liikluskindlustus...

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Olts
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Okt 2005, 10:04

Lugemata postitus Postitas Olts »

Sellel teemal on siin varem arutletud ka. Minul igatahes toimib absoluutselt ja ise olen rahul 8)
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6765
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 692 korda
Tänatud: 455 korda

Re: kW ja riskigrupp endurorattale

Lugemata postitus Postitas yeekim »

[/quote]

kui üle kahe(?) sõiduki oma nimel, siis võib mängu tulla mingi salapärane "fantoom"koefitsent, ehk siis kolmandal autol või rattal ei pruugi enam olla harjumuspärane 0,4 vaid nt 0,8 või 1,2. sellega oli mingi segane lugu, aga kuskil on sellest pajatatud.[/quote]

Minu arust on kogu Eesti Kindlustusseadus ja -turg yks suur"fantoom".
Mida rohkem sellese syvened ja sellega seotud oled, seda enam vihale ajab.
Mida rohkem masinaid vahetad, seda kallimaks la'heb!? Et mitte valel ajal masinat myya jne jne!
Huvitav, kas oma aparaate mujal EU maades ka kindlustada annab, elukohaks ikkagi Estland?
Saadetud kettaga lauatelefonist!

joel
Postitusi: 1826
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 117 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

piiks kirjutas:
Ei toimi ratta ja auto riskigrupp arvutatakse eraldi. 1 ei mõjuta teist. mul ratas 0,4 ja auto 1,0.
Mõningatel juhtudel toimib. See riskikoefitsiendi arvutamine on mõttetult keerukaks aetud ja tahab paar tundi süvenemist, enne kui pärale hakkab jõudma ning kui asja peensusteni ei tea, siis võid mõningates olukordades lollilt orki lennata. Aga näiteks kui elu esimeseks isiklikuks sõiduvahendiks soetad tsikli ja sellega aja jooksul riskikoefitsiendi alla saad, siis auto ostmisel võetakse riskikoefitsiendiks tsikli oma.
Joel

marguspp
Postitusi: 112
Liitunud: 20 Sept 2004, 18:03

Lugemata postitus Postitas marguspp »

http://www.if.ee kirjutab nii:
Kas uuema auto ostmisel muutub ka kohustusliku liikluskindlustuse omaniku riskikoefitsient kui olemasoleva autoga on koefitsient 0,8?
Autopargi suurendamisel (st kui vana auto jääb ka alles) arvutatakse uus auto riskikoefitsiendi sinu kehtivate riskikoefitsientide keskmise alusel. Kui sul oli senini üks auto, mille riskikoefitsient on 0,8, siis saab uus soetatud sõiduk riskikoefitsiendiks ka 0,8. Kui soetad lisaks mootorratta, saab ka see riskikoefitsiendiks 0,8.
Kui müüd praeguse auto maha ja kohe uut autot ei soeta, jääb sinu seni kehtinud riskikoefitsient ootele ja kui sa 6 aasta jooksul soetad uue sõiduauto, saab see auto ootel riskikoefitsiendi (0,8) endale. Kui sa peale sõiduauto müümist soetad endale aga näiteks mootorratta, saab see riskikoefitsiendiks 1,2.
Kasutaja avatar

Olts
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Okt 2005, 10:04

Lugemata postitus Postitas Olts »

Võtsin siis vaevaks üle lugeda dokumendi, mis kindlustusteemale kohaselt keerulist nime kannab “Liikluskindlustuse infosüsteemi tuge omav liikluskindlustuse tariifide
koostamise ja kindlustusmaksete arvutamise metoodika”. Ja selle dokumendi 18. punkt sätestab riskikoefitsendi leidmise viisi järnevas järjekorras:

1. kindlustusvõtja kehtiva riskikoefitsiendi alusel nimetatud sõiduki suhtes;
Ehk maakeeli: kui olete viimase kuue aasta jooksul omanud ja kindlustanud sama liiki sõidukit, siis võetakse kasutusele see koefitsent mis eelmise sama liiki sõiduki kindlustuslepingu lõpetamisel Teile jäi.

