BMW R1200R

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
pruul
Postitusi: 15
Liitunud: 03 Juul 2007, 23:04

BMW R1200R

Lugemata postitus Postitas pruul »

Tere hea foorumi rahvas.

Load juba paistavad ning aeg rattale mõtlema hakata.
Kroomi veel ei taha ja päris baik ka nagu pole eesmärgiks.
Tahaks ühest kohast teise pigem mugavalt kuid emotsiooniga.
Vahetevahel tuleb teinepool seljataha ka võtta. Raha... mingi max. number mõttes liigub, aga vajadusel liising ehk aitab suuremaks teha.
Käisin mööda poode ning proovisin erinevatel massinatel seljas istuda.
Ise suhteliselt pikk ja suur ning tundsin ennast mugavalt BMW R1200R
seljas - ei olnud sellist poni seljas istumist.... massin ise ka väga meeldib.
Ise hindan, et mõistus enam-vähem peas aga ikkagi - ega liiga suur mootor pole - kas oskan taltsutada.
Töökindlus jms. ilmselt pole probleemiks?
P.S. BMW autoomanikest arvatakse ühte koma teist, kuidas rattaomanikega lugu on?
Kasutaja avatar

S.S.D.D.
Postitusi: 213
Liitunud: 14 Sept 2006, 11:05
Asukoht: Tln

Lugemata postitus Postitas S.S.D.D. »

R1200R on väga hea ja töökindel ratas. Isteasend mugav, kas suuremat kasvu inimesele. Selg ei väsi pikal sõidul, jalad ei ole liiga kokkusurutud ega kõveras. Margist järeldan, et vaatad täitsa uut ratast. Vanem versioon oli R1150R. Uuel rattal on reeglina garantii 3a ja BMW boxermootoriga on sõidetud ka üle ~150 000km probleemideta.
Boxermootor vajaks muidugi proovimist, et kas sobib. Omal R1200C ehk siis eelmise põlvkonna boxermootor aga olemuselt on nad samad. Väga korralik väändemoment madalatel pööretel. R1200R - peaks väänet olema 115 nm/ 6000 pöörde pealt. Proovima aga selle pärast, et gaas on ernevalt ridamootorist tundlikum ning vajab" hellalt" käsitlemist. Linnas parema käega äkilisi liigutusi tehes hüppab sama äkiliselt ka ratas. Ei ole sama mis 1000cc bike kus alla 3000-4000p/min ei juhtu suurt mitte midagi, nendega saab linnas rahulikult madalal pöördel kulgeda.
Mis on meie kliiimas üli positiivne on selle ratta lisad, mida soovitan peale võtta. Käepidemete soojendust, suvel õhtul suvekinniastega või vihmas sõites õhukeste kinnastega supper asi. Integaral ABS- ehk siis ABS pidurid mis omavad sellist postiivset võimalust, et käsipiduriga pidurdades võtab kinni nii esimese kui ka tagumise ratta. Jalga kasutades ainult tagumise. Väga turvaline ja näteks libedaga vihmas sõidul supper asi. Teoreetiliselt on saadval ka veojõukontroll kuid selle otstarbekuses pole veel 100% aru saanud, iseenesest ei lase asjanudus sul sidurit libedaga äkiliselt lahti lastes tagaratst pöörlema, ei viska tagumikku ette ehk siis jääd ka vaatamata oma lollusele püsti ja teele sellisel juhul.
Mootor on loodetav ja pikaealine, hooldus mõistliku hinnaga, hooldevälp 10 000km. Üli mugavaks teeb ratta kardaanülekanne, pole vaja pesta ega õlitada ega pingutada jne.
BMW imago( seda küll autode puhul enamsti) a la rullnokk, "kandiline" ei ole vist ammu enam päevakorras.
Kui boxermootor olemuselt sobib siis tuld ning RAHAKOTT samuti kannatab, saad hea ostu.

