Odav varustus?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 298
- Liitunud: 10 Juul 2004, 09:50
- Tsikkel: V POWAA
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
Odav varustus?
Loodan, et kõigil oli tore jaan :). Hoiatus: metsikult pikk postitus ootab ees! Loodan, et moded on uustulnukaga armulised :)
Plaan siis A-kat. lube suve lõpus tegema hakata. Uurisin autokoolist, et mis varustust nad pakuvad ja mis endal peaks olemas olema. Selge autokooli vastus kõlas nii: "Kiiver kooli poolt, näomask tuleb osta sõiduõpetajalt. Õpilasel peavad olema õppesõidul vastavad riided ja jalanõud."
Ehk siis mina loen sealt välja, et ilma täisvarustuseta lenksu ei lasta (mitte, et ma propageeriks "paljalt" sõitmist, ärge nüüd valesti aru saage :)).
Seega vaja soetada varustus, et saaks load ära teha. Kuna veel ratast pole ja pole päris 100% kindel, kas ja millal saab, siis ei tahaks nagu 10h õppesõidu (20x 25+5min) jaoks varustuse alla päris 25k magama panna. Samas võiks see varustus lisaks autokoolile ka esimese hooaja oma isikliku tsikliga vastu pidada. Plaanis on siiski kevadeks tsikkel hankida, kasvõi hambad varna, aga rattad alla :)
Selle teema eesmärgiks on siis välja selgitada, kas on üldse võimalik mikroeelarve eest mingit varustust saada ja kui asjalik see oleks (et ikka mignit kaitset tal ka oleks). Kolmandaks, et mida ja kust täpselt. Sai ka just vaikselt biker.ee kommuuniga ühinetud (vähemalt foorumi kasutamise mõttes) ja paistab igati mõistlik ja abivalmis rahvas siin pesitsevat. Ehk on teistele ka sest teemast abi. Ühte juba tean :) -- sõber, kes koos minuga kavatseb lube teha ja seisab sama probleemi ees. Üritan siis omalt poolt kõige vajaliku infoga alustada.
Suht sulgkaallane olen, pikkust 178cm, kaalu 68kg (peaks vist trenni hakkama tegema, muidu ei jõua tulevikus mõnda isasemat ratast püstigi tõsta :D, oh seda laiskust). Suurus üldiselt S.
Rataste osas on maitse klassikalise palja ja kena ümara tulega ratta kanti. Esimeseks tõenäoliselt tüüpiline algajaratas GS500E või CB500. Samas, kui pankrot peaks tabama, siis on tagavaravariandiks 1960. a "jänkudega jawa" üles lüüa, millega päris tattninana lolli peaga sai natuke ringi vuratud pea kõikvõimalikke liiklusega seonduvaid seadusi rikkudes ning kainet mõistust taunides. Pärast esimest ratast vaataks Banditite ja Hornetite poole.
Sõidustiili ja ratta otstarbe koha pealt veel nii palju, et pole plaanis seadusi rikkuda, vaid rahulikult kulgeda, v-o pisikesi kohalikke matku jms ette võtta jne. Ringrajad ei huvita ja 200-ga Tallinn-Tartu maantee peal autode vahel nõelumine pole plaanis.
Rattast kujuneks põhiline ja ainuke liiklusvahend terveks hooajaks (kevad-suvi-sügis) iga ilmaga, talvel käin jala või hangin selleks otstarbeks auto vms :). Siit tuleb ka asjaolu, et päris tore oleks, kui varustust kannataks rohkem kui 15 minutit seljas kanda ka pärast ratta seljast maha astumist (eriti just püksid ja saapad, kui see üldse reaalne on, kommentaarid?).
Lugesin siin erinevaid nahk vs tekstiil teemasid, kuid olles küll nahainimene, kaldun siiski tekstiili (goretex ja analoogide) poole puht praktilistel põhjustel. Pealegi esimese varustuse jaoks eelarve väike, tekstiil tundub odavam olevat. Ja pigem odavama otsa tekstiil kui odav nahk, õige?
Niisiis, eelarve. Tegelikult jõudsin eelarveni tagurpidi liikudes, vaatasin odavama otsa kola poehindu ja liitsin kokku ja jõudsin ümmarguselt 10k suuruse numbrini. Kõike peale kiivri olen täitsa hea meelega nõus ka kasutatult ostma. Eelistaks isegi kasutatud kraami just eelarve väiksuse tõttu, kuid probleem on selles, et tõenäoliselt ei leia kuu ajaga Tartu/Võru kandist kõike, mis vaja :). Ilma proovimata nagu ka ei taha osta, eriti oma esimest varustust ja iga asja järgi kuhugi 200km proovima sõita ka vist ei vea välja. Korra vast Tallinnas käin selle aja sees...
Hetkeseisuga olen natuke netis ringi lapanud (varustuse teema võtab tõsiselt silme eest kirjuks) ja mingid asjad ka enamvähem välja valinud proovimiseks. Hetkel on ainult kiivrisukk ostetud :D
Niisiis, hakkame seda 10k EEK lahti lappama:
1) Kiiver
Nolan N84 Classic VPS 2385 EEK Loodusinvest
Sai seda Nolanit proovitud küll, tundus igati hea, aga siis ei taibanud nina+prillide ja visiiri vahelist ruumi põhjalikult kontrollida (kuuldavasti pidi see probleem olema osadel Nolanitel). Eks läheb proovib uuesti.
AGV Demon Top 1700 EEK
Ei ole kahjuks leidnud Tartust, et proovida :(
Louis siidist kiivrisukk olemas (89 EEK Lõunakeskuse Autoringist).
Esialgu oli kiiver ainuke asi, mille ma autokooli ajaks 100% kavatsesin osta, nüüd on just vastupidi, kuna autokoolist öeldi, et kiiver nende poolt.. Kuid paistab, et kogu ülejäänud varustuse peab raudselt hankima. Seega v-o lükkub kiivriost rattaostuga samasse aega hoopis.
2) Jakk
EVO TJ2.03 2500 EEK motopood.ee
Aga ehk pigistab hoopis selle välja:
EVO TJ2.10 3300 EEK motopood.ee
Eks uurib/proovib Tartu motodepoos neid asju, loodetavasti on neil seal valik suuremgi ja v-o ka hinnad paremad. Isikliku rattaostu ajaks oleks ilmselt plaanis lisada/asendada seljakaitse millegi pisut vingemaga (kommentaarid?).
3) Püksid
EVO TP2.62 2700 EEK motopood.ee
EVO TP2.64 2500 EEK motopood.ee
Eks jälle Tartu motodepoos uurib lähemalt, mis vahet neil on jms. Tulevikus ehk lisada tühjadesse pesadesse veel kaitsmeid.
4) Saapad
Ok, siinkohal on suur ämber. Uurisin odavamaid, eelarvega enam-vähem klappivaid veekindlaid jalatseid natuke ja tundub, et jala kaitse mõttes on nad suht null. Vaata, et pea sama, mis tossudega sõita, või mis? Näiteks need (toote kommentaar):
Oxtar Jupiter GTX 1750 EEK motopood.ee
Teiselt poolt, mõistlikud saapad tunduvad minimaalselt 3k olevat.
Daytona Urban GTX 4100 EEK motopood.ee
justkui on juba saapa moodi, aga eelarve kisub rõvedalt lõhki, niigi oli pisut üle juba. Paistab mingi osa varustusest olen lausa sunnitud kasutatuna ostma, muidu ei vea selle eelarvega kuidagi välja.
5) Kindad
Ei ole veel midagi jõudnud uurida, võiks ikka goretex olla nagu kõik muu. Pole aimugi, kas saab tuhande EEKga hakkama või mitte, aga võiks. Soovitage midagi :)
Oijah, võikalt pikk jutt sai, loodan, et leidub ikka mõni inimene, kes viitsib lugeda/aidata :). Veel mõned kokkuvõtvad lollid küsimused:
* Jopet proovides peaks arvestama, et pusa/kampsun ka alla mahub? Või saab see jakk siis liiga lodev, kui pole midagi parajasti all?