2. sama sõiduki liigi määratluse alusel, mis kehtib kindlustusvõtja poolt
võõrandatud sõiduki suhtes või rendilepingu alusel punktis 19 toodud
tingimustel kindlustusvõtja poolt renditud sõiduki suhtes. Kui nimetatud
määratlusi kehtib mitu või kehtib varem leitud määratluste aritmeetiline
keskmine, võetakse aluseks määratluste aritmeetiline keskmine;
See on nüüd see punkt Fantomas. Kui omad mitut erineva koefitsendiga sama liiki sõidukit, siis võetakse nende sõidukite koefitsentide aritmeetiline keskmine. Kui Teil "hoiul olevat" koefitsenti pole, juhul kui Te pole viimase kuue aasta jooksul sama liiki sõidukit kindlustanud, siis liigume järgmise punkti juurde.

3.kindlustusvõtja omandis olevate mitte välja renditud sõidukite ja
kindlustusvõtja poolt renditavate sõidukite suhtes kehtivate riskikoefitsientide keskmisena. See punkt aitas siis minul autole ratta koefitsent saada. Kui Te pole enne omanud sama liiki sõidukit (näiteks mootorratas) mida Te nüüd esmakordselt kidlustada soovite, siis võetakse Teie teiste sõidukite koefitsentide aritmeetiline keskmine. Kui Teil teisi sõidukeid on üks siis aritmeetiline keskmine ühest on teadagi mis.

Kui Teil üldse pole sõidukit olnud viimase kuue aasta jooksul, siis ei aita muud kui punkt 4
4. omistatakse kindlustusvõtja riskikoefitsiendiks nimetatud sõiduki suhtes 1,2.


Kuna ma jurist pole siis ei tasu seda puhta kullana võtta. Tõlgendasin määrust oma kogemuste ja loogika järgi.

Piiks, mis järjekorras su sõidukid tekkisid? Siis saaks vaadata kas mu arusaam sellest paragrahvist paika peab.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

See tähendab, et kui autol oli piisavalt väike koefitsent, tuleb endale osta kiirelt auto, seejärel tsikkel ja siis auto maha müüa ;)

Iseasi, kas manöövriga tekkiv 1200kr lisakulu seda väärt on.

joel
Postitusi: 1826
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 117 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

mella kirjutas:
See tähendab, et kui autol oli piisavalt väike koefitsent, tuleb endale osta kiirelt auto, seejärel tsikkel ja siis auto maha müüa ;)
Ja täpselt nii ongi. Elagu banaanivabariik! Igaühele jääb nüüd koduseks ülesandeks välja mõelda, et kuidas sellise operatsiooni käigus kahaneb kolm korda risk tsikliga liiklusõnnetust põhjustada... :roll:
Joel
Kasutaja avatar

KamikazeSuicide
Postitusi: 134
Liitunud: 07 Nov 2006, 12:05
Tsikkel: HD FLHRCI
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas KamikazeSuicide »

https://www.e-kindlustus.ee/index.php?s ... t_id=21424

toksige oma andmed sisse ja vaadake kindlustusmaksete võrdlsusi firmade kaupa kõik ühel lehel

lihtne ja selge
Kasutaja avatar

Habanero
Postitusi: 208
Liitunud: 10 Apr 2005, 23:12
Asukoht: Sajusaared

Lugemata postitus Postitas Habanero »

Ja eriti tore on see, et sõidad mingi n+1 aastat ettevõttele kuuluva autoga ja ühel päeval omale auto ostes saad omale koefitsendi, mis väidab, et sa oled justkui mingi algaja.
Koefitsent peaks siiski olema juhi riskigrupi määraja, mitte ettevõtte või auto oma. Kindlustused on suutnud meie seaduseandjad ilusasti ümber sõrme keerata ja endile soodsad, kuigi nõmedad, tingimused välja kaubelda. + meie püha kohus on täita iga EU direktiiv, mis väljastatakse, sõltumata selle iseloomust või suunitlusest.

Estonia, república del plátano.
Kui sa ei higista, pole piisavalt kuum.