Midagi targemat ei oskagi öelda, nagu ikka boxermootor kas meeldib või mitte. Mida tasub arvstada veel on see, et boxermootor ( uued vähem vanema tüübi mootorid rohkem) tiksub kuuldavalt kui mootor on töösoe, see normaale ja ei viita kuidagi mingile veale.

ps) väga vähesed on BMW-dega kursis, need ei ole tänu oma hinnaklassile väga levinud rattad. Suvaline samas stiilis uus japs on 60- 70 000 eek odavam. Millega mees aga sõidab see mehe oma valik
8)
Only a Motorcyclist knows why a dog sticks his head out of the window of the car...
Kasutaja avatar

Hondarebel
Postitusi: 330
Liitunud: 28 Juun 2004, 11:08
Tsikkel: MotoGuzzi
Asukoht: Valgamaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hondarebel »

Kui rääkida valge inimese keha järgi tehtud "rätsepaülikonnast"
Mine istu korra ka uue MotoGuzzi Norge selga,veel parem kui tiiru ka teha saaks.


Peeter aka Hondarebel MotoGuzziNevadaga , niutsun siiamaani peale Guzzide proovipäeva.
Think positive
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Kas ma sain õigesti aru, et sa oled täiesti algaja? Või ikka on eelnevat sõidukogemust? Kui kogemust ei ole, siis mõningase bemmikogemuse põhjal soovitaks sulle esimeseks tsikliks midagi muud. Asi selles, et bokserbemm on just kohapeal ja väikesel kiirusel raske ja kohmakas riist, seda kohmakust suurendab veelgi eripärane esivedrustus. Kui hoo sisse saad, siis on OK, aga enne hoo sissesaamist võib algaja jänni jääda.

Ise soovitaksin sulle esimeseks tsikliks (kui sõit eelkõige linnas ja mõnikord ka tagaistmel keegi) bemarilt näiteks F650 või midagi G seeriast. Bokserit jõuad pidada küll ja veel, alusta pigem kergemast.

crappersledge
Postitusi: 46
Liitunud: 10 Aug 2006, 10:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas crappersledge »

sang: äkki täpsustad, millega sõidad. Küsimus ajendatud sellest, et kui sõidad äkki GSiga (klubinimi viis sellele mõttele), siis selle käitumine võib Rist üsna erinev olla, võrreldes kasvõi istmekõrgusi. Ri kõrge iste (830 mm) lõpeb seal, kus GSi madal iste (820 mm) algab ning sellel füüsikal peaks kohmakusele või nõtkusele suur mõju olema.
Istmete kõrguse vahemikud R: 770-830 ja GS: 820-900.
Rääkimata erinevustest (raskuskeskme) kõrguses ning velgede-rehvide suuruses, mis stabiilsust silmas pidades peaks Ril parema suhtega paigas olema.
Endalgi käimas neelud Ri järele, seepärast teema hinges.

jan22
Postitusi: 377
Liitunud: 02 Mai 2006, 11:46
Tsikkel: R1100RT
Asukoht: TLN,

Lugemata postitus Postitas jan22 »

Olen ka motikates algaja ja ostsin esimesena R1100RT boxeri.Valik osutus just sellepärast,et piisavalt mugav,stabiilne ja turvaline tundus kohe seimesel proovimisel.Oluline oli sõiduasend ja muidugi ka töökindlus,mida väga kiidetakse!
Jah eks firma ka natuke...
Kui oled suuerma ja pikema kasvuga siis ei tule muret motika kaalu suhtes.Sõidukogemust võid omandada ka korraliku kaalu ja võimsusega mootorrattaga.Ettevaatlik ja rahulik tuleks küll olla gaasi andmisega.
Kui nüüd peaks veel uue motika ostma siis ikka boxer BMW ja päris uuena!
Edu!
Jan
BMW R1100RT
Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kalle »

sang kirjutas:
Asi selles, et bokserbemm on just kohapeal ja väikesel kiirusel raske ja kohmakas riist, seda kohmakust suurendab veelgi eripärane esivedrustus. Kui hoo sisse saad, siis on OK, aga enne hoo sissesaamist võib algaja jänni jääda.
Sellega ei tahaks päris nõus olla. Vähemalt mis puudutab 1100GSi siis oma olemuse kohta on see üllatavalt hea platsil nikeradada. Oluliselt lihtsam platsisõidu elemnte teha kui paljud rattad millega seda olen teinud.
Nt väikse ratta eksami kastis kaheksa tegemine, u-pööre, lenks piirajas ringid jm. Julgen arvata, et mitmeski elemendis pakub see ratas algajale kiiremat võimalst kohanemiseks, kui paljud teised rattad. Tõsi küll R on endal nendes elementies proovimata, aga see jutt siis käis bokseri üldistuse juurde

