Tsiklipidamise kulud
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Tsiklipidamise kulud
Teiseks võiksite ka kirjutada et palju teil ühe hooaja peale keskmiselt kokku võiks kuluda ja mis läbisõidu juures?
-
- Postitusi: 105
- Liitunud: 03 Aug 2006, 14:45
- Tsikkel: Super Blackbird, Minsk 125*2
- Asukoht: Brüssel
Minu puhul on aastased kulud enam-vähem sellised:
Hooaeg :
Honda Super Blackbird
Aprill – Oktoober
15 000 km
Kulud:
Esikumm – 1800.-
2xTagakumm - 4600.- (à 2300.-)
Hooldus - 1500.-
Kett - 2300.-
Esihammakas - 300.-
Tagahammakas - 400.-
Ketiõli - 200.-
Kokku 11100.-
Pluss bensiin 15000.- ( 7,5 liitrit 100 km, 13 kr 50 senti liiter)
Kokku 26100.- Arvestan kuskil 30 000 kr.
CBR 600 F
TZR 125
JAWA
VOSHOD
MINI
-
- Postitusi: 3558
- Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
- Asukoht: Tallinn 5056777
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Korra aastas( või 5k tagant) vahetad õli ja üle korra õlifiltrit. Piduriklotsid peavad vabalt mõned aastad vastu.
Muud polegi kui vala kütust peale ja anna kuuma.
Baikidel kulub kette, hammakaid ja klotse rohkem.
motokas
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 105
- Liitunud: 03 Aug 2006, 14:45
- Tsikkel: Super Blackbird, Minsk 125*2
- Asukoht: Brüssel
-
Teema algataja
küttekulu 10 litra 100le
rehvid - esimene ja tagumine kokku 5000.-
kett - 2900.-
hammkad - 400 mõlemad kokku
piduriklotsid - ühe ketta kompl 330.- kokku siis c 1000
õli - 600.-
küünlad 400.-
filter 180.-
ikka jube kallis kõik

varustus sinna otsa

korraga sai ring peale tehtud ja mõningase varustuse täiendamisega miski 15 000.- kulu läks ühepauguga

Iga sõit:
benss: paagitäiega umbes 3-4 tundi sõitu
seguõli: 250g 10 liitri peale
filtriõli, ketiõli
X korda aastas:
piduriklotsid, murtud heeblid, katkised lohvid jms
1-2 korda aastas:
kett, hammakad, rehvid
umbes 5000.-
1 kord aastas:
ratta- jms. laagrid, käimaõli, amordiõli, sidurivedelik, pidurivedelik, kolb, rõngad jms
umbes 4000.-
varustus mingi 10-15k
#609
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 408
- Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
- Tsikkel: KTM 790 Adventure
- Asukoht: Ei mäleta
- Kontakt:
Siin lingil mõned minu hoolduskulutused omatud ratastele. Üritan enda jaoks alles hoida, teinekord hea vaadata.
http://equ.pri.ee/moto/hooldus.html
Equ
Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05->KTM 790 Adventure '20
-
- Postitusi: 187
- Liitunud: 06 Sept 2006, 00:18
- Tsikkel: Yamu,KTM,Kawa
- Asukoht: Jõgeva-Tartu
Rattaks xj 600S Diversion
Bensiin 4.4-5.5(6)l/100km (oleneb sõidustiilist ,teeoludest jms.)
Tagarehv Bridgestone 1800.-
Kett 1300.-
Esi- ja tagahammakas kokku 700.-
Õlifilter 100.-
Mootoriõli (2.5l) 250.-
Esiamordi tihendid 325.-
Kindlustus 700.-
Ülevaatus 200.-
Hetkelist bensiini- ja kuluosade hinda ning läbisõidetud vahemaad arvestades jääb lõpptulem jämedalt 1kr/km lähedale.
SigSauer kirjutas:Suzuki Bandit GSF 1200
küttekulu 10 litra 100le
See on ju täitsa ulme juba. oma 900rr`ga peaks vist vhabsee bahni peal sõitma, et sellist kulu saada. 200ga lastes läheb miski 7L.
