Grupisõit
Moderaator: Moded
Grupisõit
Terv,
Niisis saanud pisikese kogemuse Virumaal kägust (õnnestus endalgi kaassõitjate pahameel välja teenida
) tekkis mõte et räägiks läbi sellised ABC reeglid millest peaks lähtuma kui sõidetakse koos rohkem kui kahekesi ja paljud teineteist ei tunne - et kus ennast teel (kolonnis)hoida, kuidas kiirust valida, kuidas märku anda j.n.e.
oleks vast tulevikus lihtsam kui koos miskit tehakse / sõidetakse.
Niisis saanud pisikese kogemuse Virumaal kägust (õnnestus endalgi kaassõitjate pahameel välja teenida

oleks vast tulevikus lihtsam kui koos miskit tehakse / sõidetakse.
-
- Postitusi: 2404
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 25 korda
mootorratta grupisõit
Lihtne reegel on see et grupis sõites ei "esineta". Ja nii lihtne tegelikult ongi
Tagarattal sõitmine, kiirenduse ja pidurite proovimine jms ei tekita kaassõitjates kestvaid kiiduavaldusi ega emotsioone.
Üldjuhul lepitakse kokku kes on grupi juht ning ülejäänud rahavs sõidab tema järgi, rivistused kas kahekaupa kõrvuti või malelaua järgi (veidi keerulisem hoida).
Teate kui ilus on sellist korrapärast ja ühtlaselt liikuvat gruppi kõrvalt vaadata, lausa fantastiline! A la mesilassülem jms mustrid erilist vaatamisilu ei paku.
terv
kris
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Tagarattal sõitmine, kiirenduse ja pidurite proovimine jms ei tekita kaassõitjates kestvaid kiiduavaldusi ega emotsioone.
Üldjuhul lepitakse kokku kes on grupi juht ning ülejäänud rahavs sõidab tema järgi, rivistused kas kahekaupa kõrvuti või malelaua järgi (veidi keerulisem hoida).
Teate kui ilus on sellist korrapärast ja ühtlaselt liikuvat gruppi kõrvalt vaadata, lausa fantastiline! A la mesilassülem jms mustrid erilist vaatamisilu ei paku.
terv
kris
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Siiski soovitan kõrvuti mitte kunagi sõita, kui räägime suuremast pundist. Kahekesi on OK. Mina lähen närviliseks, kui mul on ees ratas, taga ratas ja kõrval ka... paneb mu liikumisetee kinni, kui on ohuolukord. Eessõitjaks valida keegi, kes oskab tempot ühtlasena hoida ja on ka enne eessõitja olnud. Vahelt ette saalida ja siis jälle tagasi vajuda on saatanast! Pikivahe!!!
Vahest sõidan ja teen asju.
Meenutades...eelmisel aastal mariga juhtunud...kus kaks sassi ees hakkasid vajutama ja siis teised pressisid järgi...
Kolonnis sõites võiks nõrgemad liikujad eespool olla, kes valmivad nende jaoks sobiva sõidukiiruse.
Ja malelaud loomulikult.
Pikkivahe ees liiklejaga vähemalt pool, kui mitte võrdne sõidukiirusega.
Kolonnis sõites võiks nõrgemad liikujad eespool olla, kes valmivad nende jaoks sobiva sõidukiiruse.
Ja malelaud loomulikult.
Pikkivahe ees liiklejaga vähemalt pool, kui mitte võrdne sõidukiirusega.
Tervitus!
Kirjutaks kah möne rea, polegi ammu midagi paprile(ekraanile) pand.
Söit kolonnis:
1. Malelauas söit nii, et sa näed tagasöitjat oma peeglist ja esisöitja nägu tema peeglist, minu arust mugavaim variant.
2. Pikivahe, on küll eelmise versiooni järgi söites suht lühike aga norm kiiruse juures täiesti piisav kui ka jälgida mis hulkmaad eespool toimub.
3. MITTE KUNAGI ära söida teise körval, kasuta vastassuunda vöi teist rada möödumiseks, kunagi ei tea mil august vaja eessöitjal ümber pöigata.