* Kas näiteks minu poolt välja pakutud pükstega saab mitte ratta seljas olles ka normaalselt olla? Ei viitsi ehk igalepoole ju vedada tavariideid kaasa, nt paariks tunniks kuhugi grillima minnes vms. Või nii madalas hinnaklassis midagi mugavat pole võimalik saada? Sama küsimus saabaste kohta. Vastavate "mugavate" pükste/saabaste soovitused teretulnud, kui sellist varustust üldse olemas on...
* Kui asjalik on selline odav varustus turvalisuse koha pealt? Leevendavaks asjaoluks on see, et ma ei kavatse kuhugi ringrajale või mujale kihutama minna, aga 90-100 kmh pealt asfaldile kukkumine ja libisemine on täiesti reaalne.
* Igasugu kommentaarid ja soovitused kõigi komponentide alternatiivide osas on vägagi teretulnud. Võimalik, et kiivri järele lähen Tallinnasse, aga ülejäänud kraam arvatavasti Tartu poodidest (ja Võrust, kui Ramos leidub midagi üldse, vaevalt). Seega võiks nad kuskil Tartus ka proovimiseks saadaval olla.
* Vastava kasutatud kraami pakkumised oodatud (privasõnumiga). Välja arvatud kiiver, see tuleb raudselt uus. Jakk enamasti S, kindad vast XS/S, püksid 32"-33" (vähemalt teksade jms vöö on 32"-33"), jalg 42, v-o pisut peale.
* Kui keegi hiljuti sarnase kompoti ostis ja viitsib nimekirja ja muljeid jagada, laske tulla :)
* Kindlasti panin mõne koha pealt väga rämedalt puusse... Andke aga tulla!
Tänud ette,
ints
Plaan siis A-kat. lube suve lõpus tegema hakata. Uurisin autokoolist, et mis varustust nad pakuvad ja mis endal peaks olemas olema. Selge autokooli vastus kõlas nii: "Kiiver kooli poolt, näomask tuleb osta sõiduõpetajalt. Õpilasel peavad olema õppesõidul vastavad riided ja jalanõud."
Ehk siis mina loen sealt välja, et ilma täisvarustuseta lenksu ei lasta (mitte, et ma propageeriks "paljalt" sõitmist, ärge nüüd valesti aru saage :)).
Seega vaja soetada varustus, et saaks load ära teha. Kuna veel ratast pole ja pole päris 100% kindel, kas ja millal saab, siis ei tahaks nagu 10h õppesõidu (20x 25+5min) jaoks varustuse alla päris 25k magama panna. Samas võiks see varustus lisaks autokoolile ka esimese hooaja oma isikliku tsikliga vastu pidada. Plaanis on siiski kevadeks tsikkel hankida, kasvõi hambad varna, aga rattad alla :)
Selle teema eesmärgiks on siis välja selgitada, kas on üldse võimalik mikroeelarve eest mingit varustust saada ja kui asjalik see oleks (et ikka mignit kaitset tal ka oleks). Kolmandaks, et mida ja kust täpselt. Sai ka just vaikselt biker.ee kommuuniga ühinetud (vähemalt foorumi kasutamise mõttes) ja paistab igati mõistlik ja abivalmis rahvas siin pesitsevat. Ehk on teistele ka sest teemast abi. Ühte juba tean :) -- sõber, kes koos minuga kavatseb lube teha ja seisab sama probleemi ees. Üritan siis omalt poolt kõige vajaliku infoga alustada.
Suht sulgkaallane olen, pikkust 178cm, kaalu 68kg (peaks vist trenni hakkama tegema, muidu ei jõua tulevikus mõnda isasemat ratast püstigi tõsta :D, oh seda laiskust). Suurus üldiselt S.
Rataste osas on maitse klassikalise palja ja kena ümara tulega ratta kanti. Esimeseks tõenäoliselt tüüpiline algajaratas GS500E või CB500. Samas, kui pankrot peaks tabama, siis on tagavaravariandiks 1960. a "jänkudega jawa" üles lüüa, millega päris tattninana lolli peaga sai natuke ringi vuratud pea kõikvõimalikke liiklusega seonduvaid seadusi rikkudes ning kainet mõistust taunides. Pärast esimest ratast vaataks Banditite ja Hornetite poole.
Sõidustiili ja ratta otstarbe koha pealt veel nii palju, et pole plaanis seadusi rikkuda, vaid rahulikult kulgeda, v-o pisikesi kohalikke matku jms ette võtta jne. Ringrajad ei huvita ja 200-ga Tallinn-Tartu maantee peal autode vahel nõelumine pole plaanis.
Rattast kujuneks põhiline ja ainuke liiklusvahend terveks hooajaks (kevad-suvi-sügis) iga ilmaga, talvel käin jala või hangin selleks otstarbeks auto vms :). Siit tuleb ka asjaolu, et päris tore oleks, kui varustust kannataks rohkem kui 15 minutit seljas kanda ka pärast ratta seljast maha astumist (eriti just püksid ja saapad, kui see üldse reaalne on, kommentaarid?).
Lugesin siin erinevaid nahk vs tekstiil teemasid, kuid olles küll nahainimene, kaldun siiski tekstiili (goretex ja analoogide) poole puht praktilistel põhjustel. Pealegi esimese varustuse jaoks eelarve väike, tekstiil tundub odavam olevat. Ja pigem odavama otsa tekstiil kui odav nahk, õige?
Niisiis, eelarve. Tegelikult jõudsin eelarveni tagurpidi liikudes, vaatasin odavama otsa kola poehindu ja liitsin kokku ja jõudsin ümmarguselt 10k suuruse numbrini. Kõike peale kiivri olen täitsa hea meelega nõus ka kasutatult ostma. Eelistaks isegi kasutatud kraami just eelarve väiksuse tõttu, kuid probleem on selles, et tõenäoliselt ei leia kuu ajaga Tartu/Võru kandist kõike, mis vaja :). Ilma proovimata nagu ka ei taha osta, eriti oma esimest varustust ja iga asja järgi kuhugi 200km proovima sõita ka vist ei vea välja. Korra vast Tallinnas käin selle aja sees...
Hetkeseisuga olen natuke netis ringi lapanud (varustuse teema võtab tõsiselt silme eest kirjuks) ja mingid asjad ka enamvähem välja valinud proovimiseks. Hetkel on ainult kiivrisukk ostetud :D
Niisiis, hakkame seda 10k EEK lahti lappama:
1) Kiiver
Nolan N84 Classic VPS 2385 EEK Loodusinvest
Sai seda Nolanit proovitud küll, tundus igati hea, aga siis ei taibanud nina+prillide ja visiiri vahelist ruumi põhjalikult kontrollida (kuuldavasti pidi see probleem olema osadel Nolanitel). Eks läheb proovib uuesti.
AGV Demon Top 1700 EEK
Ei ole kahjuks leidnud Tartust, et proovida :(
Louis siidist kiivrisukk olemas (89 EEK Lõunakeskuse Autoringist).
Esialgu oli kiiver ainuke asi, mille ma autokooli ajaks 100% kavatsesin osta, nüüd on just vastupidi, kuna autokoolist öeldi, et kiiver nende poolt.. Kuid paistab, et kogu ülejäänud varustuse peab raudselt hankima. Seega v-o lükkub kiivriost rattaostuga samasse aega hoopis.
2) Jakk
EVO TJ2.03 2500 EEK motopood.ee
Aga ehk pigistab hoopis selle välja:
EVO TJ2.10 3300 EEK motopood.ee
Eks uurib/proovib Tartu motodepoos neid asju, loodetavasti on neil seal valik suuremgi ja v-o ka hinnad paremad. Isikliku rattaostu ajaks oleks ilmselt plaanis lisada/asendada seljakaitse millegi pisut vingemaga (kommentaarid?).
3) Püksid
EVO TP2.62 2700 EEK motopood.ee
EVO TP2.64 2500 EEK motopood.ee
Eks jälle Tartu motodepoos uurib lähemalt, mis vahet neil on jms. Tulevikus ehk lisada tühjadesse pesadesse veel kaitsmeid.