Aga teemast, et tsiklipidamine on kaugelt kallim kui auto pidamine. Hooldused tihti ja kuluosasid palju. Ei raatsi ise arvutama hakata palju läind on.
-
- Postitusi: 261
- Liitunud: 23 Jaan 2007, 12:44
- Tsikkel: GSX-R 750,R-1
- Asukoht: teletornikandis
- Kontakt:
Re: Tsiklipidamise kulud
riceboy kirjutas:Inimesed võiks ära mainida erinevate markide kuluosade hindu nagu näiteks kett, filtrid, piduriklotsid jne ja kui tihti neid vahetate!?
Ratas Kawa ZZ-R1100 touring bike. Hetke läbisõit 72000
kulud viimase 17000 km läbisõidu jooksul:
kõik rattalaagrid - 400
roolikannu laagrid - 1200
kett+hammakad - 3000 (saadud soodushinnaga ca 20%)
tagarehvid 2tk - 5200
esirehv - 1600
õlifiltrid 2tk - 160
õli - 800 (õlivahetus iga 10000km järgi, mitte 5000)
mootori tasakaalustusvõlli simmerling - 60
klapikambrikaane tihend - 800
küünlad 2 kompl. - 960
piduriklotsid - 1100
Kokku tuleb natuke vähem kui 1kr/km kohta
Hetkel vajaks vahetust esipidurikettad, hind kokku ca 7500
Rattaks kawasaki kmx 125cc
see suvi sa läbitud 16000 km
selle ajaga läks...
tagumised piduriklotsid (350 eek)
esimene hammakas (75 eek)
kolb+rõngad (1500 eek)
õlid (umbes 500 eek)
tagumine sisekumm (250 eek)
tagumised rattalaagrid (70 eek)
kuna leidsin suht heas korras tagumise kasutatud rehvi streetmoto eest , siis kummide vahetamise kulusi ei lähe ...
Saab ka odavalt, kui ise otsida...
kui varustus ka sisse arvata, siis tuleb umbes + 5500 eek... (õiged saapad veel puudu)
-
- Postitusi: 1826
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Ärge siis unustage ka varustuse hinda juurde liitmast sellele kulule. Autoga sõites selline kuluartikkel nagu sõiduvarustus ju puudub.
Endal jämedalt võttes hooldus/remont ja bensiin mõlemad üsna võrdselt veidi alla 70 s/km. Kui absoluutselt kõik tsikli soetamise ja ülalpidamisega seotud kulud kokku võtta, siis hetkel ca 4.50 kr/km, aga see kukub pidevalt. Hooaja alguses oli veel 6 kr/km ringis
joel kirjutas:Ärge siis unustage ka varustuse hinda juurde liitmast sellele kulule. Autoga sõites selline kuluartikkel nagu sõiduvarustus ju puudub.
Endal jämedalt võttes hooldus/remont ja bensiin mõlemad üsna võrdselt veidi alla 70 s/km. Kui absoluutselt kõik tsikli soetamise ja ülalpidamisega seotud kulud kokku võtta, siis hetkel ca 4.50 kr/km, aga see kukub pidevalt. Hooaja alguses oli veel 6 kr/km ringis
Siis ta Sul kukub jah, kui motika tulevane müügihind on soetamishinnaga võrdne.
-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
Kulu on kõige mõistlikum minu arvates mõõta kroonides kilomeetri kohta kuna võib osta ratta ning sõita sellega 1000 km hooaja jooksul ning sellisel juhul kujuneb see ülikalliks lõbuks. Ning samas võib sõita igapäevaselt ning hooaja jooksul 15 000 km kanti ning sellisel juhul kujuneb ratas juba ratsionaalseks täienduseks autole.
Endal siis 2 hooaega GS500`ga ning läbitud 15200 km. Kulud mis olid seotud selle konkreetse rattaga (ehk ei ole arvestatud selliseid asju nagu paagi kott, või kiiver jne) moodustasid ilma kütuseta umbes 16 000 krooni ning kütus veel 9253,72 krooni juurde.
Ehk kütusega tuli km hind 1,66 krooni.
