Karburaatori kohta küsimusi (häälestamine)
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Karburaatori kohta küsimusi (häälestamine)
Niisiis, toon võrdluseks kaks ratast: Honda XR 125 ja Honda CBR 125. Mõlemad 4T rattad ja ühe silindriga, ühe karburaatoriga 125-sed.
Ratastel on ju nii, et kui jahedam ilm või no soe ilm võib ka olla, aga kui paned "toore" peale, ehk siis õhu siiber läheb täiesti kinni, siis ratas võtab kohe väga ühtlased ja kiired pöörded ja samal ajal kui sina kindaid sätid ja garaaži uksi kinni paned jne. ratas ilusti soojeneb, välja ei sure, kui aga jätta õhusiiber lahti, siis peab ju ikka käega hoidma seda mingi minutikese, sest mootor külm ju veel.
Aga mul on nii, et toorega, kinnise õhusiibriga, et tööta mootor kohe ÜLDSE iseseisvalt. Kui gaas poole peal või põhjas hoida, siis rämedalt kärtsudes ja müõrtsudes ja paukudes kuidagimoodi töötab, ja lahtise õhusiibriga töötab nii, et soojalt nii nagu peab, nagu iga ratas, aga külmalt peab ikka veits hoidma ja mängima sellega.
Niisiis, tahaks ka nii, nagu iga teine karburaatoriga ratas ikka. Nagu peab ikka, aga mul on seal midagi liiga palju või mis viga võib olla? Bensu/õhku palju/vähe?
Ja siis veel täiesti sooja mootoriga, kiirendamisel motoor purtsub ja ei saa nagu midagi peale, ja kui gaas liiga ruttu põhjas (no tegelikult ikka naeruväärselt vara sureb ära) siis nagu ööööömmmmmmm kuni seismajäämiseni, kui gaasi alla ei lase.
Ja kui pöörded maru kõrgel, ja lased gaasikäe lahti, et pidurdab gaasiga, siis pauk pauk pauk pauk pauk hakkab paukuma. Ja muidugi süüte nipiga saab ILGE lätaka teha, nii et kui viru keskuse ees teha, siis kostub linnavalitsuseni ka ära vb:D
Et kas keegi oskab öelda, kuidas saaksin ma oma mootori nii tööle, nagu peab? Täna tõin karpa tuppa ja puhastasin täiesti ära ka ja garaažis proovisin kõik nõela asendid ära, ja mitte ussssigi ei muutnud absoluutselt. Mida ma kruttima peaks, et asi normaalselt tööle hakkaks? Eriti just see, et kinnise õhusiibriga, oleksid pöörded kõrgel, ja kui teed lahti, siis lähevad madalamale
Südasuvel, 25 kraadiga, oli kõik täpselt samasugune.
ja muidu kust ma seda rikkamaks siis saan keerata? Minu karburaatoril on kokku ainult 3 asja mida saab teha. Reguleerida bensiini klappi, ehk pmst sama tulemuse annab, mis enda kätt lihtsalt juurde keerata gaasil, aga see ei aitaks üldse. Siis saab nõela tõsta ja lagetada, ja siis on mingi väike kruvi veel karburaatori all, mille keeramine ei muutnud ka mitte midagi.
A ja päris all on veel üks kruvi, mis reguleerig seda karburaatori bensu kambri üle jooksu nagu, aga see on täiesti kinni, ei usu et midagi muudaks, kui lahti teeks.
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Heledad/teravad paugud - puhasta karburaatoris kütuseteed - segu vaene, õhku palju võrreldes kütuse pealevooluga... madalad popsud koos tulevärgiga - leek käib välja ka peale gaasirutska vabastamist - keera segu maha, kontrolli tooreklapi funktsioone, segu on rikas. Küünalde värvi jms. välimäärajate järgi defekterimine: must või tumepruun ja mõõtmetelt "paisunud" isolaator - kütust palju või mootor "kohvi" - viimase puhul must tahm. Helepruun OK või "karjuv helepruun" ja ka eriti valge isolaator - kütust vähe või lekib jahutussärk (viimase korral tekib "härmatis". Vesijahutusega lood nats teised... hoopis uued värvid ja muud tunnused. Ka küünlatüüp (ehk vastav soojusindeks) võib sümptomeid oluliselt mõjutada. 2T pole küll minu rida kuid püüan abiks olla, kontaktid all.
Natuke teemast välja aga ei hakanud uut teemat tegema. Küsimus trammile. Mure siis selline, et külmast peast, kohe peale käivitust on nagu rattal mingisugune tiks sees. Soojaks minnes kõik ok ja ei ole nagu miskit kuulda. Ise nagu ei ole väga terav pliiats nii high techis. Aparaat 2003 ZX6R. Kas trammil on kogemusi, kui kaua selline töö võiks sinu käe all aega võtta ja kui suured kulud võiksid olla.
Mis karpa seal on, kas Keihin PD22mm? Ilmselt on tühikäigu õhudüüsid umbes , siiber on liiga kõrgele reguleeritud ja imeb nõela düüsist peale.
