Yamaha XJ600 Diversioni mootoriprobleemid

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
RainR
Postitusi: 63
Liitunud: 01 Mai 2007, 19:50

Yamaha XJ600 Diversioni mootoriprobleemid

Lugemata postitus Postitas RainR »

Sõbral rattaks 94 aasta 600ne diversion.

Mure järgmine, et tulime saaremaalt ning vihma hakkas sadama ning hakkas mootor puperdama. Jõud kadus ära, ei käinud enam ühtlaselt ning hakkas õlituld vilgutama.
Tema käes sai see ratas esimest kord vihma, varem on seisnud 1 aasta , enne seda toodi hollandist. Õlivahetus oli 1000 km tagasi tehtud, kuid nüüd järsku läks õli mustaks ning kadus enamus üldse ära.

Et milles võib olla probleemid? Küünlad võtsime maha, kõigil säde olemas ja kõik piibujuhtmed kah töötavad?

Antud rattal peaks vist olema õli taseme andur mitte rõhu? Arusaadav, et vilkuma hakkas kui õli ära kadus aga kuhu see õli kadus?

Bensiinipaak oli sodi täis ja selle pesime puhtaks. Kas on võimalik, et see sodi sealt edasi ka karbussidesse jõuab? Bensufilter ise tundus ok.

Kas see vidin, mis nüüd on bensufiltri ja karpade vahel, kuhu siis jookseb kütus paagist, tagasivool ja vaakum. kas seda oleks mõtet lahti teha ja uurida, et kas seal sodi sees? On sinna üldse võimalik midagi sisse jääda või jookseb see edasi karbussi ja jääb kuhugi düüsi juurde kinni?

Repair manuali ei ole, nii et päris lambist ei tahaks kõike maha kitkuda. Et kas karpad oleks mõtekas maha võtta , saab sealt ilma lahti võtmata vaadata, et on must või mitte?

Muidugi pole me peale ratta kuivamist ning bensupaagi pesemist rohkem käivitada proovinud, eks täna üritame. Äkki oli niisama paak umbes ja ei saanud kütust ja sellest tingitud siis puterdamine aga mis seletab õli kadumist?

Ja veel üks küsimus paagi kohta. Paagi alt tuleb välja kummivoolik, paagis sees jookseb metalltoru korgini. See peaks siis olema kas ülevoolu ärajooks või mingi õhutus aga miskil põhjusel oli kummivoolik alt kinni surutud ja kork ette löödud. Võimalik on, et toru on seest ära roostetanud , sest paak ise oli kah seest roostetanud alt . Tähendab vesi oli sees. Ega väga hullu pole, kui jääb samamoodi kork ette sinna?

Ette tänades,
Rain
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

Õli saab kaduda vaid kahel viisil. Kas ajab mootor kuskilt tihendite vahelt v näiteks tühjenduskorgi välja, mida on välise vaatluse käigus lihtne tuvastada. Või on kolvigrupp kulunud/klapisääretihendid läbi ja õli põleb silindris ära. Tunnuseks sinine suits sumpadest.

Hans
V-MAX
Kasutaja avatar

Teema algataja
RainR
Postitusi: 63
Liitunud: 01 Mai 2007, 19:50

Lugemata postitus Postitas RainR »

Mootor kuskilt välja ei aja.

Sinist suitsu nagu kah otseselt ei tule aga ju siis pole korralikult jälginud kah. Aga arvestades, et paugust kadus ära suht suur kogus, et see oli imelik.
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Ma soovitaks uue õli normikohaselt sisse valada, tsikli käima panna ja observeerida: kas kuskilt tilgub/immitseb midagi, mis värvi on suits sumpast, kas mootor käib ühtlaselt ja kõikide püttide osavõtul jms.
Kasutaja avatar

Teema algataja
RainR
Postitusi: 63
Liitunud: 01 Mai 2007, 19:50

Lugemata postitus Postitas RainR »

Üritame täna käima saada.

Õli sai normi valatud. Nüüd on elektriasjad kah kuivad ning bensiin peaks paagist ilusti peale voolama. eks siis näib kas tekib veel probleeme, millele peaks tähelepanu pöörama.
Kasutaja avatar

randmevääne2
Postitusi: 187
Liitunud: 06 Sept 2006, 00:18
Tsikkel: Yamu,KTM,Kawa
Asukoht: Jõgeva-Tartu

Lugemata postitus Postitas randmevääne2 »

Alati tasub vaadata kas bensiin otsas pole. :) .Endal ka võttis ükskord seest ikka jahedaks,kui ratas sellepärast teele jättis 8) .
Õli probleem??? Vala uus sisse ja jälgi ,kuhu see kaob.
Kasutaja avatar

Teema algataja
RainR
Postitusi: 63
Liitunud: 01 Mai 2007, 19:50

Lugemata postitus Postitas RainR »

Bensiinis asi polnud, probleem oli tunduvalt suurem nagu enne seletasin.

Küll aga saime täna ilusti paagi puhtaks ja ratta käima aga paar asja veel.

