Tsikleid puudutav liikluseeskiri ?

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


Teema algataja
riceboy

Tsikleid puudutav liikluseeskiri ?

Lugemata postitus Postitas riceboy »

kus saaks tutvuda liikluseeskirja punktidega mis puudutavad mootorrattaid?

Teema algataja
Olikord

Lugemata postitus Postitas Olikord »

ise küsisid isea ka vastasid.
näiteks
ARK kodukalt http://erna.ark.ee/eksamikyssad/index.html

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Mnjah. Mitte küll suurelt, aga kindlalt läbi kukkunud.
Minu viimane (kordus)eksam oli 1994 (numbrita sõit. Toona oli selline värk, et ostsin mingi vana romu, mis registreeriti Raplas, aga öeldi, et numbri annavad kätte, kui on ülevaatusel käidud. Küsimusele, kuidas ma ülevaatusele saan, vastati, et treileril. Ilma numbrita aga ma mujal kui Raplas ülevaatusele ei saanud ju. Kuivõrd nimetet teenus maksnuks sellel vahemaal rohkem, kui see auto, sõitsin ikkagi ise. No ja korjati ära). Tegelikult suhtun skeptiliselt sellesse süsteemi, kus palju vastuseid on õigeid. Üheltpoolt jah, peensusteni peab eeskiri selge olema. Teisalt aga jääb sisse kõva subjektiivne faktor. Oli mul küsimus, et kui pikk on juhi reageerimisaeg (kuidagi nii, et kui kiirelt fikseerub pilk). Valikvastused: 0,1 sek, 0,3 sek, jne kuni vist 3 sekundini, mingi 6 varianti. Põrnitsesin siis vaheldumisi pastakat ja lauanurka, otsustasin, et (vist) 0,6 sekundit. Ja panin siis õigeks ka kõik pikemad ajad. Et kui fikseerub 0,6-ga küllap fikseerub siis ka 3 sekundiga. Ja sain kohe 3 viga. Kusjuures see 0,6 osutus õigeks. Läbi ma sain, sest rohkem vigu ei olnud. Aga sellest miilitsaloogikast ei saa ma siiamaani aru. Nagu ka sellest, missugune on selliste küsimuste ajalooline tähtsus liikluses, eriti võrreldes liiklust tõeliselt puudutavate küsimustega.
Näib, et nüüd on siiski mingi teadmiste olulisuse hierarhia paika pandud?

PS! Ägedamatele tundelistele kriitikutele - ma EI propageeri mingil juhul liikluskultuuritust ega eeskirjade eiramist.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas HRQ »

Suzumen kirjutas:
Tsikkelröövel kirjutas:
Oli mul küsimus, et kui pikk on juhi reageerimisaeg (kuidagi nii, et kui kiirelt fikseerub pilk). Valikvastused: 0,1 sek, 0,3 sek, jne kuni vist 3 sekundini, mingi 6 varianti. Põrnitsesin siis vaheldumisi pastakat ja lauanurka, otsustasin, et (vist) 0,6 sekundit.
See on nüüd küll täielik jama. Kas liikluseeskirjad on tehtud düstroofikutele (lol) 0,6 sek on võistlustel kalender (sellise reaksiooniga võid kohe koju tagasi minna). Keskmine reageerimisaeg jääb ikka sinna 0,1-0,2 sek kanti. Parim reageerimisaeg oli eelmine aasta 0,03 sek.
Nu jah aga minuteada te seal kuusepuu taga ennetate rohelist tuld, mitte ei stardi siis, kui silm fikseeris selle. Algajad, kes nii käituvad , saavadki ju reaktsiooni ajaks imelise ~0,6.
Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
Kasutaja avatar

scryth
Postitusi: 1094
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:18
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas scryth »

