25kw piiraja ja ARK
Moderaator: Moded
25kw piiraja ja ARK
Tere!
Ostsin oma mootorrattale piiraja, et muuta selle võimsus 25kw. Paigaldasin selle piiraja, mis kujutab endast plekitükki, mis takistab gaasi täielikult põhja panemist. Seejärel tegin taotluse ümberehituse kohta ja esitasin vajalikud paberid arki, lubati paberid üle vaadata ja järgmine päev tagasi helistada. Helistatigi ja öeldi et on vaja töökoja kinnistust, mis tõestaks, et piiraja on peal , kuna väidetavalt nemad ei suuda visuaalse vaatluse teel kindlaks teha kas piiraja on peal ( tegelikkuses on võimalik konkreetse piiraja olemasolu kindlaks teha ka ilma ühtegi detaili eemaldamata). Kuna sellist nõuet kuskil kirjas ei ole, on hoopis kirjas et ARK või tema poolt tunnustatud ekspert kontrollib pärast ümberehituse teostamist ümberehituseks loa saanud sõiduki vastavust kehtivatele tehnonõuetele viide: http://www.ark.ee/atp/?id=496 , siis küsisin arkist et mille alusel nad nõuavad minult töökoja kinnistust. Vastati sisuliselt, et mis siis et kuskil kirjas ei ole, nemad võivad nõuda mida tahavad.
Kas kellegil on olnud selle piiraja paigaldamisega kogemusi ja kas keegi on sattunud sarnasesse olukorda? Kas ARK teeb antud olukorras mulle ülekohut või on mul endal mingi nüanss kuskilt märkamatta jäänud?
Ette tänades,
Siim
Ostsin oma mootorrattale piiraja, et muuta selle võimsus 25kw. Paigaldasin selle piiraja, mis kujutab endast plekitükki, mis takistab gaasi täielikult põhja panemist. Seejärel tegin taotluse ümberehituse kohta ja esitasin vajalikud paberid arki, lubati paberid üle vaadata ja järgmine päev tagasi helistada. Helistatigi ja öeldi et on vaja töökoja kinnistust, mis tõestaks, et piiraja on peal , kuna väidetavalt nemad ei suuda visuaalse vaatluse teel kindlaks teha kas piiraja on peal ( tegelikkuses on võimalik konkreetse piiraja olemasolu kindlaks teha ka ilma ühtegi detaili eemaldamata). Kuna sellist nõuet kuskil kirjas ei ole, on hoopis kirjas et ARK või tema poolt tunnustatud ekspert kontrollib pärast ümberehituse teostamist ümberehituseks loa saanud sõiduki vastavust kehtivatele tehnonõuetele viide: http://www.ark.ee/atp/?id=496 , siis küsisin arkist et mille alusel nad nõuavad minult töökoja kinnistust. Vastati sisuliselt, et mis siis et kuskil kirjas ei ole, nemad võivad nõuda mida tahavad.
Kas kellegil on olnud selle piiraja paigaldamisega kogemusi ja kas keegi on sattunud sarnasesse olukorda? Kas ARK teeb antud olukorras mulle ülekohut või on mul endal mingi nüanss kuskilt märkamatta jäänud?
Ette tänades,
Siim
Piiraja ise maksis 2000 eek. Paigaldus maksab 1000 eek, mis on täielik absurd sellise töö eest, mis võtab maksimaalselt 10 min aega.Sebastian kirjutas:OT: Kas tõesti ainult 1000 eeki? Mis nali see on, liigun ka homme depoose ja küsin järgi. Kui nii siis lasen kohe selle piiraja panna ja ARK-i tormata.
Miks ma peaks alluma mingile arki ametnike bürokraatiale kui seaduse järgi peaks asi toimima teisiti. Pole kuskil kirjas ,et on kohustuslik , et selle piiraja paigaldaks mingi töökoda.
He...Villem kirjutas:Selleks, et kui sul on A2 kategooria, siis sa ei tohi üle 25kw rattaga sõita. Tehasest 25kw tsiklid on aga ainult mõned.westel kirjutas:a miks seda võimsuse piirajat vaja on?
Et saaks kogu aeg gaas põhjas sõita või

