Kuidas parendada mootori tööd

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
mart77
Postitusi: 112
Liitunud: 24 Okt 2005, 21:46
Asukoht: Tallinn-Kloogaranna-Garaaž

Kuidas parendada mootori tööd

Lugemata postitus Postitas mart77 »

Soovituseks kõigile, kes on ostnud kaua seisnud või nadi filtri/kütusega sõitnud tsikli.

Lugu ise järgmine:
Sai soetatud kena staažiga Yamu XJ900 - möödunudsuvine hooaeg oli enam-vähem, kuid teekis aegajalt tõrkeid ühe silindri töös - kadus lambist keset sõitu ära, peale 15 min seismist jälle kõik korras. Eriti just siis kui pikalt kiirelt lasta.
Sai siis tänavu mõned tiirud tehtud - vana kala tagasi ning iga sõidu ajal. Võtsin siis tõsise ülesande päevakorda (arvestades, et tõenäoliselt on viga kõige lihtsamas - kas küünlad või karpad - kuna küünlad vahetet, seega karpad maha) - niisiis - puhusin korraliku kompressori suruõhuga kõik karpade avad ja avakesed läbi ning...
VOILA!
Leebelt öeldes üllatusin - käivitumine poolest starteri pöördest, ühtlane tühikäik ning mis peamine - märgatav võimsuse kasv. Käsi südamele - oletan vähemalt 10% kasvu.
Tõnäoliselt polnud sellist puhastust tehtud aastast 83, sest tulemus oli tõeliselt hämmastav.

Soovitan soojalt kõigile
Mart
PS. Tuleb tunnistada, et tegelikult nii tõsine see ettevõtmine ka ei ole - peale-maha võtmisega ca tund, pooleteist. Ja puhusin ka pikalt :)
Viisakas Rott-Uuestisündinud XJ900
Punane Välk - Dnepr MT-11
Jawa 634 - ootab vänta
Kasutaja avatar

Teema algataja
mart77
Postitusi: 112
Liitunud: 24 Okt 2005, 21:46
Asukoht: Tallinn-Kloogaranna-Garaaž

Lugemata postitus Postitas mart77 »

Saaga jätkub:
Suruõhuga sai palju kasulikku ära tehtud, kuid põhiviga - pikalt korraliku tempoga sõites üks pütt lakkas töötamast - ei lahendanud.
Täna siis uuesti karpad maha. Sai tuvastatud mõned kulumisjäljed (mis küll ei olnud läbinisti aukus) vaakummembraanidel - kasutasin Loctite liimi elastsetele ühendustele. Hästi pisut kulunud kohtadele. Kui vaja, võin öelda liimi numbri kah.
Niisiis - kõik sümptomid viitasid sellele, et ujukikambrist saab kütus otsa ning juurde ei tule piisavalt. Mõningasel puhumisel kütusetorust sisse ning mängides ujukitega flööti selgus, et mingi eriti jäme takistus on just benssu mitteläbilaskva karpa sissevooluavas. Selle tuvastamiseks oli vaja lükata välja tihvt, mille küljes kiigub ujuk; võtta välja nõel; keerata lahti kruvi, mis stoperdab...ühte pisikest ja tihedat sõela. Polnud õrna aimugi et selline pibal seal sees veel istub. Ja asi oli ikka VÄGA kõntsane - gramm roostet ning gramm mingeid kiude - pärit teab kust kurat. Ja seda mingis pisikeses kambrikeses...
Igatahes sai kõik üle käidud, lödistatud usinalt Carbcleaneriga ning vast homme selgub, kas sai asi nii nagu peab või mitte.
Kui mitte, siis lase või püssi - aga karpades ei saa viga olla.

Mart
Viisakas Rott-Uuestisündinud XJ900
Punane Välk - Dnepr MT-11
Jawa 634 - ootab vänta

joel
Postitusi: 1826
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 117 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

Sa ikka kõik karpadest ettepoole jääva (kraani, paagi) tegid ka puhtaks? Muidu võivad vabalt homme jälle karpad umbes olla.
Joel
Kasutaja avatar

Teema algataja
mart77
Postitusi: 112
Liitunud: 24 Okt 2005, 21:46
Asukoht: Tallinn-Kloogaranna-Garaaž

Lugemata postitus Postitas mart77 »

Paak sai varem tilgatuks ja kuivatatud ning tühjaks raputatud - nimelt XJ-del on tobedad paunad, mis korjavad vett ja muud saasta (üks põhjus, miks alt nurkadest läbi roostetavad. Nüüdsest kannan kaasas üht mõnusat pulgakest nimega White Titan, suurepärane lappimisvahend. Saadaval Sikupilli keskusest, 95.- Suured tänud Sangale, kes mind Hiiumaal sellega suurest jamast päästis! Paak hakkaski alt nurgast hullult lekkima.).
Samuti toppisin paagi ja karpade vahele korraliku bensiinifiltri, mis peaks kinni püüdma ka väiksemad kõntsatükid, mis pääsevad paagifiltrist kuidagi mööda. Ma ei tea, mismoodi, aga selles vahefiltris on igastahes juba näha mingid libled - kuidas nad mööda pääsevad? Enivei - edasi nad ei pääse.

Mart
Viisakas Rott-Uuestisündinud XJ900
Punane Välk - Dnepr MT-11
Jawa 634 - ootab vänta
Kasutaja avatar

Teema algataja
mart77
Postitusi: 112
Liitunud: 24 Okt 2005, 21:46
Asukoht: Tallinn-Kloogaranna-Garaaž

Lugemata postitus Postitas mart77 »

Nii - 80 km seljataha jäetud ning kõik tibens-tobens - kui muidugi välja arvata bensu lõppemine 800m enne tanklat... 8)

Mart
Viisakas Rott-Uuestisündinud XJ900
Punane Välk - Dnepr MT-11
Jawa 634 - ootab vänta
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”