probleem: piiraja? mismoodi lahendada?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
probleem: piiraja? mismoodi lahendada?
Tervist, Tellisin uue cdi unit'i oma 1999.a Yamaha dt 125-le vin koodi alusel.
Nii, kunagi oli probleem, et säde oli läinud, viisin ratta Yamu keskusesse (suvel 2007) ja ütlesin, et tehke nii et säde on ja pill sõidab. Nad okei, vaatasid veidi asja, ütlesid, et uus juhtmestik (mõistan, vana oli sakslase poolt jubdealt räsitud ja oli võimatu elektriskeemi abil midagi ette võtta).
Siis jõudsid järeldusele, et uusi mähiseid vaja (märksõna: generaator), okei säde oli olemas, uue juhtmestiku panekuga kiskusid migni musta kasti vahelt ära, oli asetatud esitule gondli taha. Pärast kui minema sõitsin yamust, tuli välja, et piiraja on nagu peal. Vahepeal on vahepeal mitte. Pill seisis pikka aega, oma lolluse tõttu suutsin pärast eesti ringreisi aju läbi kärsatada, nüüüd siis saingi uue kätte ja panin paika.
Probleem seisnebki selles, et miks on vahepeal piiraja peal ehk ei lähe üle 7000rpm ja vahest saab löörid täitsa tühjaks lasta ( sel juhul 3.ndal käigul tuleb piiraja peale, ehk siis 1. 2. lõplikult peeneks ja 3.ndal piiraja).
Oskab keegi öelda midagi, et mida ette võtta?
Ja akut ka ei lae peale yamumeeste tööd. Mul oli reis plaanitud, polnud aega õiendama minna, sest niigi üle kuu aja viiibis masin seal töökojas. Lõpuks viskas siibrisse. Antud hetkel ilmselt ei rahuldataks kindlasti seal mu vajadusi, sest nagu ma aru sain, elektriprobleemid tsiteerin " nii vanal rondil me ei viitsi eriti midagi teha, sest kurat teab, mis sealt meie remondi ajal küljest võib jälle ära kukkuda".
Ühesõnaga akut ei lae, piiraja on ja ei ole.
Tuli suhteliselt keeruline tekst, kuid loodan, et keegi oskab mingitki nõu anda
PS! ratas toodud saksast.
Parimat. Taku
madis kirjutas:aga kui piirajas on ja sidurit vajutad ja siis gaasi annad , kas siis on ka max 7000rpm?
Ise seda värki näinud, et kui sõidad piirajasse, sidur peale ja ootad kuni pöörded langevad nii umbes kuni 2tuh. siis pöörete piiraja mõneks ajaks kaob ära
Yamaha R6
Suzuki Intruder 1800R
...
Mu DT-l oli ka sama jama. Aku oli läbi. Ostsin uue aku ja nüüd saab iga käiguga "peeneks lasta".
-
- Postitusi: 134
- Liitunud: 19 Juul 2007, 14:45
- Asukoht: Viljandimaa
Mul omal ka yamaha dt125r saksa versioon, millel on piiraja peal. mul on see lahendatud lülitiga mis on kahe juhtme vahele pandud. Ühes lüliti astmes on pöörete piiraja maas kuid üle 85 ei lähe. Kui kiiremini tahan siis lükkan lüliti 80 peal tagasi ja läheb rohkem.
Võin sellest lülitist pilti teha kui soovi on. Täitsa tavaline lüliti ja lihtne paigaldada.
Muide palju su dt max kiirus on? Mul lippab 120 vabalt välja. Sõber isegi väitis, et sai 125 km/h.
-
- Postitusi: 134
- Liitunud: 19 Juul 2007, 14:45
- Asukoht: Viljandimaa
Sellelt pildilt on siis näha kuhu see lüliti pandud on. Spidoka trossi kõrvalt tuleb spidokast alla pundar juhtmeid. Nende juhtmete hulgas on mul valge juhe musta triibuga. Kui selle juhtme leiad siis lõika see katki ja proovi kas 3 käiguga saab pöörded põhja väänata, siis peaksid nägema kas see mõjutab piirajat.
