käiguga pidurdamine?

Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

Oeh ....

MIKS pidurdatakse tsiklit (ja ka autot) suurte esipidurite ketastega? Sest pidurdamisel kandub raskus esirattale.
Ehk siis väited a la "mootoriga pidurdamisel tekivad palju suuremad ülekoormused kui kiirendamisel" on valed. Kuna raskus kandub ette (ka ainult mootoriga pidurdades), pidurdab tagarehv ehk mootor kuni piisavalt raskust on ees ja/või piisavalt tugevalt, et rehv hakkab läbi libisema. Mootori pidurdusjõu suurusjärk on võrreldav tagapiduri pidurdusjõuga - mõlemad suudavad tagaratta libisema ajada, pidur ka blokeerida.
Võidusõidus kasutatakse seda regulaarselt - ei ole midagi paremat kontrollitud läbi-libimisest (väljaarvatud seks jaapani kaksikutega, mõnedel andmetel) kurvi minnes. See hoiab tsikli stabiilsena ning haardumine taastub sujuvalt.

ABSi ja ilma-ABSita kohta: praegu peaks olema ABSi 5 põlvkond. Ehk siis ei ole 0 ja 1 vaid võrreldakse impulsside sagedust, samuti on olemas edev asi nagu pidurdusjõu jaotus. Uued kuumimad süsteemid on BMW X5-l, Lexus GS ja LS seerial ja ilmselt ka Mercedese lipulaevadel, Audist rääkimata (või siiski rääkides). Eelmine talv jäi proovimata kuid kindlasti huvitaks, mida need autod teevad koos ja ilma ABSita.

Ja ma nüüd natuke toibun ja siis küsin meistersportlase käest järgi, kuidas see vahegaasi ja käiguvahetusega pidurdamine käib :)

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”