25kw piiraja ja ARK

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
ziim666
Postitusi: 50
Liitunud: 05 Juul 2004, 11:25

25kw piiraja ja ARK

Lugemata postitus Postitas ziim666 »

Tere!
Ostsin oma mootorrattale piiraja, et muuta selle võimsus 25kw. Paigaldasin selle piiraja, mis kujutab endast plekitükki, mis takistab gaasi täielikult põhja panemist. Seejärel tegin taotluse ümberehituse kohta ja esitasin vajalikud paberid arki, lubati paberid üle vaadata ja järgmine päev tagasi helistada. Helistatigi ja öeldi et on vaja töökoja kinnistust, mis tõestaks, et piiraja on peal , kuna väidetavalt nemad ei suuda visuaalse vaatluse teel kindlaks teha kas piiraja on peal ( tegelikkuses on võimalik konkreetse piiraja olemasolu kindlaks teha ka ilma ühtegi detaili eemaldamata). Kuna sellist nõuet kuskil kirjas ei ole, on hoopis kirjas et ARK või tema poolt tunnustatud ekspert kontrollib pärast ümberehituse teostamist ümberehituseks loa saanud sõiduki vastavust kehtivatele tehnonõuetele viide: http://www.ark.ee/atp/?id=496 , siis küsisin arkist et mille alusel nad nõuavad minult töökoja kinnistust. Vastati sisuliselt, et mis siis et kuskil kirjas ei ole, nemad võivad nõuda mida tahavad.
Kas kellegil on olnud selle piiraja paigaldamisega kogemusi ja kas keegi on sattunud sarnasesse olukorda? Kas ARK teeb antud olukorras mulle ülekohut või on mul endal mingi nüanss kuskilt märkamatta jäänud?

Ette tänades,
Siim
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1421
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 62 korda

Lugemata postitus Postitas Ronk »

Mine räägi seda juttu Ramo-le. Nemad tegelevad piiramisega ja tõendite välja kirjutamisega.
Kasutaja avatar

Teema algataja
ziim666
Postitusi: 50
Liitunud: 05 Juul 2004, 11:25

Lugemata postitus Postitas ziim666 »

Asi on selles, et motodepoos küsiti selle pealpaneku ja tõendi eest 1000 eek, usun et ramos jääb see hind samasse kanti.Lisaks peaksin ma veel leidma transpordi oma tsikli jaoks ja peaksin töölt ka ära tulema. Pole sellist jama vaja ju eriti veel siis kui ükski seadus ei nõua seda.

Panthera
Postitusi: 625
Liitunud: 28 Okt 2006, 18:23
Tsikkel: Honda
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Panthera »

on see 1000 siis nii suur summa paigaldamise ja ametliku tõendi eest? :lol:
Kasutaja avatar

Sebastian
Postitusi: 303
Liitunud: 05 Juun 2005, 19:18
Asukoht: Harku/
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Sebastian »

OT: Kas tõesti ainult 1000 eeki? Mis nali see on, liigun ka homme depoose ja küsin järgi. Kui nii siis lasen kohe selle piiraja panna ja ARK-i tormata.

s3rza
Postitusi: 173
Liitunud: 22 Apr 2007, 22:25
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas s3rza »

Kusjuures Motodepoos maksab piiraja+paigaldamine+vajalikud paberid kokku 3000.-
Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 559
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas westel »

a miks seda võimsuse piirajat vaja on?
Et saaks kogu aeg gaas põhjas sõita või :twisted:
Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas Villem »

westel kirjutas:
a miks seda võimsuse piirajat vaja on?
Et saaks kogu aeg gaas põhjas sõita või :twisted:
Selleks, et kui sul on A2 kategooria, siis sa ei tohi üle 25kw rattaga sõita. Tehasest 25kw tsiklid on aga ainult mõned.
Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)
Kasutaja avatar

Teema algataja
ziim666
Postitusi: 50
Liitunud: 05 Juul 2004, 11:25

Lugemata postitus Postitas ziim666 »

Sebastian kirjutas:
OT: Kas tõesti ainult 1000 eeki? Mis nali see on, liigun ka homme depoose ja küsin järgi. Kui nii siis lasen kohe selle piiraja panna ja ARK-i tormata.
Piiraja ise maksis 2000 eek. Paigaldus maksab 1000 eek, mis on täielik absurd sellise töö eest, mis võtab maksimaalselt 10 min aega.
Miks ma peaks alluma mingile arki ametnike bürokraatiale kui seaduse järgi peaks asi toimima teisiti. Pole kuskil kirjas ,et on kohustuslik , et selle piiraja paigaldaks mingi töökoda.
Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 559
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas westel »