Niii nii, edusammud...
võtsin täna asja käsile. Nimelt pärast juhtmestiku vahetust jäid mõned juhtmed tilpmnema niisama, Tuligi välja, et need on valge juhe musta triibuga ja punane juhe sinise triibuga. Need 2 juhet peaksib suubuma sinna, mis sul seal spidoka sees on ehk siis read/reed switchi. Paraku mul pole seda vahel. Leidsin ka internetist pisut materjali, kuid ma ei ole kindel, kas tavaline Oomipoest ostetud sinna vahele sobib.
http://www.oomipood.ee/index.php?t=k_ki&i=VELL_REEDSW1
Samuti on see lüliti vahelepanemine, mis sulgi tehtud, ära näidatud saksa lehel, alles nüüd nagu taipasin, et mis kamm on.
http://en.wikipedia.org/wiki/Reed_switch
Üldisemalt sellest reed switchist ülal antud lingilt.
Kuid oskab keegi midagi öelda selle toime kohta mootorrattal või siis selle oomipoes pakutud variandi sobivuse kohta?
http://dt125.de/dt125/Mainpage/Werkstat ... index.html
Ülaltoodud lingil on pilt originaalis olevast jubinast. (ülevalt kolmas pilt pärast lingi avamist, selle valge plastiku sisse pandud).
Ma olen seda näinud küll nagu dt-del, kuid ei ole süvenenud.
-
- Postitusi: 134
- Liitunud: 19 Juul 2007, 14:45
- Asukoht: Viljandimaa
Reed switch on selline miniatuurne lüliti, mida saab magnetiga lülitada, ju siis tahhomeetril on sees kuskil magnet, mis läheb reed switchi ligi teatud pööretel ja siis käivitubki piiraja.
Su antud viimasel lingil on ka ühendus tehtud, pane selle ühenduse asemele endale lüliti ja peaksid saama piirajat sisse/välja lülitada.
Kui ei ole abi, siis vaatab.. kui kunagi tallinna juhtun proovime asja õigesti toimima saada
SUZUKI GSX-R 1000 K7
Ma ei usu et see magnet seal seieri küljes on..aga kuskil seal sees on vist elektromagnet vms(ei mõista eriti saksa keelt aga taku viimases lingis oli midagi all pool kirjas elektromagnetist vist )
Lüliti või lihtsalt juhtmed omavahel kokku..vahet pole, lülitiga saab lihtsalt kellelegi sõita andes piiraja peale panna(mitte, et seda nii lahjale masinale vaja oleks..aga mida rohkem seda uhkem
).
SUZUKI GSX-R 1000 K7
-
- Postitusi: 134
- Liitunud: 19 Juul 2007, 14:45
- Asukoht: Viljandimaa
Taku kirjutas:noo ain, rääkisin täna yamust ivariga ka, ta rääkis, et võrride puhul normaalne kui esimesed paar käiku saab peeneks lasta ja siis piiraja peale hüppab...homme proovin ühendamist omavahel
Aga kas pärast juhtme katki lõikamist oli piiraja peal? Kuni 85km/h peaksid saama ilma piiraja sekumiseta sõita.
I dont crash, I stop with style.
4 strokes are like seeds....every fruit has them.
hellcruiser kirjutas:Taku kirjutas:noo ain, rääkisin täna yamust ivariga ka, ta rääkis, et võrride puhul normaalne kui esimesed paar käiku saab peeneks lasta ja siis piiraja peale hüppab...homme proovin ühendamist omavahel
Aga kas pärast juhtme katki lõikamist oli piiraja peal? Kuni 85km/h peaksid saama ilma piiraja sekumiseta sõita.
No tal olidki need juhtmed kogu aeg lahti ja piiraja kah kuidagi ebastabiilselt läheb peale... päeva jooksul saab ka tulemusi, mida teeb lülitiga ja lihtsalt kokku pantud juhtmetega
Yamaha R6
Suzuki Intruder 1800R
ei miskit. Rääkisin siis yamu meestega. Tellina herkonit ei saa (saab, kuid siis peab spido/tahhomeetri tellima, kuna see pidavat seal sees olema). Küsisin, et mis ma siis peale hakkan? Vastuse sain lihtsa ja konkreetse, sinna sobib ükskõik milline herkon, pakutakse neid nii tevalos kui ka oomipoes, viimases ainult tellimise peale. Esmasp lähen vaatan asja üle, ostan ära ja proovin.
