karburaator vs sissepritse

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
jansu24
Postitusi: 124
Liitunud: 19 Mai 2007, 00:27
Tsikkel: Versys 1000 SE
Asukoht: Pärnu

karburaator vs sissepritse

Lugemata postitus Postitas jansu24 »

Tere!

Kui on valida kahe mootori vahel, siis kumba eelistada ja mix? (mootor on sama)

Veel parem oleks kui annaksite mõlema variandi plussid ja miinused



Terv,
Jansu
Terv,
Jansu

__________________________________________

V-mootor on nagu lõvi taltsutamine ja rida mootor nagu kassi piinamine :)

HYOSUNG GT650Ri
Kasutaja avatar

Nigga
Postitusi: 1086
Liitunud: 21 Juul 2004, 10:39
Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel

Lugemata postitus Postitas Nigga »

Pritsungiga mootor on võimsam, ökonoomsem ja häälestamine on lihtsam ning väga täpne.
Need oleksid plussid siis. Miinustest ei oska midagi rääkida. Ma ei pea miinuseks seda, et kui midagi peaks pe*se minema, siis on jupid kallimad - kui ise pe*se ei keera, siis ei juhtu ka midagi 99% ajast.
Kasutaja avatar

kiidrockk
Postitusi: 144
Liitunud: 28 Jaan 2007, 14:10
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas kiidrockk »

nigga vastus on ammendav.- oleks rõõm kuulda, kui keegi leiab karbussi eeliseid pritsungi ees!
life is what you make of it....
Kasutaja avatar

avenger
Postitusi: 160
Liitunud: 09 Veebr 2006, 18:25
Asukoht: tabasalu

Lugemata postitus Postitas avenger »

karpa on veekindel ? :D
derbi senda drd limited
BEST
www.rate.ee/users/rosin12
kymco punane :D/cpi hussar/rieju smx 125 sm/isa vw touareg 3.6/suzuki lt-r 450/ayr ktm-quad. 525-540./ can-am renegade 800 efi

rallitaja
Postitusi: 491
Liitunud: 12 Juun 2007, 08:52

Lugemata postitus Postitas rallitaja »

Pritsungiga kaasneb tihtilugu suurem hulk elektroonikat.
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

avenger kirjutas:
karpa on veekindel ? :D
Et saab vee all sõita vä?

rallitaja kirjutas:
Pritsungiga kaasneb tihtilugu suurem hulk elektroonikat
Samahästi võib ju tagasi aurumasina juurde pöörduda ja sellega jääda :)
Challenge the Adventure.Ride The World

Rebaseonu
Postitusi: 226
Liitunud: 31 Mär 2007, 21:36
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rebaseonu »

Euroopas on sissepritse asjalik asi aga kuskil kolmandas maailmas kehva kütusega ja olematu teenindusvõrguga võib karpa kasulikumaks osutuda. Kui sellist trippi plaanis pole siis võta pritsung. :wink:
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Long Way Roundi mehed tegid ümber Maa tiiru pritse-bemmidega ning läbisid maid, mis on suht neljas ja viies maailm ning bemmid töötasid.Kammoon, kutid uputasid bemmid üldse jõkke ära, kone tõmbas vee sisse ning peale silindri tühjakskäiamist läks edasi...
Viimati muutis Primo, 21 Aug 2007, 21:31, muudetud 1 kord kokku.
Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone »

pritsung for the win nagu öeldakse ;)
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Mis ma nüüd tahtsingi lisada?Ahjaa, elektrooniline sissepritse on lihtne techological progress, edasiminek, tehnoloogiline evolutsioon, kõik need "rohkem-elektroonikat-rohkem-probleeme" väited on pärit kaheksakümnendatest, kui kui enamus pritseid oli veel lapsekingades ning paratamatult haigusi täis.Kõik vähegi eelmise sajandi lõpust või selle algusest autodest on pritsungiga - töötavad ju!!See on iidne pläma ja ancient urban legend , et pritsung ei tööta.
Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

Habanero
Postitusi: 208
Liitunud: 10 Apr 2005, 23:12
Asukoht: Sajusaared

Lugemata postitus Postitas Habanero »

Kuna oman ise sissepritsega ratast, PRITSUNG!

Puudusteks võimaluste ja oskuste puudumine, kui tuunida oleks vaja. Samas pole ju vaja. Olemasolevaga veel arenemisruumi küll.
Plussideks kindlasti ökonoomsus, puuduvad käivitusprobleemid, kukkudes jääb ratas käima, lihtsus, jne.

Kipub vägisi sinnapoole, et lähitulevikus jäävad karpadega masinad vähemusse, kuna saastenõuded karmistuvad ja karpadega on ülevaatustelt raskem läbi ei saada.

