Mootorratta tehnoülevaatus
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
ÜV
Teie Mossemees
pepe@biker.ee
Hakkame kütma!
OÜ Potipoiss
www.potipoiss.ee
Pottsepp & Korstnapühkija
pepe@potipoiss.ee
5588 671
www.twitter.com/Potipoiss
Konsultatsioon
Küttekollete remont
Ummistuste likvideermine
Vist kyll kui kohapeal omaniku vahetusega tegemist. Kui Saksas tood siis ei saa keegi sul registreerimisel kindlustust nõudaSuzumen kirjutas:1. Mootorsõiduki omaniku ümbervormistamisel küsib ARK kehtivat liikluskindlustus poliisi.stonefree kirjutas:mis asja? Kindlustust on vaja sõitmiseks mitte ostmiseksKui sinu tsikliga talvel sõita saab siis saad ka ülevaatuse ilmselt teha.
2. Mootorsõiduki ülevaatust saab teha aastaringselt.
3. Kui on JAH kindlustus leping, siis saab avalduse alusel ajutiselt peatada kohustusliku kindlustuse leping kindlustusfirmas.
Jääme konkreetseks ja räägime ainult seda, milles 100% kindlad


-
- Postitusi: 1280
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Täpsustaks - kehtiv kindlustuspoliis on kindlasti vajalik sel juhul, kui masin oma jõul ARK-i sõidab. Kui sõidukil on kehtiv ülevaatus, võib vaid paberitega kohale minna ning auto koju jätta ja sel juhul saab ka ilma hakkama. Samuti saab ilma hakkama, kui auto treileril kohale vedada. Seaduse koha pealt ei oska täpselt kommenteerida, aga siiani on oma kogemused sellised.Suzumen kirjutas:1. Mootorsõiduki omaniku ümbervormistamisel küsib ARK kehtivat liikluskindlustus poliisi.
2. Mootorsõiduki ülevaatust saab teha aastaringselt.
3. Kui on JAH kindlustus leping, siis saab avalduse alusel ajutiselt peatada kohustusliku kindlustuse leping kindlustusfirmas.
Jääme konkreetseks ja räägime ainult seda, milles 100% kindlad

Päris krõbedalt ütlesid siis talle (Y) bullseye.Tarts kirjutas:Tundub, et Pirni tänava kärbsed on kõige mõistlikumad!
Käisin minagi kevadel Vulcanile ülevaatust tegemas. Sattusin Kadaka autoturu juures ÜV punkti ja seal siis miskid neli leivaraiskajat olid aega surnuks löömas kui ma ukse ette sõitsin. Astusin tuppa ja küsisin, et kas teevad rattale ülevaatuse. Tulid kõik koos välja ratast vaatama ja üks ütles, et pane käima, lähen proovima. Küsisin vastu, et kas ta teeb nalja minuga? Et kohe niimoodi mõtlebki, et annan talle oma ratta proovimiseks? Ta kostis, et ega teistmoodi ju ülevaatust teha saa - ikka vaja ju proovisõit teha. Vastasin talle, et olen ameti poolest günekoloog ja arvan, et ta naisele näiteks tervise tõendi väljastamiseks ma ilmselt siiski ei pea ta naist põrutama või mis? Sai sinder pahaseks selle peale ja vedas kopsud õhku täis ning kukkus kriiskama kui laadanaine. Jäänudki mul muud üle kui ratas käima panna, et seda tehasevilet summutada ning sõitsin Pirni tänavale. Sealne tegelane tegi tiiru ümber ratta, kiitis läikivaid osi, lasi pidurdada esi ja tagarattaga ning tulesi vilgutada ja oligi kõik.
