Kokkujooks, silinder ja kolb kriimulised

Kõik mis on seotud rolleritega

Moderaator: Moded


Teema algataja
wtf

Kokkujooks, silinder ja kolb kriimulised

Lugemata postitus Postitas wtf »

Nonii, üks suht jama on rolluga.
Esiteks rolleriks on 2006.a. Keeway Matrix 50
Peal on sportsumps, suurem düüs, kollane survekas, valged sidurivedrud, kergemad rullikud.


Ja nüüd hakkan pikka juttu rääkima, algusest peale.

Siin kuu aega tagasi umbes hakkasin rolleriga koolis koju tulema [16km], enne sõitsin natuke aega ka kooli juures ringi ning umbes poole tee peal järsku mootor seiskus ja veeres edasi, siis tõmbasin tee äärde, proovisin käivitada, starterist tegi aint plõks korraks ning vänt oli raske ja lõpuks hakkas käiama starterist, aga vaevaliselt.[masina läbisõit oli siis 4000km] Siis toodi mind koju ja igatpidi jamasin sellega[mootorit lahti ei võtnud ainult], aga tööle ei läinud. Kuid lõpuks õhtuks pika käiamise peale, sain tööle. Läks tööle, aga sitasti, tööle läks pikalt ja gaas pidi põhjas suht olema ning tühikäigul ei käinud üldse, suri välja, kuid lõppkiirus jäi samaks. Niimoodi ma sõitsin oma 300km maha, pikki otsasid jne. Ahjaa jõudu ka ei olnud eriti, aga noh sõitis.

Ja nüüd siin pühapäeval mõtlesin, et võtan mootori lahti, et miks mul jõudu pole eriti jne. Ja mis ma nägin, kolb oli ikka suhteliselt must, kuigi ei tohiks olla ning kriimuline, sooned sees ja kolvirõngad nagu pehmed või noh ülekuumenud jne ning ka silindris sooned sees/kriimud.

Nüüd siis täna sain uue kolvi ja silinder tehti ka korda. Panin ilusti kõik kokku ning läksin proovisüitu tegema. Kuna uus kolb, siis rahulikult, üle 35 ei lasknud ja noh lihstalt rahulikult proovisin, oli kohe parem kiirendus ja jõudu oli ka rohkem, kui enne. Mingi 2-3km sain sõita ja järsku bööö ja mootor suri välja, panin uuesti käima, läks kohe ilusti, kergelt ja 3 meetri pärast jälle bööö ja suri välja ning siis juba käivitades mootor vedas aeglasemini ringi ja ma ei lasknudki rohkem käivitada. Lükkasin koju, siis proovisin uuesti ja läks käima, kuis ei käinud hästi, proovisin korra veel sõita ja kohevarsti jälle böö ja suri välja, rohkem ei üritanud käivitada, lükkasin koju. Võtsin kodus lahti ja mis ma näen, silindrid jälle kiirmud sees mõnusalt ja kolvil kriimud, kraapsud ja suht sügav soon ka sees ning jälle natukene must mõnest kohast. Ning ühe kolvirõnga oli kolvi täiesti sisse nagu söönud või nii.



Et noh jälle kokkujooks :S
See, et must on, peaks suhteliselt tähendama seda, et ilma õlita sõitnud või õli pole peale tulnud või ma eksin ???
Mul õli on ja korralik[Valvoline 2taktiliste rollerite õli].
Kas siis äkki ei tule kudiagi õli peale? aga kudias ma peale esimest kokkujooksmist sain 300km ilma probleemideta läbida ???

Või mis mul võiks viga olla? Mis kõige esimesena teha/vaadata/kontrollida?

Mul mõistus otsas. Nüüd jälle uus kolb vaja ning silinder ära lasta teha.


Siin ka mõned pildid[vabandust, suht suured ja halva kvaliteediga pildid, mobiiliga täna õhtul tehtud pimedas]: http://morel.planet.ee/wtf/roller/ [vana_kolb on see, mis originaal oli, millega 1. kokkujooks toimus], silindri pildi on nüüd peale selle uue kolvi panemist ja uus_kolb on see, mille täna sain ja peale panin, peale proovisõitu].

[Äkki keegi ikka viitsis läbi lugeda[kuigi väga pikk ja segane tekst, sry] ja natuke mõelda ning midn aidata =) ]

iff
Postitusi: 87
Liitunud: 01 Juul 2005, 16:12
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas iff »

kuidas õhufiltriga lood on?

stop
Postitusi: 634
Liitunud: 12 Juun 2005, 21:56
Tsikkel: Aprilia
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas stop »

küsimus selline, et kui kolvi sisse panid, siis ikka õlitasid ka seda?
Ja kas sa üldse kolvi õigetpidi sisse panid???(nool peab jääma väljalaske poole)
kontrolli kas õli ikka peale tuleb + hea soovitus vala bensiini sisse ka õli, siis turvalisem :roll:

Teema algataja
wtf

Lugemata postitus Postitas wtf »

Õhufiltri võtsin lahti, korralik on.

