Planeta või miskit muud?
Moderaator: Moded
Planeta või miskit muud?
No terekest.
On plaanis osta nüüd suvel omale miskit venerauda tsiklit (auto oli, tahaks tsikli ka ära proovida). Pakutakse mulle 700 krooni eest Iz Planetat (Mingi vanem, kas siis esimene või 2. Ainsad vead - väntvõllilaager läbi ja genekas ei tööta. Käigukast on uus ja välimus kah kõige kehvem pole. Koolivenna masin, tüüp on usaldatav, ei valeta. Ahjaa - kolvirõngad pidid kah uued olema (2 nädalat sõitis). Või vaadata miskit muud kulgurit?
Küsimused Planeta kohta oleksid siis, et kuidas tal madalatel pööretel vejõuga on ja kuda tal see geneka skeem käib. Mul auto nullist üles ehitatud, aga kaherattaliste valikust on vaid punnvõrriga tegeletud (mis sai viimse peal tuuningu ja lihvi ja lippas seejärel 70 km/h - ei valeta.) Koolivend sõitis see 2 nädalat nii, et taga oli auto aku... Mis ei ole üldse hea, eriti siis kui maha käid, aku puruneb ja happevihma endale kaasa saad.
Mida üldiselt vanemate masinate juures vaadata? Vanale Jawa 350-le jääb ta palju alla? Jawaga olen ma nagu rohkem sõitnud, IZidest vaid Jupiteriga kokku puutunud.
Ise olen suurema kaaluga (kuskile 90 kg kanti) ja rahulikku sõidustiiliga. Aga vahepeal meeldib ka tsiklile pöördeid juurde keerata. Mis kõige tähtsam - putitada meeldib. I was born for this!
Vastajaid tänades...
On plaanis osta nüüd suvel omale miskit venerauda tsiklit (auto oli, tahaks tsikli ka ära proovida). Pakutakse mulle 700 krooni eest Iz Planetat (Mingi vanem, kas siis esimene või 2. Ainsad vead - väntvõllilaager läbi ja genekas ei tööta. Käigukast on uus ja välimus kah kõige kehvem pole. Koolivenna masin, tüüp on usaldatav, ei valeta. Ahjaa - kolvirõngad pidid kah uued olema (2 nädalat sõitis). Või vaadata miskit muud kulgurit?
Küsimused Planeta kohta oleksid siis, et kuidas tal madalatel pööretel vejõuga on ja kuda tal see geneka skeem käib. Mul auto nullist üles ehitatud, aga kaherattaliste valikust on vaid punnvõrriga tegeletud (mis sai viimse peal tuuningu ja lihvi ja lippas seejärel 70 km/h - ei valeta.) Koolivend sõitis see 2 nädalat nii, et taga oli auto aku... Mis ei ole üldse hea, eriti siis kui maha käid, aku puruneb ja happevihma endale kaasa saad.
Mida üldiselt vanemate masinate juures vaadata? Vanale Jawa 350-le jääb ta palju alla? Jawaga olen ma nagu rohkem sõitnud, IZidest vaid Jupiteriga kokku puutunud.
Ise olen suurema kaaluga (kuskile 90 kg kanti) ja rahulikku sõidustiiliga. Aga vahepeal meeldib ka tsiklile pöördeid juurde keerata. Mis kõige tähtsam - putitada meeldib. I was born for this!
Vastajaid tänades...
Dokumente ei ole. 700 krooniga saadud tsiklist nii palju ma ei ootaks kah. Aga küll need dokumendid hea tahtmise juures korda ka saaks aetud.
Esimene eesmärk on masin korralikult sõitma saada. Mis mõõtudega väntvõllilaager Planeta 250 kuubikulisele mootorile läheb? kui mõõt teada, siis saan reedel linnast ära tuua.