ON: Husqvarna TE 610IE
OLI: Honda XRV "Africa Twin", Husqvarna SM 570R
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1212
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 127 korda
Tänatud: 50 korda

Lugemata postitus Postitas piiks »

Habanero kirjutas:
Ja eriti tore on see, et sõidad mingi n+1 aastat ettevõttele kuuluva autoga ja ühel päeval omale auto ostes saad omale koefitsendi, mis väidab, et sa oled justkui mingi algaja.
Koefitsent peaks siiski olema juhi riskigrupi määraja, mitte ettevõtte või auto oma. Kindlustused on suutnud meie seaduseandjad ilusasti ümber sõrme keerata ja endile soodsad, kuigi nõmedad, tingimused välja kaubelda. + meie püha kohus on täita iga EU direktiiv, mis väljastatakse, sõltumata selle iseloomust või suunitlusest.

Estonia, república del plátano.
No samas on sellest ka vahel kasu. Mulle kuuluv auto oli mulle kuuluva firma nimel. Peale sõbra tehtud ühte ja minu tehtud kolme avariid läks koefitsent 300 peale :D aasta makse oli siis 9500.- kõige odavam. Võtsin siis tee ARK'i ja vormistasin auto oma nimele.

Enne seda oli mul tsikkel ainult oma nimel, mille koefitsent oli selleks ajaks 40 või 50 või midagi sellist. Auto koefitsendiks sai 120 minu meelest, igaljuhul mitte sama number, mis siklil.

Mul on selle õige kohta oma teooria. Kuna tegemist on sisuliselt tsiviilvastutuskindlustusega, millega korvatakse kolmandale isikule tekitatud kahju, siis oleks õigem kindlustada juhtimisõigust. Maksed võiksid olla seotud juhilubadel olevate kategooriatega näiteks. Ja riski koefitsenti arvestataks juhi keskselt. On kehtiv kindlustus, siis sõidad mis autoga iganes tahad, ei ole, siis ei sõida.

Töökaaslane pakkus veel välja idee, et see võiks toimida natuke miski fondina, et kõik raha mis maksad loetakse üle ja kui on kogunenud näiteks 200 000.- siis rohkem ei maksa kuni põhjustad õnnetuse. kui sinu arvelt midagi hüvitatakse, siis fondi suurus kahaneb ja riskigrupp tõuseb ja hakkad maksma jälle.
Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !

oma_jope
Postitusi: 177
Liitunud: 27 Mai 2006, 14:59
Asukoht: Here, There And Everywhere

Lugemata postitus Postitas oma_jope »

KamikazeSuicide kirjutas:
kui link sisaldab teksti "session_id" siis tasuks enne postitamist järele proovida, et ega see äkki sessioonipõhine ei ole...
Kasutaja avatar

Olts
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Okt 2005, 10:04

Lugemata postitus Postitas Olts »

piiks kirjutas:
Mul on selle õige kohta oma teooria. Kuna tegemist on sisuliselt tsiviilvastutuskindlustusega, millega korvatakse kolmandale isikule tekitatud kahju, siis oleks õigem kindlustada juhtimisõigust. Maksed võiksid olla seotud juhilubadel olevate kategooriatega näiteks. Ja riski koefitsenti arvestataks juhi keskselt. On kehtiv kindlustus, siis sõidad mis autoga iganes tahad, ei ole, siis ei sõida.
Inglismaal pidi analoogne süsteem olema, et koefitsent juhipõhine. Kes paremini seda "saareelu" teab võiks täpsemalt kirjutada.
Kasutaja avatar

schalter
Postitusi: 18
Liitunud: 24 Okt 2005, 17:59
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas schalter »

Liikluskindlustuse hinnad kroomile 2007 hooajaks:

50 kW, risk 0.4, piirkond Tallinn, periood 9 kuud, EI-leping, kahjusid eelmisel perioodil polnud:

BTA Eesti filiaal 596
Ergo 743
If bürood 792
If internet 648
Inges 700
Parex 705
QBE Estonia 842
Salva internet 528
Salva kontor 655
Seesam 603

Allikas: www.lkf.ee kalkulaator.

Valisin Salva interneti, hanza.neti abil vormistasin ära, küsiti tõesti 528 kr nagu lubatud.