-
- Postitusi: 1280
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Täpsustaks jälle - Saksast toodud masina puhul on tegemist mitte omanikuvahetusega vaid esmaregistreerimisega Eesti Vabariigis. Need kaks asja on põhimõtteliselt erinevad toimingud. Ja esmaregistreerimisele tohid sõita ainult rahvusvahelise transiitnumbri ja -kindlustusega, muul juhul ainult teise masina seljas.stonefree kirjutas:Vist kyll kui kohapeal omaniku vahetusega tegemist. Kui Saksas tood siis ei saa keegi sul registreerimisel kindlustust nõudaKui riigisisene omanikuvahetus siis suht mõtetu kulutus tuleb seega seaduse tõttu talvel teha ...

aga tehnoülevaatust ei saa jälle ilma kindlustusetaisakene kirjutas:Täpsustaks - kehtiv kindlustuspoliis on kindlasti vajalik sel juhul, kui masin oma jõul ARK-i sõidab. Kui sõidukil on kehtiv ülevaatus, võib vaid paberitega kohale minna ning auto koju jätta ja sel juhul saab ka ilma hakkama. Samuti saab ilma hakkama, kui auto treileril kohale vedada. Seaduse koha pealt ei oska täpselt kommenteerida, aga siiani on oma kogemused sellised.



-
- Postitusi: 1280
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Küsisin tuttava ülevaataja käest täpsemalt järele. Vastus oli - kui näpuga seadusest rida ajada, siis ei saa jah. Aga niipalju neil siiski mänguruumi on, et nad sellisel puhul saavad silma kinni pigistada kui tahavad, kõik on suhtumises ja suhtlemisoskuses kinni. Aga samas, milleks talvel ülevaatust teha, kui niikuinii ei sõida? Omanikuvahetuse puhul on kindlasti odavam paariks tunniks haagis rentida ja ARK-is ära käia, kui hakata ülevaatuse ja kindlustusega jändama. Kevadel ei ole ju aegunud ülevaatusega probleeme, seadus lubab selge sõnaga ilma ülevaatuseta sõita lähimasse remondikohta ja ülevaatuspunkti...stonefree kirjutas:aga tehnoülevaatust ei saa jälle ilma kindlustusetaisakene kirjutas:Täpsustaks - kehtiv kindlustuspoliis on kindlasti vajalik sel juhul, kui masin oma jõul ARK-i sõidab. Kui sõidukil on kehtiv ülevaatus, võib vaid paberitega kohale minna ning auto koju jätta ja sel juhul saab ka ilma hakkama. Samuti saab ilma hakkama, kui auto treileril kohale vedada. Seaduse koha pealt ei oska täpselt kommenteerida, aga siiani on oma kogemused sellised.Ma loodan ka et nad ei hakka sellist asja seal vaatama. Ja kust nemad teavad millega see tsikkel kohale toodi, kas sõitis ise või veeti kärus kohale
EDIT: infoks neile, kes ei tea - autodel toimub ülevaatus vastavalt registreerimisnumbri viimasele numbrile. Mootorratastel muudeti see kord ära ja korraline tehnoülevaatus on vastavalt tsikli vanusele üks või kaks aastat peale eelmist ülevaatust, ükskõik, mis aastaajal see siis toimus.


On kellelgi kogemusi?
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
kuni 1992 a ei tohiks probleemi olla, kui suunatulesid pole küljes, uuematel kohustuslikud. Nii väitsid onud ülevaatuspunktis.saqu kirjutas:Endurokas, mis on registreeritud ja on ka ülevaatustel käinud, pole kunagi olnud suunatulesi (pole ka akut) ja peegleid. Praegu pole ülevaatus paar aastat enam kehtiv, kui nüüd minna, kas on vaja suunatuled ja peeglid paigaldada? Pill ise 2000a. oma. Seaduste järgi nagu peaks olema.![]()
On kellelgi kogemusi?
Võimalik, et selle taga ongi asjaolu, et registreeritavaid rattaid, milledel tehase poolt suunatulesid küljes pole, peale 1992 a enam ei tehtud...