Esimene eesmärk on masin korralikult sõitma saada. Mis mõõtudega väntvõllilaager Planeta 250 kuubikulisele mootorile läheb? kui mõõt teada, siis saan reedel linnast ära tuua.
Ototot... Mis see 250 on siis? Jupiter on ju 350 ja kahepütane. IZil oli ju miski 250cc masin kah. Igaljuhul Planeta see on. Ei ole IZ 56.oldmoped kirjutas:Keeruliseks läheb selle tihendi hankimine, kuna... 250cc planetat ei ole olemas.rallitaja kirjutas:Mis mõõtudega väntvõllilaager Planeta 250 kuubikulisele mootorile läheb?
Muidu, dokumendivärkide kohalt nii palju, et mingil ajal nad ära tuleb teha. Mis sest, et seaduslikult sõita ei saa, kuid parem ikka, kui ilma. Vast saab vähem trahvi. Aga eks see riistapuu mul pmst üks töölkäimise masin tuleb.
-
- Postitusi: 1844
- Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
- Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
- Asukoht: Rakvere
Dude,kui sa oled masinaid nullist ehitanud /taastanud,siis,mis see izhi laadiminegi korda teha,sest ega seal palju asju läbi ei saagi minna - relee,rootor,mähis 
Küll aga pole ma näinud ega kuulnud ühestki 250 cm3 planetast.
Vändalaagrid on kergesti vahetatavad ja ei maksa ka palju,õnneks on planetal pärastine kasti kokku ladumine kordades lihtsam kui jupiteril.
Edu rattaga ja postita pilte ka .

Küll aga pole ma näinud ega kuulnud ühestki 250 cm3 planetast.
Vändalaagrid on kergesti vahetatavad ja ei maksa ka palju,õnneks on planetal pärastine kasti kokku ladumine kordades lihtsam kui jupiteril.
Edu rattaga ja postita pilte ka .
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
paljud kõiketeadjad tsilihuvilised on surmkindlalt veendunud, et 1 sil ehk planeta on kahepoolene ja 2 sil ehk jupiter kolmepoolene. võib olla samastatakse neid mootoreid jawaga, kes teab. tegelt iz tüüpi tsiklitel ikka 350 ccm.
kui oled tehnikas tugev, nagu kirjutad, pole sulle vast arvatavasti iz tüüpi mootori remont mingi probleem. võtad mootori lahti ja saad selge pildi laagrite ja tihendite mõõtudes.
originaal geneka asemele saab mõningaste lukksepa töövõtetega suht lihtsalt vene 125 või 175 ccm geneka panna. muide iz mootorratta krossi variandil peaksjuba tehasest selline genekas küljes olema
edu sulle.
kui oled tehnikas tugev, nagu kirjutad, pole sulle vast arvatavasti iz tüüpi mootori remont mingi probleem. võtad mootori lahti ja saad selge pildi laagrite ja tihendite mõõtudes.
originaal geneka asemele saab mõningaste lukksepa töövõtetega suht lihtsalt vene 125 või 175 ccm geneka panna. muide iz mootorratta krossi variandil peaksjuba tehasest selline genekas küljes olema
edu sulle.
Tänan 
Kui juba nii mitu meest ütleb, et 350, siis ta seda vast on kah.
Geneka poole pealt nii palju, et algul ta töötas, aga hiljem kui sõber lahti võttis, ei saanud ta seda enam tööle. Vast said mõned juhtmed valesti. Eks kontrollib üle.
Selle laagri poole pealt vaadates, pean vist nihkkaliibri välja otsima - vaja ju ometi täpse mõõdu pealt uus osta. Kui ma viimati võrrile vändalaagri ostsin, sain ~50 krooniga hakkama. Selle raha leian, vaevalt nad palju kallimaks on läinud. Käima kokkuladumine on nii nagu ta on - kui lahti võtan ja detailide asukohad meelde jätan, saan vast kokku tagasi kah.
Pilte proovin ka rattast teha. Tegelikult võiks rattale ka korralikumat värvi peale vaadata - kulunud teine. Sadul tuleks kah ära kõpitseda. Praegune lahendus on natukene naeruväärne. Elame, näeme.

