kulunud küs: milline enduuro?

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
kruusale
Postitusi: 45
Liitunud: 17 Mär 2007, 22:44
Asukoht: Paide

kulunud küs: milline enduuro?

Lugemata postitus Postitas kruusale »

tere!
vana ja kulunud küsimus. vaatsin ka eelnevaid teemasid, päris sellist silma ei jäänd.
nimelt siis: kas honda transalp, bmw gs või aprilia pegaso? jutt käib siis poolvõimsatest e 600 kuubiku kanti.
sõitjaks 85kg, 185 cm. reeglina üksi, kerge varustus. sõidan umbes 60% ajast asfaldil, ja ülejäänu kõikvõimalikul muul kõval pinnasel nagu nt kruus, ratas peaks ka liikuma metsavahel, küll mitte pidevalt aga ütleme, et 5% ajast.
oluline on vastupidavus, teeninduse olemasolu meil, kättesaadavus eestis, soodne hind 55 tuh umbes.
tänan ette kui keegi oskab soovitada :)!
Kasutaja avatar

terall
Postitusi: 177
Liitunud: 21 Mai 2006, 12:40
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas terall »

Kurjad keeled olla kunagi rääkinud, et BMW`d ei ole eriti mõtet enduuro rattana soetada. Rohkem selline touring masin( st, mugav, hea sõiduasend jne). Aga kuna sa sõidad 60% asfaldil siis ma ei tea.

Aga Pegaso ja Transalp`i kohta ei oska ma kaasa rääkida.
Eks üks parem kui teine :wink:

Teema algataja
kruusale
Postitusi: 45
Liitunud: 17 Mär 2007, 22:44
Asukoht: Paide

Lugemata postitus Postitas kruusale »

nojah seal peab vist mõni põhjus ka olema miks bmw on kasutatud ratasete seas kõige rohkem müüa. transalpi väga raske märgata..

udu

Lugemata postitus Postitas udu »

BMW on loomulikult ainult asfaldi ratas :)
Transalpiga saab igal pool hakkama, aga maastiku peal just kõige lihtsam ei ole, ratas ikkagi raske ja madal.
Kui sa tahad metsas sõita, siis ilmselt on pegaso isegi parem,
sellel oma 30-40 kg kaalu vähem.
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone »

Pead oma vajadused veel täpsemalt ära defineerima, siis oskab ehk rohkem aidata.

Ise sõidan XTR-ga, pegaso trail on pmst sama ratas.

Transalp on suts rohkem bemmi poole.


Seega arvan, et xtr või pegaso trail võiks olla valikuks?
(mõlemil pmst identne mootor) eks edasi mängivad muud omadused rolli.
Kasutaja avatar

matukas
Postitusi: 44
Liitunud: 16 Nov 2006, 16:28

Lugemata postitus Postitas matukas »

Olin minagi sama valiku ees. BMW ja Honda kahjuks räägib hind. Lisaks on Honda ca 20 kg raskem. Käisin, vaatasin ja uurisin neid kõiki. Aprilia jättis kõige parema mulje. BMW-l ja Aprilial olid vist mingi aeg samast tehasest pärit mootorid all. Praeguseid ei tea. Lisaks arvan, et 1-silindrilist on lihtsam hooldada. 2-silindrilisel on käiguühtlus tõenäoliselt parem ja tõmbab võib-olla madalamalt juba. Muud ei oskagi kosta. Igatahes maikuus on Pegaso Trail lootus istumise alla saada.
Keep momentum
Kasutaja avatar

tsiklonaut
Postitusi: 249
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas tsiklonaut »

Itaallaste puhul arvesta oma suurusega, mis Sinu puhul hakkab üle keskmise itaalia mehe mõõdu minema.

Niipalju kui selle maa masinaid olen proovinud on nad asendilt head vaid "oma maa meeste" mõõdus 170-180cm, üle selle võib olemine vägagi ebamugavaks minna, kas istud pooleldi tagaistmel, või põlved krõnksus, või käevarsi ei saa vabaks lasta, et ennast pidevalt "asendis" hoida.

Aga sõidetavuselt nende valiku rataste kohta käib ikka seesama vana jutt - asi on suuresti kinni tihendis istme ja leistangi vahel.