Uutel, 2008 aasta, Husqvarnade tuunimine pidi käima USB kaabli abil ja uued seaded lihtsalt kopeeritakse aju folderisse. Sealt laetakse see järgmise süüte ajal üles ning uued seaded ongi paigas. Võrreldes seda karbussi tuunimisega on areng ikka meeletu.
Kui sa ei higista, pole piisavalt kuum.

ON: Husqvarna TE 610IE
OLI: Honda XRV "Africa Twin", Husqvarna SM 570R
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Nigga kirjutas:
Pritsungiga mootor on võimsam, ökonoomsem ja häälestamine on lihtsam ning väga täpne.
Need oleksid plussid siis. Miinustest ei oska midagi rääkida. Ma ei pea miinuseks seda, et kui midagi peaks pe*se minema, siis on jupid kallimad - kui ise pe*se ei keera, siis ei juhtu ka midagi 99% ajast.
nõus kõigega. samas, kas näiteks BMW 1200GS-l on võimalik tehasepritungit häälestada ilma powercommanderit juurde lisamata? Kas on üldse pritsega tehasetsikleid, mida annab ilma lisavidinateta häälestada?
Kasutaja avatar

Nigga
Postitusi: 1086
Liitunud: 21 Juul 2004, 10:39
Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel

Lugemata postitus Postitas Nigga »

Minu teada ilma lisavidinateta ei saa ühtegi pritsungit häälestada.
Mingisuguseid lisavidinaid on vaja, aga ma ei räägi ainult commanderist. Commander on kõige levinum variant, kuid see peab alati kaasas olema. On olemas ka vastavalt mudelile spets seadmed millega stock aju timmida - ühendad külge... teed muudatused... võtad küljest ära.
Tehastes on sellised seadmed olemas, aga müügiks neid ei tehta.
Aegajalt keegi väljaspoolt tehast ikka leiutab kah selliseid vidinaid.
Kasutaja avatar

Gre
Postitusi: 99
Liitunud: 17 Aug 2006, 14:24
Tsikkel: Husqvarna TE610 IE
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas Gre »

mella kirjutas:
Kas on üldse pritsega tehasetsikleid, mida annab ilma lisavidinateta häälestada?
Näiteks XT-l on üks võimalus: CO-d seadistada.
Küll, aga võiks aretada ka teemat - kontaktidega süütesüsteem versus kontaktivaba :)
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Suzumen kirjutas:
Nigga kirjutas:
Tehastes on sellised seadmed olemas, aga müügiks neid ei tehta.
Aegajalt keegi väljaspoolt tehast ikka leiutab kah selliseid vidinaid.
Yosi teeb boksi, millega annab Suzukidel originaalaju häälestada. Täiesti müügis ja kätesaadav asjandus.
ja maksab mitu kilotaala?

Et mida ma öelda tahtsin eelnevalt? et karpa häälestamine on odavam, kui ei ole spetsseadmeid enne olemas.
Jah, see on oskuste poolest ilmselt keerulisem protsess kui aju progemine, ehkki sealgi ilma teadmisteta ei tee midagi.

Kes siin ütles, et karpa kukkudes ei tööta? Mitmeid minuteid tõesti vist mitte. samas mu exc tuksub pikali rahulikult edasi. vähemalt 10 sek. ja siiani olen ise välja suretanud, kuna see on lihtsam kui käiku välja sikutada.

Millist kasu sellest pikali kukkudes käima jäämisest oodatakse, ei oska välja mõelda. Eriti mitteendurokatele mõeldes.

Sellegipoolet ma pooldan hästitöötavat pritset ;)
Kasutaja avatar

Habanero
Postitusi: 208
Liitunud: 10 Apr 2005, 23:12
Asukoht: Sajusaared

Lugemata postitus Postitas Habanero »

mella kirjutas:

Kes siin ütles, et karpa kukkudes ei tööta? Mitmeid minuteid tõesti vist mitte. samas mu exc tuksub pikali rahulikult edasi. vähemalt 10 sek. ja siiani olen ise välja suretanud, kuna see on lihtsam kui käiku välja sikutada.

Millist kasu sellest pikali kukkudes käima jäämisest oodatakse, ei oska välja mõelda. Eriti mitteendurokatele mõeldes.

