LED-id mootorrattal
päris julmalt LEDe järjest pista, niiet 12V kokku saab, on tiba riskantne tegevus, mis saab, kui mootor käima panna ja pinge 13,8 V tõusebalbert52 kirjutas:Tavalised ledid põlevad tavaliselt 3,3v pealt. Mootorratta akust tuleb 12v. Ühendamine käib nagu pildil näidatud: http://img167.imageshack.us/my.php?image=skeemoh7.jpg...

LEDide pingelang on jah kusagil vahemikus 2...3 V sõltuvalt tüübist, enamus 20mA LEDe jääb sinna 2V kanti ja ise olen neid järjestikku pannud ca 8...9 V jagu, ehk enamasti 4 tk, ülejäänud pinge tuleb takisti peale "kustutada" - takisti hoiab ka pinge kõikumise puhul voolu lubatud piires...
selliseid 4 kaupa gruppe tuleb siis tule sisse ära mahutada niipalju kui on ruumi või soove...
moduleerimisega ei ole LEDidest viimast proovinud välja pigistada, niikuinii suurem mure selles, et valguse väikese nurga tõttu on neid pigem rohkem vaja kõrvuti laduda ja teisalt tuleb igal aastal välja uus põlvkond LEDe, millel valgustugevus vähemalt kahekordne...kris. kirjutas:Kui kasutada LED-e tuledes, siis kas on mingi piirang valguse levimise nurgale? Sest mida väiksem nurk seda suurem valgustugemus jne ...
Kas maksimaalse heleduse saavutamiseks oled moduleerimist kasutanud, et soojenemist vältida?
oli küll mõte pidurituli ümber ehitada nii, et tule süttimisel vilguks see kõigepealt mõne sekundi jooksul ja siis jääks pidevalt põlema, aga seda põhiliselt parema nähtavuse, mitte nominaalist kõrgema voolu pärast...
ise olen põhiliselt kasutanud LEDe mille nurk on 30 kraadi kandis ja valgustugevus 15...20 000 mcd ümber ja nominaalvool 20mA - kui neid 25...30 tk nelja kaupa gruppi panna, saab täiesti eeskujuliku tagatule ehitada mille voolutarve pidurdamisel ca 150 mA, ehk siis tarbitav võimsus 2 W ringis...
katsetasin ka viimati uusi 50 000 mcd 100mA LEDe - valgustugevust neil tõesti südamest aga nendega tekib juba teine probleem, kui ikka suure (piduri, suuna) tule jagu neid kokku lapid, hakkab kogu tule voolutarve lähenema tasapisi tavapirni omale ja praktiline mõte kaob...
põhieesmärk siiski, vähemalt minul endal, on vähendada LEDide kasutamisega ratta üldist voolutarbimist, et siis kõik võimalik ülejääk lisada esituledesse

aga '13reede' poolt pakutud link on võimas, müts maha, väga ilus töö - võtan mingi aeg Andrusega ühendust, ehk saan isegi mõne asja hõlpsamini lahendatud, tänud vihje eest

anname andeksmarr kirjutas:ei ole ka mina veel näinud led´e mida peaks radikaga jahutama...

tead, maailm on täis igasuguseid uusi ja põnevaid asju, mida enamus meist pole veel näinud, ja neid tuleb kogu aeg juurde

20 aastat tagasi ei olnud ühtegi radiaatoriga jahutatavat mikroskeemi kasutusel, polnud lihtsalt vaja - aga mõni aeg tagasi ületasime selle maagilise piiri, kus arvutustehnika jahutamiseks kulub maailmas rohkem elektrit kui selle töös hoidmiseks!
head rattasõiduilma kõigile!
Raul
Fakt, et meduusid on suutnud elada ilma ajudeta mitu miljonit aastat, annab lootust nii mõnelegi inimesele
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.