Kui see karpa, siis karbussi õhupuhastaja pool otsas peaks olema õhudüüsid, pööra neile tähelepanu. Ummistus ei pruugi olla düüsis endas, vaid kanalis. Suruõhuga saad puhuda, kui sulged ülejäänud avad peale ühe, kust kõige otsemini peaks õhk välja tulema. Võib tahta ka leotamist, kui peaks vaigustunud olema. Nii on raske õpetada, mine karpa näpus kellegi juurde, kes nats asja tunneb.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
tramm66 kirjutas:Heledad/teravad paugud - puhasta karburaatoris kütuseteed - segu vaene, õhku palju võrreldes kütuse pealevooluga... madalad popsud koos tulevärgiga - leek käib välja ka peale gaasirutska vabastamist - keera segu maha, kontrolli tooreklapi funktsioone, segu on rikas. Küünalde värvi jms. välimäärajate järgi defekterimine: must või tumepruun ja mõõtmetelt "paisunud" isolaator - kütust palju või mootor "kohvi" - viimase puhul must tahm. Helepruun OK või "karjuv helepruun" ja ka eriti valge isolaator - kütust vähe või lekib jahutussärk (viimase korral tekib "härmatis". Vesijahutusega lood nats teised... hoopis uued värvid ja muud tunnused. Ka küünlatüüp (ehk vastav soojusindeks) võib sümptomeid oluliselt mõjutada. 2T pole küll minu rida kuid püüan abiks olla, kontaktid all.
Masin on 4T>>Honda XR 125L
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Tips kirjutas:Natuke teemast välja aga ei hakanud uut teemat tegema. Küsimus trammile. Mure siis selline, et külmast peast, kohe peale käivitust on nagu rattal mingisugune tiks sees. Soojaks minnes kõik ok ja ei ole nagu miskit kuulda. Ise nagu ei ole väga terav pliiats nii high techis. Aparaat 2003 ZX6R. Kas trammil on kogemusi, kui kaua selline töö võiks sinu käe all aega võtta ja kui suured kulud võiksid olla.
Kawasakide gaasijaotused teevadki igasugu imelikke hääli (ka juba uuena). Tiksuvat häält tekitab suur klapivahe aga seda ma ei kahtlustaks sest kuludes klapp tõuseb, vahe väheneb. Nii, et oled ikka kindel, et konkreetne tiks? Kahtlustaksin pigem nukaketti. Ma peast ei tea millise ehitusega Kawa pinguti on aga põhimõtteliselt on vaja teda väheke tagant aidata (et keti korralikult ära pingutaks). CBR-i ja GSXR-i samalaadse probleemi kõrvaldamine võtab aega 15 minutit.
Kontaktid all, helista, ei viitsi trükkida...
Regula kirjutas:Ok, kawasaki kawasakiks, aga mida mina ikkagi tegema pean siis? Karburaatori on täiesti näe puhastatud, mingid augud seal umbes ei ole.
Kuidas tead väita kindlalt, kanalitesse sa ei näe. Ma olin sarnase murega, ka ei uskunud, et kuskilt umbes, neljanda korraga sain tüki kanalist kätte. Kas segukruvi on tehaseseades? Kõige lihtsam ikkagi viia kellegi kätte, kes asjad ülevaataks.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Oeh, nüüd viimased mitu tundi sellega jamanud. Ujutasin ja spreitasin ta valvoline carburettor spray'ga nii üle, et rohkem ei saakski, ja siis puhusin kõik õhukanalid ja kõik võimalikud tunnelid läbi seal, aga ei mõhkugi, ikaa töötab sama moodi.
Aga küsiks siis siis küsimuse. Et kas täiesti kinnise õhuklapiga peaks mootor töötama või ei?
Mul on nüüd nii, et toorega, ehk kinnise õhuklapiga töötab ainult siis, kui gaas on tä'iesti põhjas ja käivitan ka migni 10 sekki vähemalt, ja muide siis ta töötab ainult nii, et mootor oma õhuvajaduse jõuga lihtsalt plaksutab seda õhusiibrit lahti, et sealt kuidagi natuke õhku sisse saaks, aga kui hoian näpuga seda kinni, siis ei tööta mitte ühtegi taktsi enam mootor, justkui nendest 2-st õhudüüsist, mis jäävad õhuklapist väljapoole, ei oleks mingit kasu.
Aga motokoolis panin suvel 30 kraadiga korra keset sõitu tõmbasin toore korra peale, foori taga istudes, ja mootor hakkas kohe väga reipalt ja kiirelt käima, ühesõnaga IGAL rattal IGA ilmaga, teeb kinnine õhuklapp kohapeal seismist aiinult paremaks ja pööreterohkemaks,( sõidu ajal jah on halvem, siis peab ikka alati klapp täitsa lahti olema), aga näed minu rattal lihtsalt no mitte üht takti ei tööta mootor toorega.
