Piduri õhutamine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Lauri23
Postitusi: 428
Liitunud: 01 Mai 2004, 19:46
Asukoht: Tallinn/07 R6

Piduri õhutamine

Lugemata postitus Postitas Lauri23 »

Oli siis vaja piduriõli vahetada ja läks õhk kuidagi vahele. Lasin siis vana vedeliku välja ja uue peale. Ise tõmblesin siis heebliga ja tuttav keeras alt õhutus polti. Millegipärast ei tekkinud piduriga vändates mingit vastusurvet. Alt tuli küll piduri õli välja. Ei kujuta ette miks vastusurvet ei tekkinud.
Samas ei saa 100% öelda et ka enne pidur töötas. See on kasutatud ratas a ma ei usu eriti, et ma proovides tagupidurit üldse ei kasutanud.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Piduri õhutamine

Lugemata postitus Postitas mella »

Piduril vaata, et peasilindrist oleks voolikud õhutamise ajal kõik madalamal.
Siis valad püti täis ja keerad alt lahti. Ja senikaua lased joosta (valad peale), kuni alt õhku ei tule. Sisi keerad alt kinni. Seejärel pumpad rõhu üles j ahoiad heebli põhjas, alt lased korra lahti ja kohe kinni. Seejärel vabastad heebli. Ja nii mitmeid kordi. Vahel tahab aeglaselt sisse ja kiirelt lahti. Kui alt on nippel lahti, siis heebliga ei udja. Nii peaks 10 minutiga õhu välja saama.

Kui ei saa, tuleb kasutada tagurpidi nippi - alt suure süstla ja voolikuga seni õli sisse, kuniks ülevalt õhku ei tule.

frefighter
Postitusi: 368
Liitunud: 19 Sept 2006, 17:37
Asukoht: Laulasmaa/Tallinn

Lugemata postitus Postitas frefighter »

Mulle siin foorumis soovitati ka seda süstla varianti- mul oli siduriga sama jama- süstal ruulib (pumpama võidki jääda, kui palju õhku sees)!

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Ma mõneti segaduses, pole kunagi olnud mingit jama õhu kättesaamisega pidurisüsteemist (ei autodega ega tsikliga). Võib - olla lihtsalt head masinad sattunud.
Üks soovitus (sest reeglina pole sõpra, kes niplit keerab) - alla õhutusnipli otsa tuleb panna voolik, soovitav läbipaistev. Ja see omakorda puhtasse anumasse. Siis on käed vabad, et ühe käega kallata pidurivedelikku mahutisse pidevalt juurde ja teisega piisavalt intentsiivselt heeblit liigutada, et õhumullid alt koos vedelikuga välja tulevad (läbipaistev voolik tagab, et näed, mis toimub). Puhas nõu selleks, et see uus pidurivedelik, mis süsteemist läbi ajad, raisku ei läheks - nii võid uhta täpselt niipalju, et mulle enam ei tule, olgu või terve liiter.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8874
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 380 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

minu viimane piduriõhutus nägi välja selline, et panin alla läbipaistva vooliku, keerasin ülevalt lahti, kallasin potsiku täis ja keerasin alt nipli lahti ja ootasin kuni ülemine potsik tühjaks hakkas jooksma, siis kallasin peale koguaeg. niiviisi pesin süsteemi läbi. ja lõpuks alt nippel kinni. ei mingit heebliga ragistamist.

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Heebli liigutamine lihtsalt kiirendab protsessi (kui nippel lahti). Samas, kui süsteemis on mingi probleemne koht (mingi põlv, kuhu õhk saab koguneda), siis suurema vedelikuvooluga lööb ka sealt õhu minema. Tõsi, see viimane oli rohkem vist vene autode teema, ei usu, et viimase kahe aastakümne tsiklitel sellist lollust tehtud on.
Põhimõtteliselt saab ka nii, nagu Piipz ütles.