4) Saapad
Ok, siinkohal on suur ämber. Uurisin odavamaid, eelarvega enam-vähem klappivaid veekindlaid jalatseid natuke ja tundub, et jala kaitse mõttes on nad suht null. Vaata, et pea sama, mis tossudega sõita, või mis? Näiteks need (toote kommentaar):
Oxtar Jupiter GTX 1750 EEK motopood.ee
Teiselt poolt, mõistlikud saapad tunduvad minimaalselt 3k olevat.
Daytona Urban GTX 4100 EEK motopood.ee
justkui on juba saapa moodi, aga eelarve kisub rõvedalt lõhki, niigi oli pisut üle juba. Paistab mingi osa varustusest olen lausa sunnitud kasutatuna ostma, muidu ei vea selle eelarvega kuidagi välja.
5) Kindad
Ei ole veel midagi jõudnud uurida, võiks ikka goretex olla nagu kõik muu. Pole aimugi, kas saab tuhande EEKga hakkama või mitte, aga võiks. Soovitage midagi :)
Oijah, võikalt pikk jutt sai, loodan, et leidub ikka mõni inimene, kes viitsib lugeda/aidata :). Veel mõned kokkuvõtvad lollid küsimused:
* Jopet proovides peaks arvestama, et pusa/kampsun ka alla mahub? Või saab see jakk siis liiga lodev, kui pole midagi parajasti all?
* Kas näiteks minu poolt välja pakutud pükstega saab mitte ratta seljas olles ka normaalselt olla? Ei viitsi ehk igalepoole ju vedada tavariideid kaasa, nt paariks tunniks kuhugi grillima minnes vms. Või nii madalas hinnaklassis midagi mugavat pole võimalik saada? Sama küsimus saabaste kohta. Vastavate "mugavate" pükste/saabaste soovitused teretulnud, kui sellist varustust üldse olemas on...
* Kui asjalik on selline odav varustus turvalisuse koha pealt? Leevendavaks asjaoluks on see, et ma ei kavatse kuhugi ringrajale või mujale kihutama minna, aga 90-100 kmh pealt asfaldile kukkumine ja libisemine on täiesti reaalne.
* Igasugu kommentaarid ja soovitused kõigi komponentide alternatiivide osas on vägagi teretulnud. Võimalik, et kiivri järele lähen Tallinnasse, aga ülejäänud kraam arvatavasti Tartu poodidest (ja Võrust, kui Ramos leidub midagi üldse, vaevalt). Seega võiks nad kuskil Tartus ka proovimiseks saadaval olla.
* Vastava kasutatud kraami pakkumised oodatud (privasõnumiga). Välja arvatud kiiver, see tuleb raudselt uus. Jakk enamasti S, kindad vast XS/S, püksid 32"-33" (vähemalt teksade jms vöö on 32"-33"), jalg 42, v-o pisut peale.
* Kui keegi hiljuti sarnase kompoti ostis ja viitsib nimekirja ja muljeid jagada, laske tulla :)
* Kindlasti panin mõne koha pealt väga rämedalt puusse... Andke aga tulla!
Tänud ette,
ints
Viimati muutis intz, 25 Juun 2007, 04:02, muudetud 3 korda kokku.
Üritan teha lühidalt:
jope ja saapa alternatiivid leiad ntx: www.moped.ee alajaotuse "Pood" alt. Uus tsiklijope 1050.-, kõrge saabas 750.-. (kaubad on louis.de kraam, seega ikka tsikliasjad).
Püksi alternatiiv on kasvõi näiteks Icon'i teksa- võiu laigulisemustrilised tsiklipüsid Allright'i uuest poest (Tartu mnt 173, Tallinna linna piiril) hinnaga 1390.-. Tõsi, need pole veekindlad, ent see-eest mugavad "muul ajal". Sisseehitatud põlvekaitsmetega tekstiilpükstesse erilist usku pole - kui püks on mugav, ei seisa kaitse avarii ajal paigal, kui asi tihedalt ümber, pole jälle muul ajal mugav. Seega eraldi põlvekaitsmed on odavam-mugavam lahendus.
Norm kiivri saab ka 1800.-ga: http://www.automaailm.ee/index.php?lang ... uct_id=597
või tonniga: http://www.automaailm.ee/index.php?lang ... ct_id=2912
Kindapaar maksab kindlasti alla tonni, Eesti parimast "motopoest" nimega Realiseerimiskeskus võib jopata korralik motokinnas ka 199.-ga. Silmad lahti
jope ja saapa alternatiivid leiad ntx: www.moped.ee alajaotuse "Pood" alt. Uus tsiklijope 1050.-, kõrge saabas 750.-. (kaubad on louis.de kraam, seega ikka tsikliasjad).
Püksi alternatiiv on kasvõi näiteks Icon'i teksa- võiu laigulisemustrilised tsiklipüsid Allright'i uuest poest (Tartu mnt 173, Tallinna linna piiril) hinnaga 1390.-. Tõsi, need pole veekindlad, ent see-eest mugavad "muul ajal". Sisseehitatud põlvekaitsmetega tekstiilpükstesse erilist usku pole - kui püks on mugav, ei seisa kaitse avarii ajal paigal, kui asi tihedalt ümber, pole jälle muul ajal mugav. Seega eraldi põlvekaitsmed on odavam-mugavam lahendus.
Norm kiivri saab ka 1800.-ga: http://www.automaailm.ee/index.php?lang ... uct_id=597
või tonniga: http://www.automaailm.ee/index.php?lang ... ct_id=2912
Kindapaar maksab kindlasti alla tonni, Eesti parimast "motopoest" nimega Realiseerimiskeskus võib jopata korralik motokinnas ka 199.-ga. Silmad lahti

-
- Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
Kooli tulles ei pea sul ilmtingimata olema täisvarustus. Kui sa tuled näiteks teksapükstega, siis antakse sulle kenasti põlvekaitsed. Küll aga peaks olema mingi tagi või jope seljas, mille peale paigaldad küünarnuki kaitsed. Kindlasti ei lasta kedagi sõitma lühikestes pükstes ja T-särgis. Loomulikult on soovitav omada spets varustust, aga selle puudumise taha sinu õpingud ei jää. 

-
Teema algataja - Postitusi: 298
- Liitunud: 10 Juul 2004, 09:50
- Tsikkel: V POWAA
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
hmm, huvitav, et mul see mopeed.ee kahe silma vahele jäänud. Need on tõesti metsikult odavad võrreldes muu kraamiga, mis silma hakanud ja õppesõiduks ilmselt piisaks neist. Mul juba tekibki vaikselt mõttes plaan B: ostan praegu õppesõidu ajaks kõige odavama kola kokku, mis leian. Autokooli ajan nendega läbi ära ja esimesed sõidud isikliku rattaga ka ehk, ja eks siis vaatab uuesti neid pisu korralikumaid asju. Lootus jääb siis, et selle odava kolaga mingisse tõsisesse õnnetusse ei satu :). Erilist usku mul neisse küll ei ole, aga kindlasti parem kui t-särk + tossud.kullokas kirjutas:Üritan teha lühidalt:
jope ja saapa alternatiivid leiad ntx: www.moped.ee alajaotuse "Pood" alt. Uus tsiklijope 1050.-, kõrge saabas 750.-. (kaubad on louis.de kraam, seega ikka tsikliasjad).
Njh, pükse tuleb siis lõpuks ikka mitu paari hankida, ühed vingete kaitsmetega ja veekindlad suuremateks sõitudeks ja teised lihtsalt naabri-Jürile küllaminekuks. Samas, kui suur see vahe neil ICONi teksadel ja tavalistel teksadel on?