TEHTUD! 8)

Odavaima ja kallima kindlustusandja poolt küsitud summade vahe tuli 314 kr. Ütle veel, et liikluskindlustus on igal pool enam-vähem sama hinnaga...
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8860
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 366 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

see on veel väike vahe :P

Mul on hiiumaa, koefitsent 0,96, 72kw ja tsekka seda:

12 kuud: Erinevad firmad: 1271; 1452; 2466; 2189; 1429; 1058; 1528; 1800 1058

Ehk siis kuni 2,5 kordne hinnavahe :)

Teema algataja
plin500

Lugemata postitus Postitas plin500 »

Seesam, Tallinn, 85KW ja 6 kuud, risk 1.2 - 883 eeku, ehk siis krooni pealt sama mis kalkulaatoris

Leiutaja
Postitusi: 60
Liitunud: 24 Dets 2005, 21:54
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas Leiutaja »

plin500 kirjutas:
Seesam, Tallinn, 85KW ja 6 kuud, risk 1.2 - 883 eeku, ehk siis krooni pealt sama mis kalkulaatoris
Hehh on ikka hinnad teil.

Inges, Läänema, 111 kw, 6 kuud, risk 0,4 - 280 eeku :D
Kasutaja avatar

real
Postitusi: 199
Liitunud: 05 Juun 2005, 22:08
Tsikkel: Yamaha XJ900, VStrom 650
Asukoht: Võrumaa, Värska

Lugemata postitus Postitas real »

Põlvamaa, 72 kw, koefitsent 0,51, 12 kuud ning 309 kr - pole ka paha:)[/quote]
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Ärge hakake jälle "mul on pikem / odavam / midaiganes kui sul" asja ajama!
Niikuinii leidub keegi pensionär, kes kusagil maakonnas oma 11kw tsikli pealt teist vähem maksab ;)

Eelpool olid näited, kus sama tsikli puhul erinevad kindlustuspakkujad võivad 2x hinnavahe tuua samadel tingimustel.

Tort
Postitusi: 2040
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 177 korda

Lugemata postitus Postitas Tort »

Ei tea, kas sellest eespool on juttu olnud, aga....
VIHJE: Kontoris kindlustust vormistades valige nn. "Jah"-leping, mille pärast tühistada võite. Pidi palju-palju soodsam tulema. Tegin just Ergos kindlustuse, 301 kulli pool aastat, 37kw ja Valgamaa. Riskigrupp 0.77 vist. Tädi kilkas rõõmsalt, et juba teine tsikkel täna :D .
Kasutaja avatar

Üllar
Postitusi: 124
Liitunud: 21 Dets 2005, 16:02
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas Üllar »

real kirjutas:
Põlvamaa, 72 kw, koefitsent 0,51, 12 kuud ning 309 kr - pole ka paha:)
[/quote]
KUS SEE KINDLUSTUS ASUB,OLEKS HEA KA SEALT LÄBI ASTUDA.
MUIDU MAKSA AUKUDES RATTA LÕHKUMISE EEST HIRMSAT RAHA.
Kasutaja avatar

Pikk
Mode
Postitusi: 1366
Liitunud: 09 Mär 2004, 10:03

Lugemata postitus Postitas Pikk »

112 kw, 0,4 koefitsent, Jõgevamaa sai sellised hinnad

http://aavik.album.ee/main.php?g2_view= ... 70c44d0fe9

Kas paari aasta tagune odavaim QBE maksis uljaspeade lõhutud rataste eest tohutuid kahjunõudeid, et hinna lakke on ajanud või miski muu põhjus. Aga mina tipin küll Seesam ja ulatan naerusuil 391 EEK aasta eest ;)
Kes mett teeb, see mett sööb!
Kasutaja avatar

Olts
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Okt 2005, 10:04

Lugemata postitus Postitas Olts »

Kõigile peaks juba ammu teada-tuntud lehekülg olema http://www.e-kindlustus.ee. Seal võite ju tüdimuseni vaadata-proovida kus kui palju maksab. JAH lepingud, EI lepingud, kõik võimalused olemas. Kisub igakevadiseks riistavenitusharjutuseks see teema.

vilosius
Postitusi: 2066
Liitunud: 16 Aug 2006, 10:56
Tsikkel: R1200C
Asukoht: +3725045480

Lugemata postitus Postitas vilosius »

Tegin täna kindlustuse kuueks kuuks ja kindlustusandja väitis mulle, et juba eelmisel aastal kaotas tähtsuse, kus mootorratas registreeritud on. Põhjuseks pidi olema suur õnnetuste arv mootorratastega, millest enamus pole loomulikult Tallinnasse registreeritud. Seda juttu räägiti mulle täna Salvas. Ja hinnaks tuli 584 eek. 6 kuud, 45 kw, koefitsient 0,7, arvel Võrus. :roll:
"Suicide Hotline...please hold."
+358458693818