Kui juba nii mitu meest ütleb, et 350, siis ta seda vast on kah.
Geneka poole pealt nii palju, et algul ta töötas, aga hiljem kui sõber lahti võttis, ei saanud ta seda enam tööle. Vast said mõned juhtmed valesti. Eks kontrollib üle.
Selle laagri poole pealt vaadates, pean vist nihkkaliibri välja otsima - vaja ju ometi täpse mõõdu pealt uus osta. Kui ma viimati võrrile vändalaagri ostsin, sain ~50 krooniga hakkama. Selle raha leian, vaevalt nad palju kallimaks on läinud. Käima kokkuladumine on nii nagu ta on - kui lahti võtan ja detailide asukohad meelde jätan, saan vast kokku tagasi kah.
Pilte proovin ka rattast teha. Tegelikult võiks rattale ka korralikumat värvi peale vaadata - kulunud teine. Sadul tuleks kah ära kõpitseda. Praegune lahendus on natukene naeruväärne. Elame, näeme.
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Planeta või miskit muud?
Väntvõlli laagrimõõtu peast ei mäleta, kui aga laagreid ostad, võta kallimad, kuna need kannatavad rohkem kuuma ja pöördid, küsi laagreid poset vastavalt töötingimustele.
korralikult tehtud Planeta mootor kannatab sõita ca.
100-120km. tunnis.Rauda, millest masina ümber puudust ei tule. Küttega ära koonerda, muidu jookseb mootor kinni.
korralikult tehtud Planeta mootor kannatab sõita ca.
100-120km. tunnis.Rauda, millest masina ümber puudust ei tule. Küttega ära koonerda, muidu jookseb mootor kinni.
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Planeta või miskit muud?
Väntvõlli laagrimõõtu peast ei mäleta, kui aga laagreid ostad, võta kallimad, kuna need kannatavad rohkem kuuma ja pöördid, küsi laagreid poset vastavalt töötingimustele.
korralikult tehtud Planeta mootor kannatab sõita ca.
100-120km. tunnis.Rauda, millest masina ümber puudust ei tule. Küttega ära koonerda, muidu jookseb mootor kinni.
korralikult tehtud Planeta mootor kannatab sõita ca.
100-120km. tunnis.Rauda, millest masina ümber puudust ei tule. Küttega ära koonerda, muidu jookseb mootor kinni.
-
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: Planeta või miskit muud?
Lisaks- lääne laagreid nõua C3 (näitena: 6002-C3), mille lõtk tagab selle, et temperatuurpaisumisega ei poo laagrit kinni. C5 on veelgi suurema lõtkuga ja juba korralikult forsitud mootorile sobilik.miilits kirjutas:kui aga laagreid ostad, võta kallimad, kuna need kannatavad rohkem kuuma ja pöördid,
-
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
noh, C3 ei ole SUUR lõtk, see on sobilik lõtk kasutamiseks kõigis Vene päritolu rataste mootorites (s.h. Planeta). Bike'de kohta ei oska kosta, kogemus puudub, aga AFAIK on osad neist nii viimasele vindile viidud, et võivad nõuda juba C5 laagreid- aga siinkohal ei võta sõna.kinkz kirjutas:Ilmselt oleks paslik, siis ka mainida seoses c3 lõtkuga, et mis temperatuuridel see oluliseks muutub,
lambist suure lõtkuga laagrite sisse ladumine, kui laagrite temperatuurid ei jõua sellele tasemele, mil nn. c3 lõtk ette nähtud on, mõjub samamoodi hävitavalt.
Võibolla tasuks siis juba mõlemase vända otsa C3 tähisega laagrid osta? Kui mõlemal pool erinevad, on ka imelik...
Mis muidu selle Planeta surveaste olla võib? Midagi 8,5 ligidale?
Edit: kuskil oli kirjas, et surveaste on 9. Seda tõsta ei ole 95 bensu kasutamisel eriti mõtekas, las ta olla.
Mis muidu selle Planeta surveaste olla võib? Midagi 8,5 ligidale?
Edit: kuskil oli kirjas, et surveaste on 9. Seda tõsta ei ole 95 bensu kasutamisel eriti mõtekas, las ta olla.
Viimati muutis rallitaja, 14 Juun 2007, 23:07, muudetud 1 kord kokku.
Täna uurisin westwardi härrade käest, et millal sis on mõttekas c3lõtkuga laagreid pruukida?
Öeldi,et kui temperatuurid on üle saja kraadi Celsiuse järgi, siis on asjal mõte olemas.
Ilma lõtkuta laagrite puhul on oht selles, et temperatuuri tõustes materjal paisub ja kiilub laagri kinni ning, siis head nahka ei saa.
Nüüd siis küsimus, et mis temperatuuridel IZide laagrid töötavad?
Öeldi,et kui temperatuurid on üle saja kraadi Celsiuse järgi, siis on asjal mõte olemas.
Ilma lõtkuta laagrite puhul on oht selles, et temperatuuri tõustes materjal paisub ja kiilub laagri kinni ning, siis head nahka ei saa.
Nüüd siis küsimus, et mis temperatuuridel IZide laagrid töötavad?
-
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Kui oled hiromant, siis ütle mullegi millise temperatuurini võib üks vene 350cc ühepütase väntvõll ja tema laagrid kuumeneda. Igatahes mootori temperatuur võib kõikuda VÄGA suurtes piirides sõltuvalt silindrite/kolbide sissesõidust, segu rikkusest, süüte täpsusest, pidurite pealolekust/ rattalaagrite seisukorrast, kasutaja sõidustiilist ja tuhandest muust asjaolust! Ühel jupiteri mootoril kasutasin ilma lõtkuta laagreid, üks neist lõpetas töölepingu üsna kiiresti. Kas oleks ka külmas kohas töötades lõpetanud- no mine võta kinni! Igatahes sealt edasi olen kasutanud mootoris ainult c3 laagreid (IZ JUP, IZ PLANETA, K-650), siiani ilma probleemideta.kinkz kirjutas:Täna uurisin westwardi härrade käest, et millal sis on mõttekas c3lõtkuga laagreid pruukida?
Öeldi,et kui temperatuurid on üle saja kraadi Celsiuse järgi, siis on asjal mõte olemas.
Ilma lõtkuta laagrite puhul on oht selles, et temperatuuri tõustes materjal paisub ja kiilub laagri kinni ning, siis head nahka ei saa.
Nüüd siis küsimus, et mis temperatuuridel IZide laagrid töötavad?
Pole küll kunagi mõõtnud ega uurinud, aga kaldun kahtlustama, et originaalsed vene lõtkuta laagrite de facto lõtk võib olla üsna lähedane c3-le. Igatahes on kõik kogemused vene tehnikaga sundinud eelistama pigemini "lobedamaid" detaile kui liiga tihkeid