-
- Postitusi: 501
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, CRF 300L
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 49 korda
Selle raha eest, mille teema algataja on välja pakkunud, on võimalik ikka vägagi korralik varustus osta. Näiteks soome motopoodides müüakse hooaja teisel poolel/lõpus kaupa 50% ja enam alega ja 200 euriga saaks korraliku touring komplekti (tagi ja püksid). Ja nagu -moped.ee-
pakub, on ka vägagi mõistlik hind. Ja mis kaitseomadustesse puutub, siis ei pruugu kallim alati sugugi paremat kaitset pakkuda, hinda võivad hoopis teised tegurid mõjutada.
pakub, on ka vägagi mõistlik hind. Ja mis kaitseomadustesse puutub, siis ei pruugu kallim alati sugugi paremat kaitset pakkuda, hinda võivad hoopis teised tegurid mõjutada.
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024
EVO joped/püksid on lollikindel valik- kui võimalik vali see kallim variant;
vali suurus selle järgi, et ei lotendaks kui seesmine soe vooder on eemaldatud- parem kui on veits rohkem ümber- aga käised ei tohi lühikeseks jääda ja selja pealt ülesse hakata ronima!
saapaid otsisin ka kaua- lõpuks otsustasin daytona evo gtx- i kasuks- sisesaabas ja jäik hüppeliigese osa- just seda peaks tähtsaks pidama saabast otsides, ei taha ju et kukkudes jalalaba teeks imelikke ringe maa ja tsikli vahel näiteks.
kiiver on väga tähtis valik- enne kui pole omanud ei teagi arvatavasti mida tahta- seega arvan, et see Nolan on norm valik- eriti kui omab veel sisse ehitatud päikese visiiri- endal on arai rx-7 räägitagu mida tahes (udu vastane töötlus jne) aga mina arvan, et peaks olema pinlock, ehk visiiri sisepoolele paigaldatava lisa kilega.
vali suurus selle järgi, et ei lotendaks kui seesmine soe vooder on eemaldatud- parem kui on veits rohkem ümber- aga käised ei tohi lühikeseks jääda ja selja pealt ülesse hakata ronima!
saapaid otsisin ka kaua- lõpuks otsustasin daytona evo gtx- i kasuks- sisesaabas ja jäik hüppeliigese osa- just seda peaks tähtsaks pidama saabast otsides, ei taha ju et kukkudes jalalaba teeks imelikke ringe maa ja tsikli vahel näiteks.
kiiver on väga tähtis valik- enne kui pole omanud ei teagi arvatavasti mida tahta- seega arvan, et see Nolan on norm valik- eriti kui omab veel sisse ehitatud päikese visiiri- endal on arai rx-7 räägitagu mida tahes (udu vastane töötlus jne) aga mina arvan, et peaks olema pinlock, ehk visiiri sisepoolele paigaldatava lisa kilega.
life is what you make of it....
Ma tegin nii.
Lubadetegemise ajal kasutasin pikki pükse, kindaid ja nahktagi. Uisapäisa pole mu meelest mõtet mingit odavat jama kokku osta.
Kuna load tegin suve lõpus ja tsikli ostu plaanisin talve peale, siis oli seda igapäevase varustuse asja aega pikemalt plaanida.
Kevadeks oli ratas ja varustus olemas. Varustuse peale läks kokku mingi 12-13 kiloeeki raha. Selle raha eest sain kiivri, jope, püksid, saapad, kindad, seljakoti. Kohe põmm antud klassi varustuse peale poest ostes oleks kulutanud tsirka poole rohkem raha. Märgusõnadeks on ebay, talvised aled ja iga asi ei pea spetsiaalselt motikaoma olema. Kõige margisemad ja odavamad siklisaapad maksavad pisut alla 2000 eegi, selle raha eest saab tiba otsides eestist täiesti arvestatava alternatiivi, mina näiteks leidsin täiesti tsiklisõidux sobiva matkajalatsi. Selline tsiklisaabas, mis mulle meeldis, maksis mingi 4-5 kilo vahel.
Ühesõnaga, minu soovitus on see, et pane texad ja tagi selga, kui käbla kavatsed panna autokoolis, siis pane põlve ja küünarnukikaitsmed ka peale, samuti leiad mingid vanad nahkkindad (mina kasutasin tavalisi töökindaid) ja mine tee seal koolis oma load ära suve lõpus. Küll sügisel-talvel jõuad atra seada ja mõelda ja uurida, kust, kuidas ja mida sul täpselt järgmised hooajax selga vaja on.
Poeuxest sisse astuda ja 100seid luftitada jõuad alati.
Lubadetegemise ajal kasutasin pikki pükse, kindaid ja nahktagi. Uisapäisa pole mu meelest mõtet mingit odavat jama kokku osta.
Kuna load tegin suve lõpus ja tsikli ostu plaanisin talve peale, siis oli seda igapäevase varustuse asja aega pikemalt plaanida.
Kevadeks oli ratas ja varustus olemas. Varustuse peale läks kokku mingi 12-13 kiloeeki raha. Selle raha eest sain kiivri, jope, püksid, saapad, kindad, seljakoti. Kohe põmm antud klassi varustuse peale poest ostes oleks kulutanud tsirka poole rohkem raha. Märgusõnadeks on ebay, talvised aled ja iga asi ei pea spetsiaalselt motikaoma olema. Kõige margisemad ja odavamad siklisaapad maksavad pisut alla 2000 eegi, selle raha eest saab tiba otsides eestist täiesti arvestatava alternatiivi, mina näiteks leidsin täiesti tsiklisõidux sobiva matkajalatsi. Selline tsiklisaabas, mis mulle meeldis, maksis mingi 4-5 kilo vahel.
Ühesõnaga, minu soovitus on see, et pane texad ja tagi selga, kui käbla kavatsed panna autokoolis, siis pane põlve ja küünarnukikaitsmed ka peale, samuti leiad mingid vanad nahkkindad (mina kasutasin tavalisi töökindaid) ja mine tee seal koolis oma load ära suve lõpus. Küll sügisel-talvel jõuad atra seada ja mõelda ja uurida, kust, kuidas ja mida sul täpselt järgmised hooajax selga vaja on.
Poeuxest sisse astuda ja 100seid luftitada jõuad alati.
No kui nagunii hakkad sõitma siis osta ikka sõitmiseks korralikud riided.
Mõned aastad tagasi, kui ise A katti tegin, siis sai esimese asjana kiiver ostetud - IXS ja maksis mingi 1600EEK. Tänaseks Schubert hangitud ja IXS on "tagavaraks"
Teise olulise asjana ostsin kindad - nahast ja ka IXS, 600EEK. Istuvad nagu valatud. Autokoolis ilma kinnasteta ei tahetud sanga lubada.
Lugedes avariidest ja kuulates targemaid hankisin endale vahetult enne eksamit EVO püksid ja talvel ka EVO jope - Motodepoost. Ei pea kahetsema. Täitsa vihmakindel ja soe.
Talvel hankisin ka Oxtari saapad - vihmakindlad, testitud.
Riietus ja saapad kokku nõksa alla 9000EEK.
Mõned aastad tagasi, kui ise A katti tegin, siis sai esimese asjana kiiver ostetud - IXS ja maksis mingi 1600EEK. Tänaseks Schubert hangitud ja IXS on "tagavaraks"
Teise olulise asjana ostsin kindad - nahast ja ka IXS, 600EEK. Istuvad nagu valatud. Autokoolis ilma kinnasteta ei tahetud sanga lubada.
Lugedes avariidest ja kuulates targemaid hankisin endale vahetult enne eksamit EVO püksid ja talvel ka EVO jope - Motodepoost. Ei pea kahetsema. Täitsa vihmakindel ja soe.
Talvel hankisin ka Oxtari saapad - vihmakindlad, testitud.
Riietus ja saapad kokku nõksa alla 9000EEK.
-
- Postitusi: 673
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 204 korda
- Kontakt:
Mina ostsin oma esimese varustuse hoopis saksast, kokku maksin ca 7000 eeki vast varustuse eest, aga selle eest sain ka kõik vajalikud asjad kuni vihmakombeni välja. Kui siia lisada lennukipilet berliini ja tagasi ja üks ööbimine, piisab 10k lahedasti. Kusjuures ma ei valinud kõige odavamaid asju. Kohapeal on valikut piisavalt et päev aega erinevaid asju proovida.