4. Vähem kogenud söitjad söitku kas eesotsas vöi täitsa löpus pika pikivahega, sama kehtib ka kahekesi söitjate kohta ja uute kohta kes samas seltskonnas ei ole enne söitnud. Lisada vöiks ka ilmselgelt kehvemate piduritega söidukid (on ju ilmselge, et R1 ntx saab pidama suht kiiremini kui ntx. Jawa).
5. Tempot teeb ühtlast kiirust suuta hoidev, liikluseeskirju tundev, kogemustega ja ka teed,kuhu minna vaja, tundev juht.
Lisaks veel siukse väikese asja, enne söitma alustamist alati üle kontrollida et kiivririhm on kinni jne, et kolonn asjata iga möne km tagant ei teeks peatust, tankimised samamoodi. Liikumine on ühtlasem, kiirem ja ei ole seda mötetut passimist.
Palju selles jutus on korduv ja vana tarkus, a mitte kunagi ei ole seda liiast lugeda, lihtsalt valus on vaadata nöelumist ja kiirendamist (milles ka allakirjutanu kahjuks end süüdi peab tunnistama), liiga sabas söitmist, jnejne.
Kui kolonni tempo ei meeldi saab ju kokku leppida mingi järgmise peatuspunkti ja uue grupi teha, ei ole vaja ju punnitada nii et veri suust väljas.
Söidu juures on palju jälgida, kuid seda suurem on see feeling mönusast cruisimisest kui köik sujub nagu mesilassülemis (kellegei eelköneleja hea väljend).
Lugupidamisega, Teie saarlane
Kirjutaks kah möne rea, polegi ammu midagi paprile(ekraanile) pand.

Söit kolonnis:
1. Malelauas söit nii, et sa näed tagasöitjat oma peeglist ja esisöitja nägu tema peeglist, minu arust mugavaim variant.
2. Pikivahe, on küll eelmise versiooni järgi söites suht lühike aga norm kiiruse juures täiesti piisav kui ka jälgida mis hulkmaad eespool toimub.
3. MITTE KUNAGI ära söida teise körval, kasuta vastassuunda vöi teist rada möödumiseks, kunagi ei tea mil august vaja eessöitjal ümber pöigata.
4. Vähem kogenud söitjad söitku kas eesotsas vöi täitsa löpus pika pikivahega, sama kehtib ka kahekesi söitjate kohta ja uute kohta kes samas seltskonnas ei ole enne söitnud. Lisada vöiks ka ilmselgelt kehvemate piduritega söidukid (on ju ilmselge, et R1 ntx saab pidama suht kiiremini kui ntx. Jawa).
5. Tempot teeb ühtlast kiirust suuta hoidev, liikluseeskirju tundev, kogemustega ja ka teed,kuhu minna vaja, tundev juht.
Lisaks veel siukse väikese asja, enne söitma alustamist alati üle kontrollida et kiivririhm on kinni jne, et kolonn asjata iga möne km tagant ei teeks peatust, tankimised samamoodi. Liikumine on ühtlasem, kiirem ja ei ole seda mötetut passimist.
Palju selles jutus on korduv ja vana tarkus, a mitte kunagi ei ole seda liiast lugeda, lihtsalt valus on vaadata nöelumist ja kiirendamist (milles ka allakirjutanu kahjuks end süüdi peab tunnistama), liiga sabas söitmist, jnejne.
Kui kolonni tempo ei meeldi saab ju kokku leppida mingi järgmise peatuspunkti ja uue grupi teha, ei ole vaja ju punnitada nii et veri suust väljas.
Söidu juures on palju jälgida, kuid seda suurem on see feeling mönusast cruisimisest kui köik sujub nagu mesilassülemis (kellegei eelköneleja hea väljend).
Lugupidamisega, Teie saarlane
Ega saarlase jutule polegi midagi palju lisada.