Suzumen kirjutas:
Tsikkelröövel kirjutas:
Oli mul küsimus, et kui pikk on juhi reageerimisaeg (kuidagi nii, et kui kiirelt fikseerub pilk). Valikvastused: 0,1 sek, 0,3 sek, jne kuni vist 3 sekundini, mingi 6 varianti. Põrnitsesin siis vaheldumisi pastakat ja lauanurka, otsustasin, et (vist) 0,6 sekundit.
See on nüüd küll täielik jama. Kas liikluseeskirjad on tehtud düstroofikutele (lol) 0,6 sek on võistlustel kalender (sellise reaksiooniga võid kohe koju tagasi minna). Keskmine reageerimisaeg jääb ikka sinna 0,1-0,2 sek kanti. Parim reageerimisaeg oli eelmine aasta 0,03 sek.
Suzumen, ma arvan, et sa paned ise mööda. Sina räägid sellest, kui sa kükitad oma rattaga joone peal ja ootad sündmust, mis kohe-kohe juhtuma peab.
Liiklustesti mõttes peetakse silmas olukorda, kus sündmus on ootamatu. Mul on mingis konspektis kirjas ajavahemik 0,8-1 sek. Mulle isiklikult tundub see mõnevõrra pikk. Pakun, et reaalselt võiks see olla 0,5 sek kanti alates märkamisest kuni ntx piduri rakendusteekonna alguseni. 0,03 on ikka selline kõhutunde teema.

Aga noh, see oleneb ikka väga palju inimesest endast.
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8876
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 381 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Jookmises on head reaktsiooniajad 0.13 kuni 0.15. Näiteks IAAF (IAAF International Association of Athletics Federations) regulatsiooni järgi ei saa reaktsiooniaeg olla alla 0.1 sekundi, seda nimetatakse valestardiks või ennetamiseks.

Ma ei tea kuidas motospordis on aga kindlasti ei saa reaktsiooniaeg olla 0.03 sekundit, otsus sel hetkel startimiseks pidi tulema kindlasti enne rohelise süttimist. Aga järelikult on see motospordis lubatud :)
Kasutaja avatar

motomatkaja
Postitusi: 119
Liitunud: 06 Jaan 2007, 20:20
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas motomatkaja »

Tänks "Olikord" !! See ongid väga hea meeldetuletus enne suurt hooaega, et [mehed!!] kasutage seda ja saad tääda pailu see aikjuu ka liikluses välla näeb. :wack:

Jöudu köigile kes jalaga käiku vahetavad :bsmile:
HONDA NTV 650 Revere
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Suzumen - oodatava ja kohe juhtuva ÜHE sündmuse reaktsiooniaeg on märksa väiksem kui mitm easj ajälgimisel mittetõenäiliselt juhtuva sündmuse passimisel. Selleks pole isegi vaja uuringut teha ;)

Te seal foori all olete mõned sekundid pinges oodates rohelise süttimist, et seejärel vabastada sidur, mis niigi on vedamise piirile liigutatud. Ja te keskendute 100% AINULT sellele sündmusele. Kui samal hetkel tuleks külje pealt tsikkel, siis ilmselt te isegi ei näeks seda, reageerimisest rääkimata ;)
Kel närv vastu ei pea, laseb varem üle joone, kes ei keskendu, jääb magama.
Sellist reaktsiooniaega ei ei saavuta te iialgi tavaliikluses (või kui, siis juhul, kui ilmselgelt kahtlaste liigutustega juht ees sõidab ja teil jalg piduri peal juba valmis on)

Tavaliikluses tuleb KORRAGA keskenduda mitmete sündmuste ootamisele-tajumisele ja see juba teeb märksa pikemad reaktsiooniajad. (juba puhtalt selle pärast, et "märkasin-mõtlesin-tegutsesin" protsess on rohkemate valikutega igal tasandil.
Kasutaja avatar

Bladyhell
Postitusi: 1024
Liitunud: 12 Apr 2006, 19:25
Tsikkel: K1200S

Re

Lugemata postitus Postitas Bladyhell »

Seda teooria ja praktika võrdlemist lugedes tekib tunne, et ARK peaks tsiklite puhul tõepoolest uued testid tegema, mille järgi tsikliga ilma nokk lennus minemaleekimiseta pole kohane tavaliikluses osaleda :twisted:
K1200S

Teema algataja
riceboy

Lugemata postitus Postitas riceboy »

mõtlen et kas keegi tõesti ei ole koondanud kuhugile kõiki LE punkte mis puudutavad kahetattalist?