Kk
KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I

Rumcajs

Lugemata postitus Postitas Rumcajs »

Ise liigun juba paar aastat K1200R -ga. Super! Olen veidi suuremat kasvu (ka keskelt) ja seepärast otsustasin ka suurema ratta kasuks(eelmine oli Hornet). Olen valikuga väga rahul. Manööverdamistega pole mingit muret. Isiklik arvamus on, et ei ole vaja karta suurt motikat. Vahet pole millega sõitma õpid, jääb lihtsalt üks aastane ostu-müügi etapp vahele. Kui just boxerit vaatad, siis äkki hoopis R1200S?

Teema algataja
pruul
Postitusi: 15
Liitunud: 03 Juul 2007, 23:04

Lugemata postitus Postitas pruul »

Sain asja selgemaks ning mõtteid edasiseks. Tänud kes võtsid vaevaks sõna võtta (w). Kahjuks pole veel korralikult boxerit proovida saaanud, aga kui pisemaidki kahtlusi tekib siis tuleb ilmselt mõne kasutatud suurema (mõõdult) japsi peale esialgu ikkagi minna - tuleb odavam ringi mõelda. Tundub, et BMW järelturg oluliselt õhem ja eksimisel raskusi lahti saamisega... loodan, et eksin :)

errorcode12
Postitusi: 168
Liitunud: 20 Juun 2006, 20:41
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas errorcode12 »

Kui BMW paneb südame põksuma siis äkki on BMW R850R hoopis alternatiiv. Ta on küll nö eelmine põlvkond aga siiski ... alustuseks suts lahjem, odavam ..... mine tea, äkki sobib?
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

R850 vahe "suurega" on sisuliselt ainult töömahus ja seda toodeti suht lühikest aega, eelkõige et oleks mudel, mida saaks 25kW peale kägistada.

Kaitsen natuke enda seisukohta. Mõningane kohmakus on seotud esivedrustuse omapäraga, mitte sadula kõrgusega, algaja (mitte Kalle :)) ei saa jalakäijakiirusel lenksu kaudu korralikku tagasisidet ratta liikumisest eelkõige pöördel ning tsikkel võib käituda kohati ootamatult. Ma ise suutsin paaril korral esimeste sõitude ajal (õigemini alguses) tsiklil peaaegu et külje peale maha panna kuskil parkimisplatsil nullile lähedase kiirusega (isegi mitte platsisõidu kiirusega) ukerdades. Olen ka mujalt foorumitest-arvustustest lugenud, et see efekt on Teleleveri omapära, millega tuleb arvestada ja harjuda.

Aga ma ei väida, et bokser oleks algaja jaoks välistatud, lihtsalt tuleb arvestada selle tsikli omapäradega ja üldiselt soovitatakse alustada väiksema tsikliga. R on loomulikult vahva tsikkel :)
Kasutaja avatar

S.S.D.D.
Postitusi: 213
Liitunud: 14 Sept 2006, 11:05
Asukoht: Tln

Lugemata postitus Postitas S.S.D.D. »

sang kirjutas:

Kaitsen natuke enda seisukohta. Mõningane kohmakus on seotud esivedrustuse omapäraga, mitte sadula kõrgusega, algaja (mitte Kalle :)) ei saa jalakäijakiirusel lenksu kaudu korralikku tagasisidet ratta liikumisest eelkõige pöördel ning tsikkel võib käituda kohati ootamatult. Ma ise suutsin paaril korral esimeste sõitude ajal (õigemini alguses) tsiklil peaaegu et külje peale maha panna kuskil parkimisplatsil nullile lähedase kiirusega (isegi mitte platsisõidu kiirusega) ukerdades. Olen ka mujalt foorumitest-arvustustest lugenud, et see efekt on Teleleveri omapära, millega tuleb arvestada ja harjuda.
krt mida ma siin kuulen, BMW Telelever on mõeldud ikka turvalisemaks sõiduks ( ei ole n.ö. "sukelduvat" esiratast pidurdades)ja selleks, et teelpüsivus oleks kehval teel( nagu enamus Eesti teed) parem kui tavalises teleskoop hargiga. Kui kohapeal pöörates hakkama ei saa siis pole see vast ratta süü.

