Nu sõbrad motohullud ... hoidke pöialt!!

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


Teema algataja
apsik
Postitusi: 213
Liitunud: 22 Sept 2004, 10:48
Asukoht: Jõhvi linn / Aprilia SXV / RXV 550

Nu sõbrad motohullud ... hoidke pöialt!!

Lugemata postitus Postitas apsik »

Viitan ajalehele Põhjarannik.

Jutt ise järgmine

Sonda oma imedemaa: Eesti esimene ringrada

Kiviõli Keemiatööstusest maha jäävale karjäärialale võib tulevikus tulla Eesti esimene suletud ringrada, mille juurde kuuluvad veel rajad kartidele, kiirendusautodele, kruusatee autodele, libedasõidurada oma sõiduoskuste lihvimiseks ning järv koos liivarannaga.

"Kui ma suudaks selle projekti elluviimisele kaasa aidata nii, et see lõpuks ka teoks saab, siis võiksin ma öelda, et see on minu elutöö," naerab Sonda vallavanem Andrea Eiche ja laotab lahti auto-motospordiliidu poolt juba heaks kiidetud plaani.

Kokku on Kiviõli Keemiatööstuse karjäärist vabaks jääval maa-alal viis erisugust rada: lisaks kinnisele ringrajale, mida saavad kasutada nii autod kui mootorrattad, on kruusarada autodele, kardirada, võistlusrada kiirendusautodele ning libedasõidurada. Selle juurde veel järv kahe rannaga: üks täiskasvanutele ning teine, madala veega, lastele. Tõeline imedemaa, mille tõeks saamisel muutuks Sonda motomeeste Mekaks. Seda enam, et Eestil ei ole seni veel ühtegi päris kinnist ringrada ning meie tippsõitjad peavad treeningutele sõitma kas Soome või Rootsi.

Vallal endal napib raha

Eiche tunnistab, et projekt on vallale, kes ühe läbipõrunud europrojekti tõttu sattunud raskesse majanduslikku seisu, kõva katsumus. See on ka põhjus, miks seni pole alustatud detailplaneeringut. "Raha lihtsalt pole, seda tuleb otsida," tunnistab Eiche. Tema ees lahti olev plaan, mille tegemiseks kulus 60 000 krooni, on tehtud Kiviõli Keemiatööstuse rahaga, kes on teine ringraja idee eestvedaja.

Just detailplaneeringu ja projekteerimisrahaga kardab Eiche kimpu jääda, kuna nende tegemiseks toetusraha leida on raske. "Ilmselt tuleb mul minna abi otsima vabariigi valitsuselt ja kuna tegemist on rekultiveerimisele mineva karjäärialaga, siis võiks enim loota just keskkonnaministri toetusele," arvab Eiche.

Kiviõli Keemiatööstus, kelle rekultiveerida karjääriala on ning kes on valla kõrval ringraja teine promootor, on lisaks rahalisele toetusele valmis aitama ka tehnikaga. Eiche ja Kiviõli Keemiatööstuse mootorispordihuviline juht Toomas Tamm on kokku leppinud, et planeerimistöid hakkavad tegema keemiaettevõtte masinad. "Fakt on see, et karjääriala metsastamine oleks neile oluliselt odavam ja vähem töömahukas kui ringraja ettevalmistamine," teab Eiche, et abi, mis saadakse ettevõttelt, on väga suur.

Kui käima saab, tasub ära

Kui suur on keskuse ehitamise maksumus, on raske enne projekteerimist öelda. "Küll teame hinnanguliselt, et 3724,05meetrise ringraja ning kõikide teiste radade kate maksab ainuüksi 68 miljonit krooni," teab Eiche. Sellele lisaks tulevad aga veel turvaalad, haljastus, ligi 5 hektari suurune järv, boksi- ja parkimisalad ning kämpingukohad.

Ometi usub Eiche, et idee on võimalik ellu viia ning loodab juba paari aasta pärast jõuda nii kaugele, et Euroopa Liidult toetust küsida.

Kui keskus kunagi valmis saab, siis on Eiche kindel, et see suudab ennast ära majandada.

Eiche arvates on oluline, et lisaks auto- ja motosportlastele saavad ringrada ning selle hüvesid kasutada ka kohalikud. Epokattega liberajal saavad noored oma sõiduoskusi lihvida, samuti saab seda kasutada libedasõidueksami tegemiseks, kuna erilise kattega rajal saab libedasõidueksamit tänu niisutamisel saavutatud jääefektile teha terve aasta jooksul. "Lisaks saame tänavalt ära need noored, kes seal oma mootorrataste ja autode võimsust proovile panevad. Ringrajal, kus nad saavad seda proovida, on see tänu turvaaladele oluliselt ohutum," kiidab Eiche.

Valmisolekut ringrada kasutada on üles näidanud ka Ida päästekeskus ning politseiprefektuur, kes saaksid oma alarmsõidukite juhtide koolitamist korraldada oluliselt lähemal kui seni.

Kuna ringrajal naelrehve kasutada ei tohi, siis jääks see talveks seisma. "Sel ajal võib ringrajale murdmaasuusarajad sisse lükata," leiab vallavanem keskusele ka talviseks ajaks rakendust. Ja kui sellel rajal mägede puudumise tõttu pikamaasuusavõistlusi korraldada ei saa, siis sprindirajaks sobiks see ometigi. Samuti jääb talvel kasutusse kruusarada autodele, kus saaks korraldada jäärajavõistlusi.