eksnäis, lüliti variant ei töötanud igatahes
-
- Postitusi: 134
- Liitunud: 19 Juul 2007, 14:45
- Asukoht: Viljandimaa
Taku kirjutas:ei miskit. Rääkisin siis yamu meestega. Tellina herkonit ei saa (saab, kuid siis peab spido/tahhomeetri tellima, kuna see pidavat seal sees olema). Küsisin, et mis ma siis peale hakkan? Vastuse sain lihtsa ja konkreetse, sinna sobib ükskõik milline herkon, pakutakse neid nii tevalos kui ka oomipoes, viimases ainult tellimise peale. Esmasp lähen vaatan asja üle, ostan ära ja proovin.
eksnäis, lüliti variant ei töötanud igatahes
Mis see herkon on? Tahaks ise tegelt nupu vajutamise needusest lahti saada.
I dont crash, I stop with style.
4 strokes are like seeds....every fruit has them.
Taku kirjutas:Niii nii, edusammud...
võtsin täna asja käsile. Nimelt pärast juhtmestiku vahetust jäid mõned juhtmed tilpmnema niisama, Tuligi välja, et need on valge juhe musta triibuga ja punane juhe sinise triibuga. Need 2 juhet peaksib suubuma sinna, mis sul seal spidoka sees on ehk siis read/reed switchi. Paraku mul pole seda vahel. Leidsin ka internetist pisut materjali, kuid ma ei ole kindel, kas tavaline Oomipoest ostetud sinna vahele sobib.http://www.oomipood.ee/index.php?t=k_ki&i=VELL_REEDSW1
Samuti on see lüliti vahelepanemine, mis sulgi tehtud, ära näidatud saksa lehel, alles nüüd nagu taipasin, et mis kamm on.
http://en.wikipedia.org/wiki/Reed_switch
Üldisemalt sellest reed switchist ülal antud lingilt.
Kuid oskab keegi midagi öelda selle toime kohta mootorrattal või siis selle oomipoes pakutud variandi sobivuse kohta?
http://dt125.de/dt125/Mainpage/Werkstat ... index.html
Ülaltoodud lingil on pilt originaalis olevast jubinast. (ülevalt kolmas pilt pärast lingi avamist, selle valge plastiku sisse pandud).
Ma olen seda näinud küll nagu dt-del, kuid ei ole süvenenud.
Kusjuures masinal saab power valve kah koduste vahenditega suht edukalt ära modida. Täpsemalt juttu siin:
On the left side of the cylinder you can find a round metal-cover, which is fixed with two screws. You can see some linkages get in there. Get the two screws and the cover off. Now you see a small black nearly round plastic part, which is fixed by a screw. The linkages are holded by this plastic part.
Pull in the linkage screws and hang it off, so you have more space to work. Now you release the screw and the plastic part. Under the plastic part you see a metall nose. This metall is one side of the valve. You can rotate that nose for 180°.
This is a good starting for finetuning. Now you install everything and have a test ride. With the linkages you can tune the valve exactly.
A few more words: You can see the valve when you disassemble the exhaust manyfolder. The corner of the valve should appear about 3mm from the upper side of the cylinder when it's in neutral position (see picture).You can reach the valve's neutral position when you turn on ignition and wait for the valve turning through and back again. After that the valve persists in neutral position. See also the pictures!
Nii, sain paigaldatud, testriga vaatasin, et kui tavamagnet lähedusse panna siis klemmid liiguvad, kuid spido/tahhemeetri juures ei leidnu paraku küll sellist kohta, kus magnetit nagu leiduks. Tavalise magnetjunni korral võis herkoni ja magneti vahe olla 2-3cm, proovisin kellade taga kõik kohad läbi, ei leidnud tuhkagi. Panin ta lihtsalt sinna armatuuri taha isoleeriga. ei hakanud nagu toimima.
EDIT: Oi türi, ma vaatasin neid dt125.de pilte nüüd ja leidsin selle piirkonna, kus peaks asi toimima, katsetan homme uuesti
seniks kõike paremat.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.