Igaljuhul mind saadeti koju tulekesi külge kruvima.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: 13 Apr 2004, 19:15
- Tsikkel: Yamaha Super Tenere/Tenere 700
- Asukoht: Vetla-Tallinn-Vetla
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 73 korda
- Kontakt:
----------------------
Yamaha Super MatkaMudaKolakas XTZ
Motostation poodnik aadressil Masina 1 Tallinn
-
- Postitusi: 184
- Liitunud: 26 Juul 2005, 19:30
- Tsikkel: VN 1500 / tl1000R
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
nii nii , kus on see tore maakoht ??? muidu siin koguaeg urisevad et hääl kõva ja lenks lai ja värv vale ja tuled ei sobi ...kurisookaru kirjutas:Meil maakolkas käib asi lihtsalt, lähed kohale viid paberid, vaatab aknast välja, ahah, välimuselt korras. Küsid kas kõik, mees vastab jah, sest kui on mõni viga siis ise tead millega riskid. Kahe otsaga asi tegelikult tema käitumine aga kui ise tead, et kõik on korras siis ei ole ju probleeme ka. Lihtne
-
Teema algataja
-
Teema algataja
Tarts kirjutas:Kood 109. Esmaabivahendid
Nõuded: 1) nõuded esmaabivahenditele ja sõidukite loetelu, millel on esmaabivahendid kohustuslikud, on kehtestatud sotsiaalministri määrusega.
Siin peetakse silmas Sotsiaalministri 13. detsembri 1999. a määrust nr 82, kus pole aga mootorrattaid mainitud.
Täna Laagri Sagros öeldi esmaabivahendite kohta nii, et neid pole vaja ei isiklikul mootorrattal ega sõiduautol, vaid ettevõtte nimel (sh liising) olevatel. See määrus 82 (https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=81146) on tõesti ainus sõidukite apteekide kohta käiv dokument. Selle määruse nimi on aga "Esmaabi korraldus ettevõttes kehtestamine" ja reguleerib see apteeke töökohtadel ehk "ettevõtte eraldiasetsevates struktuuriüksustes" - firma auto ja mootorratas on seetõttu nagu kontorid, kus oma tööd teed

-
- Postitusi: 710
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 36 korda
-
Teema algataja
Ei ole aega tervet teemat läbi lugeda.
Tekkis probleem, et ei lastud ülevaatuselt läbi (pmst ei võetud jutulegi), sest tsiklile on peale monteeritud jalgratta spido: vt link
http://www.zone.ee/clown1/KTM/P1010762.JPG?2
Sellega tekkis küsimus, et puuduvad veel peeglid ja signaal ( on olemas aga ei viitsi külge kruvida), Kas nendega võib ka probleeme tulla.
Ning sumps on on KTM HXC competition- kas see võib ka neid ärritada?
Rattaks on KTM 620 1996 aasta (supermoto). Arvele tahan võtta Võrus.
-
- Postitusi: 243
- Liitunud: 16 Apr 2007, 10:08
- Tsikkel: külka M; Kawasaki
- Asukoht: Saaremaa
- Tänanud: 2 korda
schanzez kirjutas:Ei ole aega tervet teemat läbi lugeda.
Tekkis probleem, et ei lastud ülevaatuselt läbi (pmst ei võetud jutulegi), sest tsiklile on peale monteeritud jalgratta spido: vt link
http://www.zone.ee/clown1/KTM/P1010762.JPG?2
Sellega tekkis küsimus, et puuduvad veel peeglid ja signaal ( on olemas aga ei viitsi külge kruvida), Kas nendega võib ka probleeme tulla.
Ning sumps on on KTM HXC competition- kas see võib ka neid ärritada?
Rattaks on KTM 620 1996 aasta (supermoto). Arvele tahan võtta Võrus.
peeglid ja signaal peavad olema.
head lugemist
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12896328
See on küll soovitus, mida ei tohiks kõva häälega välja öelda, aga kuna tõepoolest on kellade ja vilede külge keeramine, sumpa vahetamine jne ülevaatuse hetkeks nii mõtetu tegevus, siis soovitan helistada kõik sõbrad läbi, keegi kindlasti tuuneb kedagi kes silma kinni pigistab ja läbi laseb.
