Näpunäiteid ja kogemusi turvaliseks liiklemiseks mootorrattaga...?!
Samuti võiks siia kirja panna enim tehtud/tehtavad sõiduvead. Samas muidugi näpunäiteid nende vigade ärahoidmiseks ning võimalikud käitumised mingis situatsioonis. Kindlasti on parim õpetaja elu e. sõit ise aga kindlasti on ka teiste vigadest ja näpunäidetest midagi õppida.
Mina olen peale moto survivali hakanud rohkem tagapidurit kasutama, kui enne kasutasin 85-90% juhtudel ainult esipidurit siis nüüd ikka aitan päris tihti tagumisega juurde. Libedatel kasutan ka rohkem tagumist, kui tagumine läheb plokki (=külg hakkab ette minema!) siis on ehk ikka mingi võimalus püsti jääda.. aga kui esimene läheb plokki ja seda mitte täiesti otse sõites... no seda ma ei taha
Kusjuures aegalasel sõidul (parklas näiteks) pole esipidurit mõtet kasutada, tagumisest piisab täiesti, esimene on siis isegi liiga äkiline, -olen näinud kuidas kiirusel nn. "enne peatumist" liiga järsult esipidurit tõmmati ja hekte pärat oli ratas külili, -lihtsalt ratas jäi KOHE seisma aga kuna oli veel väike hoog siis ratta raskuskese läks paigast nii et juht enam ei jõudnud hoida.
Kuna sügis ehk libe ja vihmane aeg on praktiliselt käes, tuletan meelde et vihmaga tuleb eriti ettevaatlik olla:
- trammiteedel, eriti nendel kus mingised kummimatid rööpa kõrval on (nagu Tallinnas vabaduse platsil, -väga libe
)
- raudteedel a´la järvevana oma (viltused rööpad)
- kanalisatsiooni luukidel
Mina olen peale moto survivali hakanud rohkem tagapidurit kasutama, kui enne kasutasin 85-90% juhtudel ainult esipidurit siis nüüd ikka aitan päris tihti tagumisega juurde. Libedatel kasutan ka rohkem tagumist, kui tagumine läheb plokki (=külg hakkab ette minema!) siis on ehk ikka mingi võimalus püsti jääda.. aga kui esimene läheb plokki ja seda mitte täiesti otse sõites... no seda ma ei taha

Kusjuures aegalasel sõidul (parklas näiteks) pole esipidurit mõtet kasutada, tagumisest piisab täiesti, esimene on siis isegi liiga äkiline, -olen näinud kuidas kiirusel nn. "enne peatumist" liiga järsult esipidurit tõmmati ja hekte pärat oli ratas külili, -lihtsalt ratas jäi KOHE seisma aga kuna oli veel väike hoog siis ratta raskuskese läks paigast nii et juht enam ei jõudnud hoida.
Kuna sügis ehk libe ja vihmane aeg on praktiliselt käes, tuletan meelde et vihmaga tuleb eriti ettevaatlik olla:
- trammiteedel, eriti nendel kus mingised kummimatid rööpa kõrval on (nagu Tallinnas vabaduse platsil, -väga libe

- raudteedel a´la järvevana oma (viltused rööpad)
- kanalisatsiooni luukidel
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.