Villem kirjutas:
westel kirjutas:
a miks seda võimsuse piirajat vaja on?
Et saaks kogu aeg gaas põhjas sõita või :twisted:
Selleks, et kui sul on A2 kategooria, siis sa ei tohi üle 25kw rattaga sõita. Tehasest 25kw tsiklid on aga ainult mõned.
He... :D
No siis on mul vist õnneks läinud, et keegi mind keelama pole tulnud.
"Seadusegurud" on mind mitmeid korda kontrollinud ja sellele pole ükski politseinik tähelepanu pööranud, et tohin sõita kuni 25 kw tsikliga.
Kui passis 72kw jne.
Kasutaja avatar

Artemide
Postitusi: 495
Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Artemide »

Peaks ka vist oma ratta 25kw´le piirama kui eksamit arki tegema lähen :D :D :D
Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas Villem »

Artemide kirjutas:
Peaks ka vist oma ratta 25kw´le piirama kui eksamit arki tegema lähen :D :D :D
OT: Kuule, jõua nüüd otsusele, kas sa teed A1 või A2. Siin räägid et piiraks 25kw peale, teises teemas otsid kedagi kes laenaks eksami jaoks 125cc ratast. No kumb siis ?
Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Westel, ära liiga enesekindel ole. Mind peeti pooleteise nädala eest kinni ja kui küsisin, et miks, poisid ütlesid kohe, et liiga palju noorukeid ilma vastava kategooria lubadeta liiga võimsa tsikli seljas. St kontrolliti. Ja küll kontrollivad ka sind.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

RoadrunnerII

Lugemata postitus Postitas RoadrunnerII »

hmm küsimus kui pagaldan piiraja ja registreerin ark kas siis on kindlustus ka selle järgi. Ja kui ma võtan piiraja maha siis saan ju ikkagi täisvõimsusel tsikliga sõita (load ei ole piiratud) ja maksta 25 kw kindlustust

s3rza
Postitusi: 173
Liitunud: 22 Apr 2007, 22:25
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas s3rza »

RoadrunnerII kirjutas:
hmm küsimus kui pagaldan piiraja ja registreerin ark kas siis on kindlustus ka selle järgi. Ja kui ma võtan piiraja maha siis saan ju ikkagi täisvõimsusel tsikliga sõita (load ei ole piiratud) ja maksta 25 kw kindlustust
Saad küll jah, paberid on ju ikkagi tõestuseks! :wink:

Erci
Postitusi: 755
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Lugemata postitus Postitas Erci »

Mina läheksin ARK juhataj juurde või siis nõuaksinn kirjalikku teabenõuet selle kohta, miks nad töökoja pabereid nõuavad. Sellele on nad kohustatud ka vastama. Asi pole selles 1000 kroonis, vaid kui ARK või tema poolt tunnustatud ekspert selle üle peab vaatama siis nii ka olgu.
Soovin sulle edu selles bürokraatias.
Ja A-erinitgimus 4-ga (a2 kategooria) võib sõita kas 25kw või 0,16kw/kg kohta, seega kui raskemast klassist ratas on võib ka võimsam olla kui 25kw
___________________________
Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas Villem »

Erci kirjutas:
Ja A-erinitgimus 4-ga (a2 kategooria) võib sõita kas 25kw või 0,16kw/kg kohta, seega kui raskemast klassist ratas on võib ka võimsam olla kui 25kw
Nii on.
Aga märkuseks veel igaksjuhuks juurde, et A2 kategooria sõidueksamit saab teha AINULT ja AINULT 25kw rattaga :!:
Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)
Kasutaja avatar

rasmus23
Postitusi: 100
Liitunud: 26 Mai 2007, 19:27
Tsikkel: KLR
Asukoht: Riisipere

Lugemata postitus Postitas rasmus23 »

a mille järgi seda 0,16kw/kg kohta võetakse.
kas tühimassi või täismassi järgi?
Veo- ja tõsteteenus.
Veoteenus: Eraldi üldjuhul ei teosta auto iseärasuste poolest, aga vajadusel 10t
Tõstevõime kuni 15t ning noole pikkus kuni 42m.
53420969
Kasutaja avatar

