MC39 Nightrace. Tsikli Bracket Tartu 18.08.2006

Kasutaja avatar

pacaan
Postitusi: 976
Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
Tsikkel: ZX12R turbo
Asukoht: Tallinn / Eesti
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas pacaan »

mõned mõtted ka minu poolt mis puudutab street-klassi. Eelkõige E-klassi (kuni 650ccm, ülelaadimiseta) poolt vaadatuna.

Esiteks jääb mulle arusaamatuks siin ja varemgi jutu sees esitatud väited osalemise hinna kohta ehk väidetavalt on kallis osaleda "õiges" klassis. Litsentsi mittenõudmine teeb osalemise aasta lõikes ca 1000 eeku odavamaks - sisuliselt paak bensiini, mis oluline sääst see on, arvestades, et tutikas ratas jakstatakse küll osta? :roll: OK ja kiigepikendus + ketipikendus (2000-3000 eeku ühekordset kulu), soovituslikult veel kasutatud rinkaslikk 500-700 eeku (hooaja peaks hakkama saama). Kummivahetused + keti kokku/lahku neetimised - ise või kommiraha eest. Sellest piisab, et E-klassis uuema rattaga sõita aega stabiilselt alla 11 sekundi ja kui selliselt terve eestikate sari oleks kellegi poolt kaasa tehtud oleks see aasta kokkuvõttes käes 2. koht (arvestamata on jäetud õnne/õnnetuse faktor eliminaatorifooriga). Seega kulu rattale ca 5000.- ja tehtud (E-klass).

Siinkohal veel tähelepanekud "pika kiige" osas - annab tõesti palju juurde, täpselt niipalju kui keskmiselt 0,2 - 0,3 sekundit. Ise pean heaks E-klassi 60ft ajaks pika kiigega 1,7 sekki ja väga heaks 1,6. ilma sõidab oskaja sõitja tegelikult ka juba madala poolset 1,8 - seega ei saa ma kuidagi pidada "pikka kiike" maailma olilisemaks eduteguriks E-klassis, mina väidan, et ratta vanus (kaal, võimsus) ja sõitjaoskused on ikkagi 1/4-l oluliselt määravamad.
Kuhu ma selle halaga jõuda tahan on see, et suurim vahe seal streetklassis tuleb ikkagi vahele rattaomaniku rahakotist ja vanema rattaga sell võib seal veelgi ebavõrdsemas seisus olla uue ratta omanikuga kui ametlikus E-klassis kus sellesama viietuhandekroonise tuuninguga on vähemalt aegajaltki võimalik auhinna poodiumit külastada (ka vana rattaga).
Ehk üks eesmärkidest - olla odav ja hoida kokku sõitja raha on jama ja ei täida seda eesmärki minu arvates (E-klassis).

Ka ei pea ma õigeks rinkagondli lubamist kuna see annab ju ka stockpillide ees kaalueelise, lisaks on rinkalsõitnud rattad ikkagi kuidagipidi tuunitud (alustame kasvõi "lühikese käiguga gaasist"). Rinkapillide omanikel, sõitjatel, harrastajatel on ju teoreetiliselt just head võimalused kasutada slick rehve, ketineetimistarvikuid, erinevaid ülekandeid jne, mistõttu võiksid vabalt sõita "õigetes" klassides, eriti mis puudutab E-klassi.

Drag-slicki teemat ei hakka üldse kommenteerima - küll tekitab see "lisatakitust" suure puutepinna tõttu, teisalt jällegi annab hirmsa eelise, et kasutada ei tohi. Mina ise arvan, et kui street-klass siis "street-legal" rehvid st max lubatud sportlik tänavasõidu rehv. Lõigatud rinkaslikk juba keelatud.

Ehk - tegelikult tuleks üldse teha karikasari stock 2006 aasta R6 (punast värvi), sinistele 2005 aasta gixxeritele jne :twisted: et asi ikka hästi võrdne oleks

Pealtvaatajad - ei viitsiks mina vahtida karja motikaid 13 sek aegasid sõitmas ja uskuge mind - ma pole ainus. Nagunii on üldiselt kiirendused pigem autoinimeste üritus (Eestis) ja motikasõitude ajal tribüünid tühjenevad (OK, viimastel aastatel, tänu motikaomanike rohkuse tõusule, veidi vähem). Siinkohal ei väida ma, et street.klassi tulla ei tohiks aga kui sõitjaid palju siis võiks need sõidud olla enne õige võistluse algust (nagu Batteryl "superautod" olid) ja ainult kohasõidud koos võistlusega äkki?

E-klassi osas muidugi arvan jätkuvalt, et Eestis hetkel on 2 ratast, mida on stockratastega raske paari panna, ülejäänud on nagunii healjuhul selle viietonnise tuuninguga stockid või täitsa stockid - seega tehniliselt siin mingi streetklassi vajadus justkui puuduks - samas saan aru, et on raske võibolla algul sõitma tulla kui pole enne katsetanud aga selleks ongi testipäevad (see nädalavahetus Tartus näiteks).

Ah, mida iganes.
8,64 @ 1/4 - Kawasaki ZX12R turbo
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kiirendus ja rinka”