Pikivahes olen täpselt sama meelt, olgu nii et täpselt peeglis oled. Ok see pikivahe siis küll ainult mõni meeter, kuid sõites malelauas on reaalne pikivahe eesliikuva objektiga ju poole suurem.
Mis pikivahesse 1:1 sõidukiirusega puutub, siis teeks see maanteel 100km/h kulgedes 10 kesi 1km pikkuse rodu ja see imho ei kõlba nüüd küll kuskile.
Teise peeglis sõitmisel veel see hea asi, et mulle küll meeldib, ku ma näen ilma erilise pingutuseta, et tagasõitjaga on kõik ok. kui ma pean iga kord seda leiutama, kus ta asub, kipub ka endal tempo ja asukoht rivistuses kõikuma.
Ja kõige keerulisem on sõita rivi keskel, kuna esimesed ja tagumised saavad ise oma tempot valida.
Nagu öeldud täpselt teise kõrvale ronimine maanteel on saatanast.
Pikivahes olen täpselt sama meelt, olgu nii et täpselt peeglis oled. Ok see pikivahe siis küll ainult mõni meeter, kuid sõites malelauas on reaalne pikivahe eesliikuva objektiga ju poole suurem.
Mis pikivahesse 1:1 sõidukiirusega puutub, siis teeks see maanteel 100km/h kulgedes 10 kesi 1km pikkuse rodu ja see imho ei kõlba nüüd küll kuskile.
Teise peeglis sõitmisel veel see hea asi, et mulle küll meeldib, ku ma näen ilma erilise pingutuseta, et tagasõitjaga on kõik ok. kui ma pean iga kord seda leiutama, kus ta asub, kipub ka endal tempo ja asukoht rivistuses kõikuma.
Ja kõige keerulisem on sõita rivi keskel, kuna esimesed ja tagumised saavad ise oma tempot valida.
Nagu öeldud täpselt teise kõrvale ronimine maanteel on saatanast.
Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi
olen seni 1 kord sedasi kambas sõitnud. jäin heaga kõige lõppu. sihtkoht oli teada ja siis oli hea vaikselt tüürida "objektile". sest tõesti, mina olin aeglane sõitja (esimest korda maanteel siis ka) ja samas oli hea näha et jälgiti ka minu sõitu, et kui väga kaugele jäi (möödasõidud jne), siis mõni võttis ka tempo alla ja ootas järgi
mumm

mumm
väike kuri mootorrattur
-
- Postitusi: 479
- Liitunud: 01 Veebr 2004, 22:16
- Asukoht: Tallinn-Tartu
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
meenutan siis jah: keerasime tanklast välja, üsna kohe oli kõigil 120 sees. mina jäin kuskile keskele ja tasapisi püüdsin tempos püsida, aga siuh ja siuh mindi mööda. keegi mind ei tundnud ja mina jälle ei teadnud, kuhu täpselt sõidetakse, nii pidingi kas järele pressima või koju tagasi keerama. see õhtu ei saanudki teisiti lõppeda, olen korduvalt mõelnud.Intruder kirjutas:Meenutades...eelmisel aastal mariga juhtunud...kus kaks sassi ees hakkasid vajutama ja siis teised pressisid järgi...
nüüd ei kipugi enam gängima, kruisin üksi või jürgi jawaga paaris. tundub kindlam, ja jawa 90-100 km/h pole midagi nii halba, et mul igav hakkaks.
Viimati muutis Mari Öö, 11 Jaan 2006, 21:02, muudetud 1 kord kokku.
If it wasn't for last minute, nothing would ever get done.