Iseküsimus aga, et kust see õhk üldse sisse pääses? Hooletus vedeliku vahetusel? Mõni tuksis mansett kusagil?
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

Tegelikult on üksi õhutamiseks müügil selline ühesuunalise vooluga klapiga voolik, mis siis kergendab tööd oluliselt. Ei pea õhutusniplit kinni keerama pumpamise ajal. Voolik peaks sellegipoolest olema ikka otsapidi pidurivedelikuga nõus. Kui spets asja ei leia, võiks ka proovida autode aknapesu või tuledepesu voolikule vahele pandavaid tagasivoolu takistavaid klappe, mida on saada küll pea igas korralikus autopoes. Kuidas see plastik kannatab pikemaajalist kontakti pidurivedelikuga ei oska öelda, ühe korra peab kindlasti vastu ja maksab ka vast paarkümmend kr. :wink:
SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Tsikkelröövel kirjutas:
Heebli liigutamine lihtsalt kiirendab protsessi (kui nippel lahti).
Oled selles väites ikka väga kindel? Kui vähegi heeblit näpid, on pealejooks kohe takistatud. Mina sel ajal heeblit ei puutuks ;)

Mis sellesse õhutusklappi puutub - selle järele tekib vajadus kas erilisel pudrunäpul, esmakordsel õhutajal või profil, kes päevas mitmeid kordi õhutab.
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

mella kirjutas:
Mis sellesse õhutusklappi puutub - selle järele tekib vajadus kas erilisel pudrunäpul, esmakordsel õhutajal või profil, kes päevas mitmeid kordi õhutab.
Põhimõtteliselt õigus, kuigi siin ka mõned väiksed plussid siiski:
esiteks ei pea sa õhutusniplit paarkümmend korda kinni lahti kruttima (kandid ja keermed ka kuluvad natuke :) )
teiseks ei pea koguaeg üles alla tõmblema, pumpad rahulikult ja valad õli vaikselt peale :D
Talvel oli garaazis päris jahe ja pidurivedelik ei voolanud sugugi nii kergesti kui vaja oleks ja siis oleks sellest kasu olnud küll. Muidu saab ka jah lihtsalt läbivoolata lastes ilma pumpamiseta hakkama.
Ega mul endal pole ka seda asjandust ja siiani ilma hakkama saanud, aga variandina on ta olemas ja kui mul juhuslikult ta garaazis vedeleks, siis vajadusel kasutaks küll. :wink:
SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Kasutaja avatar

Habanero
Postitusi: 208
Liitunud: 10 Apr 2005, 23:12
Asukoht: Sajusaared

Lugemata postitus Postitas Habanero »

Mina teen nii:
Avan nipli (või eemaldan selle üldse), panen näpu ava ette ja mängin sellega klappi ning samas vajutan heeblit. Kiire, mugav ja tõhus. Peaasi on kontrollida, et paagis õli jätkuks.
Kui sa ei higista, pole piisavalt kuum.

ON: Husqvarna TE 610IE
OLI: Honda XRV "Africa Twin", Husqvarna SM 570R

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Mella, minu meelest küll (veelkord, asi toimib kindlasti ka isevooluga, nagu sul oli). Heeblit vajutades läheb ju survega. Heeblit tagasi lastes korraks vool aeglustub, aga alt otsast mingit tagasivoolu küll ei teki, ka lahtise nipliga. Ja kui ka tekiks, on ju vooliku ots juba läbi voolanud pidurivedelikus, st tagasi voolaks ka vedelik, mitte ei tõmmataks õhku.
Ma lihtsalt tegin nii oma rattal ja tulemus oli kiire ja korralik, no pole vajadust olnud alt niplit kinni keerata pumpamise ajaks etc. Võimalik muidugi, et räägime midagi üksteisest mööda.

