Konserv enne talvist seismajätmist


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Tips:
Kui paak on servani täis, siis ei toimu seal aurumist. Ja seega ei jää maha ka neid jääke, mis ei auru. Lisaks ka selle, et bensiini hapuks mineku põhiliseks käivitajaks on õhuhapnik, mis pilgeni täis paagi korral sinna lihtsalt ei satu. Ka on siis oksüdatsioonialdis bensiini vaba pind siis minimaalne.
Ja metallpaagid ei ole roostevabad. Pind ikka aja jooksul viga saab ja siis roostetab ka priimalt läbi.
Seega, paak servani täis ja mul pole veel kogemust, et sellisel juhul oleks bens kevadeks pahaks läinud. Samas tühjavõitu paagiga on see võimalik.
Karpad olen mina küll tühjaks lasknud, sest väikesed bensukogused riknevad ikka küll.

Õhuniiskus teeb talvel oma tööd rõõmsalt. Selles mõttes mingi konserveeriva määrdega ülepihustamine on vägagi asjakohane. Mina olen kasutanud aerosooli. Mingi niiskust tõrjuv selline. Õhukesest kilest küll, kevadel tõmbad 1-2-3 lapiga maha, kus veel jälgi on ja sõitma.

Aku... no lahti ikka ühendan. Mul garaažis on üldiselt ikka +5 +10 ja kerge küte ka. Kord kevadtalvel vast ikka laadin ka. Rohkem küll mitte. Tõtt öelda pole mul iial olnud probleeme akudega, ei saagi aru, mis moodi need õhtale lastakse. Rikked tsikli enda elektrisüsteemis?

Puhastamine ja õlitamine on elementaarne.
Mootoriõliga on aga nii, et kui õli on suhteliselt värske ja ressurss veel poole peal, siis mina küll pelgalt talve pärast vahetama ei hakka. Sõidan kevadel ressursi täis ja vahetan siis. Kusjuures mul pole kunagi olnud uusi rattaid. Vanem eksemplar on tänaseks 41 aastat vana, noorem aga 21. Võitegi siis neid võtta kellegi toodud näitena originaalkonditsioonis Mossena. Kunagi ei tohi tegemata jätta ebameeldivaid aga vajalikke toiminguid. Külma rahuga võib tegemata jätta meeldivama, aga vähemolulise tilulilu. Pole kunagi kasutanud mingeid bensiini stabilisaatoreid ega õlilisandeid etc. Ja pole kunagi tuvastanud kevadel probleemi, et masin ei käivituks normaalselt. Sest korras mootor käivitub ALATI. Ja alati kergelt. Küünalde piibud kipuvad vanadel ratastel mikropragusid sisse võtma. Kevadel siis löövad üle, kuni ära kuivavad. Neile tasuks siis vanadel ratastel eraldi tähelepanu pöörata. Näiteks võtke nende kaitsekummid talveks maha, sest kondents tuleb sinna kummi alla meelsasti. Aga ära, raip, ei aura.
Ütleme siis nii, et ülim hoolikus konserveerimisel ei kompenseeri mitte mingil kombel ekspluatatsioonil tehtud möödalaskmisi. Selline ühekordne ponnistus on nagu üks kaine päev joodiku elus - tegelikult tähtsusetu. Järjepidev normaalne hooldus annab kaugelt rohkem kui harv pingutamine.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”