Sellegipoolet ma pooldan hästitöötavat pritset ;)
No üsna tihti ka sureb välja ja kui silindri veel üle ujutab, on tükk aega jändamist. Mulle meeldib, et käima jääb. Sidur sisse, ratas püsti ja minekule.
Tänaste õlide ja materjalide juures ei jookse ükski mootor tühikäigul kokku, kui külili kukub. See on jama väide. Õlikiht, mis jääb laagreid, pumpa ja silindriseinu katma on piisav, et tagada normaalne õlitus. Koormus on ju tühikäigul olematu. Mythbusters vennad nägid ikka kurja vaeva, et ühte Chevy mootorit kotti lasta ja seda veel täispööretel.
Kui sa ei higista, pole piisavalt kuum.

ON: Husqvarna TE 610IE
OLI: Honda XRV "Africa Twin", Husqvarna SM 570R

Rebaseonu
Postitusi: 226
Liitunud: 31 Mär 2007, 21:36
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rebaseonu »

Primo kirjutas:
Kõik vähegi eelmise sajandi lõpust või selle algusest autodest on pritsungiga - töötavad ju!!See on iidne pläma ja ancient urban legend , et pritsung ei tööta.
Okei -- teeme lihtsa näite Rolling Estonians'i näol -- elektroonikaga uuema generatsiooni G mersu kuskil kolmandas maailma otsas. Masin käima ei lähe, näitab ekraanil mingit krüptilist veakoodi ja kõik. Pole spetskompuutrit, et seda ühendada ja saada rohkem teada, milles jama on.

Olen nõus, et tehnika areneb ja sissepritse on kasulik asi -- samas on kohti ja asju, kus tuleb kasuks võimalik lihtsus. Samamoodi on mõnel juhul kasulikum omada õhkjahutusega ratast, kuna lihtsalt pole liigseid komponente (veepump, radikas), mis võivad ära laguneda.

Aga mu juttu võib võtta niisama heietamisena kuna Eesti oludes pole sel suurt tähtsust...
Kasutaja avatar

Freaksmart
Postitusi: 777
Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas Freaksmart »

pritsungi ainukeseks miinuseks võiks ilmselt pidada suuremat hinda.
Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Freaksmart kirjutas:
pritsungi ainukeseks miinuseks võiks ilmselt pidada suuremat hinda.
kaal vist tuleb pritsel ja karpal enamvähem sama (1sil mootori puhul). Samas pole tänapäevastel krossitsiklitel elektrienergiaga priisata.
Kasutaja avatar

S.S.D.D.
Postitusi: 213
Liitunud: 14 Sept 2006, 11:05
Asukoht: Tln

Lugemata postitus Postitas S.S.D.D. »

Kas karpa miinuseks ei ole mägedes mitte see, et kui õhu tihedus muutub siis peab ka aegajalt karpat seadistama? :roll: Vot ei tea, nii olen kuulnud, et mägedes sõites pritsung ikka märksa etem.
Pluss ka veel selles, et pritsungil ei ole vaja selle neetud bensukraaniga jamada enne käivitamist 8) :lol:
Only a Motorcyclist knows why a dog sticks his head out of the window of the car...
Kasutaja avatar

Freaksmart
Postitusi: 777
Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas Freaksmart »

Pluss ka veel selles, et pritsungil ei ole vaja selle neetud bensukraaniga jamada enne käivitamist
Kas kõikidel lääne tsiklitel juba vähemalt kümme aastat ei tehta vaakuum kraani? Mul üle 10a vana GS500 ning sellel pole küll "kinni" asendit olemas (st. ei jama kraaniga kunagi).
Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)
Kasutaja avatar

S.S.D.D.
Postitusi: 213
Liitunud: 14 Sept 2006, 11:05
Asukoht: Tln

Lugemata postitus Postitas S.S.D.D. »

Freaksmart kirjutas:
Pluss ka veel selles, et pritsungil ei ole vaja selle neetud bensukraaniga jamada enne käivitamist
Kas kõikidel lääne tsiklitel juba vähemalt kümme aastat ei tehta vaakuum kraani? Mul üle 10a vana GS500 ning sellel pole küll "kinni" asendit olemas (st. ei jama kraaniga kunagi).
Kusjuures täitsa võimalik, mul peale võrri kogemust ainult pritsungiga uute ratastega :oops: :D
Only a Motorcyclist knows why a dog sticks his head out of the window of the car...

n2utsu

Lugemata postitus Postitas n2utsu »

Mul karburaatoritega lumesaanil on küljepeal tabel, et mis temperatuuridel kui suurt peadüüsi kasutada et tagada max power. Niiet tuleb mängu küll õhu tihedus.
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Rebaseonu kirjutas:
Okei -- teeme lihtsa näite Rolling Estonians'i näol -- elektroonikaga uuema generatsiooni G mersu kuskil kolmandas maailma otsas. Masin käima ei lähe, näitab ekraanil mingit krüptilist veakoodi ja kõik. Pole spetskompuutrit, et seda ühendada ja saada rohkem teada, milles jama on.