Tjah, ega see pisike lõtk paha ei tee. Parem asja varuga ehitada.
Sain ka ühe pildi sõbralt, selline oli masin enne seda, kui tema selle omanikuks sai:
http://www.zone.ee/juhe22/P3040338.JPG
Nüüd on masin natukene paremas seisus. Tagaplaanil olevaid mootoridetaile ja muud jama vaadates... meenub, et kõik inimesed ei käi tehnikaga ilusti ringi. Mina seda viga teha ei kavatse. Masinal on ees uus tuli, sadul on natukene räbalam, aga vast esialgu teeb õmblused.. Tsiklile tahan uue värvi ka peale lasta mingil ajal. Aga esmalt vaja sõitma panna.
Sain ka ühe pildi sõbralt, selline oli masin enne seda, kui tema selle omanikuks sai:
http://www.zone.ee/juhe22/P3040338.JPG
Nüüd on masin natukene paremas seisus. Tagaplaanil olevaid mootoridetaile ja muud jama vaadates... meenub, et kõik inimesed ei käi tehnikaga ilusti ringi. Mina seda viga teha ei kavatse. Masinal on ees uus tuli, sadul on natukene räbalam, aga vast esialgu teeb õmblused.. Tsiklile tahan uue värvi ka peale lasta mingil ajal. Aga esmalt vaja sõitma panna.
-
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Minu viimase projekti (mammut)teema on aadressil http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=13072
seal ka juttu laagrite valikutest jm. Tänaseks läbisõitu üksjagu ja valikutele ei oska midagi ette heita. Muidugi- ei ole spets ja lähtun ainult kogemustest, seega võin eksida igas punktis ja olen rõõmus, kui keegi teadja mu seisukohad revideerib
seal ka juttu laagrite valikutest jm. Tänaseks läbisõitu üksjagu ja valikutele ei oska midagi ette heita. Muidugi- ei ole spets ja lähtun ainult kogemustest, seega võin eksida igas punktis ja olen rõõmus, kui keegi teadja mu seisukohad revideerib

