Õnnetused mootorratastega → Re: Mida me õnnetustest õpime

Kasutaja avatar

ishijupp
Postitusi: 1112
Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
Tsikkel: BMW R1150R , K-650
Asukoht: Harku
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Mida me õnnetustest õpime

Lugemata postitus Postitas ishijupp »

mella kirjutas:
enne manöövrit tuleb veenduda selle ohutuses.
Saab veenduda, et normaaltingimustel oleks manööver ohutu. Normaaltingimustesse ei mahu oluline kiiruse ületamine, vastuliiklust liiklemine vms. Sellest lähtutakse ka süüdlase määramisel- peateel liikuv mürsk (eeldusel, et kiirus on tõestatud) jääb süüdlaseks, sest õnnetuse põhjuseks oli mitte manööver vaid kiiruse ületamine. Ehk- õnnetus oleks olemata, kui peateel liikuja oleks sõitnud lubatud kiirusega.
Minu jutu mõte ei ole mitte laulda hosiannat padjaklubile, hoopiski mitte! Tahan öelda, et maanteel (ja ka linnas!) paugutades saab paugutaja ohutuse tagada ainult paugutaja ise. S.t. reaktsiooni kiirus, ettenägemise võime, pidev situatsiooni analüüs peab olema paugutajal keskmisest oluliselt parem ja paugutaja ei tohi eeldada, et kõik kaasliiklejad on oma oskustega tipu tegijad. Seekord oli vanamees, järgmine kord õppesõiduk või värske lubade omanik... Lühikese ajaga on nii palju kaasfoorumlasi ära läinud, et kõrvetavalt kahju on.

Mine “Vaba teema”