Autode puhul on nagu rusikareegel, (mida autokoolis mainiti ja kehtib ka mootorratturite kohta) et hoia pikivahet, mida su spidomeeter näitab aga samas suuremad kolonnid veniks ikke kole pikaks. Ja nii pole seda ka mina järginud, õige ta on tagumist ratturit jälgida on hea. Mina olen sõitnud kolonnis ja õnneks sõbrad suhtuvad hästi ja kui kõige aeglasem liikleja pannakse mind tempot dikteerima. Kõrvuti sõites eelis on minu silmis see, et sa ei kaota tähelepanu mis üksi liigeldes tikub tekkima, teiseks võibolla see, et autod ei kasuta mind teepostina ja kui vastu tuleb masin siis ootavad su taga ja mööduvad alles siis kui vastutulev auto on möödunud (ei kehti teeltormajate kohta). Ja ALATI arvestame teeolusi, kui ikke ei kannata kõrvuti sõita siis ka ei sõida nii lihtne see ongi...
tasa ja targu
-
- Postitusi: 2404
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 25 korda
Kiirusega jah selline lugu et lõppu tuleb panna kõige kiiremad, sest reaalses liikluses grupis püsimiseks peab viimane sõitja päris sagedasti esimesega võrreldes nii +30/+40 km/h sõitma. Ja kui sidevahendeid pole siis peab viimane mees vajadusel ka juhtoinani kimama ning peatumisvajadusest teavitama. Üldiselt esimesel ja viimasel hea kui omavaheline side toimib.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Kiiremad rattad sappa siis. Tulevikus peab hakkama kogunemiseks/startimiseks vähe rohkem aega varuma, - kõigepealt vaidlus teemal "kes on aeglane.."kris. kirjutas:Kiirusega jah selline lugu et lõppu tuleb panna kõige kiiremad, sest reaalses liikluses grupis püsimiseks peab viimane sõitja päris sagedasti esimesega võrreldes nii +30/+40 km/h sõitma. Ja kui sidevahendeid pole siis peab viimane mees vajadusel ka juhtoinani kimama ning peatumisvajadusest teavitama. Kris.

it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Suure kambaga sõites on oht, et kogu seltskond ei püsi alati koos. Esimene ei jõua kogu aeg kõigi tsikleid peeglist kokku lugeda ja nii võib tekkida olukord, et saba ei tea kuhu pea läks... Selleks vaata alati peeglisse, kui sa tead, et keegi peab veel sinu taga sõitma ja tuleb pööramise koht, siis palun jää sinna ristmikule ootama, kuni sa oled veendund, et sinust tagapoololija on sind märganud. Kui sa jääd selletõttu eessõitvast pundist maha, siis pole ju midagi, sest ideaalis jälgis sind samamoodi sinust eespool sõitja ja ootab teid juba järgmise nurga peal järele. Jne jne.
Vahest sõidan ja teen asju.
Grupis sõitmiseks mõned näpunäited:
1. Reeglina moodustavad grupi ratturid, kelle kogunemiseks on teatav põhjus ja sõiduks eesmärk.
2. Esmalt valitakse grupi juht, tavaliselt kõige kogenum, kes tunneb teed, oskab kaarti lugeda ja on igas mõttes teistele heaks eeskujuks.
3. Pannakse paika kujund, kuidas sõidetakse (malelaud, teineteise taga, kõrvuti) siinkohal soovitav kasutatda malelaua kujundit, mis on kõige ohutum ja ka kõige ilusam vaadata. Malelaua kujundit kasutades peame aga silmas pidama paari momenti, mille vastu ei tohiks eksida:
a) esmane ja ka kõige olulisem, sõites malelaua kujundis ei tohi keegi kellegi kõrvale sõita, eessõitja kasutab kogu tee laiust enda äranägemise järgi, möödasõidud, ohtudest möödumine, pöörded jne.
b) eessõitja vastutab tagasõitja eest- ta peab peeglist jälgima tagumist ratturit vältimaks olukorda, kus taga on midagi juhtunud, käemärgid on edastatud kuid kolonni keskel tekib tõrge ja pool grupist sõidab edasi.
4. Lepitakse kokku sõidu marsruut, peatused ja käemärgid mida peavad kõik grupis sõitjad ALATI dubleerima (oht teel, keegi kolonni lõpust kadunud, pöörded, ok jne.) Käemärgid on meie liikluses veel suht tundmatu teema aga neid kasutama õppides mõistate, kui vajalikud nad on.