Proovisin hiljem ka kukkumisomadused ära - ütleks, et riiete materjal on odavam ehk kulub asfaldil lohisedes kiiremini katki, samas kaitset pakkus piisavalt et löök vastu võtta milleks ju kaitsmed ongi. Ilmselt 200km/h lohisemist proovida ei tahaks, legaalsete kiiruste piires on ok. Kordi parem kui teksad jms.
Proovisin hiljem ka kukkumisomadused ära - ütleks, et riiete materjal on odavam ehk kulub asfaldil lohisedes kiiremini katki, samas kaitset pakkus piisavalt et löök vastu võtta milleks ju kaitsmed ongi. Ilmselt 200km/h lohisemist proovida ei tahaks, legaalsete kiiruste piires on ok. Kordi parem kui teksad jms.
Oxtar Jupiter GTX saapaid kasutan ise, väga head ja tugevad saapad, kukkudes hoidsid jalga ilusti ja on ka piisavalt veekindlad.
Enda varustus maksis järgmiselt
Kiiver Marushin 2500.-
jope Probiker 1500.-
püksid Held 2500.-
saapad Oxtar 1750.-
kindad probiker 500.- lisaks suveks õhukesed krossikindad 1000.-
sukk koos windstopperiga 300.-
Kokku siis ümaralt 10k.-
korra selle varustusega kergelt ka linnakiirusel kukkunud ja kestis hästi, kindad (500.-) peab ainult uued ostma, läksid puru, nii et parandada ei saa, aga kätt kaitsesid ilusti. Pükstel oli vaja paar pindmist õmblust üle lasta ja kiiver vajas veidi poleerimist.
Enda varustus maksis järgmiselt
Kiiver Marushin 2500.-
jope Probiker 1500.-
püksid Held 2500.-
saapad Oxtar 1750.-
kindad probiker 500.- lisaks suveks õhukesed krossikindad 1000.-
sukk koos windstopperiga 300.-
Kokku siis ümaralt 10k.-
korra selle varustusega kergelt ka linnakiirusel kukkunud ja kestis hästi, kindad (500.-) peab ainult uued ostma, läksid puru, nii et parandada ei saa, aga kätt kaitsesid ilusti. Pükstel oli vaja paar pindmist õmblust üle lasta ja kiiver vajas veidi poleerimist.
Mina ostsin ka osa kraami saksast louisest
2-osaline nahkkombe probiker- 5700.-
Kindad Büse racing -1400.-(ülimalt mugavad muide
)
sliderid kombele- 300.-
Saapad ostsin motokeskusest, Sidi omad, väga mugavad -2800.-
vanucci kiivrisukk-100.-
Kiiver oli enne ja tootjaks nolan, kuid järgmine assta plaanis siiski arai või schuberth
2-osaline nahkkombe probiker- 5700.-
Kindad Büse racing -1400.-(ülimalt mugavad muide

sliderid kombele- 300.-
Saapad ostsin motokeskusest, Sidi omad, väga mugavad -2800.-
vanucci kiivrisukk-100.-
Kiiver oli enne ja tootjaks nolan, kuid järgmine assta plaanis siiski arai või schuberth
-
Teema algataja - Postitusi: 298
- Liitunud: 10 Juul 2004, 09:50
- Tsikkel: V POWAA
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
Tänud kõigile vastukaja eest :). Paistab, et kujunebki umbes nii välja nagu reixmees soovitas: hetkel rabelema ei hakka, üritan autokoolist minimaalse vajalikuga läbi saada ja eks siis pärast on pikemalt aega paremaid diile välja nuhkida. Kui nii tegutseda, siis ehk saab tõesti 10k eest juba päris korraliku varustuse. Ja kui veel vähem kuluks lõpuks varustuse peale -- seda toredam. Kuigi oma tervise koha pealt pole just kõige targem kokku hoida ;)
Täpsem info Soome motopoodide kohta huvitaks mindki.
edit: ah pole vaja kah, paistab, et otsingut kasutades leiab piisavalt infot :)
ebay kohta selline küsimus, et ega ei oska soovitada mõndasid paremaid poode? Või ostsid eraisikutelt?
Tekstiiljaki seljakaitse. Sai kuskil poes proovitud miskit 2.6k-st probikeri jakki, vaatasin siis, et mis tal sees ka oli. Seljakaitsme pesas oli mingi õhuke vahtkummist vms väga pehmest materjalist asi. Ei näinud eriti usaldusväärne välja. Üldse tundub, et paljudel tekstiiljopedel on selline lahendus. On sest kasu ka midagi või peaks kohe mingi pisut asjalikuma vastu välja vahetama?
rolero: su Dainese K-d ma eile juba silmasin. Kui bikele nahkkombet taga ajaks, siis pikalt ei mõtleks, suurus tundub ka kuradima paras. Kui mugav sellisega üldse püstises asendis sõita on? (klassikalise / naked rattaga)
Täpsem info Soome motopoodide kohta huvitaks mindki.
edit: ah pole vaja kah, paistab, et otsingut kasutades leiab piisavalt infot :)
ebay kohta selline küsimus, et ega ei oska soovitada mõndasid paremaid poode? Või ostsid eraisikutelt?
Tekstiiljaki seljakaitse. Sai kuskil poes proovitud miskit 2.6k-st probikeri jakki, vaatasin siis, et mis tal sees ka oli. Seljakaitsme pesas oli mingi õhuke vahtkummist vms väga pehmest materjalist asi. Ei näinud eriti usaldusväärne välja. Üldse tundub, et paljudel tekstiiljopedel on selline lahendus. On sest kasu ka midagi või peaks kohe mingi pisut asjalikuma vastu välja vahetama?
rolero: su Dainese K-d ma eile juba silmasin. Kui bikele nahkkombet taga ajaks, siis pikalt ei mõtleks, suurus tundub ka kuradima paras. Kui mugav sellisega üldse püstises asendis sõita on? (klassikalise / naked rattaga)
Nu ma tegin nii, et eesti poodides selgitasin välja, millist kiivrit ma tahan. Ja siis toxisin ebaysse otsinggusse sisse. Ja selle käest ostsin, kes usast worldwide saadax ja kelle hind olex parim. Positiivseid tagasisidesid oli ka vennal mingi 8000, et ju ta mingi elukutseline ebayärikas oli. Ja eesti letihinna eest sai sealt 2 kiivrit, sõber sa ka omale uue kiivri;)intz kirjutas:ebay kohta selline küsimus, et ega ei oska soovitada mõndasid paremaid poode? Või ostsid eraisikutelt?
-
- Postitusi: 501
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, CRF 300L
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 49 korda
Nende soome poodidega on muidugi see häda, et peaks olema mingi võimalus neist aeg ajalt läbi astuda. Eelmisel nädalal vaatasin oli UK (urheilu koskenmies) poes terve pinu MP-Asu riideid, püksid joped 99 euri. Ise ostsin suvise Ixsus (ärakäiva voodriga) tagi 64 euriga (129 euri).
Netiaadresse oskagi anda, sest pole ise niimoodi riideid ostnudki. Ilma proovimatta ma riideid ei osta.
http://www.motonet.fi/?id=20&Haku2=00000069. Neid riideid olen nende poes vaadanud, iceberg tagi on minuarust igati asjalik.
Netiaadresse oskagi anda, sest pole ise niimoodi riideid ostnudki. Ilma proovimatta ma riideid ei osta.
http://www.motonet.fi/?id=20&Haku2=00000069. Neid riideid olen nende poes vaadanud, iceberg tagi on minuarust igati asjalik.
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024
kui aides A-katti tegin, siis ei tahetud mingeid kaitsmeid ega kindaid.
läksin lihtsalt sinna, teksad jalas ja tagi seljas, anti kiiver ja lasti sadulasse.
samas kindad võiks ikka olla, teisel korral panin ikka kindad kätte, kuna üks idikas sõitis autoga ette ja panin külje maha, niiet pärast peopesa katki
läksin lihtsalt sinna, teksad jalas ja tagi seljas, anti kiiver ja lasti sadulasse.
samas kindad võiks ikka olla, teisel korral panin ikka kindad kätte, kuna üks idikas sõitis autoga ette ja panin külje maha, niiet pärast peopesa katki

Veo- ja tõsteteenus.
