hüpe

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
tom201
Postitusi: 48
Liitunud: 28 Aug 2006, 22:00

hüpe

Lugemata postitus Postitas tom201 »

tervist motokrossi huvilised, lihtsalt soov teada targemate ja osavamate käest kuidas oleks võimalik ennem hüpet või siis hüppe ajal ennast kontrollida et ei kukuks esiratta peale. Lihtsalt endal väike hirm alati hüppesse minna kuna ei tea kunagi kuidas tsikli hüpe õhku viskab vms kas noka peale või teistpidi vms. Oleks väga tänulik kui keegi jagaks näpunäiteid vms kuidas asja kontrolli all hoida ja kas seda üldse kuidagi on võimalik hoida ennem hüpet või siis juba ka õhus kuidagi kaasa aidata vms

üks näiteke ka siin kes ei saanud hästi aru mida mõtlesin
http://www.hullumaja.com/?pg=main&i=12138
Onu Tom:)
Kasutaja avatar

Teema algataja
tom201
Postitusi: 48
Liitunud: 28 Aug 2006, 22:00

Lugemata postitus Postitas tom201 »

siin ka üks tobe näide :S

http://www.hullumaja.com/?pg=main&i=12147
Onu Tom:)
Kasutaja avatar

Aizar
Postitusi: 259
Liitunud: 28 Aug 2004, 18:33
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Aizar »

Annad õhus gaasi, tõuseb nina üles, pidurdad tagaratast, vajub nina alla. Aga kui ikka krooniliselt selline vajadus tekib, siis lõpeta hüppesse minnes viimasel hetkel pidurdamine :P
Aivar

Kasjok
Postitusi: 351
Liitunud: 04 Sept 2005, 21:51
Tsikkel: YZ450F

Lugemata postitus Postitas Kasjok »

Hüppele mine peale ühtlase gaasiga ja pane kindlasti tähele et sa ei paneks serva peal veel gaasi või laseksid gaasi lahti(sina ilmselt lasedki lahti). Teine asi on kehaasend. Hoia keskasendit, hoia jalgadega kõvasti kinni, küünarnukid ülespoole ja loomulikult seisa. Enne maandumist keera juba gaasi et maandumine oleks ühtlasem.

Tegelikult kui sul on õige kehaasend hüppes sees, siis tagupidurit läheb õhus harva vaja. See ongi rohkem selline abivahend viimases hädas. Gaasiga saad ka õhus mängida, eriti otsa üles toomiseks.

Kõige tähtsam on harjutada ja lihtsalt palju sõita, siis kõik tuleb.
“The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten” - Benjamin Franklin
Uudishimu tapab
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

üks olulisi asju, mida algajad ei märka - hüppele peale minnes EI ISTUTA.
Siis lendab kindlasti esirattale ;)

M.K.

Lugemata postitus Postitas M.K. »

vahel tuleb ka istuda. Ja see ei pea mitte alati lõppema esirattale maandumisega. Aga jätame tõesti esialgu seat-bounce'i teemast välja.

Kasjok: ma pole kindel, et hüppel tuleks ratast jalgadega kõvasti kinni hoida.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8460
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 342 korda
Tänatud: 439 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

mella kirjutas:
üks olulisi asju, mida algajad ei märka - hüppele peale minnes EI ISTUTA.
Siis lendab kindlasti esirattale ;)
Ikka istutakse küll, selle nimi on seat-bounce ja supercrossis väga levinud aga see on juba krossisõidu doktoritöö teema :).

Kui nina kipub alla kukkuma siis on 99% viga ikka selles, et lased tahtmatult hüppe noka peal gaasi maha, seda ei pruugi isegi aru saada - refleks. Kehaasend on sul ju igal juhul peale minnes nii neutraalne et kui gaasiga lollusi ei tee peaks ratas lendama ilusti ja see tähendab ka seda et hüppe maandumisosale tuledki esiratas pisut allpool :!:, mitte ei prantsata robaki tagarattale.
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Niisiis, sain eile minagi oma 200 kg kaaluva DR'i õhku.Hüppe harja peal rulli maha ei keeranud, ise olin peal püsti, ratta õhkutõusmise ajal aitasin põlvede kõverdumisega kaasa ning ega see eriti soolikat jahedaks ei võtnud.Ratas tõusis iseenest õhku, esiots liiga palju ette ei lennanud ja kõik läks väga pehmelt :) Iseenesest lend ei olnud märkimisväärne, kuid minu jaoks oli see esmakordne kogemus ning täitsa heameel, et käkki ei pannud :mrgreen: (crash)
Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

mx77 kirjutas:
mella kirjutas:
üks olulisi asju, mida algajad ei märka - hüppele peale minnes EI ISTUTA.
Siis lendab kindlasti esirattale ;)
Ikka istutakse küll, selle nimi on seat-bounce ja supercrossis väga levinud aga see on juba krossisõidu doktoritöö teema :).
Jah, ma kirjutasin "mida algajad ei märka".