Teemaalgatajale sooviksin parem vaadata välismaiseid foorumeid kus kogemust/ pädevust nende ratastega rohkem ja tokside sisse kasvõi google`sse otsitav ratta mark. Vaata mis seal parem räägitakse.
Only a Motorcyclist knows why a dog sticks his head out of the window of the car...
Kasutaja avatar

tsiklonaut
Postitusi: 249
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas tsiklonaut »

crappersledge kirjutas:
Rääkimata erinevustest (raskuskeskme) kõrguses ning velgede-rehvide suuruses, mis stabiilsust silmas pidades peaks Ril parema suhtega paigas olema.
Tasuks mainida, et R on GSile suguluselt kõige lähedasem ratas bokserite seerias. Vanade 850, 1100 või 1150Ri "GSiks" konvertimisel piisas pikematest amortidest sisuliselt. Mootor ja käimakast oli sisuliselt 1:1.

Tõsi, uue generatsiooni R1200R on mootori osas 10 heppa juures versus R1200GS, mis tähendab, et jõudu on veidike "ülaregistrisse" nihutatud rohkem - õigenatukene rohkem pöörde pill on, samas kui GS veidike laiema veoga, eriti pöörete alaosas (näitajad on ka vastavad GS: 115Nm@5500p/min R:115Nm@6000p/min)

See 2" suurem esiratas ja pisut pikem amort - ütleks, et sõiduomadustelt on üsnagi sarnaste ratastega tegemist, seda just nimelt algaja jaoks, ja kindlasti ei saa öelda kumma kasuks miski on, pigem arvestades Eesti "loksuta hambad suust välja" teid nii linnas kui linnast väljas, on selge eelis GSil. Aga eks tsikli ost pole ainult elupuhas praktika, kui ikka emotsioon Ri poole kisub, siis tuleb ka seda teha, loomulikult :)

Algaja osas olen Kallega nõus, et sellise suuruse kohta üllatavalt hästi manööverdatava rattaga on tegemist, lihtsalt see teleleveri ots vajab harjumist kui oled tulnud tavalise teleskoopilise esiotsaga ratta seljast, mul oli ka probleeme alguses, sest olin esiosa sukeldumisega harjunud, eriti täislastis rattaga. Kui juba (ümber)harjunud oled, siis manööverdad sellise suure pilliga nagu kerge jalgrattaga ka väiksetel kiirustel. Kui algaja kohe teleleveriga pilli selga satub pole ilmselt mingit probleemi.

Pigem tuleks väidelda selles osas, et täiesti algajale see 109hp/115Nm 198kg kohta on ehk pisut ohtlik kombinatsioon? Jah, olen nõus, et kõik on inimese enda taga kinni muidugi, ütled küll, et sõidan maru tasa alguses jne., aga ühel hetkel ikka tuju liiga hea või vastupidi liiga halb, ajab keegi tolvan Sind liikuses närvi vms., jne jne... Liiga palju õnnetusi on viimasel ajal ja ilmselt see on ikkagi kuidagi korrelatsioonis mootorrataste arvu ülikiire kasvuga (algajad).

Teistpidi jällegi selline suurem ja tsiviliseeritum BMW on ilmselt üks parimaid võimalikke rattaid algajale - mugav, mahedad mootori omadused, veab juba madalalt, ABS, madal raskuskese, telelever ja R-il vist ka veojõu kontroll lisavarustuses saadaval. Samas kui osta ajutiselt üheks "treeningu" hooajaks mingi vana ja odav 400-600cc tüüpiline levinud riisirakett-pöördepill, mis on ajast ja arust pidurite, amordi, isteasendi ja raami geomeetria osas, on võibolla isegi suurema potensiaaliga kahju tooja(?)

Võta siis näpust, milline see õige lahendus on algajale...

Turvalist liiklemist kõigile igatahes!
.::: R1100 boGSer :::.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”