Piduri õhutamine
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Piduri õhutamine
Samas ei saa 100% öelda et ka enne pidur töötas. See on kasutatud ratas a ma ei usu eriti, et ma proovides tagupidurit üldse ei kasutanud.
Re: Piduri õhutamine
Siis valad püti täis ja keerad alt lahti. Ja senikaua lased joosta (valad peale), kuni alt õhku ei tule. Sisi keerad alt kinni. Seejärel pumpad rõhu üles j ahoiad heebli põhjas, alt lased korra lahti ja kohe kinni. Seejärel vabastad heebli. Ja nii mitmeid kordi. Vahel tahab aeglaselt sisse ja kiirelt lahti. Kui alt on nippel lahti, siis heebliga ei udja. Nii peaks 10 minutiga õhu välja saama.
Kui ei saa, tuleb kasutada tagurpidi nippi - alt suure süstla ja voolikuga seni õli sisse, kuniks ülevalt õhku ei tule.
-
- Postitusi: 368
- Liitunud: 19 Sept 2006, 17:37
- Asukoht: Laulasmaa/Tallinn
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Üks soovitus (sest reeglina pole sõpra, kes niplit keerab) - alla õhutusnipli otsa tuleb panna voolik, soovitav läbipaistev. Ja see omakorda puhtasse anumasse. Siis on käed vabad, et ühe käega kallata pidurivedelikku mahutisse pidevalt juurde ja teisega piisavalt intentsiivselt heeblit liigutada, et õhumullid alt koos vedelikuga välja tulevad (läbipaistev voolik tagab, et näed, mis toimub). Puhas nõu selleks, et see uus pidurivedelik, mis süsteemist läbi ajad, raisku ei läheks - nii võid uhta täpselt niipalju, et mulle enam ei tule, olgu või terve liiter.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8873
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 145 korda
- Tänatud: 380 korda
- Kontakt:
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Põhimõtteliselt saab ka nii, nagu Piipz ütles.
Iseküsimus aga, et kust see õhk üldse sisse pääses? Hooletus vedeliku vahetusel? Mõni tuksis mansett kusagil?

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Oled selles väites ikka väga kindel? Kui vähegi heeblit näpid, on pealejooks kohe takistatud. Mina sel ajal heeblit ei puutuksTsikkelröövel kirjutas:Heebli liigutamine lihtsalt kiirendab protsessi (kui nippel lahti).

Mis sellesse õhutusklappi puutub - selle järele tekib vajadus kas erilisel pudrunäpul, esmakordsel õhutajal või profil, kes päevas mitmeid kordi õhutab.
Põhimõtteliselt õigus, kuigi siin ka mõned väiksed plussid siiski:mella kirjutas:Mis sellesse õhutusklappi puutub - selle järele tekib vajadus kas erilisel pudrunäpul, esmakordsel õhutajal või profil, kes päevas mitmeid kordi õhutab.
esiteks ei pea sa õhutusniplit paarkümmend korda kinni lahti kruttima (kandid ja keermed ka kuluvad natuke

teiseks ei pea koguaeg üles alla tõmblema, pumpad rahulikult ja valad õli vaikselt peale

Talvel oli garaazis päris jahe ja pidurivedelik ei voolanud sugugi nii kergesti kui vaja oleks ja siis oleks sellest kasu olnud küll. Muidu saab ka jah lihtsalt läbivoolata lastes ilma pumpamiseta hakkama.
Ega mul endal pole ka seda asjandust ja siiani ilma hakkama saanud, aga variandina on ta olemas ja kui mul juhuslikult ta garaazis vedeleks, siis vajadusel kasutaks küll.

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Avan nipli (või eemaldan selle üldse), panen näpu ava ette ja mängin sellega klappi ning samas vajutan heeblit. Kiire, mugav ja tõhus. Peaasi on kontrollida, et paagis õli jätkuks.
ON: Husqvarna TE 610IE
OLI: Honda XRV "Africa Twin", Husqvarna SM 570R
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Ma lihtsalt tegin nii oma rattal ja tulemus oli kiire ja korralik, no pole vajadust olnud alt niplit kinni keerata pumpamise ajaks etc. Võimalik muidugi, et räägime midagi üksteisest mööda.
Millest nii kole probleem selle tagasivoolu tõkestamisega (näpp ette etc)?
Kõrgemalt surub ju vedelik niikuinii peale, st altotsast õhk sisse ei pääse ja kui peale valades mahutit ikka täis hoiad, ei pääse ülevalt ju ka? Korras mansettide ja jätkude korral on õhu sattumine piduritesse minu meelest üldse välistatud.
Kui sa ikka tead seda tööpõhimõtet, siis se osa vedelikku, mida kolb surub oma käigu jooksul, tuleb eebli vabastamisel ja kolvi liikumisel tagasi, kolviga kaasa samas koguses (no miinus mingi hulk gravitatsiooni arvelt, kui all nippel lahti), kui niplit kinni ei keera, siis tuleb kolvi liikumisega tagasi oma algasendisse, sisse õhk nipli kaudu (kui vooliku ots ei ole õli täis ja õli sees). Niplit ei pea sulgema siis, kui toimetad ilma eeblit liigutamata. Seljuhul toimib sinu jutt.Tsikkelröövel kirjutas:Millest nii kole probleem selle tagasivoolu tõkestamisega (näpp ette etc)?
Kõrgemalt surub ju vedelik niikuinii peale, st altotsast õhk sisse ei pääse ja kui peale valades mahutit ikka täis hoiad, ei pääse ülevalt ju ka? Korras mansettide ja jätkude korral on õhu sattumine piduritesse minu meelest üldse välistatud.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
See on küll mul tõestamata väide, sest alati on piduriõhutused toimunud negatiivse ajabilansi tingimustes ja katsetamiseks pole olnud aega.
Habanero trikki olen isegi kasutanud, kui kiire käes ja teist meest käepärast pole

Niisis küsingi, et kuidas ma Voolikusse seda õli juurde saaksin? Siis käiks heebel palju vähem ja ikka nii, et näppude jõuga seda põhja ei suudagi vajutada.
-
- Postitusi: 261
- Liitunud: 23 Jaan 2007, 12:44
- Tsikkel: GSX-R 750,R-1
- Asukoht: teletornikandis
- Kontakt:
Võta peasilinder lenksu küljest lahti, nii et voolik oleks sirge ja anum oleks kõige kõrgem punkt. Vaata, et reservuaari piduritoru poolne ots oleks kogu aeg vedelikga kaetud ja lase seista, see õhk tuleb ise üles välja, kui sa pole seda mulli kuidagi supordi sisse saanud.Regula kirjutas:Niisis küsingi, et kuidas ma Voolikusse seda õli juurde saaksin? Siis käiks heebel palju vähem ja ikka nii, et näppude jõuga seda põhja ei suudagi vajutada.

Kui oled, siis pead õhutama ka alt.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2464
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 205 korda
- Kontakt:
http://www.streetmoto.ee/hinnakirjad/TE ... etMoto.pdfKui kalli hinna eest seda keegi remondimees teeks ei tea?
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2464
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 205 korda
- Kontakt:

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Ei. Ma arvan, et see õhk tuli sul siiski juba reservuaari kaudu välja. Sest väidad, et ei tunne piduritel midagi viga olevat. Asi selles, et kui õhk on süsteemis sees, ei ole vahet, kus ta on. Üleval või all. IGAL JUHUL on siis pidur vedel. Põhjus selles, et gaas on kokkusurutav. Vedelik ei ole.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.