BMW R1200R

Kasutaja avatar

tsiklonaut
Postitusi: 249
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas tsiklonaut »

crappersledge kirjutas:
Rääkimata erinevustest (raskuskeskme) kõrguses ning velgede-rehvide suuruses, mis stabiilsust silmas pidades peaks Ril parema suhtega paigas olema.
Tasuks mainida, et R on GSile suguluselt kõige lähedasem ratas bokserite seerias. Vanade 850, 1100 või 1150Ri "GSiks" konvertimisel piisas pikematest amortidest sisuliselt. Mootor ja käimakast oli sisuliselt 1:1.

Tõsi, uue generatsiooni R1200R on mootori osas 10 heppa juures versus R1200GS, mis tähendab, et jõudu on veidike "ülaregistrisse" nihutatud rohkem - õigenatukene rohkem pöörde pill on, samas kui GS veidike laiema veoga, eriti pöörete alaosas (näitajad on ka vastavad GS: 115Nm@5500p/min R:115Nm@6000p/min)

See 2" suurem esiratas ja pisut pikem amort - ütleks, et sõiduomadustelt on üsnagi sarnaste ratastega tegemist, seda just nimelt algaja jaoks, ja kindlasti ei saa öelda kumma kasuks miski on, pigem arvestades Eesti "loksuta hambad suust välja" teid nii linnas kui linnast väljas, on selge eelis GSil. Aga eks tsikli ost pole ainult elupuhas praktika, kui ikka emotsioon Ri poole kisub, siis tuleb ka seda teha, loomulikult :)

Algaja osas olen Kallega nõus, et sellise suuruse kohta üllatavalt hästi manööverdatava rattaga on tegemist, lihtsalt see teleleveri ots vajab harjumist kui oled tulnud tavalise teleskoopilise esiotsaga ratta seljast, mul oli ka probleeme alguses, sest olin esiosa sukeldumisega harjunud, eriti täislastis rattaga. Kui juba (ümber)harjunud oled, siis manööverdad sellise suure pilliga nagu kerge jalgrattaga ka väiksetel kiirustel. Kui algaja kohe teleleveriga pilli selga satub pole ilmselt mingit probleemi.

Pigem tuleks väidelda selles osas, et täiesti algajale see 109hp/115Nm 198kg kohta on ehk pisut ohtlik kombinatsioon? Jah, olen nõus, et kõik on inimese enda taga kinni muidugi, ütled küll, et sõidan maru tasa alguses jne., aga ühel hetkel ikka tuju liiga hea või vastupidi liiga halb, ajab keegi tolvan Sind liikuses närvi vms., jne jne... Liiga palju õnnetusi on viimasel ajal ja ilmselt see on ikkagi kuidagi korrelatsioonis mootorrataste arvu ülikiire kasvuga (algajad).

Teistpidi jällegi selline suurem ja tsiviliseeritum BMW on ilmselt üks parimaid võimalikke rattaid algajale - mugav, mahedad mootori omadused, veab juba madalalt, ABS, madal raskuskese, telelever ja R-il vist ka veojõu kontroll lisavarustuses saadaval. Samas kui osta ajutiselt üheks "treeningu" hooajaks mingi vana ja odav 400-600cc tüüpiline levinud riisirakett-pöördepill, mis on ajast ja arust pidurite, amordi, isteasendi ja raami geomeetria osas, on võibolla isegi suurema potensiaaliga kahju tooja(?)

Võta siis näpust, milline see õige lahendus on algajale...

Turvalist liiklemist kõigile igatahes!
.::: R1100 boGSer :::.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”