Tõin täna ratta ära. ja võtsin lahti. Laagrid laagriteks, aga läbi on ka kepsu alumine laager... Ilmselt tuleb siis uus vänt muretseda. Kas kellelgi juhuslikult pakkuda ei ole Planeta 2 väntvõlli?
Samas... Laadimise veale sain ka jälile - genekal on harjad puudu. Mul tulid drelliga harjad kaasa, mis sinna mõõdupealt istuvad. Üks mure jälle vähem.
Samas... Laadimise veale sain ka jälile - genekal on harjad puudu. Mul tulid drelliga harjad kaasa, mis sinna mõõdupealt istuvad. Üks mure jälle vähem.
Nonii. On progressi
Neljapäeval saabub väntvõll - siis saan mootori kokku panna.
Genekale said puuduvad harjad sisse, kuid releed ei ole. Seal peaks ju relee kah olema?
no ja... Kett on tarvis üle vaadata, et ei tuleks sellega halbu üllatusi. Samas vaatan üle ka pidurid. Homme vaatan asjad üle, et kui neljapäeval mootori kokku saab, saaks selle ka peale tõsta ja väikest proovi või värki teha. Saab nädalavahetusel külalistele demonstreerida

Neljapäeval saabub väntvõll - siis saan mootori kokku panna.
Genekale said puuduvad harjad sisse, kuid releed ei ole. Seal peaks ju relee kah olema?
no ja... Kett on tarvis üle vaadata, et ei tuleks sellega halbu üllatusi. Samas vaatan üle ka pidurid. Homme vaatan asjad üle, et kui neljapäeval mootori kokku saab, saaks selle ka peale tõsta ja väikest proovi või värki teha. Saab nädalavahetusel külalistele demonstreerida

Jällegi progressi:
Väntvõllil olidki nõellaagrid. Need sain koos võlliga uued, kasutamata, määrde all. Seega jäid minu soetatud kuullaagrid üle... Pole viga, küll neid veel kasutada saab kuskil. Tutikas väntvõll koos laagritega 120 EEK. Noh, öelge veel, et ma pean selle eest 500 või isegi 1000 krooni välja käima
Hakkasin mootorit kokku laduma eile. Käigukast on peaaegu koos, aga käiguvahetusmehanismiga seoses on paar asja meelest ära läinud. Seal on see hammastega sektor, see ei taha kohe mitte liikuda õigesti, nii nagu ta algul tegi. Oleks vaja kataloogi või midagi, et vaadata, kas ma ikka õigetpidi kokku panin selle vahetusmehanismi. Muidu 4. käik on sees, välja ma seda ei saa.
Karteritihendid tegin asbestmaterialist - kallis küll teine, aga see-eest peab hästi ja ei rebene nagu paber, samas ei mökerda kõike kokku, nagu hermeetikuga. Olen rahul.
Kui keegi oskab juhendada, mis järjekorras ja mispidi need käiguvahetusvõlli pudinad sisse tuleb laduda, siis oleksin tänulik. Olen ju ometi tsikli käigukastidega algaja... Autoga oli lihtsam
Väntvõllil olidki nõellaagrid. Need sain koos võlliga uued, kasutamata, määrde all. Seega jäid minu soetatud kuullaagrid üle... Pole viga, küll neid veel kasutada saab kuskil. Tutikas väntvõll koos laagritega 120 EEK. Noh, öelge veel, et ma pean selle eest 500 või isegi 1000 krooni välja käima

Hakkasin mootorit kokku laduma eile. Käigukast on peaaegu koos, aga käiguvahetusmehanismiga seoses on paar asja meelest ära läinud. Seal on see hammastega sektor, see ei taha kohe mitte liikuda õigesti, nii nagu ta algul tegi. Oleks vaja kataloogi või midagi, et vaadata, kas ma ikka õigetpidi kokku panin selle vahetusmehanismi. Muidu 4. käik on sees, välja ma seda ei saa.
Karteritihendid tegin asbestmaterialist - kallis küll teine, aga see-eest peab hästi ja ei rebene nagu paber, samas ei mökerda kõike kokku, nagu hermeetikuga. Olen rahul.
Kui keegi oskab juhendada, mis järjekorras ja mispidi need käiguvahetusvõlli pudinad sisse tuleb laduda, siis oleksin tänulik. Olen ju ometi tsikli käigukastidega algaja... Autoga oli lihtsam

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.