5. Probleem millega sageli maadeldakse on kiirus, et keegi ei hakkaks eespool kihutama või teistele vastuvõetamatult aeglaselt cruisima lepitakse kokku min. ja max kiirused mida ei ületata. See on väga tõhus vahend grupi koos hoidmiseks.
6. Grupis liikudes üks rattur teisest kunagi mööda ei sõida
7. Möödudes teel liiklevast aeglasemast liiklusvahendist sõidame mööda ühtlase kiirusega kuni möödumise manöövri lõpuni, olles vastassuunas kiirust ei vähenda, alati näita suunda
Kui kõik teineteisega arvestavad ei ole oluline kus keegi asetseb võimsamad rattad ees või taga, tähtsaim on kultuurne liiklemine
Pikivahed, üldine ratta tehniline seisukord, korralik varustus jne. See kõik on väga oluline turvaliseks ja meeldivaks sõiduks.
terv,
1. Reeglina moodustavad grupi ratturid, kelle kogunemiseks on teatav põhjus ja sõiduks eesmärk.
2. Esmalt valitakse grupi juht, tavaliselt kõige kogenum, kes tunneb teed, oskab kaarti lugeda ja on igas mõttes teistele heaks eeskujuks.
3. Pannakse paika kujund, kuidas sõidetakse (malelaud, teineteise taga, kõrvuti) siinkohal soovitav kasutatda malelaua kujundit, mis on kõige ohutum ja ka kõige ilusam vaadata. Malelaua kujundit kasutades peame aga silmas pidama paari momenti, mille vastu ei tohiks eksida:
a) esmane ja ka kõige olulisem, sõites malelaua kujundis ei tohi keegi kellegi kõrvale sõita, eessõitja kasutab kogu tee laiust enda äranägemise järgi, möödasõidud, ohtudest möödumine, pöörded jne.
b) eessõitja vastutab tagasõitja eest- ta peab peeglist jälgima tagumist ratturit vältimaks olukorda, kus taga on midagi juhtunud, käemärgid on edastatud kuid kolonni keskel tekib tõrge ja pool grupist sõidab edasi.
4. Lepitakse kokku sõidu marsruut, peatused ja käemärgid mida peavad kõik grupis sõitjad ALATI dubleerima (oht teel, keegi kolonni lõpust kadunud, pöörded, ok jne.) Käemärgid on meie liikluses veel suht tundmatu teema aga neid kasutama õppides mõistate, kui vajalikud nad on.
5. Probleem millega sageli maadeldakse on kiirus, et keegi ei hakkaks eespool kihutama või teistele vastuvõetamatult aeglaselt cruisima lepitakse kokku min. ja max kiirused mida ei ületata. See on väga tõhus vahend grupi koos hoidmiseks.
6. Grupis liikudes üks rattur teisest kunagi mööda ei sõida
7. Möödudes teel liiklevast aeglasemast liiklusvahendist sõidame mööda ühtlase kiirusega kuni möödumise manöövri lõpuni, olles vastassuunas kiirust ei vähenda, alati näita suunda
Kui kõik teineteisega arvestavad ei ole oluline kus keegi asetseb võimsamad rattad ees või taga, tähtsaim on kultuurne liiklemine
Pikivahed, üldine ratta tehniline seisukord, korralik varustus jne. See kõik on väga oluline turvaliseks ja meeldivaks sõiduks.
terv,
Kes mett teeb, see mett sööb!
Pundis sõites oleme kasutanud ohtlikemades olukordades näit. möödumised autodest, sellist skeemi, et grupijuht, kes omab ülevaadet vastu tulevatest liiklusvahenditest, alustab möödasõitu ja püsib vastassuunas niikaua, kuni on ohutu järgituleval grupil mööduda. On oluliselt parem jälgida grupijuhi ratast, kui punnitada pilku veel kaugemale, et näha, kes vastu tuleb. Kui ilmuvad vastutulevad sõidukid, läheb grupijuht oma sõidusuunda tagasi, viimane(sed) mööduja(d) jõuavad ohutult mööduda ja grupist keegi enam möödasõitu ei tee niikaua, kuni juht annab selleks märkku, st. läheb uuesti vastassuunda. toimib väga hästi grupis ˇa 20 ratast.