Kui üle poole asfaldit, siis võibolla mõistlikum valik oleks Transalp või F-GS vahel, millel rohkem tuulekaitset, sujuvamat mootori käiku ja istumismugavust antud on. Ise pigem arvan vastupidi, et GS (Dakar) on nõks parem teelt maas kui TransAlp, juba kaalu eelise pärast. TA kasuks on 2-silindrit, just teepeal sujuvaks kulgemiseks, kuigi samas sellel ühesilindrilisel GSil on vibratsioon samuti peaaegu olematu ja vedu üllatavalt ühtlane. BMW eeliseks võiks pidada ABSi võimalust (kui kasutet otsima hakkad, uutel TA-del on vististi ka juba peal, siis pole vahet), mis lihtsurelikule sõitjale igati kasuks tuleb.

Jutu kokkuvõtteks: kõige parem ikka nad ise omal nahal läbi proovida ja seda demagoogilist jahumist siin vähem kuulata, mis pigem segadusse ajab, me kõik vaatame asja oma mätta otsast :)

Jõudu!
.::: R1100 boGSer :::.

Teema algataja
kruusale
Postitusi: 45
Liitunud: 17 Mär 2007, 22:44
Asukoht: Paide

Lugemata postitus Postitas kruusale »

uhuu :) tänud arvamuste eest igatahes!!
ei oodandki, et inimesed nii hästi vastavad, aga näed siis. see vist hea, et need rattad suht sarnased ja kui ise oled midagi nende seast valind siis tead vähe ka teistest.
praeguse jutu järgi jäi siis segadus sama suureks :). õige ta on, et peab ise peale istuma. minu senine pikem silikogemus on aint planeta 5-ga ja noh sutsud mõnede muude asjadega.
muide, kas tartus on kedagi linna sees elamas, kellel on mõni neist masinatest ja kes lubaks korra peal istuda ning räägiks muud juttu kõrvale (mõtlen siis mõni enne 2000 väljalase)? olen ise tartus transporditu ning nt motodepoosse ja motoaita jõudmine peal istumise proovimiseks on suht kehva võimalusega.
aga tänud igatahes!
Kasutaja avatar

susi
Postitusi: 63
Liitunud: 04 Apr 2006, 21:48
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas susi »

isiklikult soovitaks Honda Dominatorit. Sobib hästi asfaldile ja kruusale ning isiklikest kogemustest võin öelda, et ei jää hätta ka soos ja mudas. Tehnika on lihtne ja vastupidav ja kõik vajamineva saab BikeWorldist. Peaks sinu suurusele hästi sobima.
KTM 300 EXC / KTM 450 EXC / Kawasaki Z750 S

Teema algataja
kruusale
Postitusi: 45
Liitunud: 17 Mär 2007, 22:44
Asukoht: Paide

Lugemata postitus Postitas kruusale »

muide, kui suur vahe on bmw gs-del ja st-del. kas midagi on kapitaalselt teisiti, oskab keegi võrrelda? st kohta on ka netis vähe ülevaateid, ehk siis ka mitte nii popp ratas vist.
Kasutaja avatar

minenohh
Postitusi: 188
Liitunud: 24 Juul 2005, 20:06
Asukoht: Lõuna

Lugemata postitus Postitas minenohh »

siin on mitu meest rääkinud pegaso'st. Aga millisest, kas sellisest http://www.motodepoo.ee/details.php?id=8889&grupp=115 või siis sellisest http://www.motodepoo.ee/details.php?id=8893&grupp=115 ?

Kasutaja avatar

ulmo
Postitusi: 382
Liitunud: 15 Veebr 2007, 23:40
Tsikkel: Suzuki V-Strom 650
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas ulmo »

Sellistele tingimustele sobivaks rattaks on ka Suzuki V-Strom. Endal umbes samades tingimustes sõitu olnud ja olen nii ja naa mõelnud, et mis parem võiks olla ja seni pole paremat välja mõelnud. Suur paak ja väike kütusekulu (keskmiselt 4,5) on kah mõnus.
Uus Yamaha Tenere võiks kah olla variant...


Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

LC4 Adv :roll:

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8876
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 381 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

ulmo kirjutas:

Uus Yamaha Tenere võiks kah olla variant...

Jah, kui sa viitsid aprilli- või maikuuni oodata :)


Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Piipz kirjutas:
ulmo kirjutas:

Uus Yamaha Tenere võiks kah olla variant...