Võistlused igal nädalal

Ringraja valmimine tähendaks palju mitte ainult Sondale, vaid kogu regioonile. Kui praegu piirkonnas suurt midagi ei toimu, siis auto-motospordiliit lubab ringraja valmimise järel võistlusi siia igaks nädalavahetuseks.

Kõrgeim masinaklass, mis rajale sõitma passiks, on vormel 3. "Ega tegelikult tingimused vormel 1 rajale pole vormel 3 omast oluliselt erinevad, kuid muud nõudmised on tippsarjal suuremad ja me anname endale aru, et Eesti riigil pole nii palju raha, et ta suudaks vormel 1 etappi siia tuua," ei loo Eiche illusioone.

Vallavanema sõnul on oluline, et rada saaks võimalikult kiiresti valmis. Selle teine keskus, mootorrataste krossi- ja mäkketõusurada jääb karjääri ehitatud ringrajast vaid kahe tuhamäe kaugusele. "Need kaks kompleksi koos teeksid piirkonnast hea turismimagneti," on Eiche kindel.

GERLI ROMANOVITŠ
Laupäev, 21.4.2007

Pilt
APSIK
Aprilia.SXV/RXV.550.07
Race Me APRILIA
------------------------
Aprilia.Tuono.1000.R.06
Cagiva.Raptor.1000
Honda.CBR.1100.XX
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

(w) (w)
Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

lumepark pidi ka sinna kõrvale tulema
Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Lugemata postitus Postitas AzA »

kui selline asi ära tehtaks, siis kui mitmest Eesti noorest jääks narkar saamata, pogrileib maitsmata? kui mitu surma maanteel olemata?
ainuüksi jumal taevas teab, pakun aga et igaüht 1 kindlasti.

kurat see on sotsiaalministeeriumi asi, et taoline keskus Eesti Vabariiki lõpuks loodaks - kui ta tõesti ise ära suudaks majandada, siis on see ju suisa paradiis noortele, rääkimata kokkuhoitud kirsturahast.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Olts
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Okt 2005, 10:04

Lugemata postitus Postitas Olts »

... ja kui järve ääres liivarannal peesitatud, saab minna kõrvalasuvasse kohvikusse ja loomaaeda. Palju palju on selliseid artikleid loetud. Mitu ringrada meil 10 aasta pärast Eestis on siis ka? Igal kolmandal vallal? Koondage oma jõud ühele projektile ja tehke midagi valmis ka.
Kasutaja avatar

Artemide
Postitusi: 495
Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Artemide »

Mõelge, teed ise kiiremad ringid, lähed peale sõitu randa ja naudid tsikli häälte saatel mõnusat päikselist ilma liivarannas- tõeliselt kaif

E6ert

Lugemata postitus Postitas E6ert »

Se võiks tõesti reaalsuseks saada.. loodame et keegi ei hakka ujumis riietega sõitma :twisted:

joosep77
Postitusi: 131
Liitunud: 15 Jaan 2005, 17:02

Lugemata postitus Postitas joosep77 »

Aga äkki oleks võimalik kuidagi selline läbi netti allkirjade kogumine nagu seda oli siis kui oli vaja ,et Tartu mnt saaks nelja realiseks.
Kindlasti oleks see väga hea plaan ja kui ka raha leitakse siis loodan , et see teostatakse! See igal juhul tegusam ja parem mõtte kui mingi kuju upputamine kuskile merre.


Joosep

Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

joosep77 kirjutas:
Aga äkki oleks võimalik kuidagi selline läbi netti allkirjade kogumine nagu seda oli siis kui oli vaja ,et Tartu mnt saaks nelja realiseks.
Kindlasti oleks see väga hea plaan ja kui ka raha leitakse siis loodan , et see teostatakse! See igal juhul tegusam ja parem mõtte kui mingi kuju upputamine kuskile merre.


Joosep
ja Tartu maantee on tänu allkirjade kogumise neljarealine ?

joosep77
Postitusi: 131
Liitunud: 15 Jaan 2005, 17:02

Lugemata postitus Postitas joosep77 »

Ei seda ta ei ole kahjuks.
Kuid äkki see aitab reklaamida seda ja leitakse niimoodi investoreid või siis tõuseb nii võrd avalikuks ja tekib juurde toetajaid mis ei oleks üldse paha minu arust.
See on minu arvamus ja kellegile peale ei sunni!

Joosep

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

küsige vallavanema käest kuidas neil eelmise "suurepärase" europrojektiga läks ja kuhu see papp ikkagi pandi...(minu mäletamist mööda 15milli) tuhamäed siiani sitaks keetmatta :lol: kuulda oli, et juba nõutakse tagasi..., nüüd uued ja suuremad projektid käsil... Äkki lähevad jälle seal Brüsselis õnge :wink:
Krt. klounid pole alati punase nina ja suurte saabastega... :mrgreen:
Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

mart77
Postitusi: 112
Liitunud: 24 Okt 2005, 21:46
Asukoht: Tallinn-Kloogaranna-Garaaž

Lugemata postitus Postitas mart77 »

BTW, 4-realise Tartu maantee uuringud edenevad - käivad juba. Kui teel masinaid näete, siis ärge üritage valelt poolelt mööduda ;) Esimene etapp on Koseni ja siis sealt Arduni ning kas mingi hetk Mäoni kah jõuab...

Mart@puurib kah
Viisakas Rott-Uuestisündinud XJ900
Punane Välk - Dnepr MT-11
Jawa 634 - ootab vänta
Kasutaja avatar

matukas
Postitusi: 44
Liitunud: 16 Nov 2006, 16:28

Lugemata postitus Postitas matukas »

Diskussioon üleüldse uute radade üle OpenTrack foorumis.
Keep momentum
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”