-
- Postitusi: 481
- Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
- Tsikkel: 890R, TE300 TBI ja FE350
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 11 korda
Mul tekkis kohe küsimus, et kui peeglid ja suunatuled peavad olema, miks ma siis ARK-i eksamil pean manöövreid sooritama nii, nagu mul neid ei oleks? Enda rattal pole kumbagi, kellegil kontrolliti neutraali tuld, pole seda ka. Pole kunagi olnudki. Ja Spidomeeter on ka jalgratta oma (originaalis juba selline). Tagatuli on ka ise led-idega tehtud. Kummid on lõigatud slikid suviti. No sumpast ei räägigi. Mul vist pole lootustki ülevaatuselt läbi saada
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
TLH kirjutas:schanzez kirjutas:Ei ole aega tervet teemat läbi lugeda.
Tekkis probleem, et ei lastud ülevaatuselt läbi (pmst ei võetud jutulegi), sest tsiklile on peale monteeritud jalgratta spido: vt link
http://www.zone.ee/clown1/KTM/P1010762.JPG?2
Sellega tekkis küsimus, et puuduvad veel peeglid ja signaal ( on olemas aga ei viitsi külge kruvida), Kas nendega võib ka probleeme tulla.
Ning sumps on on KTM HXC competition- kas see võib ka neid ärritada?
Rattaks on KTM 620 1996 aasta (supermoto). Arvele tahan võtta Võrus.peeglid ja signaal peavad olema.
head lugemist
![]()
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12896328
- a või hiljem valmistatud L kategooria sõidukil peab olema toimiv kiirusmõõdik, mis vastab E-reegli nr 39 või direktiivi 2000/7/EÜ nõuetele. Kiirusmõõdiku näidik võib kiirust näidata skaalal või digitaalselt, näidik peab asuma juhi vaateväljas ja olema selgesti loetav nii päeval kui öösel;
Nii selle ma lugesin sealt välja, aga aru ei saanud. Kui mul on enne 2003 aastat toodetud ratas siis ei pea sellel olema E tähistusega spidomeetrit ehk ma võin kasutada jalgratta spidomeetrit kui selle skaala on suurem kui minu ratta valmistaja kiirus ja spido on valgustatud? Kas ma sain õieti aru?
Junzu kirjutas:Mul tekkis kohe küsimus, et kui peeglid ja suunatuled peavad olema, miks ma siis ARK-i eksamil pean manöövreid sooritama nii, nagu mul neid ei oleks?
Nagu sa ilmselt tead, tohib meie liikluses ka vägagi soliidses eas mootorratastega sõita millel suunatulesid polegi, seepärast ARK peabki veenduma, et sa oskaksid suunda näidata juhul kui mõne sõjaaegse püssiga sõitma lähed!
-
- Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
retro kirjutas:Õnnekas kirjutas:Kas keegi oskab mulle viidata, kus need E-reeglid on lahti kirjutatud?
siin on üht-teist.
Tänud, et viitsisid vastata aga seda e-reeglite loetelu olen juba näinud. Ma sooviksin näha teksti, kus on lahti kirjutatud mida tähendab üks või teine e-reegel. Näiteks Kiiver peab vastama e-reeglile nr 22, nüüd tahaks täpset seletust mis nõuded see e-reegel 22 kehtestab. jne....
-
- Postitusi: 382
- Liitunud: 15 Veebr 2007, 23:40
- Tsikkel: Suzuki V-Strom 650
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
merilo1 kirjutas:Kuidas rehvidega on? Kas ees peab olema sama mustriga mis tagagi?
Kuskilt nõuetest on meeles, et ees peavad ühesugused olema ja taga ühesugused.
Kuna mootorrattal ainult üks ees ja taga, siis võivad mõlemad erinevad olla. Tsiklitel ju enamikus ongi ees ja taga erinevad rehvid. Ametlikult.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.