Regula kirjutas:ühesõnaga IGAL rattal IGA ilmaga, teeb kinnine õhuklapp kohapeal seismist aiinult paremaks ja pööreterohkemaks,( sõidu ajal jah on halvem, siis peab ikka alati klapp täitsa lahti olema), aga näed minu rattal lihtsalt no mitte üht takti ei tööta mootor toorega.
Tühikäigul vajabki ratas rikkamat segu, kui tühikäigul töödates töötab ratas hästi vaid suletud õhuklapiga, siis on lihtsalt karburaator valesti reguleeritud. (st loomulikud segurikastussüteemid ei toimi tühikäigul)
Reguleeritud rattal põhjustab sooja mootori korral õhuklapi sulgemine mootori ebaühtlast!!! töötamist ja ka väljasuremist.
Kas see kolmas kruvi (ei ole uurinud seda karburaatorit) ei või olla pidurdusõhukruvi, millega reguleerida just tühikäigu segu? Paljudel karburaatoritel on selline asi olemas, ehk kruvi kinni keerates muutub hõrendus düüsiees suuremaks ja tõmmatakse rohkem kütust karpasse. Soovitan kontrollida, mis otstarbeks see on.
Regula kirjutas:Aga motokoolis panin suvel 30 kraadiga korra keset sõitu tõmbasin toore korra peale, foori taga istudes, ja mootor hakkas kohe väga reipalt ja kiirelt käima, ühesõnaga IGAL rattal IGA ilmaga, teeb kinnine õhuklapp kohapeal seismist aiinult paremaks ja pööreterohkemaks,( sõidu ajal jah on halvem, siis peab ikka alati klapp täitsa lahti olema), aga näed minu rattal lihtsalt no mitte üht takti ei tööta mootor toorega.
Oskan väita, et selline tegevus tähendab kohest välja suremist.
Või tegelt kui mõtlema hakata siis yzf750 töötas ka sooja mootoriga kõrge pöördega kui toores peale tõmmata. Aga tal oli karpadega n**s ka koguaeg, ehk ei old paigas. CBR900 töötas külmalt ka max. 30sec 2000 pöördega, siis langes kuskil 1100-1200 ja kui mootor soe siis kohene väljasuremine.
See 3 kruvi on nagu kõige kõige lõpus. Kõige mootori pool nagu, et temast õhufiltri poole jääb gaasisiiber, nõel, düüsid, õhusiiber jne. Ja see viimane kruvi reguleeribki seda viimast auku, aga ma ei tea, kuidas sellega on, et ki välja kruvitud on, kas siis on segu rikkam või vaesem, siis ma tean kuhu poole seda üldse kruvida. Sest seda saab ainult karpa maas kruvida, muidu ei ulatu sinna millegagi.
Kas see kolmas kruvi (ei ole uurinud seda karburaatorit) ei või olla pidurdusõhukruvi, millega reguleerida just tühikäigu segu?
4T sellisel lihtsamat sorti karpal on kolm kruvi suure tõenäosusega järgmiste funktsioonidega
- Segusiibri algasendi kruvi, mis asub karpa küljel segusiibri alumise otsa vahetus läheduses.
- Karpa küljel või ka all pool korpuses olev kruvi on tühikäigu segukoostise kruvi lahti=rikkam segu, kinni vastupidi.
- Ujukikmabri kõige madalamas osas asuv kruvi on reeglina ujukikambri tühjenduskruvi, keerad lahti, hakkab bensiini nirisema sinna lähedale ühendatud voolikust, mille teine ots ripub allpool ja on ühendamata.
Ja lõpuks on see nn. tooreklapp, segu rikastamiseks külmkäivituse ja külmalt töötamise jaoks ja ei peagi korras seadistuse puhul sooja mootoriga mingeid pöördeid tõstma, pigem ilmnevad liigrikka segu ilmingud kuni väljasuremiseni. Ja kui veel segusiibrit avada, siis peabki ka see klapp avanema, muidu ei pääse piisaval õhku mootorisse.
Ilmselt oleks lihtsam see karpa ülevaadata, kui siin laevade pommitamist mängida. Kui Tallinna kandis asud, siis ES.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Aga kui külm peab siis olema?
Kui mul ratas oli seisnud kuu aega suvilas ilma kütteta ruumis, ja too päev kui ratast käima läksin panema, oli -21 kraadi, siis oli küll korraks toorest vaja, aga õige pea juba tegin õhuklapi lahti.
Aga mida siis puudu jääb, kui paned migni 2-3 tuhande pöödre gaasi järsju põhja, ja siis midagi jääb nagu puudu/üle, ja ratas lihtsalt jöriseb kuni ära suremiseni, aga no ma võtan ikka alati gaasi vähemaks, siis ärkab ellu tagasi.
Ja kusjuures poole peal oleva õhusiibriga võib kasvõi migni 1000 pöörde peal 5 käiguga gaasi välkkiirusel põhja keerata, ja rahulikult hakkab koguma tasapisi, aga siis hakkab kusagil poole peal puperdama, ja siis teeb õhuklapi täielik avamine hoopis paremaks kiirendust.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.