rattaliising
-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
Mis puudutab selle 7 päeva ning taganemisõiguse kohta, siis päris nii see asi ei ole nagu siin kirjutatakse. Keegi oli siin õigesti märganud, et see asi on alati liisingutega ja järelmaksudega jne ostmisel. Ning asi on tegelikult sellest, et tegemist ei ole ostu-müügilepingust taganemisega (kuna tarbija ei sõlmigi ostu-müügilepingut vaid seda sõlmib liisingfirma ja müüja) vaid liisinglepingust. See tuleneb tarbijakaitse seadusest kus on sätestatud selline nõue eesmärgiga, et inimene saaks ilusti rahulikult kodus mõelda, et kas ta ikka tõesti soovib seda liisingut ning maksta neid kõiki intresse ja kindlustusi jne.
Kuna aga tänu sellele nõuele, on reaalne olukord, kus pangale taganedes liisinglepingust tagastatakse raha puuduse tõttu ka sõiduk, siis ostu-müügilepingus on ka sätestatud, et kui tarbija taganeb liisinglepingust, siis taganeb ka ostja (ehk siis liisingfirma) ostu-müügilepingust ning müüja on kohustatud ese tagasi võtma. Kuid kuna ka see pole päris aus müüja suhtes, et keegi võib lihtsalt ta asja tasuta 7 päeva kasutada, siis on müügilepingus samuti kirjas, et müüja ei ole kohustatud sõidukit tarbijale üle andma enne tarbija lepingust taganemise õigust möödudes. Ning kui ta seda siiski teeb ennem (annab sõiduki üle) siis teeb ta seda oma vastutusel.
Seega müüja jaoks on siin kaks lollikindlat varianti:
1. Sissemakse makstakse temale ning sõiduki annab kohe üle. Kui pärast sõiduk siiski tagastakse talle, siis kokkuleppel tarbijaga võtab iga kasutatud päeva eest mõistlikes piirides nö rendiraha ning tagastab ülejäänud summa sissemaksust tarbijale.
2. Annab sõiduki üle peale raha laekumist enda kontole. Üldjuhul siis 8ndal päeval.
Mis puudutab uute autode müüjaid ning ka normaalseid kasutatud autode müüjaid, siis nemad annavad sõiduki üldjuhul ikkagi kohe üle. Kui sõiduk kohe üle ei anta, siis toimub tõepooles selle ettevalmistamine (nt signalisatsiooni paigaldus jne) kuna automüügis on praegu hullud ajad ning igat sõidukit ei jõua hetkega valmis teha (järjekorrad on). Nt honda Cr-v`d enne 30 augustit kätte ei saa ka siis kui juba tänna kannate müüjale raha üle.
Mis puudutab tsikli liisingut siis selle liisingu intress on muidugi tunduvalt kõrgem kui sõiduauto oma kuna selle finantseerimisega kaasnevad riskid on tunduvalt kõrgemad. Kuid hea uudis on see, et tsikli puhul ei ole kasko kindlustus kohustuslik ning erinevalt mõnest firmast pole teatud liisingfirmades ka elukindlustus või kolmanda isiku garantii kohustuslik. Arvestada võib kesmiselt alates 12%st ilma kaskota ja 7.5-8%st kaskoga. Kuid tsiklite kasko hind on tunduvalt kallim kui sõiduautode oma ning selle tõttu on see suht mõtetu. Samuti on hulk tingimusi millistele peab ratas ja selle hoidmine vastama, et kasko kataks kahjud. Nt 2007a Honda Transalp hinnaga 100 000 krooni on aasta makse umbes 8100 krooni.
Samuti arvestama peaks ka suurema sissemaksuga (alates 15% parex ning 20-30 muud firmad) ja võib olla ka lepingu tasuga (sõltub liisinguhaldurist).
Liisingusse ei ole võimalik võtta igat tsiklit. (Nt R1 või Fireblade liisingusse võtta on väga problemaatiline).
Kuna aga tänu sellele nõuele, on reaalne olukord, kus pangale taganedes liisinglepingust tagastatakse raha puuduse tõttu ka sõiduk, siis ostu-müügilepingus on ka sätestatud, et kui tarbija taganeb liisinglepingust, siis taganeb ka ostja (ehk siis liisingfirma) ostu-müügilepingust ning müüja on kohustatud ese tagasi võtma. Kuid kuna ka see pole päris aus müüja suhtes, et keegi võib lihtsalt ta asja tasuta 7 päeva kasutada, siis on müügilepingus samuti kirjas, et müüja ei ole kohustatud sõidukit tarbijale üle andma enne tarbija lepingust taganemise õigust möödudes. Ning kui ta seda siiski teeb ennem (annab sõiduki üle) siis teeb ta seda oma vastutusel.
Seega müüja jaoks on siin kaks lollikindlat varianti:
1. Sissemakse makstakse temale ning sõiduki annab kohe üle. Kui pärast sõiduk siiski tagastakse talle, siis kokkuleppel tarbijaga võtab iga kasutatud päeva eest mõistlikes piirides nö rendiraha ning tagastab ülejäänud summa sissemaksust tarbijale.
2. Annab sõiduki üle peale raha laekumist enda kontole. Üldjuhul siis 8ndal päeval.
Mis puudutab uute autode müüjaid ning ka normaalseid kasutatud autode müüjaid, siis nemad annavad sõiduki üldjuhul ikkagi kohe üle. Kui sõiduk kohe üle ei anta, siis toimub tõepooles selle ettevalmistamine (nt signalisatsiooni paigaldus jne) kuna automüügis on praegu hullud ajad ning igat sõidukit ei jõua hetkega valmis teha (järjekorrad on). Nt honda Cr-v`d enne 30 augustit kätte ei saa ka siis kui juba tänna kannate müüjale raha üle.
Mis puudutab tsikli liisingut siis selle liisingu intress on muidugi tunduvalt kõrgem kui sõiduauto oma kuna selle finantseerimisega kaasnevad riskid on tunduvalt kõrgemad. Kuid hea uudis on see, et tsikli puhul ei ole kasko kindlustus kohustuslik ning erinevalt mõnest firmast pole teatud liisingfirmades ka elukindlustus või kolmanda isiku garantii kohustuslik. Arvestada võib kesmiselt alates 12%st ilma kaskota ja 7.5-8%st kaskoga. Kuid tsiklite kasko hind on tunduvalt kallim kui sõiduautode oma ning selle tõttu on see suht mõtetu. Samuti on hulk tingimusi millistele peab ratas ja selle hoidmine vastama, et kasko kataks kahjud. Nt 2007a Honda Transalp hinnaga 100 000 krooni on aasta makse umbes 8100 krooni.
Samuti arvestama peaks ka suurema sissemaksuga (alates 15% parex ning 20-30 muud firmad) ja võib olla ka lepingu tasuga (sõltub liisinguhaldurist).
Liisingusse ei ole võimalik võtta igat tsiklit. (Nt R1 või Fireblade liisingusse võtta on väga problemaatiline).
Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.