1. Küünlajuhtmed taovad üle, pimedas näha sädet. Kui nüüd kohe ei leidu poest juhtmeid, kas on mingit teipi , millega saaks juhtmed üle teha, et ei lööks läbi? Inglise foorumis üks kodanik olevat teinud , et säästa juhtmeid niiskuse eest ja ületagumise eest.

2. Miks läks õli järsku mustaks? Jama saigi arvatavasti alguse niiskusest elektrisüsteemis ja juhtmete ületagumisest. Kuid miks kadus järsku osa õlist ning miks järelejäänud õli must on?

grahv
Postitusi: 1186
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 77 korda

Lugemata postitus Postitas grahv »

RainR kirjutas:
Kuid miks kadus järsku osa õlist ning miks järelejäänud õli must on?
Õlil on ka pesevad omadused, võibolla leotas lihtsalt vana tahma seinte küljest lahti. Võid ju veel korra paar mingi odava õliga "pesta" enne kui õige õli sisse jätad. Juhul kui on, võtavad eriti tublid maha ka karteri põhjakaane ja puhastavad selle setetest.

Kui mootor on hõredavõitu, siis pääsevad põlemisgaasid (koos tahmaga) karterise ja kui sinna juba teatav surve tekib, võibki õli tuulutuse kaudu jalga lasta. Tuulutusvoolikute otsas ongi "lutid", aga need pole tegelikult umbsed. Kui sul mingi isearetis on, siis... Õli võib kaduda ka surnud klapisääre tihendite kaudu. Sõidu ajal ei siutse, küll aga siis kui mootoriga pidurdada. Või leegitorud maha ja kontrollid ega mõne väljalaskeklapi säär märg pole. (kõikidel mootoritel ilmselt ei paistagi). Üleüldse, et ei eksiks, kontrolli õli alati samades oludes - mootor külm, ratas sama koha peal keskhargil.
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

RainR kirjutas:
1. Küünlajuhtmed taovad üle, pimedas näha sädet. Kui nüüd kohe ei leidu poest juhtmeid, kas on mingit teipi , millega saaks juhtmed üle teha, et ei lööks läbi? Inglise foorumis üks kodanik olevat teinud , et säästa juhtmeid niiskuse eest ja ületagumise eest.
Eks teipimine aitab vast natuke, kuid see siiski ajutine lahendus. Kui kõrgepingekaablit ostad, siis võta kindlasti tsiklitele mõeldud. See peaks olema praktiliselt 0 takistusega, samas kui autokaablitel on teatav takistus ja selle kasutamisel jääb säde veidi lahjemaks.

Hans
V-MAX
Kasutaja avatar

Teema algataja
RainR
Postitusi: 63
Liitunud: 01 Mai 2007, 19:50

Lugemata postitus Postitas RainR »

Eks näis kas teipimine aitab, ajutine on ta kindlasti.

Aga kuna Diversionil on kaablid süütebooli küljes, siis ei ole muud pääsu kui originaalid osta.

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Süütepool, mitte bool. Teine asi on see, et õli ei kao etteaimamatult ja järsku teadmata suunas. Kahtlen, et seda oligi sul seal vähe ja vaatama hakkasid, kui sõit seisma jäi.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

mart77
Postitusi: 112
Liitunud: 24 Okt 2005, 21:46
Asukoht: Tallinn-Kloogaranna-Garaaž

Lugemata postitus Postitas mart77 »

Kas peale õlivahetust käivitasite mootori peale normi sissevalamist? Ja peale mõnda hetke uuesti kontrollisite õlitaset? Mootori töötades jõuab õli ka muudesse kohtadesse, kuhu lihtsalt valades õli ei jõua.

Mart
Viisakas Rott-Uuestisündinud XJ900
Punane Välk - Dnepr MT-11
Jawa 634 - ootab vänta
Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas Villem »

Ülelöömise vastu aitab ideaalselt vana hea tatt (DAT ehk transmissioonõli, ei juhi elektrit ning ei lase ka niiskusel ligi pääseda, mis on just kõige põhilisem ülelöömise põhjus). Tõmbad õlise lapiga juhtmed ning piibud üle ning peaks korras olema, mis aga ei tähenda, et ei võiks uute juhtmete poole vaadata.
Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)

rallitaja
Postitusi: 491
Liitunud: 12 Juun 2007, 08:52

Lugemata postitus Postitas rallitaja »

See tatt on ikka TAD. Dat ei ole kuskil kohanud.
Kasutaja avatar

Teema algataja
RainR
Postitusi: 63
Liitunud: 01 Mai 2007, 19:50

Lugemata postitus Postitas RainR »

Õlitase kontrollitud, hetkel püsib aga pole üle 30 km sõitnud kah. Eks näis mis saab.

Figga

Lugemata postitus Postitas Figga »

Soovitaks siiski Diversioni puhul enne õlitaseme kontrolli mootori soojaks ajada ning veits maha jahtuda lasta enne kontrolli. Muidugist ratas seisma keskhargile. Nagu ma olen aru saanud siis see suht ainuke moodus kuidas taset õigena näha divekate puhul, vähemasti minu omal :P
Juhtmete isoleerimiseks soovitaks special sprayd, küsida võid autopoodidest. See jätab sellise hea niiskuskindla kile neile peale ;)

XJ600NH 97
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”