Minul lendas ka nagu õnneloos, kuniks ma ise tabasin, et sadulas persetan :P
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8873
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 380 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Kasutaja avatar

reinuvader
Postitusi: 296
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas reinuvader »

Tere!siin eelkõnelajate jutt oli väga õige...kuid lisaks veel ühe nüansi,nimelt kui ollakse hüppe otsalt väljas..ning lend kipub minema nö küünlasse...soovitatakse tagupidurit...kõi ok..aga ei mainita,et seda tuleb teha koos siduri tõmbamisega....vastasel juhul võib suretada õhus mootori välja ja kui maanduda seisva mootoriga on kukumine enam kui kindel.olen ka üsna algaja...kuid on toimund väike areng ja nüüd pole lõuna-eestis suurt enam platoo hüpet kust ma oma võrriga kas pea-aegu üle...või täitsa üle ei lenda.kuid minu viga ongi see,et kipub küünlasse viskama...esiotsale harva.
aga küsiksin seda nn jalgadega tsikli hoidmist...kas jutt käib nn põlvede-sisekülgedega masina hoidmist,kas seda peaks tegema igal hüppel ja üldse kogu sõidu vältel...või on nagu eraldi raja lõigud kus seda moodust soovitatakse?
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8460
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 342 korda
Tänatud: 439 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Tegelikult peaks ikka jalgadega võimalikult pidevalt seda ratast kinni hoidma. aga nagu iga asjaga mõistlikult seejuures, ei pea krampis higipull otsaees suruma. Tegelikult peaks jalgadega ratast ikka nii palju hoidma, et lenksust hoiad pigem lõdvalt kui nukid valged.
Kasutaja avatar

pärnakas
Postitusi: 434
Liitunud: 22 Jaan 2005, 19:22
Asukoht: Tallinn/Loo/Pärnu

Lugemata postitus Postitas pärnakas »

Süsimust Bläcku- Kas vana HONDA roostetab.... ei ta roosteta:)
Tark ei torma!!!

Kasjok
Postitusi: 351
Liitunud: 04 Sept 2005, 21:51
Tsikkel: YZ450F

Lugemata postitus Postitas Kasjok »

M.K. kirjutas:
Kasjok: ma pole kindel, et hüppel tuleks ratast jalgadega kõvasti kinni hoida.
Mina kui tagashoidlikum sõitja eelistan hüpata võimalikult sirjooneliselt ning võimalikult väheste korrigeerimistega õhus. Kui oled küllalt vilunud õhus tsikli keeramisega siis miks mitte. Üldiselt kui jala külgedega tsiklist kinni ei hoia, siis katkistel hüppenukkidel tükib perse lendama viltu külje peale ja no milleks seda vaja on?
“The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten” - Benjamin Franklin
Uudishimu tapab

M.K.

Lugemata postitus Postitas M.K. »

Reinuvader:
jalgadega kinni hoidmine - mõeldud on tõesti põlvede-sisekülgedega ratta hoidmist. Hoida tuleks nii kõvasti, et kui käed lahti lased, siis pikali ei kuku.
Hoida tuleks põhimõtteliselt kogu aeg, v.a. hüpetel. Ma ei ütle, et siis tuleks täiesti jalgade suunavast tegevusest loobuda, aga hüpete juures on oluline see, et esiteks on vaja tagada enne õhkutõusu ja selle alguses võimalikult vaba liikumine, et korrigeerida võimalikut kiiresti ja tulemuslikult igasugust soovimatut liikumist (mida pärast õhus ei saa enam v-olla teha ja mis võib pärast õhus juba võimenduda katastroofiks), ning teiseks pole õhus vaja ju midagi hoida, kuna nii sina ise kui ratas on n.ö. kerged ja enam mingeid täiendavaid impulsse ei saa, mille vastu see kinnihoidmine aitaks.

