pidurdamisest
-
- Postitusi: 1826
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Ikka vastupidi. Pidurdamise algfaasis on veel kaalujaotus rohkem tagaratta kasuks.jawazaki kirjutas:Kõige parem on muidugi kui vajutad algul esimest ja siis tsipa hiljem tagumist.
See oht on siis, kui ratas ei ole otse või ise otse sadulas ei istu. See on ka põhjus, miks kurvis peab väga ettevaatlikult pidurdama. Otse sõites võid tagumist väga pikalt loha lasta ja teatud määral ka esimest. Aga kui kurvis seda teed, siis blokeerunud ratas enam ei pööra, vaid jätkab liikumist otsesuunas. Sellega seoses kaob tsiklit pööramise ajal püsti hoidev tsentrifugaaljõud ja oledki külili maas. Tegelikult tagaotsa libisemist saab siiski vastupööramisega korrigeerida teatud piirides.jawazaki kirjutas:Tagapiduriga pidurdamise oht on just ratta loha laskmisel, mis võib külje ette tõmmata ja siis edasi...
Soovitan soojalt teemaalustajal käia motosurvivali koolitusel. Seal õpetatakse päris põhjalikult pidurdamist nii asfaltil kui kruusal.
Esirattale pidurdamine sõltub teatud määral rattast ja rehvist. Näiteks minu ratas Haapsalu lennuvälja betoonil kõikus väga napilt tagaotsa kerkimise ja esiratta blokeerumise piiri peal. Aga igal juhul õige pidurdamine on selline, kus sujuvalt suurendad esiratta pidurdusjõudu vastavalt sellele, kuidas raskus esirattale kandub ja pidamine paraneb. Kui kohe täisjõuga heeblit kahmad, siis läheb üsna kergesti plokki ratas.
Joel
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.