Kui kolvi sisse panin, siis ikka enne õlitasin seda.
Panin küll, nool jäi allapoole ehk väljalaske poole.

Aga kuidas ma saaks seda kontrollida, kas tuleb peale ?
Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4072
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Lugemata postitus Postitas Kirs »

wtf kirjutas:
Aga kuidas ma saaks seda kontrollida, kas tuleb peale ?
Mismoodi kuidas? Ise segaksin õli otse bensiini, kontrollimise ajaks vähemalt, pumbast tulev ja karburaatorisse minev õlivoolik lahti(karburaatori juurest), mootor tööle ja siis ju näed kas tuleb sealt pumbast midagi karburaatori poole või mitte. Ei ole küll kahetaktiliste õlitusega(pumbaga) just kodus aga kujutan ette, et nii peaks saama kontrollida küll.
Kui ka sealt voolikust midagi peaks tulema, siis kas see kogus on jälle piisav õlituseks on iseküsimus. Tean, et õlipumpade tootlikkust saab ka reguleerida. Kas just sinu mudelil ei tea. Hooldemehed peaksid seda teadma. Võimalik, et pump üldse peetis või ei tule juba õlipaagist pumbale õli peale, kuna vajalikud avad mustusest ummistunud.
Kasutaja avatar

miilits
Postitusi: 763
Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
Asukoht: Viljandi

Kokkujooks...

Lugemata postitus Postitas miilits »

Kirjutad, et silinder tehti korda, kas silinder pesti ka happega puhtaks, kui ei siis on see alumiiniumiga koos ja see kleebib soojenedes nagu vedel liim ja mootor hakkabki kokku jooksma.

Teema algataja
wtf

Re: Kokkujooks...

Lugemata postitus Postitas wtf »

miilits kirjutas:
Kirjutad, et silinder tehti korda, kas silinder pesti ka happega puhtaks, kui ei siis on see alumiiniumiga koos ja see kleebib soojenedes nagu vedel liim ja mootor hakkabki kokku jooksma.
Ausaltöeldes ma ei teagi, andsin kellegi kätte, kes suht palju 2-taktilistega tegelenud ja noh siis eile sain kätte selle.
Peab küsima.

edit: helistasin talle, jah, ta oli kõik ilusti ära teinud. Et ei oleks tohtinud mingil juhul olla alumiiniumiga koos.

nii, et ikkagi õlisüsteem tundub olevat.
Lähen kohe uurima garaazi, aga öelge, mitu mitmele peab bensiini-õli segama ? ei mäleta täpselt.

Teema algataja
n2utsu

Lugemata postitus Postitas n2utsu »

Õli sega kuskil 1:40.

Teema algataja
krstjn

Lugemata postitus Postitas krstjn »

ma segan omal 2,5%

Teema algataja
wtf

Lugemata postitus Postitas wtf »

Ja ongi nii, et õli ei tulnud üldse peale. :S :(

Segasin bensiini sisse õli ja panin lihstalt sama moodi kokku [kriibitud silinder ja kolb] ning noh läks tööle ja kuidagi töötab, aga sitasti.

Nii, et jah õlisüsteem ongi veaks.
Aga imelik see, et kuidas ma sain 300km sõita siis? kui õli peale ei tulnud?


Ja krt olin loll ka, oleks pidanud kohe, kui uue kolvi sisse panin, õli bensu sisse segama. Siis oleks kolb ja silinder korras.
Kasutaja avatar

streetr6cer
Postitusi: 329
Liitunud: 03 Juul 2004, 02:09
Tsikkel: 2007 Honda CBF1000 ABS jpm
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas streetr6cer »

wtf kirjutas:
Ja ongi nii, et õli ei tulnud üldse peale. :S :(

Segasin bensiini sisse õli ja panin lihstalt sama moodi kokku [kriibitud silinder ja kolb] ning noh läks tööle ja kuidagi töötab, aga sitasti.

Nii, et jah õlisüsteem ongi veaks.
Aga imelik see, et kuidas ma sain 300km sõita siis? kui õli peale ei tulnud?


Ja krt olin loll ka, oleks pidanud kohe, kui uue kolvi sisse panin, õli bensu sisse segama. Siis oleks kolb ja silinder korras.
Ju siis ikka natuke õli tuli, sest muidu oleks see roller esimese paari km-ga kokkujooksnud.
R-13>Suz Sepia ZZ>Hon NS125F>R-4>R-13>Peugeot SV50>Yam DT50R>Suz TS50XK>Hon MT5>Gauja>
R-7>R-11>R-11>Suz RG80 Gamma>Delta>R-22>Benelli 491SP>Yam YQ50 Aerox R>Apr SR50R>R-4...
Kasutaja avatar

mca15
Postitusi: 870
Liitunud: 30 Aug 2004, 10:51
Tsikkel: Suzuki RM-250
Asukoht: võru

Lugemata postitus Postitas mca15 »

On trehvanud paar tehaseveaga rollerit, kus õlipaagist tulev voolik oli kokku pitsitatud. Samamoodi paarsada kilomeetrit ja kriimud peal.
Vaata üle!
Mudakoll

Teema algataja
wtf

Lugemata postitus Postitas wtf »

mca15 kirjutas:
On trehvanud paar tehaseveaga rollerit, kus õlipaagist tulev voolik oli kokku pitsitatud. Samamoodi paarsada kilomeetrit ja kriimud peal.
Vaata üle!
Voolikud kuni nähtava kohani on kõik korralikud.
Peab võibolla mõnipäev jah seda süsteemi vaatama.