Artemide
Postitusi: 495
Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Artemide »

Villem kirjutas:
Artemide kirjutas:
Peaks ka vist oma ratta 25kw´le piirama kui eksamit arki tegema lähen :D :D :D
OT: Kuule, jõua nüüd otsusele, kas sa teed A1 või A2. Siin räägid et piiraks 25kw peale, teises teemas otsid kedagi kes laenaks eksami jaoks 125cc ratast. No kumb siis ?
Ärge pahandage, see oli lihtsalt väike tagasihoidlik nali... :oops:
Otsin ikkagi A1 ratast :idea:
Kasutaja avatar

Stern
Postitusi: 217
Liitunud: 04 Aug 2003, 08:55
Asukoht: Lasnamägi GSX600F, CBR929

Lugemata postitus Postitas Stern »

tühimass

coronius

Lugemata postitus Postitas coronius »

rasmus23 kirjutas:
a mille järgi seda 0,16kw/kg kohta võetakse.
kas tühimassi või täismassi järgi?
Võimsus jagatud registrimassiga
Kasutaja avatar

Telempe
Postitusi: 120
Liitunud: 15 Juul 2003, 22:28
Tsikkel: Triumph Sprint ST 1050 (2008)
Asukoht: Tallinn (QTH:KO29HJ)

Lugemata postitus Postitas Telempe »

ATGATT, but not invincible
Kasutaja avatar

Karupoiss
Postitusi: 301
Liitunud: 12 Apr 2006, 09:30
Tsikkel: Z750
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Karupoiss »

Minu teada on alati olnud vaja piiraja olemasolu kinnitavat dokumenti. Sellepärast maksab see nii palju, et see on ametlik kinnitus. Ei ole küll kuulnud, et ilma selleta keegi läbi on saanud. Põhimõtteliselt on see enam-vähem tootjapoolne kinnitus, et tsikkel on tõesti piiratud.
Asi on ehk selles, et ARKis ei ole dünamomeetrit... :wink:
Kawasaki Z-fighter

Ära sõida kiiremini, kui mõtelda suudad!
Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

Erci kirjutas:
Ja A-erinitgimus 4-ga (a2 kategooria) võib sõita kas 25kw või 0,16kw/kg kohta, seega kui raskemast klassist ratas on võib ka võimsam olla kui 25kw
Sorry, aga mina saan küll sellest asjast teistpidi aru - A2 puhul ei tohi olla ratta võimsus üle 25 KW ega erivõimsus üle 0,16 kw/kg kohta. See tähendab, et kumbagi kriteeriumit ei tohi ületada.
Nii nagu A1 on mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 cm³ ja võimsus ei ületa 11 kw. Siin samuti pead arvestama mõlema parameetriga.

s3rza
Postitusi: 173
Liitunud: 22 Apr 2007, 22:25
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas s3rza »

Õnnekas kirjutas:
Erci kirjutas:
Ja A-erinitgimus 4-ga (a2 kategooria) võib sõita kas 25kw või 0,16kw/kg kohta, seega kui raskemast klassist ratas on võib ka võimsam olla kui 25kw
Sorry, aga mina saan küll sellest asjast teistpidi aru - A2 puhul ei tohi olla ratta võimsus üle 25 KW ega erivõimsus üle 0,16 kw/kg kohta. See tähendab, et kumbagi kriteeriumit ei tohi ületada.
Nii nagu A1 on mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 cm³ ja võimsus ei ületa 11 kw. Siin samuti pead arvestama mõlema parameetriga.
Seda öeldi ka mulle ARK's.
Põhjendati: "See on selleks, et mootorrattad ei läheks liiga kergeks ja võimsaks."
Kasutaja avatar

