Rihmülekanne "häälitseb"

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Rubberoid

Rihmülekanne "häälitseb"

Lugemata postitus Postitas Rubberoid »

Lihtsalt rihm teeb häält. Krigiseb. Mis moel, või millega "määrida", et krigin kaoks ja rihmale liiga ei teeks. Kellel on kogemusi?
Kasutaja avatar

Salvo Kelk
Postitusi: 198
Liitunud: 20 Juul 2005, 22:39
Asukoht: Tartu / FZR600/TT600

Re: Rihmülekanne "häälitseb"

Lugemata postitus Postitas Salvo Kelk »

Rubberoid kirjutas:
Lihtsalt rihm teeb häält. Krigiseb. Mis moel, või millega "määrida", et krigin kaoks ja rihmale liiga ei teeks. Kellel on kogemusi?
vbolla lihtsalt ülekanne kulunud ning 'nõuab' uuendamist? 8)
The two rules for success are:
1: Never tell them everything you know.

Teema algataja
Rubberoid

Lugemata postitus Postitas Rubberoid »

Täpsustus: läbisõit 3000km. Rihmarattal on natuke kulumist nagu märgata. Kui pingul peaks rihm olema?

U79
Postitusi: 86
Liitunud: 06 Jaan 2004, 11:12
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas U79 »

Seda viga võib juhtuda ,kui õhuniiskuse protsent väga üles läheb või suisa vihma sajab. Samuti tasub vaadata, et ega mingi kõntz ei ole rihmale või rihmarattale pesa teinud.
Ja viimase võimalusena vaadata et ega rihm liiga pingul pole ja kas vedav rihmaratas veetava rattaga ühe sirge peal on. Teisisõnu, jälgi kas rihm väändes ei ole - kui on, siis rihm kipub vastu rihmaratta üht äärt suruma ja seetõttu ka krigin. Siin aitab vaid natuke timmimist, et hammasrihm kenasti keset rihmaratast jookseks.
Kogu selle toimetuse tulemusena peaks asi tunduvalt paranema.

Sõltuvalt rattast peaks rihma pinge jääma umbes, et kõige keskmisest kohast rihma surudes paindub rihm nii paar-kolm senti üles ilma erilist jõudu rakendamata. Aga kindlam manualist vaadata, et palju vaja.
Kasutaja avatar

Fredy.ee
Postitusi: 273
Liitunud: 28 Mär 2004, 22:41
Asukoht: EESTI
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Fredy.ee »

U79 kirjutas:
Seda viga võib juhtuda ,kui õhuniiskuse protsent väga üles läheb või suisa vihma sajab. Samuti tasub vaadata, et ega mingi kõntz ei ole rihmale või rihmarattale pesa teinud.
Ja viimase võimalusena vaadata et ega rihm liiga pingul pole ja kas vedav rihmaratas veetava rattaga ühe sirge peal on. Teisisõnu, jälgi kas rihm väändes ei ole - kui on, siis rihm kipub vastu rihmaratta üht äärt suruma ja seetõttu ka krigin. Siin aitab vaid natuke timmimist, et hammasrihm kenasti keset rihmaratast jookseks.
Kogu selle toimetuse tulemusena peaks asi tunduvalt paranema.

Sõltuvalt rattast peaks rihma pinge jääma umbes, et kõige keskmisest kohast rihma surudes paindub rihm nii paar-kolm senti üles ilma erilist jõudu rakendamata. Aga kindlam manualist vaadata, et palju vaja.

Ole hea mees ja ära palun aja inimestele niisama mingit soga kui sa ei jaga rihma pingutusest ööd ega mütsi.

Mis rattaga on tegu (aasta, mark ja mudel)?
Harley-Davidson ja Buell mootorrataste Ümberehitus
Autode ja Tsiklite transport USA'st
+372 5888 5888
fredy@fredy.ee
http://www.Fredy.ee
http://www.facebook.com/Fredy.eeDreamland

U79
Postitusi: 86
Liitunud: 06 Jaan 2004, 11:12
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas U79 »

Lugupeetud Bueller toob ehk välja mu põhimõttelised möödalaskmised , miks rihm krigiseb ja eelkõige rihma pingutuse osas? Vastasel korral jääb üsna arusaaamtusk su väide, et ma ajan soga.
Minu väited põhinevad tõepoolest vaid nende väheste rataste baasil, mille rihmasid ma olen pingutanud vastavalt manualile( LS650 ; EN 500)
Ei vaidlustagi, et HD-l käib see mingi erilise raketiteaduse järgi, aga eks pane enda nägemus ka kirja?
Kindlasti omad suuremat kogemust, kuna reklaamid end kui hooldaja ja müügimehena.
Kasutaja avatar

ulmo
Postitusi: 382
Liitunud: 15 Veebr 2007, 23:40
Tsikkel: Suzuki V-Strom 650
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas ulmo »