Terv.
Olavi
Terv.
Olavi
Ruhmasoidu soovitusi
http://www.magnaownersoftexas.org/formation.htm Grupis6idu soovitusi. General Group riding tips
Have a full tank before arriving at the departure point.
Tell the group leader if you have any special concerns, i.e. speed, sharp corners, etc.
Tell the group leader if you plan to leave the group before the destination. Also tell the persons riding in front and behind you so they don't think you are having a problem.
When a rider leaves the group while in staggered formation, the best way to compensate for the hole made my his absence is for each rider behind the missing bike to change lanes. Doing this eliminates passing in a single lane.
Tell the group leader if your bike has an unusually short fuel range or if your bladder has a short range.
It is not unusual to start out on a ride when it is fairly warm and have the temp cool down a lot before getting home. Riders often wear a light jacket because it felt fine at the time of departure and really be freezing after it got dark. This frequently happens on dinner rides.
When exiting a expressway, keep up the pace so the riders behind you aren't forced to slow down while still on the expressway and become a traffic hazard.
Soome keeles Jonoteoriaa - Neuvoja ryhmäajoon
http://www.bajahill.net/mpryhmaopas.html#koko
K6ik tahtsaim on kirjas koos piltide ja kaemarkide seletustega.. Kui rahvas vaid viitsib vaadata.
Asioita on mukava tehdä kavereiden kanssa yhdessä. Mikään ei lämmitä motoristin mieltä enemmän kuin useiden konepyörien jyrinä, paitsi ehkä vielä useampien moottorien murina. BajaHillin ryhmäajo-opas antaa ohjeita ja neuvoja turvallisen ja mukavan kokemuksen takaamiseksi. Ryhmäajo-opas on tarkoitettu sekä ryhmäajoon osallistuville että sellaista suunnittelevalle motoristille.
Have a full tank before arriving at the departure point.
Tell the group leader if you have any special concerns, i.e. speed, sharp corners, etc.
Tell the group leader if you plan to leave the group before the destination. Also tell the persons riding in front and behind you so they don't think you are having a problem.
When a rider leaves the group while in staggered formation, the best way to compensate for the hole made my his absence is for each rider behind the missing bike to change lanes. Doing this eliminates passing in a single lane.
Tell the group leader if your bike has an unusually short fuel range or if your bladder has a short range.
It is not unusual to start out on a ride when it is fairly warm and have the temp cool down a lot before getting home. Riders often wear a light jacket because it felt fine at the time of departure and really be freezing after it got dark. This frequently happens on dinner rides.
When exiting a expressway, keep up the pace so the riders behind you aren't forced to slow down while still on the expressway and become a traffic hazard.
Soome keeles Jonoteoriaa - Neuvoja ryhmäajoon
http://www.bajahill.net/mpryhmaopas.html#koko
K6ik tahtsaim on kirjas koos piltide ja kaemarkide seletustega.. Kui rahvas vaid viitsib vaadata.
Asioita on mukava tehdä kavereiden kanssa yhdessä. Mikään ei lämmitä motoristin mieltä enemmän kuin useiden konepyörien jyrinä, paitsi ehkä vielä useampien moottorien murina. BajaHillin ryhmäajo-opas antaa ohjeita ja neuvoja turvallisen ja mukavan kokemuksen takaamiseksi. Ryhmäajo-opas on tarkoitettu sekä ryhmäajoon osallistuville että sellaista suunnittelevalle motoristille.
Keegi teadjam võiks neid käemärke siin tutvustada. Parem oleks kui need oleks ühtsed, mitte nii et ühel grupil omad ja teistel jälle omad.käemärgid mida peavad kõik grupis sõitjad ALATI dubleerima (oht teel, keegi kolonni lõpust kadunud, pöörded, ok jne.) Käemärgid on meie liikluses veel suht tundmatu teema aga neid kasutama õppides mõistate, kui vajalikud nad on.
