinna odavasse riiulisse!
Mootorit läbi pesta - milleks? Teeksin seda vaid peale mootori remonti.
Need siin minu põhitõed suures laastus.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Meeldib mulle Oldmopedi suhtumine. Ära paranda seda, mis ei ole rikkis.
Tihemini vahetaks mina õli ainult ühel juhul: siis, kui ostan kasutatud masina. Vahetan õli, sõidan mingi 1000 ja vahetan veelkord koos filtriga. Edasi käib normi järgi, sest ekstreemiga ma ei tegele. Ülehooldamine on pigem siiski raharaisk (minu arvamus).
See uue õli fenomen... ma ei saa öelda, et ma seda tundnud pole. Aga põhjus... tõtt öelda ei usu, et see uus õli on esimesed 200 kilomeetrit "eriti" hea ja siis muutub tavaliseks. Äkki see, et peale õlivahetust stardid sooja mootoriga, aga jahedama õliga???
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
- Asukoht: Laagri
Tsikkelröövel kirjutas:Aga põhjus... tõtt öelda ei usu, et see uus õli on esimesed 200 kilomeetrit "eriti" hea ja siis muutub tavaliseks. Äkki see, et peale õlivahetust stardid sooja mootoriga, aga jahedama õliga???
Arvan seda sama. Mina küll mingeid muutusi peale õlivahetust tähele pole pannud. Samas on võimalik, et kuuma õliga muutub mootori hääl pisut "kolisevamaks" vms.(õli on pisut vedelam), on vist nii või mulle ainult tundub?
Re
Mina olen ka uute rataste puhul õli valinud vastavalt vajaduse järgi.Isegi premium marki mootorratastele tehases sisse kallatud õli ei kõlba tavaliselt kuhugi ja see tuleb vahetada esimese 500km jooksul, sest siis on uue mootori sissetöötamisest tekkinud metalliosakesed eraldunud. Kui käiguvahetused on liialt häälekad olen pannud paksema viskoossusega nt.15W??, sest kui sõita enamasti soojal ajal töötab mootor ja käivad käigud mahedamalt. Jahedate ilmadega sõitjad peaksid valima vedelama 10W?? või isegi 5 W ?? olenevalt õhutemperatuurist. Üldiselt peaks paksema ja vedelama õli vahet hea tagumikutundega olema aru saada. Vana või väga vedela viskoosusega õlidel vahet ei pruugi tunda olla. Olles ka mootoritesse sisse piilunud võin veel öelda, et õlil ja õlil on siiski vahe, premium kvaliteet Motul, Castrol, jms. või Addinol, Teboil jms mida kahjuks mõned mehed raha kokkuhoiu mõttes oma ratastesse valavad. Odava õliga võib ka sõita ,aga seda tuleb hulga tihedamini vahetada. Mõne jaoks oli jutt iseenesestmõistetav mõnele informatsioon.
Olge moodsad
KRK
Et siis õlist.
Õli läheb kiiresti mustaks kui tal on hea pesemis võime. JA alati ikka kasutage tuntud tootjaid! Mida ei soovita teha: Kui vahetate norm välba tagant õli siis on ok kui pesete pesuainega mootori läbi. kuid kui tahate tihedamini õli vahetada siis ei soovita lisa-õlivahetuste kooral mootori pesu teha . kuna see eemaldab juba tekkinud kaitsav õlikile ja see läbi kahjustub ka mootor.
Egas õlivahetus mujale rohkem kahjulikumalt ei mõjugi kui enamalt jaolt pangaarvele
Jah ja kui tahate tunda vahet kuidas töötab mootor vana ja uue õliga. võtke mõnelt tuttavalt 500km enne õlivahetust BMW soovitatavalt 3 seeria oma (95a) ja kasutage seda sama masinat ka peale õlivahetust..... julm vahe on mootori töös.
pole just viiemees!

VEOKITE VARUOSAD!
Käin meeleldi mülkas!

56 940 571
Omal poolearuline IZ planeta 350ccm krutitud ja puuritud ning kontaktivaba. -kärnadega! `65a.
... rääkimata JAWA`dest
Re: värske õli fenomen
Shallow Throttle kirjutas:Kas olete täheldanud mingeid muutusi peale õlivahetust mootori töös?
Jah! Olen alati vahetanud õigel ajal ja peaaegu igal kord olen tagumikuga tundnud, et minek läks paremaks. Nii tsikli kui auto puhul.
Viimane kord vahetasin õli turboautol, millel hooldusvälp 5000km ja mõtlesin endamisi, et "see ju peaaegu uus õli". Ei tea, kas turbo lihtsalt võimendab seda efekti või aitab kaasa õli vananemisele, igatahes uue õliga liikus masin väga palju paremini.
Minu soovitus tuunijatele on alati olnud: "Ära paigalda koonusfiltrit, vaheta mootoriõli!"
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.