Olen nõus, et tehnika areneb ja sissepritse on kasulik asi -- samas on kohti ja asju, kus tuleb kasuks võimalik lihtsus. Samamoodi on mõnel juhul kasulikum omada õhkjahutusega ratast, kuna lihtsalt pole liigseid komponente (veepump, radikas), mis võivad ära laguneda.
Samas mõnedes kohtades tuleb kasutada good oldfashion lihasjõudu - kui veab alt, siis ikka täiega.
Ja tekkis ka küsimus - miks polnud Rollingutel diagnostikaarvutit kaasas??

EDIT: Siiamaani minu kõikidel ratastel (Gixxef 600, DR800 ja 640 Adv) olnud OFF kraaniasend.Iseasi on see, et ma ei pidanud neid kunagi näppima, sest insenerid on suutnud neid lekkevabaks lihtsalt teha :mrgreen:
Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas riksx »

Karpaga on vähe lõbusam.. saab hüüber vinget tulelonti sumbsist välja heita ;)

Pritsungiga seda ei tee.. nohh ideepoolest saab, kui tahta. See oleneb süüte mängust muidugi

Ärme siis reklaami ohvriks läheme :D

Pilt

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

Nigga
Postitusi: 1086
Liitunud: 21 Juul 2004, 10:39
Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel

Lugemata postitus Postitas Nigga »

Yoshimura karp ongi ju väljaspool tehast valmistatud. Küll koostöös tehasega, aga ikkagi. Yoshi karp suzule ongi ainuke. Teistel ratastel minu teada sellist karpi ei ole veel tehtud. Pealegi see yoshi karp töötab ainult kuni 2004 mudelitele.

rifle

Lugemata postitus Postitas rifle »

Primo kirjutas:
EDIT: Siiamaani minu kõikidel ratastel (Gixxef 600, DR800 ja 640 Adv) olnud OFF kraaniasend.Iseasi on see, et ma ei pidanud neid kunagi näppima, sest insenerid on suutnud neid lekkevabaks lihtsalt teha :mrgreen:
Sutsu OT, aga 600 gixxefil on vaakumkraan, asendid Prime, On ja Reserv. Ja sinu ratas ei olnud teistsugune :D
Kasutaja avatar

Bullet1222
Postitusi: 157
Liitunud: 20 Apr 2007, 12:45
Tsikkel: Jawa 350, Hayabusa, Diavel
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Bullet1222 »

Repair manualides on karbussmootoriga tsiklitel antud merepinnast tavapäraselt kõrgemate piirkondades sõitmiseks teine seadistus (high altitude adjustment). Näiteks Honda VTRil, millel muidu peadüüsid ees 175 ja taga 178. Sõites pidevalt kõrgemal kui 2000 m merepinnast antud väiksemad düüsid, ees 172 ja taga 175.

VTRil näiteks ei ole mingit nuppu kust keerata kraan lahti või kinni. Kraani avamine käib vaakumiga, mille tekitab käiatav/töötav mootor.

Riga 13 > Riga Delta > Jawa 360/350 (1972) > Honda VTR1000F Firestorm (1998) > Suzuki GSX1300R Hayabusa (2010) > Ducati Diavel (2017)

Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

rifle kirjutas:
Primo kirjutas:
EDIT: Siiamaani minu kõikidel ratastel (Gixxef 600, DR800 ja 640 Adv) olnud OFF kraaniasend.Iseasi on see, et ma ei pidanud neid kunagi näppima, sest insenerid on suutnud neid lekkevabaks lihtsalt teha :mrgreen:
Sutsu OT, aga 600 gixxefil on vaakumkraan, asendid Prime, On ja Reserv. Ja sinu ratas ei olnud teistsugune :D
Ja jälle minu skleroos ja mäller lööb välja.Sinu ratas ongi minu endine ratas :mrgreen:
Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

Habanero
Postitusi: 208
Liitunud: 10 Apr 2005, 23:12
Asukoht: Sajusaared

Lugemata postitus Postitas Habanero »

Freaksmart kirjutas:
pritsungi ainukeseks miinuseks võiks ilmselt pidada suuremat hinda.
See on ka müüt. Oma ehituselt ja valmistamise kulusid arvestades on sissepritse lihtsam, kui karburaator ja ka elektroonika on tänapäevastel karburaatormootoritel põhimõtteliselt sama. Üks kawa, mille elektroonikat ma mõned ajad tagasi näppisin, omas sama ECU't, mis sissepritsega mudel.
Kui sa ei higista, pole piisavalt kuum.

ON: Husqvarna TE 610IE
OLI: Honda XRV "Africa Twin", Husqvarna SM 570R
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”