LED-id mootorrattal

Kasutaja avatar

borq
Postitusi: 1222
Liitunud: 18 Mai 2006, 01:00
Tsikkel: yamaha roadstar
Asukoht: on
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas borq »

albert52 kirjutas:
Tavalised ledid põlevad tavaliselt 3,3v pealt. Mootorratta akust tuleb 12v. Ühendamine käib nagu pildil näidatud: http://img167.imageshack.us/my.php?image=skeemoh7.jpg...
päris julmalt LEDe järjest pista, niiet 12V kokku saab, on tiba riskantne tegevus, mis saab, kui mootor käima panna ja pinge 13,8 V tõuseb ;-)

LEDide pingelang on jah kusagil vahemikus 2...3 V sõltuvalt tüübist, enamus 20mA LEDe jääb sinna 2V kanti ja ise olen neid järjestikku pannud ca 8...9 V jagu, ehk enamasti 4 tk, ülejäänud pinge tuleb takisti peale "kustutada" - takisti hoiab ka pinge kõikumise puhul voolu lubatud piires...

selliseid 4 kaupa gruppe tuleb siis tule sisse ära mahutada niipalju kui on ruumi või soove...
kris. kirjutas:
Kui kasutada LED-e tuledes, siis kas on mingi piirang valguse levimise nurgale? Sest mida väiksem nurk seda suurem valgustugemus jne ...
Kas maksimaalse heleduse saavutamiseks oled moduleerimist kasutanud, et soojenemist vältida?
moduleerimisega ei ole LEDidest viimast proovinud välja pigistada, niikuinii suurem mure selles, et valguse väikese nurga tõttu on neid pigem rohkem vaja kõrvuti laduda ja teisalt tuleb igal aastal välja uus põlvkond LEDe, millel valgustugevus vähemalt kahekordne...

oli küll mõte pidurituli ümber ehitada nii, et tule süttimisel vilguks see kõigepealt mõne sekundi jooksul ja siis jääks pidevalt põlema, aga seda põhiliselt parema nähtavuse, mitte nominaalist kõrgema voolu pärast...

ise olen põhiliselt kasutanud LEDe mille nurk on 30 kraadi kandis ja valgustugevus 15...20 000 mcd ümber ja nominaalvool 20mA - kui neid 25...30 tk nelja kaupa gruppi panna, saab täiesti eeskujuliku tagatule ehitada mille voolutarve pidurdamisel ca 150 mA, ehk siis tarbitav võimsus 2 W ringis...

katsetasin ka viimati uusi 50 000 mcd 100mA LEDe - valgustugevust neil tõesti südamest aga nendega tekib juba teine probleem, kui ikka suure (piduri, suuna) tule jagu neid kokku lapid, hakkab kogu tule voolutarve lähenema tasapisi tavapirni omale ja praktiline mõte kaob...

põhieesmärk siiski, vähemalt minul endal, on vähendada LEDide kasutamisega ratta üldist voolutarbimist, et siis kõik võimalik ülejääk lisada esituledesse ;-)

aga '13reede' poolt pakutud link on võimas, müts maha, väga ilus töö - võtan mingi aeg Andrusega ühendust, ehk saan isegi mõne asja hõlpsamini lahendatud, tänud vihje eest :-)

marr kirjutas:
ei ole ka mina veel näinud led´e mida peaks radikaga jahutama...
anname andeks ;-)
tead, maailm on täis igasuguseid uusi ja põnevaid asju, mida enamus meist pole veel näinud, ja neid tuleb kogu aeg juurde ;-)

20 aastat tagasi ei olnud ühtegi radiaatoriga jahutatavat mikroskeemi kasutusel, polnud lihtsalt vaja - aga mõni aeg tagasi ületasime selle maagilise piiri, kus arvutustehnika jahutamiseks kulub maailmas rohkem elektrit kui selle töös hoidmiseks!

head rattasõiduilma kõigile!

Raul

Fakt, et meduusid on suutnud elada ilma ajudeta mitu miljonit aastat, annab lootust nii mõnelegi inimesele :twisted:

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”