Veoteenus: Eraldi üldjuhul ei teosta auto iseärasuste poolest, aga vajadusel 10t
Tõstevõime kuni 15t ning noole pikkus kuni 42m.
53420969
Veoteenus: Eraldi üldjuhul ei teosta auto iseärasuste poolest, aga vajadusel 10t
Tõstevõime kuni 15t ning noole pikkus kuni 42m.
53420969
-
Teema algataja - Postitusi: 298
- Liitunud: 10 Juul 2004, 09:50
- Tsikkel: V POWAA
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
Augustis millalgi algab see kursus, kuu pidavat kestma (v-o kopikad peale), vaevalt, et külmaga probleeme tuleb :)teller kirjutas:pigem teema, et kui sügisel kooli lähed, siis läheb natuke jahedaks sõitmine.
Sellised tunduvad suht asjalikud kindad.. Veekindlad, nukkidel ja peopesa küljel 'tahked' kaitsmed. Eks proovib taolisi asju kohalikes poodides siis. Või vaatab neid Realiseerimiskeskuse jms värke. Lugesin ka siin foorumis just mingit 4 leheküljelist kinnaste teemat, kadus igasugune isu mingite suvaliste kinnastega sõitma minna.. isegi õppesõitu.
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Tartu motodepoos palju asju kohapeal pole. Kui valida ja proovida tahad, siis pead Tallinnasse minema. Seal on küll kola üksjagu ja müüjad abivalmis.
Su nimekirjast on puudu vihmakombe. Ei maksa palju (mõned sajad), aga kui pikemat otsa vihmase ilmaga teed, siis väga abiks asi.
Kuna mainisid prille, siis soovitaks kindlasti avaneva lõuaosaga kiivrit. Eriti kui tsikkel on igapäevaseks liiklusvahendiks.
Kindaid ostes jälgi, et ikka veekindlad oleks. Ise astusin ämbrisse, et ostsin depoost head odavad ja muidu väga mugavad kindad, aga kurask vett ei pea. Teised kindad peavad küll vett, aga on jällegi topeltvoodriga, nii et kui märjema ilmaga rohkem sebimist on, nii et kinnast ära võttes ja tagasi pannes käsi pisut märjaks saab, siis hakkab kinnast käest võttes suht tobedalt sisemist voordrit pahupidi vedama. Lisaks läheb sul ilmselt vaja veel ühte paari paksusid kindaid varakevadel ja hilissügisel sõitmiseks, sest suviste kinnastega hakkavad näpud alla 5 kraadise ilmaga suht kähku külmetama.
Ja kui kiivrisukk ilma windstopperita on, siis seda on ka jahedate ilmadega tarvis, et kaela ära ei külmetaks. Maksab kah mõnisada.
Saapad ise ostsin mingid ca 2k maksvad Oxtarid ja nendega olen küll rahul. Ei lase tilkagi vett sisse isegi paduvihmas sõites, kui esiratta alt vesi varbale lendab.
Püksid ja jope soovitan võtta ühe firma omad, nii et nad omavahel lukuga kokku käiks. Jahedama ilmaga väga abiks.
Ja kokkuvõttes - kõige parem temperatuur sõitmiseks on linnas ca 15-20, maanteel ehk 20-25. Kui on külmem siis saab alati riideid juurde panna ja pole ka viga. Aga üle selle igapäevaselt on tsiklit suht ebamugav kasutada - rõvedalt palav on. Siis peavad juba mingid mõistlikud vahetusriided olema kas kaasas või sihtkohtades. Linnas ringi sebida ja asju ajada on ikka väga ebamugav kui väljas on +25 ja päike paistab lagipähe. Kuigi ise pooldan 100% korraliku varustusega sõitmist, siis eelmisel suvel mõnel kõige palavamal päeval sõitsin ikkagi linnas ringi lühkarite ja T-särgiga (kindad ja põlvekaitsmed olid ka), sest sõidukombega oleks vist lihtsalt pildi tasku visanud.
Ja otseselt küll mitte selga panekuks, aga kui tsikkel on liiklusvahendiks, mitte niisama poosetamiseks või cruisimiseks, siis paagikott on ka väga mugav abivahend. Seljakott on muidugi iseenesestmõistetav. Mul ilma selleta lausa veider sõita. Umbes nagu autoga ilma turvavööta - lihtsalt nii ära harjunud.
Su nimekirjast on puudu vihmakombe. Ei maksa palju (mõned sajad), aga kui pikemat otsa vihmase ilmaga teed, siis väga abiks asi.
Kuna mainisid prille, siis soovitaks kindlasti avaneva lõuaosaga kiivrit. Eriti kui tsikkel on igapäevaseks liiklusvahendiks.
Kindaid ostes jälgi, et ikka veekindlad oleks. Ise astusin ämbrisse, et ostsin depoost head odavad ja muidu väga mugavad kindad, aga kurask vett ei pea. Teised kindad peavad küll vett, aga on jällegi topeltvoodriga, nii et kui märjema ilmaga rohkem sebimist on, nii et kinnast ära võttes ja tagasi pannes käsi pisut märjaks saab, siis hakkab kinnast käest võttes suht tobedalt sisemist voordrit pahupidi vedama. Lisaks läheb sul ilmselt vaja veel ühte paari paksusid kindaid varakevadel ja hilissügisel sõitmiseks, sest suviste kinnastega hakkavad näpud alla 5 kraadise ilmaga suht kähku külmetama.
Ja kui kiivrisukk ilma windstopperita on, siis seda on ka jahedate ilmadega tarvis, et kaela ära ei külmetaks. Maksab kah mõnisada.
Saapad ise ostsin mingid ca 2k maksvad Oxtarid ja nendega olen küll rahul. Ei lase tilkagi vett sisse isegi paduvihmas sõites, kui esiratta alt vesi varbale lendab.
Püksid ja jope soovitan võtta ühe firma omad, nii et nad omavahel lukuga kokku käiks. Jahedama ilmaga väga abiks.
Ja kokkuvõttes - kõige parem temperatuur sõitmiseks on linnas ca 15-20, maanteel ehk 20-25. Kui on külmem siis saab alati riideid juurde panna ja pole ka viga. Aga üle selle igapäevaselt on tsiklit suht ebamugav kasutada - rõvedalt palav on. Siis peavad juba mingid mõistlikud vahetusriided olema kas kaasas või sihtkohtades. Linnas ringi sebida ja asju ajada on ikka väga ebamugav kui väljas on +25 ja päike paistab lagipähe. Kuigi ise pooldan 100% korraliku varustusega sõitmist, siis eelmisel suvel mõnel kõige palavamal päeval sõitsin ikkagi linnas ringi lühkarite ja T-särgiga (kindad ja põlvekaitsmed olid ka), sest sõidukombega oleks vist lihtsalt pildi tasku visanud.
Ja otseselt küll mitte selga panekuks, aga kui tsikkel on liiklusvahendiks, mitte niisama poosetamiseks või cruisimiseks, siis paagikott on ka väga mugav abivahend. Seljakott on muidugi iseenesestmõistetav. Mul ilma selleta lausa veider sõita. Umbes nagu autoga ilma turvavööta - lihtsalt nii ära harjunud.
Joel
-
Teema algataja - Postitusi: 298
- Liitunud: 10 Juul 2004, 09:50
- Tsikkel: V POWAA
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
Pikk ja põhjalik kommentaar :)joel kirjutas:...
Njah, pärisin järgi ja öeldi Tartu Motodepoost sama.. tõesti kahju, et EVO kraami siin lõunapool proovida ei saa.
Vihmakombe kohta. Kas mitte need minu viidatud EVO vastava membraaniga jakid ja püksid (ja need Daytona saapad) ei peaks juba ise veekindlad olema?