Millest nii kole probleem selle tagasivoolu tõkestamisega (näpp ette etc)?
Kõrgemalt surub ju vedelik niikuinii peale, st altotsast õhk sisse ei pääse ja kui peale valades mahutit ikka täis hoiad, ei pääse ülevalt ju ka? Korras mansettide ja jätkude korral on õhu sattumine piduritesse minu meelest üldse välistatud.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

Tsikkelröövel kirjutas:
Millest nii kole probleem selle tagasivoolu tõkestamisega (näpp ette etc)?
Kõrgemalt surub ju vedelik niikuinii peale, st altotsast õhk sisse ei pääse ja kui peale valades mahutit ikka täis hoiad, ei pääse ülevalt ju ka? Korras mansettide ja jätkude korral on õhu sattumine piduritesse minu meelest üldse välistatud.
Kui sa ikka tead seda tööpõhimõtet, siis se osa vedelikku, mida kolb surub oma käigu jooksul, tuleb eebli vabastamisel ja kolvi liikumisel tagasi, kolviga kaasa samas koguses (no miinus mingi hulk gravitatsiooni arvelt, kui all nippel lahti), kui niplit kinni ei keera, siis tuleb kolvi liikumisega tagasi oma algasendisse, sisse õhk nipli kaudu (kui vooliku ots ei ole õli täis ja õli sees). Niplit ei pea sulgema siis, kui toimetad ilma eeblit liigutamata. Seljuhul toimib sinu jutt.
SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Ma vihjasin võimalusele, kus heebli tagasi lastes tekib alarõhk (kui teises otsas pole klappi) ja alt siseneb jälle õhk. Kinnise ringi korral tõmmataks siis kolbe tagasi veidi. Et siis kumb on kõvem, kas kolvi tagasijooksu alarõhk või allavoolava vedelikusamba vastupanu.
See on küll mul tõestamata väide, sest alati on piduriõhutused toimunud negatiivse ajabilansi tingimustes ja katsetamiseks pole olnud aega.

Habanero trikki olen isegi kasutanud, kui kiire käes ja teist meest käepärast pole ;)

Teema algataja
Lauri23
Postitusi: 428
Liitunud: 01 Mai 2004, 19:46
Asukoht: Tallinn/07 R6

Lugemata postitus Postitas Lauri23 »

Õhk sattus sisse tänu sellele et lolli peaga sai pidurivedelik pumbates otsa. Täna viisin ratta töökotta seoses sellega, et vaja üks klapp panna ja selle jaoks silindrisse auk puurida. (125 kuubikuliste värk) Ütlesin et nad pidurit ka vaataks. Võibolla tõmbab kuskilt õhku sisse vms.
Kasutaja avatar

Regula
Postitusi: 478
Liitunud: 08 Juul 2005, 19:15
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Regula »

Mul jäi piduriõli kuidagi väheks seal õli paagis üleval. Oli natuke üle LOW kriipsu, ja pidur oli nii halb juba, et sõidad linnas, vajutad nii põhja kui heebel läheb vastu grip'i ja siis jääb niimoodi enamvähem seisma, ehk siis maksimaalne pidurdamine ja ei lähe isegi stoppisse, seda ütlen lihtsalt sellepärast, et pidur peaks ikka nii võtma, et korralikult pidurdaks. Siis valasingi paaki õli juurde, aga sinna Voolikusse ta ikkagi ei läinud, lihtsalt paak on nüüd täis aga heebel käib ikka samamoodi põhjas ära ja kui paak on lahti täiesti, ja pidurit vajutada, siis ta ei tee midagi, käitub samamoodi nagu kui paak täis oleks.
Niisis küsingi, et kuidas ma Voolikusse seda õli juurde saaksin? Siis käiks heebel palju vähem ja ikka nii, et näppude jõuga seda põhja ei suudagi vajutada.
Honda XR 100 -> Honda XR 125 -> Suzuki DR-Z 400 - > ...

bandit 1200
Postitusi: 261
Liitunud: 23 Jaan 2007, 12:44
Tsikkel: GSX-R 750,R-1
Asukoht: teletornikandis
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bandit 1200 »

Pese süsteem läbi ja õhuta ära peaks aitama küll.
Kasutaja avatar

Regula
Postitusi: 478
Liitunud: 08 Juul 2005, 19:15
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Regula »

Kui kalli hinna eest seda keegi remondimees teeks ei tea?
Honda XR 100 -> Honda XR 125 -> Suzuki DR-Z 400 - > ...
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8874
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 380 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

200 eek / süsteem.
mina oleksin nõus kõike õhutama, väljaarvatud kahesüsteemsed (blackbird jms)
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