Kasjok
Postitusi: 351
Liitunud: 04 Sept 2005, 21:51
Tsikkel: YZ450F

Lugemata postitus Postitas Kasjok »

Jah loomulikult ei tohiks õhus krampi minna ja nagu kivikuju oodata kuni maha kukud. Pidasingi silmas sellist hoidmist, mis tõesti paneks tsikli lendama sinna kuhu sa tahad. Selle vastand oleks sõitja kellel on põlved laiali ning jalad ei taha mitte jalaraudadel püsida. Samuti suht paljud algajad sõidavad nagu nad lükkaksid poes toidukäru: künarnukid maa poole ja seisavad pool kükakil nii et tekib kahtlus kas nad mitte ei istu. Milleks ennast piinata? Peaks ikka jalad üsna sirgu ajama ( aga mitte põlvedest lukustama), küünarnukid üles ning igas olukorras olgu siis kurvis istudes või sirgel kihutades jalgadega kinni hoida. Nagu juba teised postitajad ütlesid ei piina see nii palju käsi vaid lubab sul käte haaret jalgade arvelt vähendada.

Ma ei ütle et mul tehnika täiuslik oleks! :)
“The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten” - Benjamin Franklin
Uudishimu tapab
Kasutaja avatar

scryth
Postitusi: 1094
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:18
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas scryth »

pärnakas kirjutas:
273,9 :bsmile:
302.2, kommentaariga "WOW, that's huge!" :bsmile: :bsmile:
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema

M.K.

Lugemata postitus Postitas M.K. »

Kasjok kirjutas:
Jah loomulikult ei tohiks õhus krampi minna ja nagu kivikuju oodata kuni maha kukud. Pidasingi silmas sellist hoidmist, mis tõesti paneks tsikli lendama sinna kuhu sa tahad. Selle vastand oleks sõitja kellel on põlved laiali ning jalad ei taha mitte jalaraudadel püsida. Samuti suht paljud algajad sõidavad nagu nad lükkaksid poes toidukäru: künarnukid maa poole ja seisavad pool kükakil nii et tekib kahtlus kas nad mitte ei istu. Milleks ennast piinata? Peaks ikka jalad üsna sirgu ajama ( aga mitte põlvedest lukustama), küünarnukid üles ning igas olukorras olgu siis kurvis istudes või sirgel kihutades jalgadega kinni hoida. Nagu juba teised postitajad ütlesid ei piina see nii palju käsi vaid lubab sul käte haaret jalgade arvelt vähendada.

Ma ei ütle et mul tehnika täiuslik oleks! :)
kui Sa nüüd veidi edasi mõtled ja kujutad ette võidusõitjaid, kes panevad kogu oma jõu ja oskuse mängu, et liiga kõrgele ja kaugel ei hüppaks, siis mõistad ka, et jalad teevad sel juhul väga suurt "neelavat tööd" ja selle juures on juba pigistamine ja muidu pingul hoidmine lubamatu/võimatu.

Ühesõnaga, tulles tagasi algusesse, jalgadega tuleks ratast tugevalt hoida kogu aeg v.a. hüppel.

wide-open

Lugemata postitus Postitas wide-open »

Kasjok kirjutas:
küünarnukid üles
miks see hea on?
Kasutaja avatar

Teema algataja
tom201
Postitusi: 48
Liitunud: 28 Aug 2006, 22:00

Lugemata postitus Postitas tom201 »


kasjok kirjutas:


[i]Hüppele mine peale ühtlase gaasiga ja pane kindlasti tähele et sa ei paneks serva peal veel gaasi või laseksid gaasi lahti(sina ilmselt lasedki lahti). Teine asi on kehaasend. Hoia keskasendit, hoia jalgadega kõvasti kinni, küünarnukid ülespoole ja loomulikult seisa. Enne maandumist keera juba gaasi et maandumine oleks ühtlasem.

Tegelikult kui sul on õige kehaasend hüppes sees, siis tagupidurit läheb õhus harva vaja. See ongi rohkem selline abivahend viimases hädas. Gaasiga saad ka õhus mängida, eriti otsa üles toomiseks.

Kõige tähtsam on harjutada ja lihtsalt palju sõita, siis kõik tuleb.[/i]


Aga ennem hüppele jõudmist tavaliselt ikka annangi piitsa kuid kui hüpe tuleb ennem seda nõlva võtan kaasi maha....sain siis aru et gaasi ei tohi täitsa maha võtta vaid kusagil poole jagu sellest mis ennem hüpet kiirendad?? või sain valesti aru :cry:
Onu Tom:)
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8460
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 342 korda
Tänatud: 439 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

tom201 kirjutas:

kasjok kirjutas:


[i]Hüppele mine peale ühtlase gaasiga ja pane kindlasti tähele et sa ei paneks serva peal veel gaasi või laseksid gaasi lahti(sina ilmselt lasedki lahti). Teine asi on kehaasend. Hoia keskasendit, hoia jalgadega kõvasti kinni, küünarnukid ülespoole ja loomulikult seisa. Enne maandumist keera juba gaasi et maandumine oleks ühtlasem.