Eks neid kotte ja asju on aega uurida. Ise alguses mõtlesin seljakott ja/või mingi kott, mis tagumise istme peale käib, kui need üksteist segama ei hakka. Päris siukesi kahelepoole rippuvaid kotte väga ei tahaks, kui just suuremaks matkaks ei lähe. Päris poosetama ei hakka, kuid tsikkel võiks ka ikkagi kuskilt alt välja paista :)
Paagikotist polnud ma varem kuulnudki. Nüüd siis avastasin jah nt kasvõi motomarketi nimekirjas terve hunnik. Ette ei jää see asi? Eriti lahe ei näe ka välja ka just :) : mingi suvaline pilt netist
Muide, kas ja kui palju kaitset seljakotist on (oleneb tõenäoliselt kui tihkelt ta seljas on ja mis kott jne)?
Kindlasti äärmiselt loll küsimus, aga parem end lolliks teha kui lolliks jäädagi ;)
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Põhimõtteliselt peaks sõiduriided olema küll veekindlad ja eks nad mingil määral ongi, aga sellega kipub ka mõnevõrra trehvamise asi olema. Eriti, kui odavama otsa kraami ostad. Lisaks kipub see veekindlus aja jooksul vähenema. Lühema otsa peal või kerge vihmaga pole hullu, aga pikemat aega paduvihmas sõites kipub ikka kuskilt sisse immitsema hakkama. Minul vähemalt. Eriti just mingid odavamapoolsed IXS püksid ei taha enam sugugi vett pidada (kolmas hooaeg käsil nendega). Vihmakombega võid tunde paduvihmas lasta ja ainus vesi, mis sisse tekib on see, mille ise välja higistad. Selles suhtes võiks ta pikema otsa peal kaasas olla, aga igaks juhuks teda naljalt selga ei topi just selle pärast, et ta ei hinga absoluutselt. Kui sadama hakkab, pead kinni ja ajad selga.
Võib ilmselt mingil määral tsiklist ka oleneda, aga üldiselt paagikott ei tohiks eriti ette jääda. Sõltub muidugi ka koti suurusest jne. Ma ka poolteist hooaega sõitsin nii, et kui rohkem kola vaja kaasa vedada, siis tõmbasin kummidega spordikoti tagaistmele. Pärast paagikoti ostmist sain alles aru, kui jama see kummindus oli. Esiteks pead neid külge jebima ja pärast ära jne. Teiseks pead pidevalt kontrollima, et kuskile poole ära ei vajuks. Paagikott käib klõpsti magnetitega paagi külge ja valmis. Lisaks on neil reeglina peal kiletasku, mille alla saad kaardi panna. Seda küll sõidu ajal lugeda ei saa - peab kinni pidama. Aga siiski oluliselt mugavam kui hakata kuskilt seljakotist või mujalt kaarti välja koukima ja pärast tagasi toppima. Ühtlasi on paagikotid tihti mitmekihilised st. saad neid osadeks võtta ja paagi külge paned täpselt nii palju, kui hetkel tarvis on.
Seljakoti kaitseomadusi pole õnneks olnud juhust proovida
Oleneb ka kindlasti, et mis kotis on. Korral olen ca 10-kilost rauakolakat seljakotis vedanud. Siis mõtlesin küll, et see on viimane kord, kui sellist lollust teen. Paugu korral oleks vist kohe selgroo pooleks murdnud. On ka spetsiaalseid tsiklimeestele mõeldud seljakotte, mis toimivad ka seljakaitsena, aga hind on neil suht ebameeldiv. http://motomarket.ee/index.php?lang=est ... 4&p_id=169
Võib ilmselt mingil määral tsiklist ka oleneda, aga üldiselt paagikott ei tohiks eriti ette jääda. Sõltub muidugi ka koti suurusest jne. Ma ka poolteist hooaega sõitsin nii, et kui rohkem kola vaja kaasa vedada, siis tõmbasin kummidega spordikoti tagaistmele. Pärast paagikoti ostmist sain alles aru, kui jama see kummindus oli. Esiteks pead neid külge jebima ja pärast ära jne. Teiseks pead pidevalt kontrollima, et kuskile poole ära ei vajuks. Paagikott käib klõpsti magnetitega paagi külge ja valmis. Lisaks on neil reeglina peal kiletasku, mille alla saad kaardi panna. Seda küll sõidu ajal lugeda ei saa - peab kinni pidama. Aga siiski oluliselt mugavam kui hakata kuskilt seljakotist või mujalt kaarti välja koukima ja pärast tagasi toppima. Ühtlasi on paagikotid tihti mitmekihilised st. saad neid osadeks võtta ja paagi külge paned täpselt nii palju, kui hetkel tarvis on.
Seljakoti kaitseomadusi pole õnneks olnud juhust proovida

Joel
-
Teema algataja - Postitusi: 298
- Liitunud: 10 Juul 2004, 09:50
- Tsikkel: V POWAA
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
Ise kasutad mingit täiesti tavalist seljakotti või on ta mingisuguse mototeema suunitlusega siiski (hm, mõtlesin, et omadusteks ehk veekindlus ja vingemad rihmad/kinnitused)?joel kirjutas:Seljakoti kaitseomadusi pole õnneks olnud juhust proovida :-) Oleneb ka kindlasti, et mis kotis on. Korral olen ca 10-kilost rauakolakat seljakotis vedanud. Siis mõtlesin küll, et see on viimane kord, kui sellist lollust teen. Paugu korral oleks vist kohe selgroo pooleks murdnud. On ka spetsiaalseid tsiklimeestele mõeldud seljakotte, mis toimivad ka seljakaitsena, aga hind on neil suht ebameeldiv. http://motomarket.ee/index.php?lang=est ... 4&p_id=169
Avaneva lõuaosaga kiivri peale mõtlesin samuti, kuid esimese hooaja kavatsen kinnisega ikka ära elada ja kui ikka välja ei kannata, eks siis v-o vaatab avanevate poole. Kinnine tundus vähemalt turvalisem. Odavama klassi avanevate kommentaaridest lugesin välja, et pikapeale tikkuvat pisut ära "kuluma" ja vihma sisse laskma jms. Raskemad on ka.
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Kasutan kõige tavalisemat seljakotti. Veekindlusega üldiselt väga probleeme pole, kui just pikalt foori taga ei passi või väga hirmsat padukat ei saja. Sõites keha varjab vihma suures osas ära. Rihmad ligunevad küll täitsa läbi, aga sellest on suht ükskõik. Aga pikalt paduvihmaga linnas ringi sõiteks läpakat vms õrnemat asja ei soovitaks siiski kindluse mõttes seljakotis hoida.
Joel
Mul Evo püksid ja jope (mõlemad sinu mainitud kallimad versioonid).
Jope - kallimal versioonil kolm kesta - välimine, vihm, soojus - seega saad natuke kombineerida vastavalt kliimatingimustele. Üldiselt pole väga nurisemiseks põhjust olnud. Ehk vaid niipalju, et varukaotsade takjapaelad sagedasest kasutamisest kuluma tikuvad ja ei haagi väga korralikult enam (15-20tkm).
Püksid - kallimal versioonil samuti kolm kihti (vist selle odavamal versioonil oli 2 kihti). Jällegi - kombineerimisvõimalus on hea. Kui soe kiht ka all, siis tavaliiselt palju peale õhukese dressipüksi või vahel ka teksade sinna alla ei pane, aga suurem osa hooajast vean (väljaarvatud palava ilmaga) voodrita või ainult vihmavoodriga pükse teksade vms peale. Siis hea sõidupüksid kohale jõudes tsiklikasti visata ja "olla inimene". Kallima püksiversiooni eelis ka see, et sääre tõmblukk tuleb ülespoole põlvi lahti - siis hea hetkelisel pausil tuulutada jalgu (näeb välja nagu Elvis) või pikema peatuse korral ilma saabast ära võtmata pükstest välja karata.