Regula kirjutas:
Niisis küsingi, et kuidas ma Voolikusse seda õli juurde saaksin? Siis käiks heebel palju vähem ja ikka nii, et näppude jõuga seda põhja ei suudagi vajutada.
Võta peasilinder lenksu küljest lahti, nii et voolik oleks sirge ja anum oleks kõige kõrgem punkt. Vaata, et reservuaari piduritoru poolne ots oleks kogu aeg vedelikga kaetud ja lase seista, see õhk tuleb ise üles välja, kui sa pole seda mulli kuidagi supordi sisse saanud. :roll:
Kui oled, siis pead õhutama ka alt.
SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2464
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 205 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Kui kalli hinna eest seda keegi remondimees teeks ei tea?
http://www.streetmoto.ee/hinnakirjad/TE ... etMoto.pdf
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2464
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 205 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Mhmmm, kusjuures on täiesti arvestatav kogus tegelasi, kes tulevad oma aparaadiga kohale ja siis võtavad riiulist kruvikeerajad ja võtmad jne ning hakkavad oma tsiklil kõiksugu asju sudima ning remontima. Seejuures võtab mehhaanikul tellitud tegevuse teostamine 3x kauem aega. Mis teha - peab olema mingi õigus ajaraiskamise eest raha kasseerida ju ... :-)
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Sebastian
Postitusi: 303
Liitunud: 05 Juun 2005, 19:18
Asukoht: Harku/
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Sebastian »

Küsimus. Vahetasin ära esipidurite õlitopsi ja lenksu vahelise vooliku. Sain enamvähem ilma õlikaoutuseta hakkama, kuid loogilselt võttes pidi sinna nüüd ju õhk vahele sattuma. Pidureid vajutades võtavad nad sama hästi. Kas õhk pole lihtsalt veel alla jõudnud?

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

võib juhtuda, et õhk alla ei jõuagi. st, ronib mööda voolikut üles ja läbi reservuaari välja tagasi.

Kasutaja avatar

Sebastian
Postitusi: 303
Liitunud: 05 Juun 2005, 19:18
Asukoht: Harku/
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Sebastian »

Aitäh, siis peaks korras olema.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8874
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 380 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

ma isiklikult pumpaks igaks juhuks veel paar korda läbi. kui on kuskil mingi salamull, siis ei tahaks küll sellisega maanteel hätta jääda.

Kasutaja avatar

Sebastian
Postitusi: 303
Liitunud: 05 Juun 2005, 19:18
Asukoht: Harku/
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Sebastian »

Jah ise muretsesin ka selle pärast, et mis siis kui kevadel kuskil ristmikul üldse ära kaob... tuleks vist tõesti õli juurde osta ja kindluse mõttes pumbata :roll:
e: hakkasin praegu mõtlema, et ei teagi mis marki õli seal sees on. Kas ostan dot 4 või miskit kangemat?

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8874
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 380 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

õlikopsiku kaane peal kirjas ei ole või? kui sa kindel pole, et mis sinna läheb, siis võta pigem dot 5.1 (mitte dot 5).

Kasutaja avatar

Sebastian
Postitusi: 303
Liitunud: 05 Juun 2005, 19:18
Asukoht: Harku/
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Sebastian »

Kaane peal on kästud kasutada dot 4-ja.
Okei selle uurin ma ise järgi, viimati vahetati seda õli vist motoboxis, niiet...


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Ei. Ma arvan, et see õhk tuli sul siiski juba reservuaari kaudu välja. Sest väidad, et ei tunne piduritel midagi viga olevat. Asi selles, et kui õhk on süsteemis sees, ei ole vahet, kus ta on. Üleval või all. IGAL JUHUL on siis pidur vedel. Põhjus selles, et gaas on kokkusurutav. Vedelik ei ole.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Sebastian
Postitusi: 303
Liitunud: 05 Juun 2005, 19:18
Asukoht: Harku/
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Sebastian »

Jah nii see on, et pidurid sama timmis kui enne vooliku vahetamist. Mina ka nüüd ei tea...odavam ja samas mugavam on jätta ta nii nagu on :roll:

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”