Kulud koosnesid siis:
Tagumine rehv 2tk
õli filter 3tk
Õhufilter 1tk
Esimesed piduriklotsid 3komplekti
Pidurivedelik 1l
Kindlustus 2hooaega
Mootoriõli 9l
Aku happe 1l
Aku 1tk
Keti õli 1l
Esihargi õli 2l
Hargi simmerid 2komplekti
Hargi tolmtihendid 1komplekt
Hargi puksid 1komplekt
Küünlad 2tk
Parklatasud umbes 12kuud
Kett ja hammasrattad 1komplekt
Peegel 1tk
Esirehv 1tk
Freaksmart kirjutas:Kulu on kõige mõistlikum minu arvates mõõta kroonides kilomeetri kohta kuna võib osta ratta ning sõita sellega 1000 km hooaja jooksul ning sellisel juhul kujuneb see ülikalliks lõbuks. Ning samas võib sõita igapäevaselt ning hooaja jooksul 15 000 km kanti ning sellisel juhul kujuneb ratas juba ratsionaalseks täienduseks autole.
Endal siis 2 hooaega GS500`ga ning läbitud 15200 km. Kulud mis olid seotud selle konkreetse rattaga (ehk ei ole arvestatud selliseid asju nagu paagi kott, või kiiver jne) moodustasid ilma kütuseta umbes 16 000 krooni ning kütus veel 9253,72 krooni juurde.
Ehk kütusega tuli km hind 1,66 krooni.
Täitsa huvitav arusaam sul ülikallidusest... kas sa ikka rehvid, ketid, küünlad jne. lahutasid maha? Ei ole küll kuulnud, et neid ka nagu õli iga hooaeg vahetama peaks, kui läbisõit 1000km on
-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
Andrez kirjutas:Täitsa huvitav arusaam sul ülikallidusest... kas sa ikka rehvid, ketid, küünlad jne. lahutasid maha? Ei ole küll kuulnud, et neid ka nagu õli iga hooaeg vahetama peaks, kui läbisõit 1000km on
Kuid kindlustus on sul siiski sama, rehvid lähevad paari kolme aastaga ka kõvaks ning tuleb igal juhul vahetada, parkla eest maksad ka samamoodi nagu sõidaks iga päev.
Hoolduse hind (mõtlen töömehe maksumus) on ka konstantne nt õlivahetusel.
-
- Postitusi: 382
- Liitunud: 15 Veebr 2007, 23:40
- Tsikkel: Suzuki V-Strom 650
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Täpselt kõige üle arvet pole pidanud, kuid mälu järgi on summad umbes sellised:
Ratas - 105000
Varustus - 30000 (kahele)
Kütus - 4600
Kindlustus - 9500
Rehvid - 3800
Hooldus - 2000
Kokku kulu ca 22 krooni kilomeetri kohta, läbisõit praegu kuskil 7200.
Muidugi ei amortiseeru ratas ühe aastaga ega ka varustus, lisaks on alles ka rattal originaalis all olnud rehvid.
-
Teema algataja
Nuh, kõik oleneb mille jaoks keegi tsiklit kasutab. Ma ostsin puhtalt nädalavahetustel maal käimiseks ja teinekord niisama lõbusõidu tegemiseks. Iga ilmaga ratta selga ei roni. Motikas lihtsalt selline vaba aja alternatiivne liiklusvahend.
Kuludest - kui ka kõik autokoolid, tsiklisoetamise kulud ja varustused kokku liita, siis suve jooxul läbitud 2000 kilomeetri peale tuleb keskmiseks kilomeetri hinnaks kusagil 42,5 EEKi.
-
- Postitusi: 198
- Liitunud: 20 Juul 2005, 22:39
- Asukoht: Tartu / FZR600/TT600
Andrez kirjutas:Ei ole küll kuulnud, et neid ka nagu õli iga hooaeg vahetama peaks, kui läbisõit 1000km on
Õli tuleks ikka vahetada vähemalt korra aastas või (vastavalt masinale) x km järel. Aga see nagu oma valik, politseid see ei koti:)
1: Never tell them everything you know.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.