U79 kirjutas:
Sõltuvalt rattast peaks rihma pinge jääma umbes, et kõige keskmisest kohast rihma surudes paindub rihm nii paar-kolm senti üles ilma erilist jõudu rakendamata. Aga kindlam manualist vaadata, et palju vaja.
Kindlasti tuleb järgi vaadata. Nii lõtv rihm küll olla ei tohi, see on sul keti pingutamise reegel.

U79
Postitusi: 86
Liitunud: 06 Jaan 2004, 11:12
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas U79 »

mul siin manualist leht EN 450 seeria kohta ja väljavõte" Rihma paine (jõuga 4,5 kg jäägu vahemikku 8,5 kuni 18, 5 mm"ja EN 500 seeria kuni 12mm.
Seega mu mälu mind eriti ei petnud, et ca paar senti painet sissevajutades ongi mõnel rattal õige. Ehk niipalju pingutasin üle kui ütlesn paar- kolm senti, kuna vaevalt rihma täpse jõuga mõjutatakse. Õigem oleks öelda sentimeeter -paar mainitud rataste puhul.

Kõige õigema informatsiooni saab ikka manualist ja seda ma ka mainisin. Küsimus oli pigem siiski mitte rihma pingutamises vaid tekkivas kriginas.
Viimati muutis U79, 03 Juun 2007, 11:14, muudetud 1 kord kokku.

Teema algataja
Rubberoid

Lugemata postitus Postitas Rubberoid »

HD 2005, 240 tagarehv, seega mootor natuke nihutatud. Rihm on päris pingul. Rihm jookseb peal nagu sirgelt - ei poo rihmaratta äärtest. Mõni aeg tagasi seda problat nagu polnud.
Kasutaja avatar

Fredy.ee
Postitusi: 273
Liitunud: 28 Mär 2004, 22:41
Asukoht: EESTI
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Fredy.ee »

Rubberoid kirjutas:
HD 2005, 240 tagarehv, seega mootor natuke nihutatud. Rihm on päris pingul. Rihm jookseb peal nagu sirgelt - ei poo rihmaratta äärtest. Mõni aeg tagasi seda problat nagu polnud.
Nii, sain siis vastuse, milles olin Kindel juba peale sinu esimest postitust - Tegu ei ole enam tehase rattaga,
vaid rattaga millel on ise tuunitud taha lai ratas alla. Eeldan et tegu on Softailiga.
1. Tuleb vaadata kas rihma rattad on 100% ühel joonel, et ei ole spaceritega puusse pandud.
2. Tuleb veenduda et kiige võll ja ratta võll on 100% paralleelsed, selleks on lausa spets tööriist olemas
- Eestis "suured mehhaanikud" keeravad tagu ratta kasvõi 45 kraadise nurga alla et saaks rihma täpselt pulley keskele jooksma,
mis on suurim lollus mis teha annab - see võibki su krigina põhjus olla. ( nägin 2 päeva tagasi sellist ratast - eestis regullitud rihmaga).
3. Rihma pingsuse kontrollimiseks on spetsiaalne tööriist, mis on igal endast lugupidaval mehhaanikul olemas:

Pilt

4. Rihma pingsus 2005 Softail mudelitel on selline:
4,5 kg-se jõuga surudes ja seisujalal seistes ilma raskuseta sadulal liigub rihm 6,4-7,9mm. Tsikkel otse ja tagurehv maast lahti on rihma pingsus 4,8-6,4 mm.
Eelpool nimetatud pingsus kehtib ainult 05 Softaili puhul.

Kui oled kõik õigesti teinud ja rihm ikka krigiseb, siis tuleb keskenduda rihmale ja rihma ratastele.

Kui ise hakkama ei saa siis helista 5888 5888 - FREDY ja vaatame mis teha annab.

Silmaga ja käega võib mõõta noksi pikkust - ülejäänud toiminguteks on tööriistad olemas :!:
Harley-Davidson ja Buell mootorrataste Ümberehitus
Autode ja Tsiklite transport USA'st
+372 5888 5888
fredy@fredy.ee
http://www.Fredy.ee
http://www.facebook.com/Fredy.eeDreamland
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”