No siis on mul vist õnneks läinud, et keegi mind keelama pole tulnud.
"Seadusegurud" on mind mitmeid korda kontrollinud ja sellele pole ükski politseinik tähelepanu pööranud, et tohin sõita kuni 25 kw tsikliga.
Kui passis 72kw jne.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Westel, ära liiga enesekindel ole. Mind peeti pooleteise nädala eest kinni ja kui küsisin, et miks, poisid ütlesid kohe, et liiga palju noorukeid ilma vastava kategooria lubadeta liiga võimsa tsikli seljas. St kontrolliti. Ja küll kontrollivad ka sind.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
-
- Postitusi: 755
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Mina läheksin ARK juhataj juurde või siis nõuaksinn kirjalikku teabenõuet selle kohta, miks nad töökoja pabereid nõuavad. Sellele on nad kohustatud ka vastama. Asi pole selles 1000 kroonis, vaid kui ARK või tema poolt tunnustatud ekspert selle üle peab vaatama siis nii ka olgu.
Soovin sulle edu selles bürokraatias.
Ja A-erinitgimus 4-ga (a2 kategooria) võib sõita kas 25kw või 0,16kw/kg kohta, seega kui raskemast klassist ratas on võib ka võimsam olla kui 25kw
Soovin sulle edu selles bürokraatias.
Ja A-erinitgimus 4-ga (a2 kategooria) võib sõita kas 25kw või 0,16kw/kg kohta, seega kui raskemast klassist ratas on võib ka võimsam olla kui 25kw
___________________________
-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
Nii on.Erci kirjutas:Ja A-erinitgimus 4-ga (a2 kategooria) võib sõita kas 25kw või 0,16kw/kg kohta, seega kui raskemast klassist ratas on võib ka võimsam olla kui 25kw
Aga märkuseks veel igaksjuhuks juurde, et A2 kategooria sõidueksamit saab teha AINULT ja AINULT 25kw rattaga

Terv,
Villem aka Villu aka Madis
Villem aka Villu aka Madis

Ärge pahandage, see oli lihtsalt väike tagasihoidlik nali...Villem kirjutas:OT: Kuule, jõua nüüd otsusele, kas sa teed A1 või A2. Siin räägid et piiraks 25kw peale, teises teemas otsid kedagi kes laenaks eksami jaoks 125cc ratast. No kumb siis ?Artemide kirjutas:Peaks ka vist oma ratta 25kw´le piirama kui eksamit arki tegema lähen![]()
![]()

Otsin ikkagi A1 ratast

-
- Postitusi: 120
- Liitunud: 15 Juul 2003, 22:28
- Tsikkel: Triumph Sprint ST 1050 (2008)
- Asukoht: Tallinn (QTH:KO29HJ)
Vale vastus, istu, kaks.
Telempe ([url=http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=132859#132859]25 mai 2006 16:48[/url]) kirjutas:[url=https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=974226]Liiklusseadus[/url]: Lisa 1 kirjutas:Erivõimsus on mootori võimsuse ja sõiduki tühimassi suhe.
ATGATT, but not invincible
Minu teada on alati olnud vaja piiraja olemasolu kinnitavat dokumenti. Sellepärast maksab see nii palju, et see on ametlik kinnitus. Ei ole küll kuulnud, et ilma selleta keegi läbi on saanud. Põhimõtteliselt on see enam-vähem tootjapoolne kinnitus, et tsikkel on tõesti piiratud.
Asi on ehk selles, et ARKis ei ole dünamomeetrit...
Asi on ehk selles, et ARKis ei ole dünamomeetrit...

Kawasaki Z-fighter
Ära sõida kiiremini, kui mõtelda suudad!
Ära sõida kiiremini, kui mõtelda suudad!
-
- Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
Sorry, aga mina saan küll sellest asjast teistpidi aru - A2 puhul ei tohi olla ratta võimsus üle 25 KW ega erivõimsus üle 0,16 kw/kg kohta. See tähendab, et kumbagi kriteeriumit ei tohi ületada.Erci kirjutas:Ja A-erinitgimus 4-ga (a2 kategooria) võib sõita kas 25kw või 0,16kw/kg kohta, seega kui raskemast klassist ratas on võib ka võimsam olla kui 25kw
Nii nagu A1 on mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 cm³ ja võimsus ei ületa 11 kw. Siin samuti pead arvestama mõlema parameetriga.
Seda öeldi ka mulle ARK's.Õnnekas kirjutas:Sorry, aga mina saan küll sellest asjast teistpidi aru - A2 puhul ei tohi olla ratta võimsus üle 25 KW ega erivõimsus üle 0,16 kw/kg kohta. See tähendab, et kumbagi kriteeriumit ei tohi ületada.Erci kirjutas:Ja A-erinitgimus 4-ga (a2 kategooria) võib sõita kas 25kw või 0,16kw/kg kohta, seega kui raskemast klassist ratas on võib ka võimsam olla kui 25kw
Nii nagu A1 on mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 cm³ ja võimsus ei ületa 11 kw. Siin samuti pead arvestama mõlema parameetriga.
Põhjendati: "See on selleks, et mootorrattad ei läheks liiga kergeks ja võimsaks."
Mõlemad peavad olema jah.s3rza kirjutas:Seda öeldi ka mulle ARK's.Õnnekas kirjutas:Sorry, aga mina saan küll sellest asjast teistpidi aru - A2 puhul ei tohi olla ratta võimsus üle 25 KW ega erivõimsus üle 0,16 kw/kg kohta. See tähendab, et kumbagi kriteeriumit ei tohi ületada.Erci kirjutas:Ja A-erinitgimus 4-ga (a2 kategooria) võib sõita kas 25kw või 0,16kw/kg kohta, seega kui raskemast klassist ratas on võib ka võimsam olla kui 25kw
Nii nagu A1 on mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 cm³ ja võimsus ei ületa 11 kw. Siin samuti pead arvestama mõlema parameetriga.
Põhjendati: "See on selleks, et mootorrattad ei läheks liiga kergeks ja võimsaks."
Mul on piiratud 25 kW-le ja 199 kg kaal kirjutati (tootja poolt) ümber 218-le, et erivõimsus tuleks ~0,111 (passis märkustes kirjas).
Ja siit ka lõplikult järeldus, et erivõimsus on võimsuse ja tühimassi suhe.