Karupoiss
Postitusi: 301
Liitunud: 12 Apr 2006, 09:30
Tsikkel: Z750
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Karupoiss »

s3rza kirjutas:
Õnnekas kirjutas:
Erci kirjutas:
Ja A-erinitgimus 4-ga (a2 kategooria) võib sõita kas 25kw või 0,16kw/kg kohta, seega kui raskemast klassist ratas on võib ka võimsam olla kui 25kw
Sorry, aga mina saan küll sellest asjast teistpidi aru - A2 puhul ei tohi olla ratta võimsus üle 25 KW ega erivõimsus üle 0,16 kw/kg kohta. See tähendab, et kumbagi kriteeriumit ei tohi ületada.
Nii nagu A1 on mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 cm³ ja võimsus ei ületa 11 kw. Siin samuti pead arvestama mõlema parameetriga.
Seda öeldi ka mulle ARK's.
Põhjendati: "See on selleks, et mootorrattad ei läheks liiga kergeks ja võimsaks."
Mõlemad peavad olema jah.
Mul on piiratud 25 kW-le ja 199 kg kaal kirjutati (tootja poolt) ümber 218-le, et erivõimsus tuleks ~0,111 (passis märkustes kirjas).
Ja siit ka lõplikult järeldus, et erivõimsus on võimsuse ja tühimassi suhe. 8)
Aamen!
(Am I God now?)
Kawasaki Z-fighter

Ära sõida kiiremini, kui mõtelda suudad!

Erci
Postitusi: 755
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Lugemata postitus Postitas Erci »

Õnnekas paned siiski puuse, üks kahest tingimusest peab olema täidetud kuna lauses on VÕI, oleks seal JA siis peaks olema mõlemad tingimused täidetud.

"A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või erivõimsus ei ületa 0,16 kW/kg"

Ja piirajast: piiraja kohta dokumendi saadki koos piirajaga tehasest, piirajat saab tellida ainult konkreetse ratta kohta (tellides küsitakse ka vin koodi). Ja tehas selle paberiga annabki garantii, et kui see konkreetene piiraja on konkreetselt sellele rattale paigaldatud siis võimsus on selline nagu paberil kirjas. Kui seadus ei nõua selle töökojas paigaldamist siis mina ka seal seda panna ei laseks.

Antud juhtumi korral ei nõudnud ARK, et see töökoda just Depoo oleks, kuna neil on stend olemas, niiet selles probleem ka ei olnud.
___________________________
Kasutaja avatar

scryth
Postitusi: 1094
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:18
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas scryth »

Erci kirjutas:
Õnnekas paned siiski puuse, üks kahest tingimusest peab olema täidetud kuna lauses on VÕI, oleks seal JA siis peaks olema mõlemad tingimused täidetud.

"A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või erivõimsus ei ületa 0,16 kW/kg"
Ka minu meelest on eesti keele kohaselt see nii. Vastasel juhul oleks seal sõna "EGA" nagu Õnnekas ka keelt oskava inimesena kasutas.

Aga sel teemal on siin jahutud risti ja põiki, vähemalt kord kuus :lol:

Meile koolis räägiti nii, et on olemas eesti keel ja ARK-i keel, elik ARK saab asjadest aru täpselt nii, nagu heaks arvab. Selle jutuajamise kontekstiks olid sel hetkel küll liiklustestid, aga põhimõtet see ei muuda.

Minu meelest on selle klausliga täpselt nii, et keegi peaks võtma EKIst ametliku seisukoha ja ARKi vajadusel kohtusse andma. Aga tegelikult sa sellest mõnest kW-st eriti kasu ei saa. Närvikulu aga kohtus jahmerdades küll.
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Loogilises keeles oleks seal õige justnimelt "ja". See "ega" annab keeleliselt sellesama "ja" välja. Et siis erivõimsus ei tohi olla ühelgi juhul suurem kui 0,16 kW/kg ja maksimumvõimsus ei tohi olla ühelgi juhul suurem kui 25 kW.
Praegune "või" järgi saan mina vähemalt ka aru, et mingi 300-kilose elukaga võid vabalt 45 kW-ga ringi lasta. No on peavähk. See lause oleks tegelikult vaja kuidagi ümber sõnastada. Selle asja täpsesse ja samas üldarusaadavasse keelde panemine ei ole ju raske. Kohtuvaidlus... seal tuleb mängu veel selline asi, nagu "seaduse mõte". Ja seaduse mõte on mitte lasta liiga noori suure tsikli selga. Mida mina ka toetan.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

Erci
Postitusi: 755
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Lugemata postitus Postitas Erci »

Aga nii see juba kirjas on ja ei saa seda kuidagi valesti ka lugeda, niiet võibki 300kg/ 45kw-se elukaga sõita.
Kohtuvaidluses õnneks loetakse seadust nii nagu see kirjas on ja ma toetan ka seda, kui oleks mõeldud teisiti, oleks ju seadusesse kirja pandud JA.
___________________________
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”