Tegelikult kui sul on õige kehaasend hüppes sees, siis tagupidurit läheb õhus harva vaja. See ongi rohkem selline abivahend viimases hädas. Gaasiga saad ka õhus mängida, eriti otsa üles toomiseks.

Kõige tähtsam on harjutada ja lihtsalt palju sõita, siis kõik tuleb.[/i]


Aga ennem hüppele jõudmist tavaliselt ikka annangi piitsa kuid kui hüpe tuleb ennem seda nõlva võtan kaasi maha....sain siis aru et gaasi ei tohi täitsa maha võtta vaid kusagil poole jagu sellest mis ennem hüpet kiirendad?? või sain valesti aru :cry:
Gaasi tuleb ikka niipalju anda et hüppest üle saada, kui hüppe ees on pikk sirge ja hüpe ise pisike, siis tuleb vahest isegi pidurdada, kui aga hüpe on kohe pärast kurvi siis lähed ikka hüpesse täie rulliga.
Kasutaja avatar

virkostein
Postitusi: 432
Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
Tsikkel: why ze
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas virkostein »

üks suht kõva sõitja rääkis mulle, et kui minna hüppesse, siis tuleb jalgadest pehmendada, et nagu lendaksid sa tsiklist eraldi, see annabki võimaluse tsiklit õhus juhtida, lükkad ette või taha, kallutad õhus viltu või tõmbad otseks. mul oli ka algul viga selles, et läksin natuke liialt kramplikult hüppesse, ja sellises asendis kui tsikkel hakkab viltu minema, siis lähebki. endal on hüpped nüüd igatahes paranenud.
Eat your veggies, little people
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

KAevaks vana teema üles.

Vaadates X-fightersit, õritasin aru saada, mis tyrikiga nad tsikli õhus risti ajavad ja pärast sirgeks tagasi? mingi füüsikatrikk või juhitakse jalgadega?
Kasutaja avatar

Karupoiss
Postitusi: 301
Liitunud: 12 Apr 2006, 09:30
Tsikkel: Z750
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Karupoiss »

mella kirjutas:
KAevaks vana teema üles.

Vaadates X-fightersit, õritasin aru saada, mis tyrikiga nad tsikli õhus risti ajavad ja pärast sirgeks tagasi? mingi füüsikatrikk või juhitakse jalgadega?
Jalgade ja keha jõuga küljele, gaasiga saba kõrgemale.

Matt Rebaudi ja Ronnie Renneri whipid on muidugi sellised, millele loogilist seletust on raske leida. Ehk siis Rebaudil on kombeks õhus lausa 180 kraadi peale keerata ja siis tagasi ning Renneri whip on tihtipeale selline, kus tüüp ise on vahepeal põhimõtteliselt pea alaspidi... :wink:
Kawasaki Z-fighter

Ära sõida kiiremini, kui mõtelda suudad!
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

huvitav, kuidas selliste trikkide tegemist õpitakse? suurde pappkastihunnikusse?
Kasutaja avatar

Sebastian
Postitusi: 303
Liitunud: 05 Juun 2005, 19:18
Asukoht: Harku/
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Sebastian »

mella kirjutas:
huvitav, kuidas selliste trikkide tegemist õpitakse? suurde pappkastihunnikusse?
Oma tagaaias :)
Kasutaja avatar

Karupoiss
Postitusi: 301
Liitunud: 12 Apr 2006, 09:30
Tsikkel: Z750
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Karupoiss »

Harjutatakse tavaliselt sellistesse vahtkummi tükkidega täidetud suurtesse "vannidesse" maandudes või vahel ka talvel lume sisse, kuid pigem siiski kasutatakse seda esimest varianti.
Sama tehakse trikiratastegagi.
Kawasaki Z-fighter

Ära sõida kiiremini, kui mõtelda suudad!
Kasutaja avatar

virkostein
Postitusi: 432
Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
Tsikkel: why ze
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas virkostein »

Ets ütles et see on harjutamis asi, alguses teed sabaga väikse nõksu, pärast kui oskad juba tagasi tõmmata siis suurema nõksu jne. eks see ole mingil määral keha töö ja muidugi ka gaasi ja piduriga mängimine arvatavasti.
Eat your veggies, little people
Kasutaja avatar

M2
Postitusi: 607
Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
Tsikkel: CB1000R
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas M2 »

Kas keegi jäädvustas ka? (DVD, VHS?) Nädal aega ootasin seda reede õhtat ja ikka ei õnnestunud näha :cry: . Eelmisel aastal nägin ja seniste kommentaaride põhjal on aru saada, et sellel aastal oli ehk elamusterohkemgi. Väga tahaks näha.
ELUST TULEB LÄBI MURDA, MITTE PUGEDA!
http://www.animalistika.ee
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”