Aamen!
(Am I God now?)
Kawasaki Z-fighter
Ära sõida kiiremini, kui mõtelda suudad!
Ära sõida kiiremini, kui mõtelda suudad!
-
- Postitusi: 755
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Õnnekas paned siiski puuse, üks kahest tingimusest peab olema täidetud kuna lauses on VÕI, oleks seal JA siis peaks olema mõlemad tingimused täidetud.
"A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või erivõimsus ei ületa 0,16 kW/kg"
Ja piirajast: piiraja kohta dokumendi saadki koos piirajaga tehasest, piirajat saab tellida ainult konkreetse ratta kohta (tellides küsitakse ka vin koodi). Ja tehas selle paberiga annabki garantii, et kui see konkreetene piiraja on konkreetselt sellele rattale paigaldatud siis võimsus on selline nagu paberil kirjas. Kui seadus ei nõua selle töökojas paigaldamist siis mina ka seal seda panna ei laseks.
Antud juhtumi korral ei nõudnud ARK, et see töökoda just Depoo oleks, kuna neil on stend olemas, niiet selles probleem ka ei olnud.
"A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või erivõimsus ei ületa 0,16 kW/kg"
Ja piirajast: piiraja kohta dokumendi saadki koos piirajaga tehasest, piirajat saab tellida ainult konkreetse ratta kohta (tellides küsitakse ka vin koodi). Ja tehas selle paberiga annabki garantii, et kui see konkreetene piiraja on konkreetselt sellele rattale paigaldatud siis võimsus on selline nagu paberil kirjas. Kui seadus ei nõua selle töökojas paigaldamist siis mina ka seal seda panna ei laseks.
Antud juhtumi korral ei nõudnud ARK, et see töökoda just Depoo oleks, kuna neil on stend olemas, niiet selles probleem ka ei olnud.
___________________________
Ka minu meelest on eesti keele kohaselt see nii. Vastasel juhul oleks seal sõna "EGA" nagu Õnnekas ka keelt oskava inimesena kasutas.Erci kirjutas:Õnnekas paned siiski puuse, üks kahest tingimusest peab olema täidetud kuna lauses on VÕI, oleks seal JA siis peaks olema mõlemad tingimused täidetud.
"A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või erivõimsus ei ületa 0,16 kW/kg"
Aga sel teemal on siin jahutud risti ja põiki, vähemalt kord kuus

Meile koolis räägiti nii, et on olemas eesti keel ja ARK-i keel, elik ARK saab asjadest aru täpselt nii, nagu heaks arvab. Selle jutuajamise kontekstiks olid sel hetkel küll liiklustestid, aga põhimõtet see ei muuda.
Minu meelest on selle klausliga täpselt nii, et keegi peaks võtma EKIst ametliku seisukoha ja ARKi vajadusel kohtusse andma. Aga tegelikult sa sellest mõnest kW-st eriti kasu ei saa. Närvikulu aga kohtus jahmerdades küll.
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Loogilises keeles oleks seal õige justnimelt "ja". See "ega" annab keeleliselt sellesama "ja" välja. Et siis erivõimsus ei tohi olla ühelgi juhul suurem kui 0,16 kW/kg ja maksimumvõimsus ei tohi olla ühelgi juhul suurem kui 25 kW.
Praegune "või" järgi saan mina vähemalt ka aru, et mingi 300-kilose elukaga võid vabalt 45 kW-ga ringi lasta. No on peavähk. See lause oleks tegelikult vaja kuidagi ümber sõnastada. Selle asja täpsesse ja samas üldarusaadavasse keelde panemine ei ole ju raske. Kohtuvaidlus... seal tuleb mängu veel selline asi, nagu "seaduse mõte". Ja seaduse mõte on mitte lasta liiga noori suure tsikli selga. Mida mina ka toetan.
Praegune "või" järgi saan mina vähemalt ka aru, et mingi 300-kilose elukaga võid vabalt 45 kW-ga ringi lasta. No on peavähk. See lause oleks tegelikult vaja kuidagi ümber sõnastada. Selle asja täpsesse ja samas üldarusaadavasse keelde panemine ei ole ju raske. Kohtuvaidlus... seal tuleb mängu veel selline asi, nagu "seaduse mõte". Ja seaduse mõte on mitte lasta liiga noori suure tsikli selga. Mida mina ka toetan.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.