Ost Ramost!
Mulle tundub ka, et margiesindus peaks olema spetsialist ja klient ei peaks. Ei tule küll hetkel pähe, millises seaduses see võiks kirjas olla, aga ma kahtlustan, et mittespetsialistile margiesinduse staatust ei antaks. Margiesindus peakski olema oma olemuselt koht, kus rumalaid profi tasemel teenindatakse. Keegi ei sea ju varuosa müügil eelduseks kliendil mingi hariduse olemasolu (et äkki teeb endale halba sellega midagi).
Antud juhul oleks pidanud teadma erinevatest rataste regioonidest müüja. Mitte küll erinevate regioonide tootekoode, aga vähemalt seda, et sellised regioonid eksisteerivad. Klient ei pea seda kindlasti teadma. Tema peab teatame müüjale, mis on tema ratta mark ja mis juppi ta tahab. Mootori kaan on täiesti konkreetselt määratletud asi ja seal ei teki vasakul all paremas nurgas sündroomi. Kuna müüja teab erinevate regioonide võimalusest, siis on tema kohustus küsida ostjalt teh.passi ja win koodi. Win koodi pealt näeb ta, et see on regiooniväline ratas ja ta ei saa garanteerida varuosa 100% sobivust. Seda tuleb selgitada ostjale ja leppida temaga kohe kokku, et see ei ole selle konkreetse ratta varuosa, aga samas tehniliselt sobib ja hilisemat materiaalset kahju ei tekita. Ostja vaatab, kas talle tehniliselt sobiv, kui välimuselt mittesobiv varuosa on vastuvõetav ja annab tehingule oma aktsepti. Kui kõik nii tehti, siis on Ramol õigus ja nad võiks tagasi võtmise eest ka 20% kasseerida. Kui ostjale öeldi, et see on GSR-i kaan ja see on selle ratta oma, siis saaks ta kohtu kaudu oma raha 100% tagasi. See, kuskohalt ta ratta omandas ei oma mingit tähtsust. Kui müüja eeldas, et ostjal on sellise ja sellise regiooni ratas, kuna siin enamasti on sellest regioonist ja ei veendunud vastupidises, siis on see müüja probleem.