Kuidas parendada mootori tööd
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 112
- Liitunud: 24 Okt 2005, 21:46
- Asukoht: Tallinn-Kloogaranna-Garaaž
Kuidas parendada mootori tööd
Soovituseks kõigile, kes on ostnud kaua seisnud või nadi filtri/kütusega sõitnud tsikli.
Lugu ise järgmine:
Sai soetatud kena staažiga Yamu XJ900 - möödunudsuvine hooaeg oli enam-vähem, kuid teekis aegajalt tõrkeid ühe silindri töös - kadus lambist keset sõitu ära, peale 15 min seismist jälle kõik korras. Eriti just siis kui pikalt kiirelt lasta.
Sai siis tänavu mõned tiirud tehtud - vana kala tagasi ning iga sõidu ajal. Võtsin siis tõsise ülesande päevakorda (arvestades, et tõenäoliselt on viga kõige lihtsamas - kas küünlad või karpad - kuna küünlad vahetet, seega karpad maha) - niisiis - puhusin korraliku kompressori suruõhuga kõik karpade avad ja avakesed läbi ning...
VOILA!
Leebelt öeldes üllatusin - käivitumine poolest starteri pöördest, ühtlane tühikäik ning mis peamine - märgatav võimsuse kasv. Käsi südamele - oletan vähemalt 10% kasvu.
Tõnäoliselt polnud sellist puhastust tehtud aastast 83, sest tulemus oli tõeliselt hämmastav.
Soovitan soojalt kõigile
Mart
PS. Tuleb tunnistada, et tegelikult nii tõsine see ettevõtmine ka ei ole - peale-maha võtmisega ca tund, pooleteist. Ja puhusin ka pikalt
Lugu ise järgmine:
Sai soetatud kena staažiga Yamu XJ900 - möödunudsuvine hooaeg oli enam-vähem, kuid teekis aegajalt tõrkeid ühe silindri töös - kadus lambist keset sõitu ära, peale 15 min seismist jälle kõik korras. Eriti just siis kui pikalt kiirelt lasta.
Sai siis tänavu mõned tiirud tehtud - vana kala tagasi ning iga sõidu ajal. Võtsin siis tõsise ülesande päevakorda (arvestades, et tõenäoliselt on viga kõige lihtsamas - kas küünlad või karpad - kuna küünlad vahetet, seega karpad maha) - niisiis - puhusin korraliku kompressori suruõhuga kõik karpade avad ja avakesed läbi ning...
VOILA!
Leebelt öeldes üllatusin - käivitumine poolest starteri pöördest, ühtlane tühikäik ning mis peamine - märgatav võimsuse kasv. Käsi südamele - oletan vähemalt 10% kasvu.
Tõnäoliselt polnud sellist puhastust tehtud aastast 83, sest tulemus oli tõeliselt hämmastav.
Soovitan soojalt kõigile
Mart
PS. Tuleb tunnistada, et tegelikult nii tõsine see ettevõtmine ka ei ole - peale-maha võtmisega ca tund, pooleteist. Ja puhusin ka pikalt

Viisakas Rott-Uuestisündinud XJ900
Punane Välk - Dnepr MT-11
Jawa 634 - ootab vänta
Punane Välk - Dnepr MT-11
Jawa 634 - ootab vänta
-
Teema algataja - Postitusi: 112
- Liitunud: 24 Okt 2005, 21:46
- Asukoht: Tallinn-Kloogaranna-Garaaž
Saaga jätkub:
Suruõhuga sai palju kasulikku ära tehtud, kuid põhiviga - pikalt korraliku tempoga sõites üks pütt lakkas töötamast - ei lahendanud.
Täna siis uuesti karpad maha. Sai tuvastatud mõned kulumisjäljed (mis küll ei olnud läbinisti aukus) vaakummembraanidel - kasutasin Loctite liimi elastsetele ühendustele. Hästi pisut kulunud kohtadele. Kui vaja, võin öelda liimi numbri kah.