Mis vanusest alates tohib näiteks sõidutada last? Millised on parkimise erinevused võrreles autoga, kohustuslik varustus ja nõuded varustusele jne. Äkki mõni raamat sel juhul?
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

riceboy kirjutas:
mõtlen et kas keegi tõesti ei ole koondanud kuhugile kõiki LE punkte mis puudutavad kahetattalist?

Mis vanusest alates tohib näiteks sõidutada last? Millised on parkimise erinevused võrreles autoga, kohustuslik varustus ja nõuded varustusele jne. Äkki mõni raamat sel juhul?
LE on täies mahus kohustuslik teada kõigile juhiloa omanikele. Vahet pole, kas A või D. Raamat on Riigi Teataja Liikluseeskiri ;)
Kasutaja avatar

matukas
Postitusi: 44
Liitunud: 16 Nov 2006, 16:28

Lugemata postitus Postitas matukas »

Raamat täitsa olemas.
Keep momentum
Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas HRQ »

Suzumen kirjutas:
Vaidleks teile vastu natuke. :D
Võistlustel ei fikseerita aega, kui sa märkasid ja reageerised vaid fikseeritakse aeg, kui baik on reaalselt kohal liikunud ja läbinud see 10cm.
Loomulikult see 0,03 sek on juba joppamine. Kuid stabiilne 0,1-0,2 sek saab alati. Kui sa hakkad seal miskit ennetama, siis saad kiirelt punase ja lähed ilusti koju tagasi :wink: Ja liikluses baigiga ma ootangi kogu aeg midagi, mis võiks juhtuda.
Olles "paar" korda ka kiirendusvõistlust ligemalt näinud tean, et koju läheb see, kes jääb rohelise süttimist ootama, ning siis päästab. Võidab see, kes oskab ära tabada, millal se tegelikult süttib, ilma, et teinekord seda üldse näekski. Nüüd on mulle selge, miks Marek teid kõiki stardiga tihtipeale ära lutib :lol: JEEE 8)

Ja tõsi ta on, valvel peab olema ...
Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8876
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 381 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

mind ei luti keegi. ma teen raja teises otsas suitsu, kui roheline süttib :idea:
Kasutaja avatar

pritsu
Postitusi: 854
Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: mets, karjäär
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas pritsu »

riceboy kirjutas:

Mis vanusest alates tohib näiteks sõidutada last? Millised on parkimise erinevused võrreles autoga, kohustuslik varustus ja nõuded varustusele jne. Äkki mõni raamat sel juhul?
Peale LE on veel terve hunnik seadusi, määrusi, eeskirju, mis mootorratast puudutavad. Soovitav on ka neid uurida.
Õigekirjaoskus massidesse!

Teema algataja
riceboy

Lugemata postitus Postitas riceboy »

Selge sain vastuse küsimusele et taolist raamatut mis koondaks kaherattalise kohta käiva seadusandluse eesti keeles ei ole. Turu-uuring lõppenud :)

Tegin just omale C load ja oli teooria eksam ka, aga tsilite kohta ei olnud küll essugi. B load on mul 12 aastat, tore on kui siin mõni arvab et inimsel kõik meeles veel siis

kust neid "määrusi ja eeskirju" näeks kah, ma tean jah et peaks olema nad kuskil?

LE on vägagi selge kusjuures ja motika kohta on seal peamiselt 2!! lauset: alla 12a vedada ei tohi ja peab hoidma kinni 2 käega lenksust :D sekka ka mõni loogiline parkimis reegel ja sellega asi piirdub!
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

see, et sa kinnirihmatud kiivrit pead kandma, ei meenu?
Kasutaja avatar

sepp
Postitusi: 3833
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
Asukoht: Keila - Tallinn
Tänanud: 162 korda
Tänatud: 89 korda

Lugemata postitus Postitas sepp »

tean meest kes stardib alati ehku peale ja kas võttis punase või rohelise ,saab ta teada alles siis kui on raja läbinud ja tagasi boxi tulnud ;) :bsmile:
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”