Jope peab ka suurema vihma küllalt kenasti kinni, aga pükstel tõsise paduka korral (ja tõesti ei pea silmas korralikku vihma vaid tõsist padukat) hakkab kube vesiseks minema. Asja leevendab peaaegu nullini kui panna jope "saba" (selline kummipael, mis algab jope tagaosast, käib jalgevahelt läbi ning kinnitub naba juurde) kinni. Aga seda tavaliselt ei viitsi ning siis ongi kube kastetud
Minu 2 senti
Jope - kallimal versioonil kolm kesta - välimine, vihm, soojus - seega saad natuke kombineerida vastavalt kliimatingimustele. Üldiselt pole väga nurisemiseks põhjust olnud. Ehk vaid niipalju, et varukaotsade takjapaelad sagedasest kasutamisest kuluma tikuvad ja ei haagi väga korralikult enam (15-20tkm).
Püksid - kallimal versioonil samuti kolm kihti (vist selle odavamal versioonil oli 2 kihti). Jällegi - kombineerimisvõimalus on hea. Kui soe kiht ka all, siis tavaliiselt palju peale õhukese dressipüksi või vahel ka teksade sinna alla ei pane, aga suurem osa hooajast vean (väljaarvatud palava ilmaga) voodrita või ainult vihmavoodriga pükse teksade vms peale. Siis hea sõidupüksid kohale jõudes tsiklikasti visata ja "olla inimene". Kallima püksiversiooni eelis ka see, et sääre tõmblukk tuleb ülespoole põlvi lahti - siis hea hetkelisel pausil tuulutada jalgu (näeb välja nagu Elvis) või pikema peatuse korral ilma saabast ära võtmata pükstest välja karata.
Jope peab ka suurema vihma küllalt kenasti kinni, aga pükstel tõsise paduka korral (ja tõesti ei pea silmas korralikku vihma vaid tõsist padukat) hakkab kube vesiseks minema. Asja leevendab peaaegu nullini kui panna jope "saba" (selline kummipael, mis algab jope tagaosast, käib jalgevahelt läbi ning kinnitub naba juurde) kinni. Aga seda tavaliselt ei viitsi ning siis ongi kube kastetud

Minu 2 senti
-
Teema algataja - Postitusi: 298
- Liitunud: 10 Juul 2004, 09:50
- Tsikkel: V POWAA
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
Jee, arvatavasti lähen ise ka nendesamade EVOde peale välja kui mingit imesoodukat vahepeal kuskil ette ei satu :)
Mujal keegi mainis, et jopel oleks võinud kaelus ka natuke kõrgem olla, kõri jätvat liiga paljaks.. Aga ega täiuslikku asja sellise hinnaga vist ei saagi.
Üks küsimus siiski tekkis veel -- kui valida sellised püksid, millelele vajadusel teksad alla mahuvad, kas siis nad ilma teksadeta lodevaks ei jää? Kaitsmed püsivad korralikult omal kohal? On neil mingid eraldi kinnitusrihmad ka, millega igakord saab tugevalt ümber põlve tõmmata vms? Ma pole jõudnud veel Tallinna ronida neid proovima :)
Mujal keegi mainis, et jopel oleks võinud kaelus ka natuke kõrgem olla, kõri jätvat liiga paljaks.. Aga ega täiuslikku asja sellise hinnaga vist ei saagi.
Üks küsimus siiski tekkis veel -- kui valida sellised püksid, millelele vajadusel teksad alla mahuvad, kas siis nad ilma teksadeta lodevaks ei jää? Kaitsmed püsivad korralikult omal kohal? On neil mingid eraldi kinnitusrihmad ka, millega igakord saab tugevalt ümber põlve tõmmata vms? Ma pole jõudnud veel Tallinna ronida neid proovima :)
Mul kiivriks avanev nolan n102 ja kraega probleemi küll pole. Külma ilmaga kasutan ka kaela tuuletõket (seesmine pind fliisjas välimine miski nailon) ning selle abil isegi tuulemüra üksjagu vähem.
Püksid mul sellised, et pingutades panen ka kõigi kihtide alla jeelijeeli teksad, aga isegi ilma ühegi voodrita ning teksadeta sõites pole tunnet, et need tuules minema lendaks
Püksid mul sellised, et pingutades panen ka kõigi kihtide alla jeelijeeli teksad, aga isegi ilma ühegi voodrita ning teksadeta sõites pole tunnet, et need tuules minema lendaks

-
Teema algataja - Postitusi: 298
- Liitunud: 10 Juul 2004, 09:50
- Tsikkel: V POWAA
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
Tänud veelkord kõigile abilistele :)
Tasa ja targu talitades võib päris head kraami täitsa inimliku hinnaga saada, saapad olemas.. Kuna 1000-krooniseid saapaid ei tahtnud ja 4k-sed ajasid vägisi eelarve lõhki, siis ostsin 1000 krooni eest 4k-sed saapad :P.
Kasutatud siis küll kahjuks, sellised: http://www.motopood.ee/pood/product_inf ... cts_id=289
Next, kindad. Algatuseks 1 paar, küll tulevikus vastavalt vajadusele uurib juurde. Olen juba käinud proovinud ka, lugesin siin mingit kindateemat, kuid ei leidnud vastust oma küsimusele. Poes üks tüüp ütles ühte, teine teist. Korraks proovimisest oli ka vähe tolku. Nimelt siis, kas selline kõvade nukkidega kinnas ebamugavaks ei muutu pikema sõidu peale, kui armastad 2 sõrme heeblitel hoida? (jalgrattaga vähemalt teen seda, vaevalt, et tsiklikagi teistmoodi on)
Eks kindad ole odavamad ka võrreldes muu varustusega. Kui ämbrisse panen esimese korraga, pole kahju nii suur, aga miks mitte kohe õiged võtta :)
Tasa ja targu talitades võib päris head kraami täitsa inimliku hinnaga saada, saapad olemas.. Kuna 1000-krooniseid saapaid ei tahtnud ja 4k-sed ajasid vägisi eelarve lõhki, siis ostsin 1000 krooni eest 4k-sed saapad :P.
Kasutatud siis küll kahjuks, sellised: http://www.motopood.ee/pood/product_inf ... cts_id=289
Next, kindad. Algatuseks 1 paar, küll tulevikus vastavalt vajadusele uurib juurde. Olen juba käinud proovinud ka, lugesin siin mingit kindateemat, kuid ei leidnud vastust oma küsimusele. Poes üks tüüp ütles ühte, teine teist. Korraks proovimisest oli ka vähe tolku. Nimelt siis, kas selline kõvade nukkidega kinnas ebamugavaks ei muutu pikema sõidu peale, kui armastad 2 sõrme heeblitel hoida? (jalgrattaga vähemalt teen seda, vaevalt, et tsiklikagi teistmoodi on)
Eks kindad ole odavamad ka võrreldes muu varustusega. Kui ämbrisse panen esimese korraga, pole kahju nii suur, aga miks mitte kohe õiged võtta :)
Ma ise soovitaksin pilk pöörata ka kommionu lehele: http://www.streetfighter.ee
Kombed jms kraam on minuarust väga hea hinnaga. Iseasi muidugi, kas sa ikka nahka tahad (kuigi sealt ostes mahuks kõik ka 10k sisse...).
Ma ise sõidan nukkidega kinnastega, minuarust väga mugavad on. Paremad, kui lihtsalt nahast ja pehmendustega kindad, mis mul samuti olemas on. Kohe palju paremad...siiani pole käsi küll nende pärast ära väsinud.
Oma sõidud teen ma ka enamasti Dainese tsiklitagiga (mis on kombekomponent) ja tsikli nahktagi on küll asi, mida ma oskaksin soovitada. Kui kaitsed välja võtta, siis saab kanda seda ka muul ajal.
Kombed jms kraam on minuarust väga hea hinnaga. Iseasi muidugi, kas sa ikka nahka tahad (kuigi sealt ostes mahuks kõik ka 10k sisse...).
Ma ise sõidan nukkidega kinnastega, minuarust väga mugavad on. Paremad, kui lihtsalt nahast ja pehmendustega kindad, mis mul samuti olemas on. Kohe palju paremad...siiani pole käsi küll nende pärast ära väsinud.
Oma sõidud teen ma ka enamasti Dainese tsiklitagiga (mis on kombekomponent) ja tsikli nahktagi on küll asi, mida ma oskaksin soovitada. Kui kaitsed välja võtta, siis saab kanda seda ka muul ajal.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.