Niisiis - kõik sümptomid viitasid sellele, et ujukikambrist saab kütus otsa ning juurde ei tule piisavalt. Mõningasel puhumisel kütusetorust sisse ning mängides ujukitega flööti selgus, et mingi eriti jäme takistus on just benssu mitteläbilaskva karpa sissevooluavas. Selle tuvastamiseks oli vaja lükata välja tihvt, mille küljes kiigub ujuk; võtta välja nõel; keerata lahti kruvi, mis stoperdab...ühte pisikest ja tihedat sõela. Polnud õrna aimugi et selline pibal seal sees veel istub. Ja asi oli ikka VÄGA kõntsane - gramm roostet ning gramm mingeid kiude - pärit teab kust kurat. Ja seda mingis pisikeses kambrikeses...
Igatahes sai kõik üle käidud, lödistatud usinalt Carbcleaneriga ning vast homme selgub, kas sai asi nii nagu peab või mitte.
Kui mitte, siis lase või püssi - aga karpades ei saa viga olla.
Mart
Suruõhuga sai palju kasulikku ära tehtud, kuid põhiviga - pikalt korraliku tempoga sõites üks pütt lakkas töötamast - ei lahendanud.
Täna siis uuesti karpad maha. Sai tuvastatud mõned kulumisjäljed (mis küll ei olnud läbinisti aukus) vaakummembraanidel - kasutasin Loctite liimi elastsetele ühendustele. Hästi pisut kulunud kohtadele. Kui vaja, võin öelda liimi numbri kah.
Niisiis - kõik sümptomid viitasid sellele, et ujukikambrist saab kütus otsa ning juurde ei tule piisavalt. Mõningasel puhumisel kütusetorust sisse ning mängides ujukitega flööti selgus, et mingi eriti jäme takistus on just benssu mitteläbilaskva karpa sissevooluavas. Selle tuvastamiseks oli vaja lükata välja tihvt, mille küljes kiigub ujuk; võtta välja nõel; keerata lahti kruvi, mis stoperdab...ühte pisikest ja tihedat sõela. Polnud õrna aimugi et selline pibal seal sees veel istub. Ja asi oli ikka VÄGA kõntsane - gramm roostet ning gramm mingeid kiude - pärit teab kust kurat. Ja seda mingis pisikeses kambrikeses...
Igatahes sai kõik üle käidud, lödistatud usinalt Carbcleaneriga ning vast homme selgub, kas sai asi nii nagu peab või mitte.
Kui mitte, siis lase või püssi - aga karpades ei saa viga olla.
Mart
Viisakas Rott-Uuestisündinud XJ900
Punane Välk - Dnepr MT-11
Jawa 634 - ootab vänta
Punane Välk - Dnepr MT-11
Jawa 634 - ootab vänta
-
Teema algataja - Postitusi: 112
- Liitunud: 24 Okt 2005, 21:46
- Asukoht: Tallinn-Kloogaranna-Garaaž
Paak sai varem tilgatuks ja kuivatatud ning tühjaks raputatud - nimelt XJ-del on tobedad paunad, mis korjavad vett ja muud saasta (üks põhjus, miks alt nurkadest läbi roostetavad. Nüüdsest kannan kaasas üht mõnusat pulgakest nimega White Titan, suurepärane lappimisvahend. Saadaval Sikupilli keskusest, 95.- Suured tänud Sangale, kes mind Hiiumaal sellega suurest jamast päästis! Paak hakkaski alt nurgast hullult lekkima.).
Samuti toppisin paagi ja karpade vahele korraliku bensiinifiltri, mis peaks kinni püüdma ka väiksemad kõntsatükid, mis pääsevad paagifiltrist kuidagi mööda. Ma ei tea, mismoodi, aga selles vahefiltris on igastahes juba näha mingid libled - kuidas nad mööda pääsevad? Enivei - edasi nad ei pääse.
Mart
Samuti toppisin paagi ja karpade vahele korraliku bensiinifiltri, mis peaks kinni püüdma ka väiksemad kõntsatükid, mis pääsevad paagifiltrist kuidagi mööda. Ma ei tea, mismoodi, aga selles vahefiltris on igastahes juba näha mingid libled - kuidas nad mööda pääsevad? Enivei - edasi nad ei pääse.
Mart
Viisakas Rott-Uuestisündinud XJ900
Punane Välk - Dnepr MT-11
Jawa 634 - ootab vänta
Punane Välk - Dnepr MT-11
Jawa 634 - ootab vänta
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.