Jah, kui sa viitsid aprilli- või maikuuni oodata :)

Paistab ,et vähemalt üks mees viitsib :D


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

minenohh kirjutas:

siin on mitu meest rääkinud pegaso'st. Aga millisest, kas sellisest http://www.motodepoo.ee/details.php?id=8889&grupp=115 või siis sellisest http://www.motodepoo.ee/details.php?id=8893&grupp=115 ?

Mina neil erilist vahet küll ei märganud kui sõbrale suvel Pegasot käisime vaatamas. See 27Kw paistakse piirajaga olema.

Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Raigo kirjutas:
Piipz kirjutas:
ulmo kirjutas:

Uus Yamaha Tenere võiks kah olla variant...

Jah, kui sa viitsid aprilli- või maikuuni oodata :)

Paistab ,et vähemalt üks mees viitsib :D

Eksid, Raigo, eksid :wink:
Enam ei oota Piipz midagi :mrgreen:

Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

Raigo kirjutas:

LC4 Adv :roll:

KTM duke hoopis on teemalagatajast algajale õige valik. piisavalt kerge ja vähe kola puruks kukkuda. Võrreldes teiste valikus olnutega ülimalt kergelt juhitav, kuigi üle pingutada on oi kui kerge.

Suvel kahe sõbraga kes pegassodega (2001 a ja 98a) paaris sõites olid nad selgelt aeglasemad ja rohkem hädas nii maastikul kruusal kui ka asfaldil ja linnavahel.

Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele

Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

417 kirjutas:
Raigo kirjutas:

LC4 Adv :roll:

KTM duke hoopis on teemalagatajast algajale õige valik. piisavalt kerge ja vähe kola puruks kukkuda. Võrreldes teiste valikus olnutega ülimalt kergelt juhitav, kuigi üle pingutada on oi kui kerge.

Suvel kahe sõbraga kes pegassodega (2001 a ja 98a) paaris sõites olid nad selgelt aeglasemad ja rohkem hädas nii maastikul kruusal kui ka asfaldil ja linnavahel.

vaata DUKEdel on see häda ,et kepsud kipuvad ise mootorist välja tulema.. (crash)

Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

Raigo kirjutas:
417 kirjutas:
Raigo kirjutas:

LC4 Adv :roll:

KTM duke hoopis on teemalagatajast algajale õige valik. piisavalt kerge ja vähe kola puruks kukkuda. Võrreldes teiste valikus olnutega ülimalt kergelt juhitav, kuigi üle pingutada on oi kui kerge.

Suvel kahe sõbraga kes pegassodega (2001 a ja 98a) paaris sõites olid nad selgelt aeglasemad ja rohkem hädas nii maastikul kruusal kui ka asfaldil ja linnavahel.

vaata DUKEdel on see häda ,et kepsud kipuvad ise mootorist välja tulema.. (crash)

se on normaalne :cry:

aga vaata asja positiivset poolt : kui midagi ära kaob või katki läheb - ongi hea , saab uue :P

Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Imelik on see, et Adveture'ga maailmale mitu tiiru peale keeratud ja kepse pole lennanud :) .Ja noh, endurot sõita pole ikka Duke mõeldud.Samamoodi võiks ju Kukuruznikuga Iraani rünnata - võimalik, aga lõpeb sitasti :mrgreen:

Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

Andres
Postitusi: 144
Liitunud: 17 Aug 2004, 15:31
Tsikkel: kxf
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Andres »

Sõidan Pegasoga, ei ütleks, et itaallased on ainult kohalikele mugavad, minul pikkust 182cm ja jalad lähevad napilt mõlemale poole täistallaga maha, niiet pigem on ta ikka kõrge. Linnas häirib veidi lühike käiguvahe ja pöördeid tuleb suht kõrgel hoida, muidu hakkab jubedalt vibreerima.
Mida halvemaks tee läheb, seda paremini end tunneb, juhitavus jube lihtne. Samas tõsisema sõitja tüütab suht ruttu ära. Juppidel on ka ooteaeg mõtetult suur, ootan juba 3 kuud uut pendiksit. BMW on tunduvalt madalama isteasendiga ja sobib matkapilliks rohkem, transalpi kohta ei oska suurt midagi öelda, ilmselt pigem BMW poole. Nendest kolmest on Aprilia kindlasti sportlikuim.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”