Et siis...mina nagu see algaja kellega peab grupis sõidus arvestama alati. Lugesin kõigi kommentaarid läbi. Väga õpetlik. Seda enam et minu sõidukiks on just Jawa ja varsti tuleb vist grupis sõit ette võtta. On kyll palju mida jälgida ja väike hirm on ka, nimelt et kas kõike korraga jõuabki
. Üks mida ma kindlasti ei taha on rikkuda ära kellegi ratas, mis maksab minu omast kordi rohkem. Sellest ehk veelgi tähtsam on ilme mida pean nägema inimese näol kelle masina olen ära mõlkinud...veel hullem vanarauaks sõitnud...tean et minu masin pole just parim...kuid samas tean kui hindamatu ta mulle on. Katsun olla ettevaatlik ja järgida kõiki nõuandeid. Tänan teid kõiki. Ehk kunagi oskan siis ka ise nõu anda:)

esialgu piisab kui jatad meelde et gaas ja pidurid on Sinu kates,Jawagirl kirjutas:Et siis...mina nagu see algaja kellega peab grupis sõidus arvestama..
alati v6ib juba pidureid vajutada kui tunned et kiireks laheb.
Veel uuesti m6nda linki mis omakorda veel avanevad - faktid reaalsetest 6nnetustest - loe ka vas: Analyysi
http://www.motoristisurvival.fi/ Vaata AjoHanskassa - koolitus/turv 6petusi
* http://www.motoristisurvival.fi/virtuaa ... ka=1&sid=1
* http://www.motoristisurvival.fi/virtuaa ... ka=3&sid=1
* http://www.motoristisurvival.fi/virtuaa ... ka=2&sid=1
* http://www.motoristisurvival.fi/virtuaali/symbolit.html margid
http://www.bajahill.net/mpryhmaopas.html#kasimerkit Jonoteoriaa - Neuvoja ryhmäajoon
http://www.magnaownersoftexas.org/formation.htm Grupis6idu soovitusi.
http://www.mp69.fi/koulutus.html MP69 koolitus - vaata allpool koolitus pilte - klikk kuvia
http://www.motorrad-training.de.vu/ Treening, koolitus
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=9799 biker.ee Kaega tervitamisest ning jalaga tanamisest
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=7849 biker.ee Tuledest ja vilgutamisest ning tanamisest
http://www.ononewheel.com/ Uhel rattal s6idu 6petus - siis kui oled piisavalt vilunud
http://www.initialridertraining.com/ eu treeningprogramm
http://www.bajahill.net/mponnettomuus1996-00.html 6nnetused, analyys 1996-2000a.
http://www.fema.kaalium.com/crashbarrier/index.html Fema 6nnetused ja turvalisusest teema
http://www.motorcycleattorneys.com/motorcycle-law.htm U.S. HELMET USE LAWS as of May 2002 §§
Test
Muide, grupisõidu kohta on ARK-il ka teooriaeksamiks paar küsimust välja mõteldud. Oli au just mõni aeg tagasi neile õigesti vastata 

K1200S
Käemärkidest niipalju, et rohkem kui ametlikud pöörded+stopp ma varem ei teadnud, kuid ilma raadiota esimest korda pikal reisil käies sai jalgratast leiutatud ning mõned lihtsad avastatud. Kõige tihemini leidsid kasutust:gustavson kirjutas:Keegi teadjam võiks neid käemärke siin tutvustada. Parem oleks kui need oleks ühtsed, mitte nii et ühel grupil omad ja teistel jälle omad.
- * peatume urineerimiseks: paaniline osutamine vastavale organile.
* sa oled valus m**n: osutamine kaassõitjale ning seejärel organile
* teel on politsist: teed "sarvi"
* tähelepanu juhtimine möödutud naisolevusele: käemärk volüümika rinnapiirkonna tähistamiseks + vana hea käemärk eneserahuldamise jäljendamiseks
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.