Aga igastahes siis teema suht suletud ma arvan.
Oligi mitte õli mitte-saamise süü. Krt, keerasin uue kolvi ka perse. :(


EDIT: No krt, eile noh panin kokku ja võtsin õlisüsteemi nagu vahelt ära ning segasin õli bensuga. Tegin proovisõitu [umbes 4km], töötas kõik korralikult, kiriendus suht norm jne.. Täna hommikul hakkasin kooli minema, 1,5km sain sõita ja jooksis jälle kokku.
No millest? nüüd peab saama õli ju, ma segasin bentsuga.

Mis jama see siis olla võiks? ?
Kasutaja avatar

Garol
Postitusi: 126
Liitunud: 27 Veebr 2007, 13:24
Tsikkel: Pole
Asukoht: Harjumaa, Ardu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Garol »

Palju sa õli panid?

Uuendus: Ega sul juhuslikult kolvirõngad valet pidi pole? Omal quinqi 06'ga oli nii, et rõngad olid tagurpidi ja juhtus põhimõtteliselt sama asi. Näkku ärge lööge :D
Väikesed jalad >> Suured jalad >> Jalgratas >> Chopper 80cc >> Roller 50cc >> Suured jalad
Anomaalne Bensiiniraiskaja
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

Garol kirjutas:
Ega sul juhuslikult kolvirõngad valet pidi pole? Omal quinqi 06'ga oli nii, et rõngad olid tagurpidi ja juhtus põhimõtteliselt sama asi.
Mida tähendab kolvirõngal "valet pidi"?

Teema algataja
wtf

Lugemata postitus Postitas wtf »

No segasin bensiiniga õli suhtele 1:40.

Ja võibolla mõtles seda, et noh kolvil on niisugused kolvirõngaste aukudes sees väike punkt ühel pool [et kolvirõngaste avad kohakuti ei läheks] ning kolvirõngastel on vahekohas üks pool nagu ümer, et see punkt sinna ilusti toetuks.
Äkki mõtles Garol seda, ma ei tea.
Aga panin küll need endal korralikult..


Aga noh nüüd sain rollu ikka sõitma. Pole jõudnud veel silindrit lasta ära teha, hetkel sõidan kriimulisega ringi. :wink:
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas ping »

Kas sul silindrimõõt on kolvile paras?
Lase ilma rõngasteta, sõrmega kolb kuumaõhu püstoliga nii kuumaks, et peale tatistades korralikult särtsuks (150 C) ja lase külmast silindrist läbi kukkuda. Kui kolvi mõõt on õige peab ta vabalt läbi minema (ei tohi kinni jääda).

vare271
Postitusi: 249
Liitunud: 30 Juul 2005, 20:36
Asukoht: Suure-Jaani/Aprilia Sr 50 Racing

Lugemata postitus Postitas vare271 »

Ega sul karteris ei või midagi olla??Endal oli kunagi sama jama, 3 kolbi sõitsin pooleks ja kui mootori laiali tõmbasin, siis leidsin igasuguseid huvitavaid asju sealt karterist :wink: Peale seda enam probleeme polnud.
Kasutaja avatar

Justice
Postitusi: 226
Liitunud: 22 Mär 2006, 18:19
Asukoht: Elva/Piaggio Nrg Mc2 sport series
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Justice »

minuteada tuleks õli ikka 1:20 nele sissesõiduajal teha, ja kui sissesõit tehtud siis 1:25-le
Suzuki Katana Lc
Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4072
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Lugemata postitus Postitas Kirs »

Justice kirjutas:
minuteada tuleks õli ikka 1:20 nele sissesõiduajal teha, ja kui sissesõit tehtud siis 1:25-le
Ole ikka, ega see vene vörr ei ole oma veneagse õliga. Tänapäeval kvaliteetsed õlid ja 1:30-1:40 le on igati piisav. Pole mõtet mootorisse ja summutisse nõge tekitada.

Pohlakas
Postitusi: 170
Liitunud: 03 Mai 2005, 15:04
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Pohlakas »

Kaldun arvama, et selle 300km, mil sõitsid kokkujooksnud mootoriga, lendas midagi karterisse ja väntvõll/keps kõver ja niikui kõver onkäib kolv valesti ning jooksebki kokku.

Kõigepealt proovi, kas kepsul loksu sees pole.
Yamaha Aerox|Vjatka Elektron 150ccm|
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas ping »

BatMan ja Kassnaine lendasid mootorisse ja kraapisid silindri ära?
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Rollerid”