Teema algataja
artur223

Lugemata postitus Postitas artur223 »

Olts kirjutas:
Kõigile peaks juba ammu teada-tuntud lehekülg olema http://www.e-kindlustus.ee. Seal võite ju tüdimuseni vaadata-proovida kus kui palju maksab. JAH lepingud, EI lepingud, kõik võimalused olemas. Kisub igakevadiseks riistavenitusharjutuseks see teema.
Seesamit seal pole ju. :?
Seesamiga tuleb minul kõige odavam
Kasutaja avatar

pritsu
Postitusi: 854
Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: mets, karjäär
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas pritsu »

artur223 kirjutas:
Seesamit seal pole ju. :?
Seesamiga tuleb minul kõige odavam
Loe tähelepanelikult. Mulle just Seesami andiski kõige soodsamaks. Need seal esmalt liisingufirmad.
Õigekirjaoskus massidesse!
Kasutaja avatar

Pikk
Mode
Postitusi: 1366
Liitunud: 09 Mär 2004, 10:03

Lugemata postitus Postitas Pikk »

Olts kirjutas:
Kõigile peaks juba ammu teada-tuntud lehekülg olema http://www.e-kindlustus.ee. Seal võite ju tüdimuseni vaadata-proovida kus kui palju maksab. JAH lepingud, EI lepingud, kõik võimalused olemas. Kisub igakevadiseks riistavenitusharjutuseks see teema.
Samuti peaks kõigile juba ammu teada-tuntud teemad olema "Milline kiiver?", "Milline ratas esimeseks?". Milline on parim kombe, saapad, side, roller, parktuli, rehv, suund, esiamort jne., jne. See on ju siin kuskil juba kirjas ja kõigile teada... Seega, kõik oleks nagu ära räägitud. Saadame motoka ja sys-i pensile ning paneme foorumi kinni???
Vaata, kõigile ei ole teada ja mõni saab teema arenduse tulemusel ehk õigema/soodsama valiku langetada ka sellel aastal ning päevakavas vajalikud korrektuurid teha, midagi huvitavat taas leides. Kordamine pidi kellegi ema olema. Kasulikke asju peab jagama ka siis, kui need mõne "mehe" välja venitavad ja on kõigile ammu teada.....
Kes mett teeb, see mett sööb!

Teema algataja
sicar

Lugemata postitus Postitas sicar »

Et siis võrumaale tehtud, IF kindlustus, koefitsent 0,77 ja 6kuud = 692.- ja kw masinal 74
Kasutaja avatar

Monstro
Kaupmees
Postitusi: 131
Liitunud: 21 Dets 2004, 10:17
Asukoht: kadriorg
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas Monstro »

einoh lahe üritus on mul liisingu ja kindlustusega. Vajaksin natuke teiste nõu ja soovitusi.

kuna minu liikluskindlustuse pakkujal oli võimalik vaid JAH leping, kuid alati jäi võimalus seda ikkagi talveperioodiks maksevabaks muuta siis nüüd tuli välja, et selleks ma vajan ikkagi liisingu luba. Aga nende ametlik vastus on selline- komitee ei lubanud siiski liikluskindlustuspoliisi maksevabaks muuta, kuna tegelikkuses ei suuda me kontrollida, ega klient mõne ilusama ilmaga ratast siiski sõitu ei vii.

kas see on normaalne? Millised kogemused on teistel?

Mootorrataste lisavarustus www.motokaup.ee ja akud/laadijad www.patareid.ee
Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

Kartelli kokkuleppe,.Maffia :D
Sellel aastal tõusevad kindlustus hinnad kes saavad tehke aastaks ära tuleb odavam.Endal 12kuud alates okt 918 eek IF kindlustuses riskigrupp 0,77 ja huvitav on sellejuures see,et autol on risk 0,62.

Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

Aga tegelikult on ju kindlustus üks väiksemaid kuluartikleid kogu kulutuste hulgas, mida sa teed oma motikale. Kas on mõtet oma tuju rikkuda tühise asja pärast, tee see kindlustus ära ja süda rahul nii endal, kui liisingul. :D

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”